KAPALI Ne Alırdım? D Segmenti

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

VolvocuPanpa

Elit Apaçi
76
37
Değerli panpalar,
D Segmenti genel anketi ile karşınızdayız.
Fiyat aralığı, donanım, motor vs gibi detaylara bilinçli olarak girilmedi ki o detayları yorum kısmında konuşup tartışabilelim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet ve Porsche
Kulaktan dolma bilgilerle sallayan bir (sözde) kullanıcı daha..
Geçiniz efendim bu martavalları. Hasbelkader bir kere içine oturarak (ki bu bile olsa iyidir) ve video izleyerek araç hakkında fikir yürütmekten bıkmadınız ve bi türlü bitmediniz.
Bu sahibi olduğum ikinci Citroen, hatta Citroen sattım ve C5 ile yine Citroen almış oldum diyip daha net açıklayayım.
İkinci el aldığım için, otomatik ikinci ellerde olası sorunlar babında düşününce ziyadesiyle mantıklı bir araç. Neden derseniz; bir masraf çıkarsa dahi, manuel şanzıman masrafı ne ise o kadar sorun çıkaracak. Dsg, powershift, edc vs gibi bir masraf kapısıyla asla karşılaştırmayacak. Ki zaten sorun çıkarması da pek olası değil, sadece 100-150binde bir baskı balata değişir o kadar. O vites değiştirme esnasında headbang yapma efsanelerini de, bilmiyorum hangi deli sallamış da bu kuyuya taş atmış.
Bozulup elinizde kalan düğmelere gelecek olursanız, bozulmadan elinizde kalmayacak düğme icat edilmişse ve siz bulmuşsanız bunu, dünyanın yegane şanslı kişisisiniz. Tebrikler ve başarılar diliyorum
Diyeceğim odur ki; binin, kullanın öyle yorum yapın. Bol keseden atıp, sağdan soldan duyup okuyup gelip sallamayın lütfen.
Esen kalın
Hocam adam 1.6 dizel C4 Picasso kullanıyor siz ne tatava yapıyorsunuz acaba? Hayatımda ilk defa Citroen fanboyu gördüm yeminlen.
 
  • Beğeni
Tepkiler: karyel ve GARAJ TV
Çok teşekkürler, hep çok daha iyileri sizlerin olsun.. Uzun zaman manuel kullanmış biri olarak, bana zulüm olan hiçbir yanı yok :) 2den 1e çekme konusunda haklısınız, ben de yaşıyorum ara sıra o durumu, ama haricinde bahsettiğiniz şeylerin hiçbiriyle karşılaşmadım henüz. Aracı alalı pek az zaman geçmiş olsa da, daha şimdiden 2bin km yol yaptığım için aşinayım da artık araca ve şanzımana. İlginç.. Muhtemelen kullanım şekillerimiz (gaz kullanma stillerimiz) farklı olduğu için farklı düşüncelerdeyiz şanzıman konusunda..
Ben otomobili seri kullanmayı severim. Malum dizel olunca da torku falan bol oluyor dolayısıyla ayağıma da pek hakim olmam. Mcp yani otomatikleştirilmiş şanzımanın 3 düşmanı var; birincisi sıkışık dur kalk trafik, ikincisi 1 ve 2.vites hızlarında yokuş kullanımı, üçüncüsü de performanslı kullanım. Üçüncüsünü pek önemsemiyorum çünkü tek kavramalı bir şanzıman olduğu için vites geçiş hızı bakımından üstün bir yan beklemiyorum. Ama dilerdim ki küçük viteslerde ve hızlardaki kararlılığı daha iyi olsun. 1.vites yokuş çıkarken 3-3500 devire kadar bağırtıyorum 2'ye almıyor, kendim 2'ye alıyorum tekrar 1'e düşürüyordu. Beni ciddi yoruyordu otomobil. İnşaallah sizin aracınızda bu tarz şeyler yaşanmaz. En azından inşaallah bu tarz yol koşullarında kullanmak zorunda kalmazsanız. Çünkü otomatikleştirilmiş şanzımanlar gerçekten düşük hızlarda yokuş ve sıkışık trafiği pek sevmiyor.
 
Kulaktan dolma bilgilerle sallayan bir (sözde) kullanıcı daha..
Geçiniz efendim bu martavalları. Hasbelkader bir kere içine oturarak (ki bu bile olsa iyidir) ve video izleyerek araç hakkında fikir yürütmekten bıkmadınız ve bi türlü bitmediniz.
Bu sahibi olduğum ikinci Citroen, hatta Citroen sattım ve C5 ile yine Citroen almış oldum diyip daha net açıklayayım.
İkinci el aldığım için, otomatik ikinci ellerde olası sorunlar babında düşününce ziyadesiyle mantıklı bir araç. Neden derseniz; bir masraf çıkarsa dahi, manuel şanzıman masrafı ne ise o kadar sorun çıkaracak. Dsg, powershift, edc vs gibi bir masraf kapısıyla asla karşılaştırmayacak. Ki zaten sorun çıkarması da pek olası değil, sadece 100-150binde bir baskı balata değişir o kadar. O vites değiştirme esnasında headbang yapma efsanelerini de, bilmiyorum hangi deli sallamış da bu kuyuya taş atmış.
Bozulup elinizde kalan düğmelere gelecek olursanız, bozulmadan elinizde kalmayacak düğme icat edilmişse ve siz bulmuşsanız bunu, dünyanın yegane şanslı kişisisiniz. Tebrikler ve başarılar diliyorum
Diyeceğim odur ki; binin, kullanın öyle yorum yapın. Bol keseden atıp, sağdan soldan duyup okuyup gelip sallamayın lütfen.
Esen kalın
75k daki arabamın sürüş esnasında yan aynaları kapandı,sağ arka cam nedense bozuldu,arada dikiz aynası düşüyor,direksiyon rengi attı,çoğu yer soyuldu,en az 3 yerden trim sesi var ve nedense her sene bir farı bozuluyor arka süspansiyon tepkileri neyse 8 yıldır sözde kullanıcıyım sonuçta buyrun hakkında yazdığım test yazısı ve hızlanma videosu :)

http://garajtv.com/test-akvaryum-citroen-c4-picasso/

buda 0-100,80-120,120-160 km hızlanmaları :)

 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ben otomobili seri kullanmayı severim. Malum dizel olunca da torku falan bol oluyor dolayısıyla ayağıma da pek hakim olmam. Mcp yani otomatikleştirilmiş şanzımanın 3 düşmanı var; birincisi sıkışık dur kalk trafik, ikincisi 1 ve 2.vites hızlarında yokuş kullanımı, üçüncüsü de performanslı kullanım. Üçüncüsünü pek önemsemiyorum çünkü tek kavramalı bir şanzıman olduğu için vites geçiş hızı bakımından üstün bir yan beklemiyorum. Ama dilerdim ki küçük viteslerde ve hızlardaki kararlılığı daha iyi olsun. 1.vites yokuş çıkarken 3-3500 devire kadar bağırtıyorum 2'ye almıyor, kendim 2'ye alıyorum tekrar 1'e düşürüyordu. Beni ciddi yoruyordu otomobil. İnşaallah sizin aracınızda bu tarz şeyler yaşanmaz. En azından inşaallah bu tarz yol koşullarında kullanmak zorunda kalmazsanız. Çünkü otomatikleştirilmiş şanzımanlar gerçekten düşük hızlarda yokuş ve sıkışık trafiği pek sevmiyor.

yokuşları geri geri çıkmayı da unutma abi biraz uzun çıkarsa koku yapmaya başlıyor direk :( haa şöyle bir şey de var mcp tek kavramanın en iyisi olabilir :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
yokuşları geri geri çıkmayı da unutma abi biraz uzun çıkarsa koku yapmaya başlıyor direk :( haa şöyle bir şey de var mcp tek kavramanın en iyisi olabilir :)
1.vites dik yokuş kalkışlarında da balata kokusunu yapıyor maalesef. O gün anladım ki elektronik el freni lanet bir şey. Mekanik el frenim olsaydı ne şanzımana ne de baskı balataya hiç bir zaman böyle yükler binmezdi ve koku da olmazdı. Yokuş kalkış destek sistemi de zaten bu konuda bir yardımda bulunmuyor. O sadece geriye kaçırmayı engelliyor ama ilk kalkış sırasında baskı balataya yük binmesine engel olamıyor. Ama dediğin doğru, ben honda'daki i-shift denilen şanzımanı de denedim ve mcp kendi türünün en iyi örneği. Zaten 2012'den sonra başka nesil bir otomatikleştirilmiş tek kavrama şanzıman üretilmedi.
 
1.vites dik yokuş kalkışlarında da balata kokusunu yapıyor maalesef. O gün anladım ki elektronik el freni lanet bir şey. Mekanik el frenim olsaydı ne şanzımana ne de baskı balataya hiç bir zaman böyle yükler binmezdi ve koku da olmazdı. Yokuş kalkış destek sistemi de zaten bu konuda bir yardımda bulunmuyor. O sadece geriye kaçırmayı engelliyor ama ilk kalkış sırasında baskı balataya yük binmesine engel olamıyor. Ama dediğin doğru, ben honda'daki i-shift denilen şanzımanı de denedim ve mcp kendi türünün en iyi örneği. Zaten 2012'den sonra başka nesil bir otomatikleştirilmiş tek kavrama şanzıman üretilmedi.
zaten 2007 nin üretimi ve o dönemin çift kavramasını koysa saatli bomba,tork konvertörü olsa çok yakacak o yüzden tek kavramaları o dönem için çok mantıklı görüyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Cenk
zaten 2007 nin üretimi ve o dönemin çift kavramasını koysa saatli bomba,tork konvertörü olsa çok yakacak o yüzden tek kavramaları o dönem için çok mantıklı görüyorum
Tek kavramanın mantığını zaten anlıyorum. Kullanılmasını da yadırgamıyorum. Hatta ve hatta performans bile beklemiyorum. Sadece ilk viteslerde ki geçiş kararlılığı ve konforu üzerine bir geliştirilme yapılsa yeterliydi. Çünkü şanzımanın keyfe keder lüks yanlarını geçtim, kullanımı zorlaştırıyor. Sürekli şanzımanı düşünüyorsun, müdahale etme ihtiyacı hissediyorsun yani sürüşü sekteye uğratıyor. O yüzden sadece bu hususu geliştirmiş olsalardı şikayet etmezdim açıkçası.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Tek kavramanın mantığını zaten anlıyorum. Kullanılmasını da yadırgamıyorum. Hatta ve hatta performans bile beklemiyorum. Sadece ilk viteslerde ki geçiş kararlılığı ve konforu üzerine bir geliştirilme yapılsa yeterliydi. Çünkü şanzımanın keyfe keder lüks yanlarını geçtim, kullanımı zorlaştırıyor. Sürekli şanzımanı düşünüyorsun, müdahale etme ihtiyacı hissediyorsun yani sürüşü sekteye uğratıyor. O yüzden sadece bu hususu geliştirmiş olsalardı şikayet etmezdim açıkçası.
Ben zaten direk manuel modda kullanıyorum çok şükür mcp istediğim tepkileri veriyor ben citroen c3 etg5 kullanmıştım insan onu arabaya koymaya utanırım ama koymuşlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Porsche
Ben zaten direk manuel modda kullanıyorum çok şükür mcp istediğim tepkileri veriyor ben citroen c3 etg5 kullanmıştım insan onu arabaya koymaya utanırım ama koymuşlar.
Ben genelde vitesi d konumuna aldım, gaza bastım ve şanzımanı unuttum tarzını benimsediğim ve otomatik bir şanzımandan bunu beklediğim için ne çift kavramalar ne otomatikleştirilmişler benim işimi görmüyor. Bana en uygun bulduğum şanzıman bu zamana kadar zf'di. Zf diyor millet ama harbiden doğru diyorlar. Vites kolunu sadece otomobili geri vitese alman gerektiğinde hatırlıyorsun. Hiç bir şartta canını sıkmıyor, ah be keşke dedirtmiyor. Sırf zf için bile sevmediğim, beğenmediğim bir bmw modelini alabilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ben genelde vitesi d konumuna aldım, gaza bastım ve şanzımanı unuttum tarzını benimsediğim ve otomatik bir şanzımandan bunu beklediğim için ne çift kavramalar ne otomatikleştirilmişler benim işimi görmüyor. Bana en uygun bulduğum şanzıman bu zamana kadar zf'di. Zf diyor millet ama harbiden doğru diyorlar. Vites kolunu sadece otomobili geri vitese alman gerektiğinde hatırlıyorsun. Hiç bir şartta canını sıkmıyor, ah be keşke dedirtmiyor. Sırf zf için bile sevmediğim, beğenmediğim bir bmw modelini alabilirim.

zaten otomatik değil yarı otomatik diye bakmak lazım onlara :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
75k daki arabamın sürüş esnasında yan aynaları kapandı,sağ arka cam nedense bozuldu,arada dikiz aynası düşüyor,direksiyon rengi attı,çoğu yer soyuldu,en az 3 yerden trim sesi var ve nedense her sene bir farı bozuluyor arka süspansiyon tepkileri neyse 8 yıldır sözde kullanıcıyım sonuçta buyrun hakkında yazdığım test yazısı ve hızlanma videosu :)

http://garajtv.com/test-akvaryum-citroen-c4-picasso/

buda 0-100,80-120,120-160 km hızlanmaları :)

96 doğumlusun, 21 yaşındasın ve 8 yıldır senin araban ve sen kullanıyorsun.
Ey Allah'ım, sen yardım et.
Neyse, uzun uzadıya yazmayı ve sanal polemiği hiç sevmem.. Buralar sizindir nasıl olsa, buyrunuz sizlerin dedikleri olsun.
Hoşça kalınız.
 
96 doğumlusun, 21 yaşındasın ve 8 yıldır senin araban ve sen kullanıyorsun.
Ey Allah'ım, sen yardım et.
Neyse, uzun uzadıya yazmayı ve sanal polemiği hiç sevmem.. Buralar sizindir nasıl olsa, buyrunuz sizlerin dedikleri olsun.
Hoşça kalınız.
Evet aslında 3 yıldır kullandım ve fiat punto,citroen c3 den sonra kullandığım en kötü araba olabilir. Bende fanatikleri sevmem,size de hayırlı olsun c5 inizle Allah yardımcınız olsun :)
 
96 doğumlusun, 21 yaşındasın ve 8 yıldır senin araban ve sen kullanıyorsun.
Ey Allah'ım, sen yardım et.
Neyse, uzun uzadıya yazmayı ve sanal polemiği hiç sevmem.. Buralar sizindir nasıl olsa, buyrunuz sizlerin dedikleri olsun.
Hoşça kalınız.
Buraları hep bizim kardeş parsel parsel kapadık. Hayırdır bir sıkıntı mı var? Bilip bilmeden konuşmayın sayın Citroen fanboyu...
 
  • Beğeni
Tepkiler: MertEren
Hocam adam 1.6 dizel C4 Picasso kullanıyor siz ne tatava yapıyorsunuz acaba? Hayatımda ilk defa Citroen fanboyu gördüm yeminlen.

Her markanın seveni olabilir ona şaşırmam, ancak mcp li (türünün iyi örneği olsa da) bir aracı bir kez kullandım bana yetti. avantajları yok mu? (masrafının az olması v.s) var ama kesinlikle kullanırken değil. Manuel'e sürekli müdahale etmeniz gerekirken mcp de daha az müdahale etmeniz gerekebilir ama bana "otomatik" kelimesinin karşılığını pek vermiyor gibi geldi. zaten adı da; "otomatikleştirilmiş".
Neyse bundan memnun olanlarda var tabi mesela amcam THY de çalışıyor ikramiyeleri v.s hariç bildiğim kadarı ile aylık 3500 Euro civarı maaşı var. İstese Premium bir araca binebilir ama kendisinde 2009 model Corolla 1.4 d 4d mmt var. Geçenler de; amca aracı yenilemeyi düşünmüyor musun? dedim. Yok ben çok memnunum dedi. ama tabi beylikdüzünde oturuyor. malum bu şanzımanlar 'düz' de iyiler ve genelde de uzun yol için kullanıyor.
Bir de konu ile alakasız gibi görünecek olsa da şöyle bişey söyleyeyim; İbni Haldun; "coğrafya kaderdir" demiş. Yani, içinde yaşadığınız ortam fiziksel şartlar; yediğiniz içtiğiniz sizin kültürünüze, folklorunuza, yaşam şeklinize sirayet eder ve onu oluşturur. Üniversitedeyken bir hocamız şöyle söylemişti; "yediğiniz et karakterinizi belirler. uzak doğuda kedi köpek yenir, o hayvanların karakterini alırlar. orta asya da at yenir, at gibi özgür ruhlulardır, Avrupa da domuz yenir, malumunuz. Araplar deve yer deve gibi kindar olurlar, biz sığır ve koyun yiyoruz, koyun gibiyiz demişti." Ben de buna benzer bir şey söyleyeyim milletlerin yaptıkları araçlarda da kendilerine özgü özelliklerini bulabilirsiniz; Almanlar disiplinli adamlardır ve kendilerine güvenleri tamdır, hatta bazen aşırı, yaptıkları arabalar çok iyidir ama aşırı güvenden olmadık sorunlar çıkartabilir. Japonlar bir adada yaşıyorlar; sınırlı kaynakla maksimum faydayı sağlamaya çalışıyorlar. araçları o yüzden işlevsel ve sorunsuzdur. İngilizler aristokrattır, araçları da öyle. Fransızlar estetiğe önem verirler, ama kullanışlılığı yadsırlar, araçları da bu mantıkta.
 
Panpa superb bana hiç çekici gelmiyor ya neden bilmiyorum. fiyatı uygun diye mi tutuluyor bu kadar?

1.4 tsi DSG style donanımı 119,000 TL liste fiyatına sahip. Bu fiyata golf satıyorlar :D
geçen hafta mondeo,eski insignia,superb aynı gün kullandım şunu anladım ki 3 ü de farklı karakterli arabalar ve superb de tam baba arabası ondan benimde çok ilgimi çekmedi ama donanım,kullanışlılığı iyi bir fiyata sunuyor ondan tercih ediliyor :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: VolvocuPanpa
geçen hafta mondeo,eski insignia,superb aynı gün kullandım şunu anladım ki 3 ü de farklı karakterli arabalar ve superb de tam baba arabası ondan benimde çok ilgimi çekmedi ama donanım,kullanışlılığı iyi bir fiyata sunuyor ondan tercih ediliyor :)
Ben Mondeo'yu beğeniyorum ama çok pahalı sanki 1.5 ecoboost titanium otomatik 150 000 TL :D Ayrıca 1.5 ecoboost'un yakıt tüketimi fazla sanırım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...