Güncel:
Hankook lastiklere bir türlü ısınamamıştım. Çok kontorlu, çok sessiz, ama yol tutuş seviyesi vasat ve yönlendirme tepkileri netlikten çok uzaktı.
Geçenlerde
@OguzhanC ın Palio'sunda ilk gördüğümde çok hoşuma giden 15" jantların satılığa çıktığını öğrendiğimde bir şeyler gıdıklamaya başladı beni.
Genel olarak lastik ebatından memnunum. Motor güçsüz, başta direksiyon kutusu olmak üzere ön düzen de hassas yapıda olduğu için normalde farklı bir ebata geçmeyi düşünmüyordum. Yanak incelse ön düzene gelecek darbelerin seviyesi artacak, janttan ötürü unsprung weight artsa hem motor yükü artacak (performans kaybı + artan tüketim), hem de süspansiyonun çalışma kalitesi düşecekti. Ek olarak taban genişlerse yine motor yükü artacaktı.
Bu noktada jant ağırlığının 5,5 kg olduğunu öğrenince bu Advanti Racing jantlarına iyice yükseldim. Her zaman akroma renk şeması üzerinde radikal bir renk kullanılacaksa öncelikli olarak turuncu, alternatif olarak kırmızı/bordo renklerinin kullanımını çok doğru bulurum. Böyle böyle yükselmeye devam ettim işte =)
Kafamda tek soru işareti değişen ET değeriydi. Benim orijinal jantlar ET43, Corsa C'lerde orijinal 15" jantlar ET49, bu jantlar ise ET38 idi. Bilmeyenler için, ET değeri düştükçe jant göbeği iç tarafa yaklaşır, yani jantlar daha dışarıda durur. Sürtme konusu kafamı çok kurcaladı. Daha önceden tecrübeli bazı abilerimizin görüşleri olumlu olmasına rağmen jantları teslim aldığımda yine güvendiğim bazı lastik ustalarının fikrini aldım. Sorun olmayacağını söylediler.
Her ihtimale karşı yaygın ebat olan 195/50r15 ebatını fiyat avantajına rağmen tercih etmeyip, orijinal Corsa C ebatı olan 185/55r15 ebatını tercih ettim. Lastik olarak da Falken Ziex ZE310 Ecorun tercih ettim. Neyse ki hiçbir sorun olmadı ve açıklıklara cuk oturdu, çamurluklara tam doldurdu.
Lastikler 2021 17. hafta üretimi ama bayağı uygun fiyata aldım. Haziranda taktığım lastikle 7700km yaptığımı düşünürsek lastiğin bayatlaması konusunda pek bir kaygım olmaz.
Ekli dosyayı görüntüle 43610 Ekli dosyayı görüntüle 43611
İlk intibam aşırı sert olduğuydu. Tabii ki lastik havalarının deli gibi basıldığından emindim. Elle bile anlayabiliyordum. İlk akaryakıt istasyonunda lastik havalarına müdahale ettim. İkisi 38, biri 37, biri 35 psi çıktı. Hepsini orijinal olarak önerilen değer olan 29 psi'a düşürdüm.
Ekli dosyayı görüntüle 43613
Tekrardan lastiği tartmaya başladım. Henüz rodaj süresinde ama yukarıdaki fotoğraftan sonra direkt olarak Vweekend etkinliğine sürdük. İlk olarak tutuş seviyesinin daha önce kullandığım Dunlop'ların seviyesine geldiğini gözlemledim. Daha rodajda olmasına rağmen tutunma yeteneği Dunlop'larıma denk. Muhtemelen genişleyen tabanın etkisi bu. Direksiyon tepkisi ise bu arabada 10 yıldır hiç deneyimlemediğim bir seviyeye geldi. Direksiyon fazla çevikleşti. Hatta Hankook'lar beni nasıl alıştırdıysa, şerit değişikliklerindeki standart manevralarım bile makas gibi algılanacak şekilde olmaya başladı. Zaten turuncu....
Yol bozukluklarında kasisler sorun olmuyor. Sadece yatay uyarı çizgileri gibi kısalarda konfor azaldı. Tabii bir de arnavut kaldırımı gibi yollarda çok daha dikkatli olmam gerekecek. Dunlop lastikleri önde 32 havayla kullanmam gibi bir hissiyat var. Tabii derin çukurlara eskisinden daha fazla dikkat etmem gerekecek. Artık baloncuk ihtimalleri tekrar açıldı. :')
Bir de bu yeni durumda çevresel etkiler değişti. Artık çok daha fazla dikkat çekiyor.
spec corcilerin daha fazla dikkatini çekiyor
. Artık bana rahat huzur yok :'D
Özet: Aldım, mutluyum, şu ana kadar çok memnunum.