Opel gözünüzde nasıl bir marka?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ilhan55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Konu sahibi arkadaş kusurumuza bakmasın dağıldı konu. Fazla uzatmayalım da konu kilitlenmesin. Kazasız belasız sürüşler herkese :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Ya madem 1.25 fiestadayız, ustelik kontrollüde arkayı bırakıyormuş niye bana 180lik turbo astramı örnek verdiriyorsunuz :) gerçi sattık 3 sene önce hala özlerim

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
Hala sahip olduğum ilk arabam Opel marka olduğu için bu benim için biraz özel konu :)
Geçmişten beri gelen izlenimim Opel'in Ford'a birebir rakip, çok yakın araçlar üreten bir marka olduğuydu. Taunus-Rekord, Escort-Kadett, Focus-Astra, Fiesta-Corsa, Mondeo-Vectra, Scorpio-Omega vs.
Fakat benim gördüğüm kadarıyla 2000'li yılların sonlarına doğru çok ciddi kalite düşüşü oldu. Benim gözümde üretilen son sağlam ve Opel kalitesindeki araçlar Vectra C, Astra H ve Corsa D 'dir. Bundan sonraki araçlarında çok ciddi kalite sorunları duydum, gördüm, yaşadım. Bu yüzden benim gözümde 'Adam' dışındaki diğer yeni modellerinde kalitesiz üretimiyle kendini bitiren bir markadır Opel.
Bu arada, satış ve satış sonrası skandallarıyla Opel Türkiye de bu markayı iyice yerin dibine sokmuştur benim gözümde. Hem benim yaşadığım, hem de ailemizde 0 km alınan başka bir Opel'de yaşanan ayıplı araç ve servis rezaletleri yaka silkmemize neden olmuştur. Bu acı tecrübelerle ilgili forumdaki farklı konularda bilgi verdiğim için bir de burada yazıp baymak istemiyorum.
Zamanla arabama tam hakim olduğum için sanayide ustalarla beraber bakımını yapıyorum da kafam öyle rahat.

Özetle benim için Opel, tıpkı Saab gibi geçmişte kalan saygıdeğer iyi bir markadır.
 
Ya madem 1.25 fiestadayız, ustelik kontrollüde arkayı bırakıyormuş niye bana 180lik turbo astramı örnek verdiriyorsunuz :) gerçi sattık 3 sene önce hala özlerim

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ford Ka, Ford Puma ve Ford Fiesta
96-02 yılları arasında ortak bir platform kullandılar ve bildiğinizi pekte sanmadığım bir dergide en çok beğenilen araç aynı zamanda yine bildiğinizi sanmadığım Topgear da en iyi otomobil seçildi :) aracın yol tutuşunun 220 ile giderken ki hali sanan birisi için eski Fordlar korkunç araçlardır.. saygılar
 
Ford Ka, Ford Puma ve Ford Fiesta
96-02 yılları arasında ortak bir platform kullandılar ve bildiğinizi pekte sanmadığım bir dergide en çok beğenilen araç aynı zamanda yine bildiğinizi sanmadığım Topgear da en iyi otomobil seçildi :) aracın yol tutuşunun 220 ile giderken ki hali sanan birisi için eski Fordlar korkunç araçlardır.. saygılar
O zaman sana 320d yi anlatayim biraz ama bak o arkasını kontrolsüz bırakıyordu, gece gece korkma yanlız 1.25 in ciğeri yetmez bu korkuya :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yere iyi basan araçları vardır. Sürüşte genel olarak bilinen eksileri direktlik konusunda sıkıntılı direksiyonu, zorlanınca kafadan açmaları ve ağırlıkları ( son kasa astra ve makyajlı insignia hariç). Malzeme kalitesi yeterli, işçilik yeterli. Konfor ve yalıtım konusunda vw kadar iyi olmasa da pek üzdüklerini düşünmüyorum. Tasarımları güzeldir, donanımları iyidir. Şanzımanlarını çift kavramalılardan daha çok severim. Genel olarak opel marka araçları beğenirim yani. En azından bir çok otomobil markasına göre daha tercih edilebilir geliyor bana.
 
O zaman sana 320d yi anlatayim biraz ama bak o arkasını kontrolsüz bırakıyordu, gece gece korkma yanlız 1.25 in ciğeri yetmez bu korkuya :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
işte seviyeniz bu kadar düşük :) bir arabayı beğenmeyebilirsin ama bir insanın imkanının yettiği ürün ile laf edemezsin, ben üniversite son sınıf okuyorum ve kendi paramla aldığım ilk ve tek arabam, neyleyim x markanın düz yoldaki gücünü bagane
 
Yere iyi basan araçları vardır. Sürüşte genel olarak bilinen eksileri direktlik konusunda sıkıntılı direksiyonu, zorlanınca kafadan açmaları ve ağırlıkları ( son kasa astra ve makyajlı insignia hariç). Malzeme kalitesi yeterli, işçilik yeterli. Konfor ve yalıtım konusunda vw kadar iyi olmasa da pek üzdüklerini düşünmüyorum. Tasarımları güzeldir, donanımları iyidir. Şanzımanlarını çift kavramalılardan daha çok severim. Genel olarak opel marka araçları beğenirim yani. En azından bir çok otomobil markasına göre daha tercih edilebilir geliyor bana.
Sen asıl eski Opel'leri görecektin :D Bizde '63 Taunus varken amcamlarda '71 mi ne bir Rekord vardı. İkisi de tek kapı, ikisi de yaşlarına bakmadan ateş ediyordu. Peheeey....
 
Sen asıl eski Opel'leri görecektin :D Bizde '63 Taunus varken amcamlarda '71 mi ne bir Rekord vardı. İkisi de tek kapı, ikisi de yaşlarına bakmadan ateş ediyordu. Peheeey....
Eski opellerin daha iyi olduğunu duyarım. Bazı kesim Astra bertone tarzı araçları da çok seviyor. Opelleri seviyorum genel olarak ki ben yeni kasalarını da seviyorum açıkçası. Her markanın kusuru tabii ki oluyor ama sağlam basıyorlar yere. Bu zamana kadar deneyimlediğim diğer araçlar içinde beni virajlarda en fazla zorlayan araçları üreten marka diyebilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan
işte seviyeniz bu kadar düşük :) bir arabayı beğenmeyebilirsin ama bir insanın imkanının yettiği ürün ile laf edemezsin, ben üniversite son sınıf okuyorum ve kendi paramla aldığım ilk ve tek arabam, neyleyim x markanın düz yoldaki gücünü bagane
O zaman buda sana hayat tecrubesi olsun, bi konu hakkında yorum yapabilirsin elbette ama, internetten alıntı yapıp bilmedigin kullanmadıgın modeller hakkında gereksiz yorum yapmıyacaksın. Bu sırf araba için değil her konu için geçerli. Ben 40 yaşındayım turkiyedeki sayılı tasarımcılardanım, yanımda uni den yeni mezun tasarımcılar çalışır genç olmalarına rağmen onların fikirleri kendi fikirlerimden degerlidir, sadece gercekci olmak kaydıyla.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Eski opellerin daha iyi olduğunu duyarım. Bazı kesim Astra bertone tarzı araçları da çok seviyor. Opelleri seviyorum genel olarak ki ben yeni kasalarını da seviyorum açıkçası. Her markanın kusuru tabii ki oluyor ama sağlam basıyorlar yere. Bu zamana kadar deneyimlediğim diğer araçlar içinde beni virajlarda en fazla zorlayan araçları üreten marka diyebilirim.
Astra G'de galvaniz gövde kullanarak 12 yıl paslanmazlık garantisi veren ilk marka olmuştu Opel. Sonra diğer modellerinde de bu şekilde üretim yaptı.
Diğer markalar Opel'den sonra başladı uzun süreli pas garantisine. Bu tarz devrim niteliğinde kaliteli işler çıkaran markaydı. Şimdi test sürüşüm sırasında orta konsolu dağılan araba yapıyor, sert virajda darbe almadan rot başı çıkan araba satıyor. Haliyle kabullenemiyorum.
 
O zaman buda sana hayat tecrubesi olsun, bi konu hakkında yorum yapabilirsin elbette ama, internetten alıntı yapıp bilmedigin kullanmadıgın modeller hakkında gereksiz yorum yapmıyacaksın. Bu sırf araba için değil her konu için geçerli. Ben 40 yaşındayım turkiyedeki sayılı tasarımcılardanım, yanımda uni den yeni mezun tasarımcılar çalışır genç olmalarına rağmen onların fikirleri kendi fikirlerimden degerlidir, sadece gercekci olmak kaydıyla.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

emin ol senden daha fazla otomobillerle iç içeyim benim mesleğim bu, türkiyede ki en iyi en ünlü tasarımcı bile olsan öncelik saygı saygı saygı :) 20 yaşında ki bir gençten bunu duymakta sana ders olsun o zaman,
saygılar
 
Astra G'de galvaniz gövde kullanarak 12 yıl paslanmazlık garantisi veren ilk marka olmuştu Opel. Sonra diğer modellerinde de bu şekilde üretim yaptı.
Diğer markalar Opel'den sonra başladı uzun süreli pas garantisine. Bu tarz devrim niteliğinde kaliteli işler çıkaran markaydı. Şimdi test sürüşüm sırasında orta konsolu dağılan araba yapıyor, sert virajda darbe almadan rot başı çıkan araba satıyor. Haliyle kabullenemiyorum.
Maalesef otomobil üretiminde en büyük maliyeti altyapısal geliştirmeler ve çalışmalar alıyor. İnsanlar iç mekan malzeme kalitesi, işçilik ve özellikle de donanım gibi şeylerin çok maliyetli olduğunu düşünür ama tam tersi bir durum söz konusudur. GM satışından sonra opel sıkıntılar yaşadı, yaşıyor ama ben yakın zamanda toparlanacaklarını düşünüyorum. Bu bahsedilen sıkıntılar yeni gelecek modellerle atlatılacaktır. Mesela yeni insignia'nın ben segment lideri olacağını tahmin ediyorum.
 
Son düzenleme:
Almayacağım markalar sıralamasında üst sıralarda. Opele ısınamadım bi türlü nedense
 
Maalesef otomobil üretiminde en büyük maliyeti altyapısal geliştirmeler ve çalışmalar alıyor. İnsanlar iç mekan malzeme kalitesi, işçilik ve özellikle de donanım gibi şeylerin çok maliyetli olduğunu düşünür ama tam tersi bir durum söz konusudur. GM satışından sonra opel sıkıntılar yaşadı, yaşıyor ama ben yakın zamanda toparlanacaklarını düşünüyorum. Bu bahsedilen sıkıntılar yeni gelecek modellerle atlatılacaktır. Mesela yeni insignia'nın ben segment lideri olacağını tahmin ediyorum.
Olsun zaten. Yoksa bu gidişle batacak bu adamlar :)
 
Eşimin 2012 model Astra J 1.7 cdti sini sık sık kullanma fırsatım oldu. Konsoldaki düğme fazlalığı ve iç mekânın plastiklerinin sertliği dışında hiç bir şikayetimiz yoktu. Sürmesi zevkli ve konforlu araçtı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...