Geçmiş olsun işçilik güzel gözüküyor da yazılar biraz aşağıda olmuş sanki?
Eyw. Aynen, yukarıda onu dedim zaten. Her bakışımda gözüme battığı için ben de bakmıyorum. :d Tamire vermeden önce eski halinin milimi milimine ölçüsünü almıştım. Çok şaaparsa yenisini alır yapıştırırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
Güncel:
Hankook lastiklere bir türlü ısınamamıştım. Çok kontorlu, çok sessiz, ama yol tutuş seviyesi vasat ve yönlendirme tepkileri netlikten çok uzaktı.

Geçenlerde @OguzhanC ın Palio'sunda ilk gördüğümde çok hoşuma giden 15" jantların satılığa çıktığını öğrendiğimde bir şeyler gıdıklamaya başladı beni.

Genel olarak lastik ebatından memnunum. Motor güçsüz, başta direksiyon kutusu olmak üzere ön düzen de hassas yapıda olduğu için normalde farklı bir ebata geçmeyi düşünmüyordum. Yanak incelse ön düzene gelecek darbelerin seviyesi artacak, janttan ötürü unsprung weight artsa hem motor yükü artacak (performans kaybı + artan tüketim), hem de süspansiyonun çalışma kalitesi düşecekti. Ek olarak taban genişlerse yine motor yükü artacaktı.

Bu noktada jant ağırlığının 5,5 kg olduğunu öğrenince bu Advanti Racing jantlarına iyice yükseldim. Her zaman akroma renk şeması üzerinde radikal bir renk kullanılacaksa öncelikli olarak turuncu, alternatif olarak kırmızı/bordo renklerinin kullanımını çok doğru bulurum. Böyle böyle yükselmeye devam ettim işte =)

Kafamda tek soru işareti değişen ET değeriydi. Benim orijinal jantlar ET43, Corsa C'lerde orijinal 15" jantlar ET49, bu jantlar ise ET38 idi. Bilmeyenler için, ET değeri düştükçe jant göbeği iç tarafa yaklaşır, yani jantlar daha dışarıda durur. Sürtme konusu kafamı çok kurcaladı. Daha önceden tecrübeli bazı abilerimizin görüşleri olumlu olmasına rağmen jantları teslim aldığımda yine güvendiğim bazı lastik ustalarının fikrini aldım. Sorun olmayacağını söylediler.

Her ihtimale karşı yaygın ebat olan 195/50r15 ebatını fiyat avantajına rağmen tercih etmeyip, orijinal Corsa C ebatı olan 185/55r15 ebatını tercih ettim. Lastik olarak da Falken Ziex ZE310 Ecorun tercih ettim. Neyse ki hiçbir sorun olmadı ve açıklıklara cuk oturdu, çamurluklara tam doldurdu.

Lastikler 2021 17. hafta üretimi ama bayağı uygun fiyata aldım. Haziranda taktığım lastikle 7700km yaptığımı düşünürsek lastiğin bayatlaması konusunda pek bir kaygım olmaz. :D

1696190000944.png
1696190033808.png


İlk intibam aşırı sert olduğuydu. Tabii ki lastik havalarının deli gibi basıldığından emindim. Elle bile anlayabiliyordum. İlk akaryakıt istasyonunda lastik havalarına müdahale ettim. İkisi 38, biri 37, biri 35 psi çıktı. Hepsini orijinal olarak önerilen değer olan 29 psi'a düşürdüm.
1696190244960.png


Tekrardan lastiği tartmaya başladım. Henüz rodaj süresinde ama yukarıdaki fotoğraftan sonra direkt olarak Vweekend etkinliğine sürdük. İlk olarak tutuş seviyesinin daha önce kullandığım Dunlop'ların seviyesine geldiğini gözlemledim. Daha rodajda olmasına rağmen tutunma yeteneği Dunlop'larıma denk. Muhtemelen genişleyen tabanın etkisi bu. Direksiyon tepkisi ise bu arabada 10 yıldır hiç deneyimlemediğim bir seviyeye geldi. Direksiyon fazla çevikleşti. Hatta Hankook'lar beni nasıl alıştırdıysa, şerit değişikliklerindeki standart manevralarım bile makas gibi algılanacak şekilde olmaya başladı. Zaten turuncu.... :D

Yol bozukluklarında kasisler sorun olmuyor. Sadece yatay uyarı çizgileri gibi kısalarda konfor azaldı. Tabii bir de arnavut kaldırımı gibi yollarda çok daha dikkatli olmam gerekecek. Dunlop lastikleri önde 32 havayla kullanmam gibi bir hissiyat var. Tabii derin çukurlara eskisinden daha fazla dikkat etmem gerekecek. Artık baloncuk ihtimalleri tekrar açıldı. :')

Bir de bu yeni durumda çevresel etkiler değişti. Artık çok daha fazla dikkat çekiyor. 🐍 spec corcilerin daha fazla dikkatini çekiyor :D. Artık bana rahat huzur yok :'D

Özet: Aldım, mutluyum, şu ana kadar çok memnunum.
 
Güncel: Bakım yaklaşıyordu, önümdeki hafta şehirler arası uzun yol yapma ihtimali belirdiğinden bakımı biraz erkene çekip yaptırdım.
Şanzıman yağı 120k km'de bir değişiyor. Km'si geldiği için onu da değiştirttim.
2 bakımdır kullandığım Opet Fuchs yağ hakkında görüşlerim: Gayet güzel, kaliteli. Fakat ömür konusunda kesinlikle Liqui Moly kadar değil. Daha önce LM yağı boşaltırken ömrünün daha yarısında gözüküyordu, renginde filan hiç değişim yoktu. Opet ise 8k km'de eskimiş gözüküyordu. Tamam, berbat şartlar altında kullandım ama olsun. Tazeyken harika fakat ömür olarak ortalama kalite bir yarı sentetik yağdan pek bir farkı yok. Fiyatları çok yakın olunca LM tercih ettim.
Karbonlu polen filtresini değiştirecekken vazgeçtim. Eskiki daha 3k km kullanılmıştı, pırıl pırıl çıkınca devam dedim. =)
1697931033224.png

1697931083241.png
 
Güncel:
Hankook lastiklere bir türlü ısınamamıştım. Çok kontorlu, çok sessiz, ama yol tutuş seviyesi vasat ve yönlendirme tepkileri netlikten çok uzaktı.

Geçenlerde @OguzhanC ın Palio'sunda ilk gördüğümde çok hoşuma giden 15" jantların satılığa çıktığını öğrendiğimde bir şeyler gıdıklamaya başladı beni.

Genel olarak lastik ebatından memnunum. Motor güçsüz, başta direksiyon kutusu olmak üzere ön düzen de hassas yapıda olduğu için normalde farklı bir ebata geçmeyi düşünmüyordum. Yanak incelse ön düzene gelecek darbelerin seviyesi artacak, janttan ötürü unsprung weight artsa hem motor yükü artacak (performans kaybı + artan tüketim), hem de süspansiyonun çalışma kalitesi düşecekti. Ek olarak taban genişlerse yine motor yükü artacaktı.

Bu noktada jant ağırlığının 5,5 kg olduğunu öğrenince bu Advanti Racing jantlarına iyice yükseldim. Her zaman akroma renk şeması üzerinde radikal bir renk kullanılacaksa öncelikli olarak turuncu, alternatif olarak kırmızı/bordo renklerinin kullanımını çok doğru bulurum. Böyle böyle yükselmeye devam ettim işte =)

Kafamda tek soru işareti değişen ET değeriydi. Benim orijinal jantlar ET43, Corsa C'lerde orijinal 15" jantlar ET49, bu jantlar ise ET38 idi. Bilmeyenler için, ET değeri düştükçe jant göbeği iç tarafa yaklaşır, yani jantlar daha dışarıda durur. Sürtme konusu kafamı çok kurcaladı. Daha önceden tecrübeli bazı abilerimizin görüşleri olumlu olmasına rağmen jantları teslim aldığımda yine güvendiğim bazı lastik ustalarının fikrini aldım. Sorun olmayacağını söylediler.

Her ihtimale karşı yaygın ebat olan 195/50r15 ebatını fiyat avantajına rağmen tercih etmeyip, orijinal Corsa C ebatı olan 185/55r15 ebatını tercih ettim. Lastik olarak da Falken Ziex ZE310 Ecorun tercih ettim. Neyse ki hiçbir sorun olmadı ve açıklıklara cuk oturdu, çamurluklara tam doldurdu.

Lastikler 2021 17. hafta üretimi ama bayağı uygun fiyata aldım. Haziranda taktığım lastikle 7700km yaptığımı düşünürsek lastiğin bayatlaması konusunda pek bir kaygım olmaz. :D

Ekli dosyayı görüntüle 43610 Ekli dosyayı görüntüle 43611

İlk intibam aşırı sert olduğuydu. Tabii ki lastik havalarının deli gibi basıldığından emindim. Elle bile anlayabiliyordum. İlk akaryakıt istasyonunda lastik havalarına müdahale ettim. İkisi 38, biri 37, biri 35 psi çıktı. Hepsini orijinal olarak önerilen değer olan 29 psi'a düşürdüm.
Ekli dosyayı görüntüle 43613

Tekrardan lastiği tartmaya başladım. Henüz rodaj süresinde ama yukarıdaki fotoğraftan sonra direkt olarak Vweekend etkinliğine sürdük. İlk olarak tutuş seviyesinin daha önce kullandığım Dunlop'ların seviyesine geldiğini gözlemledim. Daha rodajda olmasına rağmen tutunma yeteneği Dunlop'larıma denk. Muhtemelen genişleyen tabanın etkisi bu. Direksiyon tepkisi ise bu arabada 10 yıldır hiç deneyimlemediğim bir seviyeye geldi. Direksiyon fazla çevikleşti. Hatta Hankook'lar beni nasıl alıştırdıysa, şerit değişikliklerindeki standart manevralarım bile makas gibi algılanacak şekilde olmaya başladı. Zaten turuncu.... :D

Yol bozukluklarında kasisler sorun olmuyor. Sadece yatay uyarı çizgileri gibi kısalarda konfor azaldı. Tabii bir de arnavut kaldırımı gibi yollarda çok daha dikkatli olmam gerekecek. Dunlop lastikleri önde 32 havayla kullanmam gibi bir hissiyat var. Tabii derin çukurlara eskisinden daha fazla dikkat etmem gerekecek. Artık baloncuk ihtimalleri tekrar açıldı. :')

Bir de bu yeni durumda çevresel etkiler değişti. Artık çok daha fazla dikkat çekiyor. 🐍 spec corcilerin daha fazla dikkatini çekiyor :D. Artık bana rahat huzur yok :'D

Özet: Aldım, mutluyum, şu ana kadar çok memnunum.
Güncel: Kışıklara geçildi. Turuncu jantlar, Falken lastikler 1 Ekimden 25 Kasıma kadar 6718 km yapmış.
 
Bu arada bu hafta bel üstü boyaya soktuk arkadaşı. Macun altı paslanmalar başlamıştı, zaten 10 senedir tavan boyasız geziyorum... Bir de 2016'dan kalma direklerdeki dolu göçükleri filan da toparlandı, farlar temizlendi vs.vs.
1700996204013.png

1700996225855.png

1700996270213.png

1700996298510.png

1700996359949.png

1700996382864.png

1700996419337.png

1700996446444.png

1700996503012.png

1700996522630.png

1700996548920.png


Bu da son durum:
1700996671954.png
 
Süper olmuş, bel üstü boya tabirini de ilk defa duydum :). Tertemiz binmek varken, boyalı olacak diye korkulara gerek yok, aracın yaşı belli, km'si belli tebrikler. Model yazısı da düzeldi mi ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve OguzhanC
Süper olmuş, bel üstü boya tabirini de ilk defa duydum :). Tertemiz binmek varken, boyalı olacak diye korkulara gerek yok, aracın yaşı belli, km'si belli tebrikler. Model yazısı da düzeldi mi ?
Yok, onu bir daha sökersem takamama ihtimalim var. Şimdilik arkasına pek geçmiyorum arabanın. :D
Şartlar bel üstü boyayı gerektirdi. Öyle yaptırdım. Belki ileride belden aşağı da vururuz. boyayı.

Alet nalet hayırlı olsun çok güzel olmuş tertemiz
Çok teşekkürler. Önce sağlık demeye devam. =)
 
Güncel:
Araba boyanırken ustam yağ kaçağı tespit etmiş, durduğu yerde sızdırıyormuş. Kontrol ettir dedi. Yağ filtresi kütüğünün oring'inden bir sızdırma tespit edildi. Oring değişimi yapıldı. Ek olarak karterden de sızıntı olup olmadığını zaman gösterecek. İşlemler sonrasında da içindekinin aynısından 1lt daha LM 10w40 yağ alıp ekledim. Bir de park ampulleri falan filan...
1701537641874.png

1701537668275.png
 
Güncel:
3 ayda 11.000 km nasıl yaptı anlamadığım için hazırlıksız yakalandım, parçaları önceden hazırlayamadım. dükkandan yağı filtreyi alıp direkt bakıma geçtim.

Bir de bakım sabahı yola çıktım baktım frenin çoğu yok. fren pedalı motor çalışmıyormuş gibi kütük oldu. Neyse ki çok erken saat çıkmış olduğum için trafik, tehlike arz etmeyecek şekilde ilerleyebileceğim yoğunluktaydı. Varışa 2dk kala sanayi kokusunu alınca geri geldi zaten. :d
Frenciye gittim, vakum hortumunda küçük bir yırtık tespit ettik. Söküp beraber onarımını yapıp geri taktık. Testini yaptım, kaçak kalmadı.

Oksijen sensörü hatası da veriyor, vermeye devam ediyor. Artık arızadan eminim ama katalizör mü sensör mü 23 yaşındaki arabada insan emin olamıyor. Ona sonra bakacağız artık. Şimdilik yansın bakalım, arada silerim kayıtları.
 
Güncel:
3 ayda 11.000 km nasıl yaptı anlamadığım için hazırlıksız yakalandım, parçaları önceden hazırlayamadım. dükkandan yağı filtreyi alıp direkt bakıma geçtim.

Bir de bakım sabahı yola çıktım baktım frenin çoğu yok. fren pedalı motor çalışmıyormuş gibi kütük oldu. Neyse ki çok erken saat çıkmış olduğum için trafik, tehlike arz etmeyecek şekilde ilerleyebileceğim yoğunluktaydı. Varışa 2dk kala sanayi kokusunu alınca geri geldi zaten. :d
Frenciye gittim, vakum hortumunda küçük bir yırtık tespit ettik. Söküp beraber onarımını yapıp geri taktık. Testini yaptım, kaçak kalmadı.

Oksijen sensörü hatası da veriyor, vermeye devam ediyor. Artık arızadan eminim ama katalizör mü sensör mü 23 yaşındaki arabada insan emin olamıyor. Ona sonra bakacağız artık. Şimdilik yansın bakalım, arada silerim kayıtları.
Güncel:
Bir süre daha takipte kaldım ve konum1 oksijen sensörü arızasını netleştirdik. Sanayide parçayı bulamadım, internetten aldım. Bugün sanayide değişimini yaptırdım. O sırada kenarda ben de polen filtresi değiştirdim.

Oradan çıktım frenciye gittim. Bir süredir arka frenlerimin ayarsız olduğunu hissediyordum. El freni sıktırma işini kimseye dokundurmadan onunla birlikte arka fren bakımını frenciye yaptırdım. El fren telinin kopmasına ramak kalmış, değişimi yapıldı. Sol kampananın içinde de ayar pimi yerinden çıkmış, bu durum bayağı bir boşluğa sebebiyet vermiş. Arka frendeki dengesizliğin kaynağı buymuş. Sol taraf adam akıllı tutana kadar tüm frenler tamamen dolmuş oluyor... Genel temizlik, ayar vs. ile birlikte el fren teli de yenilendi.
Şu anda fren pedalı %50'deyken tam fren dolmuş oluyor. Daha önce tam fren için neredeyse %90'a kadar gitmem gerekiyordu. Ben ön balataların eskimesine yoruyordum, meğer o kadar da eski değilmiş :d
Kopmak üzere olan parça:
1708454670992.png
 
Güncel:
Ağır denebilecek bir bakım yaptık.
30 binde bir değişen benzin filtresi ve bujilere ek olarak
titreme ve ses yapan ön fren disk+balata,
Henüz kaçırmaya başlamayan ama 8 yıldır filan titreyerek çalışmasına rağmen geçen bir kıyametle yanıp kavrulup kendini geçici olarak saldıktan sonra titremesi bitip bir sükunete kavuşarak beni geren debriyaj :D,
bir de zrot'lar değişti.
Yağı yine LiquiMoly 10w40'tan devam ettim.

Debriyaj balatası perçinlere gelmiş
1712430651970.png


Volan da hoşaf olmuştu ama taşlama kurtardı.
1712430690803.png

1712430717007.png

Debriyaj merkezi de ölümün döşeğindeymiş. Hissediyordum.
1712430864554.png

Karter tapasının dişi bozulmuş, yeni diş açıldı.
Z rot'lar boşluk yapmaya başlamış, onlar değişti.

Bir de 10 gün kadar önce Continental UltraContact lastik almıştım. 1500 km yaptım bile :D
Yakıtın B olduğu doğru, ama ıslak zemini henüz tecrübe etmedim :)
Kuruda tutuş eh işte... Genel hisler, zamanında 13" ile kullandığım Goodyear Vector4Seasons Gen-2'lerden hallice. Ama fren mesafesi öyle değil, bayağı bayağı iyi.
Bir de konfor ef-sa-ne. 13" kışlıklar takılıymış gibi bir konfor var. Araba bu lastiklerle hiç yorulmuyor. Tutunmak için de yorulmuyor, zora geldi mi hafiften geziniyor :d
1712430928763.png
 
Güncel:
Ağır denebilecek bir bakım yaptık.
30 binde bir değişen benzin filtresi ve bujilere ek olarak
titreme ve ses yapan ön fren disk+balata,
Henüz kaçırmaya başlamayan ama 8 yıldır filan titreyerek çalışmasına rağmen geçen bir kıyametle yanıp kavrulup kendini geçici olarak saldıktan sonra titremesi bitip bir sükunete kavuşarak beni geren debriyaj :D,
bir de zrot'lar değişti.
Yağı yine LiquiMoly 10w40'tan devam ettim.

Debriyaj balatası perçinlere gelmiş
Ekli dosyayı görüntüle 45833

Volan da hoşaf olmuştu ama taşlama kurtardı.
Ekli dosyayı görüntüle 45834
Ekli dosyayı görüntüle 45835
Debriyaj merkezi de ölümün döşeğindeymiş. Hissediyordum.
Ekli dosyayı görüntüle 45836
Karter tapasının dişi bozulmuş, yeni diş açıldı.
Z rot'lar boşluk yapmaya başlamış, onlar değişti.

Bir de 10 gün kadar önce Continental UltraContact lastik almıştım. 1500 km yaptım bile :D
Yakıtın B olduğu doğru, ama ıslak zemini henüz tecrübe etmedim :)
Kuruda tutuş eh işte... Genel hisler, zamanında 13" ile kullandığım Goodyear Vector4Seasons Gen-2'lerden hallice. Ama fren mesafesi öyle değil, bayağı bayağı iyi.
Bir de konfor ef-sa-ne. 13" kışlıklar takılıymış gibi bir konfor var. Araba bu lastiklerle hiç yorulmuyor. Tutunmak için de yorulmuyor, zora geldi mi hafiften geziniyor :d
Ekli dosyayı görüntüle 45837
Abi ses durumu nasil hankooklara kiyasla?
 
Hankook ile denk, Goodyear ve yazlık Dunlop'tan gürültülü, Falken'den sessiz
Sagolasin abi. Olculer farkli ama sonuclar degismez diye dusunerek, cok km yapan birine sessizlik,konfor ve en onemlisi dayaniklilik olarak hangisini onerirsin? Yol tutus beklentim yok. Matador kisliklarla bile 25 derecede okeyim yan yan donuyorum :DD

Arac konusunu da kirlettim kusura bakma artik pm den de yazabilirsin abi.
 
Son düzenleme: