KAPALI Motor sıcakken zor çalışıyor

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
689
Beğeni puanı
539
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Ben şöyle tespit ediyorum. Arabayı gazda stop ediyorum. Regülatörden çıkıp motora giden hortumun motor tarafını söküyorum. Daha sonra arabayı benzine alıp bir başkası marşa basarken regülatörden gelen bu hortumu kokluyorum. Eğer araç benzinde iken buradan gaz geliyorsa regülatör kaçırıyor denektir.
Ya da şöyle de olabilir arabayı lpg de stop edip hemen bu hortumu söküyoruz, stop haldeyken gaz gelmemesi lazım. Eğer geliyorsa regülatör diyaframı patlak içinde kalanı kaçırıyor. Motora veriyor ve araç sıcakken hemen bastığımızda boğuyor.
Hocam hemen stop ettikten sonra boruyu çıkartım baktım ama hiçbir şey gelmedi hafif bir koku vardı sadece
 

Berkay

Emre Berkay Zeren
Senkromeççi
Katılım
23 Ara 2019
Mesajlar
16
Beğeni puanı
17
Puanları
70
Yaş
22
Konum
İstanbul
Marka
Suzuki
Bence LPG nin ayarı bozulmuş yada map sensörü de bozulmuş olabilir
 

Alperen06

Alperen ÇOBAN
Profesör
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
214
Beğeni puanı
544
Puanları
1,835
Konum
Ankara
Marka
BMW
Hocam hemen stop ettikten sonra boruyu çıkartım baktım ama hiçbir şey gelmedi hafif bir koku vardı sadece
O zaman diyafram sağlam gibi gözüküyor. Başka bir yerde aramak lazım. Yani araç boğulduğu için değil başka bir sebepten dolayı geç çalışıyor.
 

UCY

Profesör
Katılım
29 Kas 2019
Mesajlar
100
Beğeni puanı
262
Puanları
1,010
Yaş
22
Konum
İstanbul
Marka
Audi
bence aracı bir süre komple benzinde kullanın en azından motorun kendisinde bir sorun olup olmadığını anlarsınız.
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
689
Beğeni puanı
539
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
O zaman diyafram sağlam gibi gözüküyor. Başka bir yerde aramak lazım. Yani araç boğulduğu için değil başka bir sebepten dolayı geç çalışıyor.
Gerçekten ilginç bir sorun ya sanayş yolu gözüktü herhalde. Peki hocam gazı pompaladığımda tam olarak ne oluyorda çalışmaya başlıyor? Benzin hortumu tamir gördü önceden basıncı falan mı yetmiyorda böyle oluyor acaba?
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
689
Beğeni puanı
539
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
bence aracı bir süre komple benzinde kullanın en azından motorun kendisinde bir sorun olup olmadığını anlarsınız.
İndirim zamanı 2 hafta kadar kullanmıştım hocam bir sorun yoktu benzinde.
 

UCY

Profesör
Katılım
29 Kas 2019
Mesajlar
100
Beğeni puanı
262
Puanları
1,010
Yaş
22
Konum
İstanbul
Marka
Audi
İndirim zamanı 2 hafta kadar kullanmıştım hocam bir sorun yoktu benzinde.
anladım ozaman müşür yada sensör arızası değil lpg kaynaklı bir arıza. yerinizde olsam önce güvenilir bir gazcıda arabaya gaz ayarı yaptırırdım, olmassa o ozaman düşünürdüm.
ayardan değilse regülatör olabilir, bana da benzeri bir durum olmuştu gaz kesicilerin bir tanesi kafasına göre açıp kapattığı için bazen çalışmamazlık yapıyordu. Kesici değişti düzeldi.
 
Son düzenleme:

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
689
Beğeni puanı
539
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
anladım ozaman müşür yada sensör arızası değil lpg kaynaklı bir arıza. yerinizde olsam önce güvenilir bir gazcıda arabaya gaz ayarı yaptırırdım, olmassa o ozaman düşünürdüm.
ayardan değilse regülatör olabilir, bana da benzeri bir durum olmuştu gaz kesicilerin bir tanesi kafasına göre açıp kapattığı için bazen çalışmamazlık yapıyordu. Kesici değişti düzeldi.
Güvendiğim biri yok maalesef mecbur ilk ayar yaptırdığım yere gideceğim yine bakalım ne diyecek.
 

Alperen06

Alperen ÇOBAN
Profesör
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
214
Beğeni puanı
544
Puanları
1,835
Konum
Ankara
Marka
BMW
Uzun süre R19 ile taksicilik yapan Babam ile konuştum bu konuyu. O da bir süre sıcakken çalışmama sorunu yaşamış. Herhangi bir arıza bulamamışlar. En son ön tarafa bir mikser taktırdığından bahsetti. Şöyle söyleyeyim yaklaşık 8-9 yıl arkada benzin deposu olmadan sadece LPG ile yürüttü aracı. Çok büyük sorunlar yaşamadı ve ufak tefek şeyleri genellikle kendi çözdü.
Ancak önce aracın hangi motora (karbüratör, tek nokta enjeksiyon, ful enjeksiyon vs..) ve nasıl bir LPG tesisatının olduğunu sordu (Sıralı, Tek nokta), tabi ki cevap veremedim. Bununla alakalı ufak gösterimler ya da kısa bir video çekme imkanınız var mı ?
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
689
Beğeni puanı
539
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Uzun süre R19 ile taksicilik yapan Babam ile konuştum bu konuyu. O da bir süre sıcakken çalışmama sorunu yaşamış. Herhangi bir arıza bulamamışlar. En son ön tarafa bir mikser taktırdığından bahsetti. Şöyle söyleyeyim yaklaşık 8-9 yıl arkada benzin deposu olmadan sadece LPG ile yürüttü aracı. Çok büyük sorunlar yaşamadı ve ufak tefek şeyleri genellikle kendi çözdü.
Ancak önce aracın hangi motora (karbüratör, tek nokta enjeksiyon, ful enjeksiyon vs..) ve nasıl bir LPG tesisatının olduğunu sordu (Sıralı, Tek nokta), tabi ki cevap veremedim. Bununla alakalı ufak gösterimler ya da kısa bir video çekme imkanınız var mı ?
Çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz için. Araç 2000 model RNe Alize, megane 1 motorlu diye geçiyor motoru K7M. Lpg tesisatını bende bilmiyorum maalesef. İlk marşta Benzinle çalışıyor lpg ile çalışmıyor. Isınınca lpgye geçiyor. Nerenin fotoğrafını isterseniz çekip atayım.
 

Alperen06

Alperen ÇOBAN
Profesör
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
214
Beğeni puanı
544
Puanları
1,835
Konum
Ankara
Marka
BMW
Regülatör yani beyin, lpg enjektörleri, elektronik beyin ve bunların hortumlarının resmi olsa yeterli.
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
689
Beğeni puanı
539
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Regülatör yani beyin, lpg enjektörleri, elektronik beyin ve bunların hortumlarının resmi olsa yeterli.
Hocam bahsedilenler tam olarak nerede olduğunu bilmediğim için kaput içi video çekeyim dedim yüklenmesini bekliyorum şu an. Birde aklıma şu geldi normalde stop ettikten sonra bunlarda fanın bir müddet daha çalışması lazım ama bende hiç çalıştığına rast gelmedim. Alakası olabilir mi bununda?
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
689
Beğeni puanı
539
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Video yüklendi hocam umarım anlaşılıyordur.
 

Alperen06

Alperen ÇOBAN
Profesör
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
214
Beğeni puanı
544
Puanları
1,835
Konum
Ankara
Marka
BMW
Hocam bahsedilenler tam olarak nerede olduğunu bilmediğim için kaput içi video çekeyim dedim yüklenmesini bekliyorum şu an. Birde aklıma şu geldi normalde stop ettikten sonra bunlarda fanın bir müddet daha çalışması lazım ama bende hiç çalıştığına rast gelmedim. Alakası olabilir mi bununda?
Onunla alakalı olduğunu sanmıyorum. Termostat, fan ya da radyatörü farklı takmışlardır, ondan diğerleri gibi stop ettikten sonra çalışmaya devam etmiyordur. Biz Radyatörü R21 radyatörü ile değiştirmiştik, içerideki suyu soğuk tutabildiği için stop ettikten sonra açık kalmıyordu.

Videonuzu izledim, araç sanıyorum 2+2 şeklinde 4 nokta enjeksiyonlu olanlardan ve yine araca eski sistem tek noktadan LPG sistemi takılı. Döküm manifolt bulunduğu için de tek noktadan eski sistem lpg sistemleri uyum sağlıyor. Ancak yine duyumlarıma göre bu araca eski sistem LPG takıldığında rolanti sorunu sürekli yaşanıyor. Bizim aracımız 95 model karbüratörlü motordu. Ancak sıcak iken geç çalışma konusunu videoyu babama gösterip tekrar yorumlayacağız.
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
689
Beğeni puanı
539
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
@Alperen06 çok teşekkürler hocam zaman ayırdığınız için. Şu entrye de göz atabilir misiniz sanırım şu son 2 3 madde benim sorunla alakalı gibi duruyo.
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,833
Beğeni puanı
15,928
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Daha önceden de bir yerde konuşmuştuk @1987EP aracınızı çok nokta enjeksiyona çevirseniz bence çok rahatlarsınız, eski tip sistem(yarı sıralı diye geçiyor) araca pek uygun değil.Sağolsun Alperen06 bayağı yardımcı oluyor, ama bence probleminiz temellerinde bu var gibime geliyor.
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
689
Beğeni puanı
539
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Daha önceden de bir yerde konuşmuştuk @1987EP aracınızı çok nokta enjeksiyona çevirseniz bence çok rahatlarsınız, eski tip sistem(yarı sıralı diye geçiyor) araca pek uygun değil.Sağolsun Alperen06 bayağı yardımcı oluyor, ama bence probleminiz temellerinde bu var gibime geliyor.
Bu çevirme işinin maliyeti nedir ortalama hocam?
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,833
Beğeni puanı
15,928
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Bu çevirme işinin maliyeti nedir ortalama hocam?
Çok bir bilgim yok, ama aynı tesisatı ve tankı kullanacaksınız, tek masrafınız beyin, enjektörler ve işçilik ve diğer şeyler olacak normal bir sıralı şu an 1500-2500 arasına takılıyor.Tank ve tesisat çekmekle uğraşılmayacağı için muhtemelen 1/3 oranında iner.Yani 2100 tl alıyorlarsa 1400 tl alırlar diye tahmin ediyorum.Ama dediğim gibi Alperen06 bu konunun ehli kişilere danışıyor, onunla bir görüşün en son ihtimal düşünün dediğimi.
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
689
Beğeni puanı
539
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Çok bir bilgim yok, ama aynı tesisatı ve tankı kullanacaksınız, tek masrafınız beyin, enjektörler ve işçilik ve diğer şeyler olacak normal bir sıralı şu an 1500-2500 arasına takılıyor.Tank ve tesisat çekmekle uğraşılmayacağı için muhtemelen 1/3 oranında iner.Yani 2100 tl alıyorlarsa 1400 tl alırlar diye tahmin ediyorum.Ama dediğim gibi Alperen06 bu konunun ehli kişilere danışıyor, onunla bir görüşün en son ihtimal düşünün dediğimi.
Arkadaşımda da aynı motor RTe alize var ondaki sistemde benle aynı ısınınca lpgye geçiyor ama onda böyle bir sorun yok ya. Tek fark o marş bastıktan sonra 5-10 dakika benzinle çalıştırıyor sonra gaza geçirip yürüyor. Ben benzinle çalıştırıyor 4-5km gittikten sonra 3000deviri geçirince kendi lpgye geçiyor eğer ısınmamışsa motor geçirmiyor. Yanlış mı kullanıyorum acaba?
 

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,833
Beğeni puanı
15,928
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Arkadaşımda da aynı motor RTe alize var ondaki sistemde benle aynı ısınınca lpgye geçiyor ama onda böyle bir sorun yok ya. Tek fark o marş bastıktan sonra 5-10 dakika benzinle çalıştırıyor sonra gaza geçirip yürüyor. Ben benzinle çalıştırıyor 4-5km gittikten sonra 3000deviri geçirince kendi lpgye geçiyor eğer ısınmamışsa motor geçirmiyor. Yanlış mı kullanıyorum acaba?
Yarı sıralı sistemi biliyorum, önceki aracımda da vardı.O da aynı şekilde motor soğuk bile olsa 4000 i geçer geçmez tık gaza geçerdi.Ben genellikle ilk çalıştırdığımda motor belli bir sıcaklığı geçmeden 3-4 bin devir üstünü çevirmez aracı gaza geçirmezdim.Tabii bu benim kendi sürüş alışkanlığım ailede aynı aracı kullanan başka bireylerin biner binmez boşta gaz verip hemen yürümeden gaza aldığı da oluyordu.Tabii ki de 1. yöntem daha sağlıklı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst