Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
Arabayı alalı tam 4 ay oldu ve yaklaşık 4500 km oldu ve başlık açma vakti geldiğini düşünüyorum.

İlk önce arabayı alma hikayemi anlatayım :) 6 Ağustos da önceki arabamı güzel bir fiyata okutup üzerini de babam sağolsun tamamlayınca 80000 tl bütçem vardı ama o kadar yükselmeye gerek olmadığını düşünüp bütçeyi kendimce 70000 tl indirdim.

Arabayı alırken bir kaç isteğim vardı:
  1. Ya hacimli yani 1.6-2.0 arası atmosferik veya küçük hacimli turbo. Dizel pek düşünmüyordum ama bakmadım değil devamı gelecek o konuda.
  2. Donanım-konfor-yol tutuş
  3. Lpg olmayacak
  4. Otomatik olacak
  • İlk baktığım adres 1.4 Tfsi Audi A3 dü. Maalesef baktığım ilanların ya Km lerle çok yüksekti ya da kazalı oluyordu o yüzden tercih etmedim.
  • Sonra ufaktan Japonlara yöneldim. 1.8 Lancer lar uzaktan çok iyi gözüküyordu. Fiyat olarak da gayet iyi ama Cvt şanzıman istemediğim için eledim.
  • Civic hb baktım. 1.8 Civicler de çok uygun gözüküyordu ama onu da Ishift hakkında duyduklarım yüzünden eledim.
  • 1.6 Auris düşündüm ama piyasası bana yüksek geldi 1.6 132 mmt şanzımanlı versiyonları ya aşırı boş donanım ya da km çok yüksek oluyordu. 124 lükler de de 4 ileri tork konvertörü olduğunu görünce direk vazgeçtim.
  • C segmentinden umut yok deyip B segmentine yöneldim. İlk dikkatimi çeken araba 1.2 tsi dsg İbiza oldu. F/P olarak gayet iyi gözüküyordu ve İbizi daki 1.2 tsi 105 likti yani baya güzelde yürüyordu. Tamam İbiza cepte kalsın biraz daha piyasaya bakayım dedim.
  • 1.2 turbo Clio ve Peugeot 208 bakayım dedim biliyorsunuz ki Peugeot 3008 geniş aileler için.. İkisi de bütçe mi aşıyordu 75 çıksaydım alabilirdim ama çıkmak istemedim.
  • VE bir anda karşıma O geldi. Tam bu fiyata adam gibi C segmenti bulamam diyorken bir baktım ki 50000 km de kazasız (güya) karşımda duruyordu ve 64000 tl de fiyat almıştım. Araba dizel otomatik Fiat Bravo du ve Araba Elazığ da yani 100 km uzağımdaydı. Arabaya bakmaya gittik ve büyük bir felaketle karşılaştık. Araba 50000 km de değil 150000 km de gibiydi ve sol taraftan kazası vardı. Bide üstüne motoru çalıştırıp o gargar sesi duyunca vazgeçtim ve dizel bana göre olmadığını anladım. Daha önce Otoparkta da başlığını açmıştım: https://otopark.com/forum/threads/fiat-bravo-1-6-multijet-duologic-tecruebeleriniz.10158/
  • Arkadaşlarımdan birisi Skoda Fabia VRS ilanı buldu kazası belası hiç bir şeyi yoktu ALLAHU EKBER filan derken yerli ve yabancı forumlarda araştırınca motorun aşırı sorun çıkardığını gördüm ve vazgeçtim.
  • B segmenti araba ararken karşıma daha önce kiralayıp aşık olduğum 1.6 atmosferik Powershift Ford Fiesta çıktı hemde yaşadığım şehirde. Arabaya gidip baktığımda gayet temizdi ve biraz kullanma fırsatı bulunca içimdeki Fiesta aşkı yeniden başlamıştı ve bunu yukarıdaki Fiat Bravo başlığında da @Cenk uyarısı ile birlikte Powershift sorunlu demesiyle forumlara yine giriş yaptım focuscluptr forumunda 50000 km de 4 kere şanzıman değişen abimi görünce yine vazgeçtim. O kadar çok sorun yaşayan olmuş ki Dsg adının çıktığının fark ettim.
  • Sonra 1.4 tsi Golf 6 bakmaya başladım ama bir türlü istediğim kondisyon da bulamıyordum. Bulduklarım da aşırı pahalıydı. :(

  • Artık işler baya karışmış piyasaya baya bakmışım ve aklımdaki arabayı bulamadım derken dayım işe el attı. İşe el atması ile arabayı almam hemen hemen 5 gün sürdü.
Galerici filan değil ama arabaya kullanmaya başladığından beri elinden 20 tane araba geçmiş ve araba alma ve satma işini çok hızlı yapan bir insan daha önce Kia Cerato sunu satacaktı. İlan hazırlayayım mı dedim. Çoktan sattım ki dedi. Yani uzun lafın kısası işlerden az çok anlıyor. Hikayeye dönelim:

Bu arada ufaktan 1.4 turbo ve 2.0 dizel Cruze lar dikkatimi çekmişti ve bunu dayıma gösterdim. O da sakın alma 10 GÜNDE zor sattım dedi. (o dönem Cruze baya populerdi hatta Chevrolet Avrupa dan çekilmemişti) 10 gün gayet iyi millet 3 ay da zor satıyor arabasını derken alma dedi. Beni Cruze dan vazgeçirdi.

Ve arabayı almadan 4 gün önce 2 tane araba buldum.
  • 2014 model 45xxx km de Style 1.2 tsi dsg İbiza Kazasız (70000 tl)
  • 2011 model 93xxx km de 1.4 t oto sport Astra 3 tane küçük kazası var (73000)
Hem çevremdeki Opel fazlalığı model yılı-km si ve kazası sebebi ile Astra hatta Opel istemiyordum 👀

İki araba da Ankara daydı. Dayıma gönderdim arabayı iyi Gölbaşı emniyet müdürü ile yakın arkadaşım ona baktırırım adamı işinden etmeyelim ben gider bakarım derken 2 gün sonra dayımdan bir telefon geldi.

+Astra ya baktırdım. Araba çiçek gibiymiş. 69000 tl bağladım.
- expertiz raporunun fotosunu yollar mısın
+ne expertizi ben ustama gösterdim araba iyi dedi
-Peki ibiza ne oldu
+İbiza ne yapacaksın Astra varken
- Ya astra nın da km si yüksek san
+Lan pe (dıttttt) sana araba mı beğendiremiyoruz. Yarın akşam için Ankara ya otobüs bileti al. Bulamazsan söyle tanıdık var ben araştırayım. Cam kenarı da benim haberin olsun :D
- Gelmene gerek yok ya ben gider hallederim.
+ Yok yok ben de gelecem :)

İşte bu muhabetten sonra kendimi Ankara otobüsünde buldum ve sabah Ankara dan indiğimizde araba almanın bahane olduğunu aslında silah almaya geldiğimizi öğrendim ve kendimi poligonda buldum :D

Sabah saat 10 civarı silahımızı alıp noter işlemleri bittikten sonra arabayı aldım :)

WhatsApp Image 2019-12-22 at 20.45.34.jpeg


Uzun sürdü farkındayım. Alış hikayesi de böyleydi yakında arabayı da anlatırım. :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hayirli ugurlu olsun. J kasalari cok severim ben. Hala gorunce baktiriyor kendine. Tasarimi eskimeyenlerden.

Kuru tip powershift'ten uzak durman iyi olmus. Mk3.5 Focus'larin benzinlilerinde kullanilan bu kuru tip davalik oldu Amerika'da. Ford'un itirafina gore sorunlu sanziman kullanmislar. Orada ki davanin sonucuna gore Avrupa'ya da sicrar mevzu. Fiesta - Focus fark etmez kuru tip powershift'in adi cikan Dsg'den daha once elinde kalmasi muhtemel.
 

Tb96

Profesör
8 Ağu 2019
850
1,208
1,870
27
Malatya
Marka
Opel
Hayirli ugurlu olsun. J kasalari cok severim ben. Hala gorunce baktiriyor kendine. Tasarimi eskimeyenlerden.

Kuru tip powershift'ten uzak durman iyi olmus. Mk3.5 Focus'larin benzinlilerinde kullanilan bu kuru tip davalik oldu Amerika'da. Ford'un itirafina gore sorunlu sanziman kullanmislar. Orada ki davanin sonucuna gore Avrupa'ya da sicrar mevzu. Fiesta - Focus fark etmez kuru tip powershift'in adi cikan Dsg'den daha once elinde kalmasi muhtemel.

Teşekkürler abi. Tasarımın eskimemesi konusunda Astra Sedan ın hala satılması da çok büyük etken.

Ford bilerek piyasaya sürdüklerini açıkladı zaten.


Teşekkürler :)
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Fiat bravo tam ders olmuştu bize, arabanın dedikleriyle ve fotoğrafla hiçbir alakası yoktu, aşırı yorgun bir arabaydı.
Fabia vrs ciddi üzmüştü :D çok heveslenmiştik de sorunları baş ağrıtacak düzeyde çıkmıştı :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım