HABER Muhip ile BMW 320d Uzun Dönem Testi

Zaten ben hep söylüyorum. Bana göre en iyi dizel motoru bmw üretiyor. Bu hacim ve güçlerle beraber bu kadar düşük tüketime imza atmak direkt mühendislik başarısıdır.
Vallahi uzun yolda benim araçla en az 4,1 litre görebildim 100 km'de. Bu değeri de yasal hız limitleri olan 50-70-90-110 km hızlara uyarak elde ettim. Gazı resmen okşayarak eziyordum. Eğer öyle rahat rahat 3.20 dizel uzun yolda 4-4,3 görüyorsa 100 km'de, bizimkileri uçurumdan atalım net yani :D
Yaptığı dizel motor kadar kullandığı zf şanzımanı da unutmamak lazım
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
320 D alacak gücü olan insanın, dert edeceği son şey yakıt olmalı. Ben asıl kasko ve bakım bedellerini merak ediyorum. Sadece yetkili servis bakımı bile 3000 tl olması lazım.

Bakım fiyatları
Hocam onlar bakım paketi fiyatı. Aldığınız taktirde belirtilen süre/km zarfında rutin bakımlara para vermiyorsunuz. Bakımlar 1000 lira civarında oluyor.

Ayrıca 320D dediğiniz araba lüks sınıf sayılmaz pek, 7 serisi olsa neyse de. O yüzden insan ister istemez yakıtı da düşünüyor.
 
Hocam onlar bakım paketi fiyatı. Aldığınız taktirde belirtilen süre/km zarfında rutin bakımlara para vermiyorsunuz. Bakımlar 1000 lira civarında oluyor.

Ayrıca 320D dediğiniz araba lüks sınıf sayılmaz pek, 7 serisi olsa neyse de. O yüzden insan ister istemez yakıtı da düşünüyor.

Sıfır fiyatı 276 bin tl olmuş arabanın. İkinci elde fiyatıda 180 binden aşağı değildir. Yine bana göre bu fiyatta araba alabilcek bir insanın yılda yapacağı 25000km yolun yakıtını dert etmezdi diye düşünüyorum. Ama şu kasko fiyatınıda çok merak ediyorum...
 
Sıfır fiyatı 276 bin tl olmuş arabanın. İkinci elde fiyatıda 180 binden aşağı değildir. Yine bana göre bu fiyatta araba alabilcek bir insanın yılda yapacağı 25000km yolun yakıtını dert etmezdi diye düşünüyorum. Ama şu kasko fiyatınıda çok merak ediyorum...
Hocam haklısınız ama Türkiye'de bir çok kişi nakit para ile sıfır araç almıyor yani peşinatını verdikten sonra geriye yakıtım az olsun diyen de çok olur ayrıca yakıtı sorun etmeyecek kişi yoktur sanıyorum bu akaryakıt fiyatlarıyla bu sebepten de insanlar 320 D alıyorlar İ değil.
 
Arabayı sıfır aldığımızı farzedersek
Hocam haklısınız ama Türkiye'de bir çok kişi nakit para ile sıfır araç almıyor yani peşinatını verdikten sonra geriye yakıtım az olsun diyen de çok olur ayrıca yakıtı sorun etmeyecek kişi yoktur sanıyorum bu akaryakıt fiyatlarıyla bu sebepten de insanlar 320 D alıyorlar İ değil.

Ama canım, şimdi adam 320D alıp 287 bin tl borca gireceğine, 318i alsın 180 bin borca girsin. Arada 100 bin tl fark var. M paketler arasın dada 50 bin tl fiyat farkı var. Haybiye kredi borcu faizine girmekde kötü. Artık bankalar erken ödeme yapma imkanınıda elinden alıyor. her türlü faizi erkende ödesen , sonun dada ödesen faizini alıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Sıfır fiyatı 276 bin tl olmuş arabanın. İkinci elde fiyatıda 180 binden aşağı değildir. Yine bana göre bu fiyatta araba alabilcek bir insanın yılda yapacağı 25000km yolun yakıtını dert etmezdi diye düşünüyorum. Ama şu kasko fiyatınıda çok merak ediyorum...
2. Elde 2012-2013 modellerini bir c sınıfı dizel fiyatına yani 120-130k bulabilirsiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall
Arabayı sıfır aldığımızı farzedersek


Ama canım, şimdi adam 320D alıp 287 bin tl borca gireceğine, 318i alsın 180 bin borca girsin. Arada 100 bin tl fark var. M paketler arasın dada 50 bin tl fiyat farkı var. Haybiye kredi borcu faizine girmekde kötü. Artık bankalar erken ödeme yapma imkanınıda elinden alıyor. her türlü faizi erkende ödesen , sonun dada ödesen faizini alıyor.
Ben de sizin gibi düşünüyorum ama işte ülkede zamanında hiç öyle düşünmemiş olacaklar ki her köşe başı F30, CLA Passat dolu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Evet hocam @fksarall 'ın da dediği gibi 4 sene önceki fiyatlara göre belki hiç değer kaybetmemiş ya da artmıştır enflasyondan dolayı ama sıfır alınan araçlarda araç ne olursa olsun değer kaybı çok oluyor bu da ayrı bir gerçeklik.Yine Türkiye'de daha az yurtdışında saç baş yolduracak cinsten...
 
Arabanın değer kaybından çok , iyi bir analiz yapıp alırkende, satarkende en ideal olanı tespit etmek gerek. Benim muhasebe yetneklerim, Dizel bir bmw almanın küllen zarar olduğunu gösteriyor. Araba aldığın ilk yılda 20 bin değer kaybediyor. Ve sen bu arabayı fazili banka borcuyla alıyorsun. 50 bin kredi çeksen 3 yıllığına 16 bin lira faizi ödeniyor. Daha arabayı aldığın ilk yılda 36 bin tl zarar ediyorsun. Sen benzinli bmw alıp değerinde benzin alsan, kasko ve bakıma soksan, bir yılda 36000tl lik masraf yapmazsın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Evet hocam @fksarall 'ın da dediği gibi 4 sene önceki fiyatlara göre belki hiç değer kaybetmemiş ya da artmıştır enflasyondan dolayı ama sıfır alınan araçlarda araç ne olursa olsun değer kaybı çok oluyor bu da ayrı bir gerçeklik.Yine Türkiye'de daha az yurtdışında saç baş yolduracak cinsten...

4 sene önce aracı aldığın paranın o günkü dövüz kuru ile bedelini çıkar. Bu dönemdeki kur ile çarp. Ne kadar değer kaybettiğini anlarsın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
4 sene önce o para değildi onlar zaten.
Aslında teknik olarak o paraydı. Türk lirasının değer kaybından dolayı
Arabanın değer kaybından çok , iyi bir analiz yapıp alırkende, satarkende en ideal olanı tespit etmek gerek. Benim muhasebe yetneklerim, Dizel bir bmw almanın küllen zarar olduğunu gösteriyor. Araba aldığın ilk yılda 20 bin değer kaybediyor. Ve sen bu arabayı fazili banka borcuyla alıyorsun. 50 bin kredi çeksen 3 yıllığına 16 bin lira faizi ödeniyor. Daha arabayı aldığın ilk yılda 36 bin tl zarar ediyorsun. Sen benzinli bmw alıp değerinde benzin alsan, kasko ve bakıma soksan, bir yılda 36000tl lik masraf yapmazsın.
Araba niye aldığım ilk yılda 20k değer kaybediyor. Şöyle düşün adam hem ciddi bir performans istiyor (neredeyse c-warmhatch b-hothatch seviyesinde) hemde onlardan ciddi şekilde yakıt tasarufu sağlayacaksın.
 
Aslında teknik olarak o paraydı. Türk lirasının değer kaybından dolayı

Araba niye aldığım ilk yılda 20k değer kaybediyor. Şöyle düşün adam hem ciddi bir performans istiyor (neredeyse c-warmhatch b-hothatch seviyesinde) hemde onlardan ciddi şekilde yakıt tasarufu sağlayacaksın.

Tabi kişisel zevkler tartışılmaz. Ama mevzu bahis bir aile geçindiriyor isen şartlar ve talepler değişebiliyor. Bana sağlam , her türlü güvenliğin ön planda olduğu ikamesi kolay bir BMW 3 kasası almak istesem, Prestige paket benzinli bir motor seçerdim.

Genç bekar ve ev geçindirme gibi bir derdim olmasa, kazandığımın %85 ni bir arabaya harcamaya gönüllü olabilirdim. O zaman belki 320 dizel Xdrive neden almak istemiyeyim.
 
Tabi kişisel zevkler tartışılmaz. Ama mevzu bahis bir aile geçindiriyor isen şartlar ve talepler değişebiliyor. Bana sağlam , her türlü güvenliğin ön planda olduğu ikamesi kolay bir BMW 3 kasası almak istesem, Prestige paket benzinli bir motor seçerdim.

Genç bekar ve ev geçindirme gibi bir derdim olmasa, kazandığımın %85 ni bir arabaya harcamaya gönüllü olabilirdim. O zaman belki 320 dizel Xdrive neden almak istemiyeyim.
@istanbul sizi çok iyi anlıyorum bende bunca senedir öğrenci halimle biriktirdiğim paranın hepsini arabaya yatırmak istemedim olası bir kaza durumundan dolayı(malum genç olarak çok fazla limit deniyorum) ucuza bir R9 aldım.Bazen şöyle bir bakıyorum da çok mu sıkıyorum kemeri ne? :DBazen de halimden çok memnun olup çok iyi yapmışım diyorum yani bazen hayatta böyle hesaplar yapmak gerekiyor.Ama gücü yeten(nakit alabilecek) adam da alsın yahu 320D 'yi :D:D:DHatta buraya yazsın birlikte seçelim opsiyonu :)
 
Son düzenleme: