KAPALI Motor sıcakken zor çalışıyor

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Maganda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Maganda

Profesör
1,453
Marka
Volkswagen
Aracı aldığımdan beri bu sorun var. Motor sıfırlandı hala devam ediyor maalesef. Trafikte stop edince araç hemen çalışmıyor marş basıyorum sanki sıyırmış gibi boş çeviriyor. Ya da park ediyorum 2 3 dakika işimi halledip geliyorum yine aynı şekilde 10 15 saniye boş çeviriyor sonra gaz pompalarak yavaş yavaş çalışmaya başlıyor. Sabah soğukken ise motor yarım marşta alıyor. Yanlış hatırlamıyorsam benzinle kapattığımda sorun olmuyor lpg ile kapatınca zor çalışıyor. Ne yapmalıyız bunun için?
 
Sıralı sistem LPG ve doğru ayar ile, eğer araçta başka bir problem yok ise bu sorun çözülür tabi ki. Mevcut sistem ile uğraştıracak gibi duruyor.

Şimdi benim merak ettiğim bir şey var, siz araca afr ayarı yaptırdım demiştiniz. Bu ayarı nasıl ve ne ile yaptılar, anlatabilir misiniz.
 
@Mt.Akina hocam bende soğukken 3000i geçsem bile lpgye geçirmiyor. Eğer soğukken geçirmek istersem devri 3000e getirip aç kapa yapıyorum videodaki gibi.
@Alperen06 Hocam bilgisayara bağladı, egzozada bir şey soktu ayarı hem bilgisayardan hemde elle yaptı diye hatırlıyorum.
 
@Mt.Akina hocam bende soğukken 3000i geçsem bile lpgye geçirmiyor. Eğer soğukken geçirmek istersem devri 3000e getirip aç kapa yapıyorum videodaki gibi.
@Alperen06 Hocam bilgisayara bağladı, egzozada bir şey soktu ayarı hem bilgisayardan hemde elle yaptı diye hatırlıyorum.
O dediğiniz AFR ayarı değil yalnız. Afr ayarı yolda bilgisayar kontrolü ile yapılır. Bildiğim kadarıyla sizin LPG tesisatınız AFR'ye uygun değil. Tekrar bir manuel gaz ayarı yapılmalı bir arıza aramadan önce.
 
O dediğiniz AFR ayarı değil yalnız. Afr ayarı yolda bilgisayar kontrolü ile yapılır. Bildiğim kadarıyla sizin LPG tesisatınız AFR'ye uygun değil. Tekrar bir manuel gaz ayarı yapılmalı bir arıza aramadan önce.
Hiç afr yaptırdım demedim ki hocam sadece bir kez ayara gittim o da motor sıfırlandıktan sonra. Sanki ayardan sonrada düzeldi diye hatırlıyorum. Galiba ayar tutmama sorunu var. Pazartesi mecbur gideceğim bakalım neler çıkartacaklar.
 
Hiç afr yaptırdım demedim ki hocam sadece bir kez ayara gittim o da motor sıfırlandıktan sonra. Sanki ayardan sonrada düzeldi diye hatırlıyorum. Galiba ayar tutmama sorunu var. Pazartesi mecbur gideceğim bakalım neler çıkartacaklar.

Ben başka bir konudan kendi kendime alıntı yaptım galiba, nedense benim aklımda öyle kalmış. :) Kusura bakmayın. Tek nokta LPG sistemi olan araçlarda yaz kış geçişlerinde sürekli ayar yaptırmak gerekiyor diye biliyorum. Şimdi sorun olmayan araçta orasını burasını söktürürüz size yanlışlıkla, üzülürüm. Gaz ayarından sonra tekrar değerlendirelim bence.
 
Ben başka bir konudan kendi kendime alıntı yaptım galiba, nedense benim aklımda öyle kalmış. :) Kusura bakmayın. Tek nokta LPG sistemi olan araçlarda yaz kış geçişlerinde sürekli ayar yaptırmak gerekiyor diye biliyorum. Şimdi sorun olmayan araçta orasını burasını söktürürüz size yanlışlıkla, üzülürüm. Gaz ayarından sonra tekrar değerlendirelim bence.
Yok dostum onemli değil. Çok sağol gerçekten ilgilendiğin için son kez denedim 10 dakika benzinde ısınınca lpgye geçirmeyi ama yok direkt stop ediyor. Pazartesi baktırır sonucu yazarım.
 
Lpg ayarı tekrar yapıldı bugun şu anlık çözüldü gibi stop etme sorunu. Geç çalışma sorunu benzin sisteminden dolayı dedi usta başka yerde baktıracağım onada
 
Anladım o yüzden benim kafam karıştı. Eğer her seferinde benzinde çalışıyorsa, geç çalışma problemi benzinden kaynaklı bir sıkıntı. Çözümü orada aramak gerekli. Sıralı sistemde dahi bazı kitlerde direk lpgde çalıştırabiliyoruz, buda olası benzin ile ilgili arızalarda (benzin pompası, benzin enjektörleri vb.) oldukça işe yarıyor.
 
Ne yazık ki bir fikrim yok. Arıza tespiti de kesin değil zaten. Ki motor yapılmış bir araçtan bahsediyoruz. Kontrol edilmesi gerekirdi üst kapak söküldüğünde, belki de ondan değil.
 
Ne yazık ki bir fikrim yok. Arıza tespiti de kesin değil zaten. Ki motor yapılmış bir araçtan bahsediyoruz. Kontrol edilmesi gerekirdi üst kapak söküldüğünde, belki de ondan değil.
Hocam bu enjektör buji aynı şey mi? Faturada değişenlere baktım da 4 tane 7700500180 Buji FC52 LS R-9/19 Enj. alınmış. Enjektör değişmiş mi yani?
 
Enjektör ile buji aynı şey değil. Buji ateşleme parçası, enjektör benzini supap kanalına tabiri caiz ise işeyen parçadır.
O zaman dediğiniz gibi ya enjektörler ya da benzin motoru/hortumu. Motor yapıldıktan sonra benzin hortumu jakın oradan ayrılmıştı. Orijinalini bulamadığımız için yan sanayide ben istemedim o hortumu tamir ettik. Bu hortum hala kaçırsa ya da hava falan alsa bu sorunu yapar mı sizce?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...