Motor Tamiri Hakkında

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mr.39
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mr.39

Eren Cenkci
Asfalt Kurutucu
5
Marka
Peugeot
Merhabalar.1996 E39 5.20İ manuel ( lpgsiz) aracımı 2 yıldır kullanmaktayım. motor yaptırmam gerektiğini söylüyor tanıdığım birkaç usta. Arabam yağ yakıyor ve silindir basınçları eşit değilmiş. Şimdi sormak istediğim soru şu, ustama rektefiye yaptığınız zaman ne kadar ömrü olur diye sorduğum zaman 120 bin km falan olur bunlar eski araçlar elbette fabrika ayarında olmayacak dedi. Sıfır 6 silindirli motorlarda oldukça pahalı. 2. el çıkma 5.30 yada 5.28 motoru almalı mıyım ? hemde gücü artmış olur. Yada motorumu rektefiye yaptırıp öyle kullanmam daha mı sağlıklı olur? rektefiye yaptıracağım zaman 12- 13 bin tl zaten tutacak dediler. sizin fikriniz nedir? arabamı satmaya hiç niyetim yok. amacım sağlıklı ve uzun yıllar binmek.
XSPC4555.JPG
 
Son düzenleme:
Merhaba, motor yapıldıktan sonra 120 bin km gider diye bir şey yok, motorunuz 10 bin de gidebilir 500 bin de gidebilir bunun garantisini kimse değil ancak bakımlarını zamanında yapan siz verebilirsiniz. 2.8 makina çok keyiflidir 9 sene boyunca E39 5.28 sahibi olduk ben sizin yerinizde olsam 2.8 makina alır koyarım yada 3.0 zaten 5.20 keyif vermiyor E39'da. İsterseniz size maslakta kendi ustamı önerebilirim, gidin görüşün bir de onlardan fikir alın baksınlar belki motor yapmaya gerek bile yoktur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mr.39
gerçekten çok iyi olur. ustanızla görüşmek isterim.
 
Merhaba, motor yapıldıktan sonra 120 bin km gider diye bir şey yok, motorunuz 10 bin de gidebilir 500 bin de gidebilir bunun garantisini kimse değil ancak bakımlarını zamanında yapan siz verebilirsiniz. 2.8 makina çok keyiflidir 9 sene boyunca E39 5.28 sahibi olduk ben sizin yerinizde olsam 2.8 makina alır koyarım yada 3.0 zaten 5.20 keyif vermiyor E39'da. İsterseniz size maslakta kendi ustamı önerebilirim, gidin görüşün bir de onlardan fikir alın baksınlar belki motor yapmaya gerek bile yoktur.
gerçekten çok iyi olur. ustanızla görüşmek isterim. fakat siteye yeni üyeyim o yüzden size mesaj atamıyorum.
 
Son düzenleme:
Ustanıza güveniyorsanız orijinal ve kaliteli parçalarla rektefiye yaptırın.Ustanıza güvenmiyorsanız, motorunuzu çıkarıp parça parça satın fırsat bu fırsat deyip daha yüksek hacime geçin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mr.39
Motor yeniden toplanırken 2.8 stroker yapabilirsiniz. Gücü oldukça artar. Oldukça yaygın yapılan bir işlem. Düzgün işçilikle rektefiye yapılan motor fabrika çıkışlı kadar olmasa da bence gayet uzun ömürlü olur. Bunda kaliteli malzeme ve işçilik de büyük rol oynuyor tabi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mr.39 ve Mt.Akina
Motor yeniden toplanırken 2.8 stroker yapabilirsiniz. Gücü oldukça artar. Oldukça yaygın yapılan bir işlem. Düzgün işçilikle rektefiye yapılan motor fabrika çıkışlı kadar olmasa da bence gayet uzun ömürlü olur. Bunda kaliteli malzeme ve işçilik de büyük rol oynuyor tabi.
Stroker'da olabilir evet daha mantıklı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mr.39
Tanıdığım bir usta stroker yaptı fakat yağ kaçakları ile uğraşıyor hala. Stroker yapıldıktan sonra kesinlikle sağlıklı yürümeyeceğini söylüyorlar. Aklım gerçekten çok karışık, motor alınacaksa ikinci el alınacak o motorun nasıl olduğunu nerden anlayacağım yada o alınan motora işlem yapılması gerekecek mi cidden hiç bilmiyorum. Büyük hacime geçmek elbet isterim ama bu arabanın ömrünü kısaltacaksa istemem. Son olarak ne düşünüyorsunuz?
 
aldığınız motoru da komple yaptırmadan koymanız pek mantıklı olmayacaktır, haliyle sizin motora çıkarılan masrafın büyük bir kısmını yeni motorunuza da yapmanız gerekecek bunu unutmayın düşünürken
 
  • Beğeni
Tepkiler: mr.39 ve CaliKaan