Opel gözünüzde nasıl bir marka?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ilhan55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Evimizde 2 tane opel corsa var , birisi annemin 2011 model d kasa 1.3 cdti biriside benim 2003 model c kasa 1.7dti

D kasa , görüş açıları olarak eksik , malzeme kalitesi düşük ama dayanıklı yani her yer sert plastik ama kırılıp dökülen bişey yok , yol tutuşu bayağı iyi ama hissiz arkayı açtığını bakış açınızdan anlayabiliyorsunuz , az yakıyor ve 170k kmdir 1 lira masraf açmadı .

C kasa yani benim 1.7dtim , görüş açısı olarak ben çok beğeniyorum , aynalar kocaman ve araba ufak , malzeme kalitesi düşük ama 2003ten bu yana yine yıpranın bir yeri yok (direksiyon hariç) , yol tutuş çok kötü , limitleri düşük ve limitten sonra saçmalıyor , şuan için bi masraf açtı diyemem çünkü aracı topladım sıfır motor yapıldı falan bi kaç eksik kaldı onları yapıyorum , 240kda eğlenceli bir araç geçen ay içinde turbosunuda büyüttüm 140-150 hp civarında düz yolda zevkli bir araç
 
Tutuşu çok iyi olan, ancak tork ve beygir degerlerini okuduktan sonra iyi yürümesine rağmen bu Opel de güçlü ama tam aktaramıyor dedirten markadır.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son 10-12 yıldaki modellerden aklımda kalan, çoğu kişinin de diline pelesenk olmuş "ucuz alman". Hiç opel kullanmadım fakat arkadaşımda 1.6 sedan astra classic var ve çok iç açıcı gelmiyor. Yani nedendir bilmiyorum opele karşı kıramadığım bir önyargım var. Son 2 aydır başka bir arkadaşımın 1.6 dizel sedan astrasına yolcu olarak biniyorum ve yine düşüncelerim pek iç açıcı değil.
 
2000senesinde vectra almıştık 3 ay sonra koltuk filan gıcırdamaya başlamıştı sonra kurtulduk satıp kısacası opel=sorun
 
  • Beğeni
Tepkiler: kaansoysal
Bugüne kadar 4 opel araç eskittim 2si corsa 2si astra. Özellikle astra J ve üstü araç kullananlar, opelin sürüş dinamilkerini başka araçlarda zor bulurlar, otomatik şanzımanı eleştirilir, yeri gelir kasanın ağırlı eleştirilir ama aracın sürüş limitleri ve düz gidiş kararlılığı çok az araçta vardır. Bence sunduğu kalite ve fiyat opeli gözümde orta segmentin en alınabilir markalarından biri yapıyor.
sanırım haklısınız, direksiyonu çevirmenize rağmen araç öne doğru gitmek istiyor, aynı durum Vectra içinde geçerli ve biz otomobil tutkunları buna önden kayma ( understeer ) diyoruz, Jeremy Clarkson ise hayatımda gördüğün en kötü şase diyor.
Opelin sürüş dinamikleri ve yol tutuşunda bu kadar ne gördünüz merak ediyorum doğrusu
 

Ekli dosyalar

  • i572464.jpg
    i572464.jpg
    60 KB · Görüntüleme: 157
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
sanırım haklısınız, direksiyonu çevirmenize rağmen araç öne doğru gitmek istiyor, aynı durum Vectra içinde geçerli ve biz otomobil tutkunları buna önden kayma ( understeer ) diyoruz, Jeremy Clarkson ise hayatımda gördüğün en kötü şase diyor.
Opelin sürüş dinamikleri ve yol tutuşunda bu kadar ne gördünüz merak ediyorum doğrusu
Arkadaşın "düz gidiş kararlılığı"ndan kasıtı direksiyonu çevirince bile dümdüz gitmesi olabilir öyle deme hemen ahusahsuaha
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG ve GARAJ TV
sanırım haklısınız, direksiyonu çevirmenize rağmen araç öne doğru gitmek istiyor, aynı durum Vectra içinde geçerli ve biz otomobil tutkunları buna önden kayma ( understeer ) diyoruz, Jeremy Clarkson ise hayatımda gördüğün en kötü şase diyor.
Opelin sürüş dinamikleri ve yol tutuşunda bu kadar ne gördünüz merak ediyorum doğrusu

Hocam sende bilirsin bazı şeyler güçle alakalı bir araba ön takımlar 120bg rahatça kaldırabilir ama 250bg kaldıramayabilir bu normal değil mi bide zaten 2002-2008 arasındaki kasalar zaten maliyetten kaçılmak için bunu arabaya binince direk hissediyorsun ama yenilerinde direk oraya çalışıyor (astra,insignia,mokka,zafira kullandım onlar için söylüyorum) mesela astra otoparka göre şuan sınıfının en iyi yol tutuşuna sahip insignia da yol tutuş için sınıfında ilk 3 e rahatça oynuyor.
 
Son düzenleme:
sanırım haklısınız, direksiyonu çevirmenize rağmen araç öne doğru gitmek istiyor, aynı durum Vectra içinde geçerli ve biz otomobil tutkunları buna önden kayma ( understeer ) diyoruz, Jeremy Clarkson ise hayatımda gördüğün en kötü şase diyor.
Opelin sürüş dinamikleri ve yol tutuşunda bu kadar ne gördünüz merak ediyorum doğrusu
Ben astra j ve ustu demişim sen 16 yıl önce üretilmiş sen vectra demişsin. Astra h fotografı koyup en berbat sasi demissin. Ben orta sınıf demişim biz araba tutkunlari bilmem ne bilmene sen ne kullandın demissin ferrariyle kıyaslamadık her halde iyi oku astra j ustu orta segment arac demişiz.
sanırım haklısınız, direksiyonu çevirmenize rağmen araç öne doğru gitmek istiyor, aynı durum Vectra içinde geçerli ve biz otomobil tutkunları buna önden kayma ( understeer ) diyoruz, Jeremy Clarkson ise hayatımda gördüğün en kötü şase diyor.
Opelin sürüş dinamikleri ve yol tutuşunda bu kadar ne gördünüz merak ediyorum doğrusu
 
Ben astra j ve ustu demişim sen 16 yıl önce üretilmiş sen vectra demişsin. Astra h fotografı koyup en berbat sasi demissin. Ben orta sınıf demişim biz araba tutkunlari bilmem ne bilmene sen ne kullandın demissin ferrariyle kıyaslamadık her halde iyi oku astra j ustu orta segment arac demişiz.
peki sizin dediğiniz olsun
 
Arkadaşın "düz gidiş kararlılığı"ndan kasıtı direksiyonu çevirince bile dümdüz gitmesi olabilir öyle deme hemen ahusahsuaha
Duz gidiş kararlılığının ne demek olduğunu biraz araştırırsan öğrenirsin. Yuksek süratlerde aracın yol ruzgar vb tüm şartlardan minimum etkilenip aracın yolda gezelememesi demektir. Ancak iyi bir şasi ve süspansiyonla bu mümkün olur. Birgun astra j 1.6T 180hp kullanirsan ve 220km hızla giderken ne demek oldugunu anlarsın.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
gene konu yol tutuşta yol tutmuyora geldi ya ne diyeyim :D yahu yolda hangi kötü şaseli opel gördünüz yolu tutamayıp takla atan veya bariyere giren. neymiş efendim viraj içindeyken direksiyonu kırmış kafadan kaymış. arkasını açması gerekiyormuş. böyle bir şey birçok kullanıcının umrunda olmayabilir. bu umrunda değilse "otomobil tutkunu" değil mi yani. 2000 lerden sonra belli segment üzeri neredeyse her araba 170 km hıza kadar otobanda iyi hissettiriyor. kaldı ki böyle yorumlar yapanların ne kadarlık sürücü olduğu tartışılır...
Vag ile mutluluklar köşesinde bu akşam...
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
gene konu yol tutuşta yol tutmuyora geldi ya ne diyeyim :D yahu yolda hangi kötü şaseli opel gördünüz yolu tutamayıp takla atan veya bariyere giren. neymiş efendim viraj içindeyken direksiyonu kırmış kafadan kaymış. arkasını açması gerekiyormuş. böyle bir şey birçok kullanıcının umrunda olmayabilir. bu umrunda değilse "otomobil tutkunu" değil mi yani. 2000 lerden sonra belli segment üzeri neredeyse her araba 170 km hıza kadar otobanda iyi hissettiriyor. kaldı ki böyle yorumlar yapanların ne kadarlık sürücü olduğu tartışılır...
senin ne ehliyetin olduğunu nede arabanın olduğunu sanmıyorum, yaşında 16-17 liseli vag seven bir arkadaşsın
 
Duz gidiş kararlılığının ne demek olduğunu biraz araştırırsan öğrenirsin. Yuksek süratlerde aracın yol ruzgar vb tüm şartlardan minimum etkilenip aracın yolda gezelememesi demektir. Ancak iyi bir şasi ve süspansiyonla bu mümkün olur. Birgun astra j 1.6T 180hp kullanirsan ve 220km hızla giderken ne demek oldugunu anlarsın.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hmmm yani diyosun ki illa anlamak için astra j olcak 1.6t olcak 180hp olcak ve 220km ile gitmem gerekiyor ne diyelim inşallah bi gün deneme fırsatım olur :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...