Önden çekişli mi? Yoksa arakdan îtişli...

Hangisini tercih edersin?

  • Önden çekişli

    Kullanılan: 9 11.1%
  • Arkadan itişli

    Kullanılan: 37 45.7%
  • Dört çeker

    Kullanılan: 35 43.2%

  • Kullanılan toplam oy
    81
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,201
45,790
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Aynı durum önden çekişte de yaşanıyor maalesef. Ama öncen çekişin avantajı, bir gaz kesmeyle gözünün önünde toparlanabilmesi. =)
Oyle tabii ama onden cekerin surdurulebilirligi pek yok bu mevzuda malum anlik sekilde olup bitiyor. Vites kucultup gaza yuklenme durumunda cogunlukla direkt toparliyor. Arkadan itise bilek gerekiyor ama bu direksiyon sistemleriyle degil maalesef.
 

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
Herkes RUF yellow bird'ün ring videosunu izledi sanırım. Daha da tartışmaya gerek var mı :)
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Gazlamadım, öyle bir imkanım olmadı maalesef. Hem kullandığım araçlar, hem de izlediğim videolar, hem de senelerdir aldığım mühendislik bilgisi nezdinde yorum yapıyorum zaten. Dandik 116i bile o zevki bana yaşatıyor abi. Arkadaşın Ibiza Cupra'sını kullandım, kafadan kayma olayı ciddi anlamda beni soğutuyor. İsterse en baba yiğit önden çeker araba olsun, understeer durumunda arkadan gelebilecek herhangi bir yardım olmadığı için tek çaren gazı kesmek, arkadan itişte öyle değil.

Mesajımın başında da özellikle dengeli olmasından bahsettim zaten. O yüzden şahinle arkasının gelmesi durumunda, yetersiz teker dönüş aralığıyla falan zaten toparlanmaz ki. Aynı konu dört çekerde ya da önden çekerde de geçerli. Kötü mühendisliği olan hiçbiri zevk vermez. Ayrıca american muscle dediğiniz arabalar, son versiyonlarını konu dışı tutuyorum, viraj kabiliyetsiz araçlar. Onları konuşmak bile yersiz.

Karda da teknik açıdan arkadan itişli, özellikle yokuşta daha mantıklı. Aşırı bir gaz verme durumunda arkası atar tabi ama onda da devreye direksiyon becerisi giriyor. Karda araba sürmek önden çeker de olsa dört çeker de olsa arkadan itiş de olsa beceri isteyen bir şey zaten, ekstrem bir durum yani.

Bu arada düz yol gazcısı, yancı veya ne bileyim sıfırcı falan zannedilmeyeyim. Araba 100'e 120'ye hızlı çıksın, dengeli olsun, gerisi önemli değil benim açımdan. Eh, zamanında Gran Turismo'nun falan da direksiyonuma bir şeyler kattığını düşünüyorum, vasatın üstüyüm diye görürüm kendimi. O yüzden bana en zevklisi her zaman arkadan itiş geliyor.


önden çeker araçlar zaten understeer yapmaya meyillidir artık burada sürücünün bileği ve aracın genel dengesi devreye girer,
arkadan itişli araçta kullandım kendi aracım 2000 model önden çeker bir Ford ve ciddi anlamda istediğim zaman istediğim derece de oversteer yapıp gaz pedalına çöktüğüm zaman süper dengede topluyorum,
BMW 1 serisi sürmüştüm şase dengesi süper rwd kullanmadan oversteer yapıyorsunuz gaza basarak devam da ediyor ama açıyı fazla kaçırdığınız zaman kurtuluşunuz kontra.. oda yetmezse kaçınılmaz spin oluyor.
elbette mühendislikte arkadan itişli araç daha dengeli olur ama bu kadar kabaca bakmakta olmaz :)
understeer yapmasının fwd ile birlikte bir çok nedeni var,
ön takım ( travers tipi ) komple süspansiyon ayarları v.s gibi
ama Mazda MX5 gibi Toyota GT86 gibi rwd araçlar elbette hayalimdir fakat Peugeot 205 GTI, Ford Puma gibi araçlarında hakkını yememek lazım :)


1:10 dan itibaren şöyle bir video ile keyiflendireyim sizi :)
 

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
önden çekişli araç diyenlerin mantığı var arkadan itiş diyen dostlar yapmayın Allah aşkına :) tabiki profesyonel ve aşırı iyi bir sürüşte arkadan itiş daha iyi ama senin benim sürüşümde kullanan insanların arkadan itiş başka demesi garip oluyor
Bizim sürüşümüz ile arkadan itişle önden çekişin farkını anlayamayız mı demek istiyorsun? Murat 131 sürsen yine anlarsın farkı. Yoksa Murat 131 sahipleri lisanslı pilot falan mı..
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
@hikmetkara Abi ben yol boş olduğunda yoncada bile viraj kasıyorum, evet bu fark 140-150 beygirlik arabalarla aşırı değil ama yine de kendini belli ediyor bence.

@motorsinann Biliyorum elbette understeer yapmasının sadece fwd'den kaynaklanmadığını. Rwdler bile kalıyor understeere zaten. Ama demek istediğim o oversteeri toplamak önden çekiş için gazdan ayağı çekmekken arkadan itiş için gaza basmak, fazla kaçarsa ufak bir kontrayla arabayı rayına oturtmak. Kimse bana bu olayın heyecanlı ve zevkli olmadığını anlatamaz :)

Bu arada hothatch fanıyımdır, her zaman sedan yerine hb seçerim, özellikle tek kapısı varsa tadından yenmez. Hiçbir klasik hothatchi de yabana attığımı zannetmeyin. Ama RS3, ne bileyim Megane RS falan yerine m140i'yi seçerim misal. Powerslide'ı seviyorum, yapacak bir şey yok :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: predroman

And

Üye
8 Eyl 2016
144
1,419
3,035
40
İstanbul
Genele vurduğumuzda arkadan itiş daha keyifli bir sürüş sunuyor gibi görünüyor ama tarihte, özellikle de son yıllarda önden çekişli öyle arabalar üretildi ki ben artık bunun kesin bir seçim olmaktan çıktığını düşünüyorum. Şöyle söyliyim; gerçekten iyi kotarılmış FWD bir hot hatch'in, belli yollarda yapabildiklerini ve yaşattıklarını hiçbir RWD yapamaz ve yaşatamaz.

Neden?

Mesele sadece çekiş farkı değil; aynı boyut, kilo ve güçte arkadan itişli araba zaten üretilmiyor. Yani o kıvrımlı daracık yollarda, o çevikliği ve atikliği daha cüsseli makineler nerden iterse itsin yakalayamaz. MX-5 desen, bir Type-R ilk virajda imha eder. M2 desen, gücünü yere aktarana kadar bir Leon Cupra tamponuna yapışmış olur.

M5'in yapabildiklerine hayranım ama, ancak hakiki bir hot hatch'in doldurabileceği boşluklar var ve halen boşlar :)

Dört çekere hiç girmedim, saf gelmiyor. Sonuçta farklı durumlarda öne-arkaya değişik oranda güç gitmesi ve bunun kontrolünüz dışında gerçekleşmesi söz konusu, hoş değil :p
 

anl_akl

Panpa
8 Eyl 2016
1,247
3,438
3,720
Ankara
Genele vurduğumuzda arkadan itiş daha keyifli bir sürüş sunuyor gibi görünüyor ama tarihte, özellikle de son yıllarda önden çekişli öyle arabalar üretildi ki ben artık bunun kesin bir seçim olmaktan çıktığını düşünüyorum. Şöyle söyliyim; gerçekten iyi kotarılmış FWD bir hot hatch'in, belli yollarda yapabildiklerini ve yaşattıklarını hiçbir RWD yapamaz ve yaşatamaz.

Neden?

Mesele sadece çekiş farkı değil; aynı boyut, kilo ve güçte arkadan itişli araba zaten üretilmiyor. Yani o kıvrımlı daracık yollarda, o çevikliği ve atikliği daha cüsseli makineler nerden iterse itsin yakalayamaz. MX-5 desen, bir Type-R ilk virajda imha eder. M2 desen, gücünü yere aktarana kadar bir Leon Cupra tamponuna yapışmış olur.

M5'in yapabildiklerine hayranım ama, ancak hakiki bir hot hatch'in doldurabileceği boşluklar var ve halen boşlar :)

Dört çekere hiç girmedim, saf gelmiyor. Sonuçta farklı durumlarda öne-arkaya değişik oranda güç gitmesi ve bunun kontrolünüz dışında gerçekleşmesi söz konusu, hoş değil :p
Sen onu bunu geç bize kafan da ki makineyi söyle.
 

Metinm

Profesör
8 Eyl 2016
73
225
1,060
@and Senin bahsettiğin haldex vb.. akıllı dört çekerler için ben üstüme alınmıyorum (AWD) ;) Her üç sistem içinde bence en güvenli olan dört çeker, daha sonra FWD ve RWD gelir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: danisalim

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
En hızlıyı mı, en güvenliyi mi, en keyifliyi mi, en ucuzu mu seçiyoruz benim kafam karıştı :)
type-r , mx-5'ten hızlı diye mx-5'i elinin kenarıyla itmek pek hoş olmadı and bey :) Keza aynı şey m2 için de geçerli.
Haa, hepsinin keyfi, tadı farklı denirse o zaman tamam. Ama bir tanesini seçeceksek...
 
Son düzenleme:

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul

konu fazla karışmadan şunu atayım :) 1:58 de ki oversteer e hangi rwd araç bu kadar dengeli ve ani tepki verip toplayabilir ki :) İskandinav tarzı sert viraj dönmeleri söylemeyeceğim bile :) tamamen elektronik desteksiz bir fwd çok eğlendirir, ıslakta 60 belki de daha fazla açı ile kaldırımla göz göze geldiğim anda bile toparlayabildim, aslında Ford Puma komple işi bitiyor ama tartışması bile zevk veriyor şu arabaları
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt, And ve anl_akl

anl_akl

Panpa
8 Eyl 2016
1,247
3,438
3,720
Ankara
Zevk unsurunu bir köşeye bırakalım şöyle şimdi kar yağdığı zaman ya da yağmur yağdığı zaman bir arkadan itiş araba ne kadar sağlıklı kullanım sağlayabilecek ya da her hangi toprak yola girdiğimiz zaman.Sırf bu sebepten ötürü araba değiştiren insanlar var.Kaldı ki o bahsettiğim zor koşullarda fwd bir araç hem kullanım kolaylığını sunarken bir yandan da zevki doya doya yaşatabilir.Kısaca,FWD her kesimin dostu RWD zenginin dostu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
@motorsinann O araba rwd de olsa awd de olsa oradan aynı şekilde çıkardı emin ol, çünkü orada iş aktarma organına değil dengeye ve hakimiyete bakıyor. Kaldı ki viraja zaten el freniyle girmiş. Dediğim gibi hothatchleri yermiyorum ama konudan alakasız bu.

@and M2 gücünü yere aktaramadan Leon Cupra nasıl aktarabiliyor orasını anlamadım. Bir kere fizik gereği arkadan itişli arabalar ivmelenmede önden çekerden çok daha iyi gücü yere aktarır, çünkü arka tekerlere daha çok yük biner, dolayısıyla sürtünme kuvveti artar. Ha dersenki patinaja düşer cart curt, orada da sürücünün kabiliyeti devreye giriyor zaten. Kaldı ki yeni birçok hothatchin ağırlığı 1300-1400 belki daha fazla kilolarda geziyor. Yani eski arabalar gibi hafif de değiller. Özellikle herkesin bayıldığı Type R mesela 1450 kiloymuş, M140i ile aynı neredeyse.
 
  • Beğeni
Tepkiler: predroman

Degisik Kahya

Asfalt Kurutucu
10 Eyl 2016
39
14
595
Açıkçası önden çekişin, dört çekerden fazla olmasını beklerdim. Dört çeker bir arabanın önden kayması öyle tedirgin ediyor ki anlatamam :D Önce de denilmiş tercih arabasına göre değişir tabi, bazı arabaları kullanmasam bile farklı çekiş sistemiyle görmek istemezdim.
 

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
@fksarall hocam şöyle güzel bir açıklama yapayım :)
FWD araçlarında arabanın gövdesini ön tekerler çekiyor, aracın arkası açıldığı anda gaza bastığınız zaman önden çekiş kuvveti oluştuğu için arka çekip çizgisine sokuyor, attığım Ford Puma ve Clio videoların bu şekilde topluyorlar :)
RWD araçlarda ise aracın gövdesini arka tekerler iter ki virajda araç kaydığı an iyice gaza basarsanız aracı bilinmeze itecek ve dengeyi iyice kaybedeceksiniz ( drift araçlarında durum farklı )
RWD de araç kaymaya başladığı zaman açı fazla büyümeden ayağınızı gazdan çekip kontra verirseniz araç toplar ama ötesinde yapabilecek bir şey kalmaz :)
bol virajlı dağ yollarında Honda S2000 de isterim Mazda MX-5 de isterim fakat bu iki araçta eski bir Hothatch i viraja fırlatıp kahkaha atarak eğlene güle topladığınız gibi toplamanıza izin vermez :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: heyv18 ve And

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,715
1
6,449
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
bana bunlarla gelin!
Şunu da ekleyeyim, sonuçta ortalama gelir durumumuz belli, pazardaki araçların fiyatları belli. O sebeple mütemadiyen FWD.
 
Son düzenleme:

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
@motorsinann Farklı bir şey anlatmaya çalışmıyorum ben de. Ama o koşullarda arabanın toplanmasının en büyük sebebi dengesi işte onu demek istiyorum. Herhangi dengesiz bir aracın arkası açıldığı anda veya dengeli bir aracın arkasının fazla açıldığı anda onu önden çeker olması da kurtarmaz tecrübesiz bir sürücü için.

Konu iyice dağıldı zaten, asıl olay hangisi daha rahat toplanır değil. Ben direksiyon inputlarının daha gerekli olmasından dolayı rwdleri daha zevkli buluyorum, demek istediğim bu.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım