Optimus Prime / Toyota C-hr 1.2 turbo dynamic cvt

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Bugün Optimusun 670. günü benimle.Kendisi şuan 30.900 km de. 3 defa 10 bin bakım bir kere çekici üstünde servis gördü.Onun dışında yaklaşık 90 kere iç dış yıkadım/yıkattım yarı yarıya oranla. 30.900 km ortalaması 6,6 litre.Yaklaşık 12 bin tl yakıt tüketti bu dönemde.Bakımları 580-650-750 tl = 2100 tl tuttu.İlk yıl Sigorta+Kasko ve ilk 6 ay mtv sini Toyota karşıladı.Toplamda Mtv ler ve Kasko+sigorta 3000 tl tuttu. Toplam da 95.000 tl ye almıştık. 95000 +12000+2100+3000=112.000 tl maliyeti oldu 2 yıl içinde.

İlk yazımda ilk izlem olan şeylerde değişiklikler oldu gözlemlerimde.
Artıları:Öncelikle bir Crossoverdan daha iyi olan yol tutuş ve hisliliği, yakıt tüketimi,üzmeyen performansı,2 yıl için sorunsuzluğu,aldığım dynamic donanımda olan boya inovasyonu.Kendi kendini onaran bir boya var 7 yıl süreyle kendini yenileyebiliyor(pasta,polisaj yapmazsanız).Kapı çarpmaları vs kuş pislemesi sonrası kalan boya hasarını kendi kendine 2 hafta içinde giderebiliyor.Klimanın ilk çalıştırma esnasında devreye girene kadar 45 sn boyunca soğuk ya da sıcak olarak bir motor veya rezistans yardımıyla geç çalışmasını önleyen sistemi de ciddi bir inovasyon.Klima ayrıca güneş ışığına göre sağ ve sol tarafı farklı derecelerde ısıtması da güzel bir detay.Sarsıntısız ve kitlemeli cvt şanzımanı.Motorunun inovasyonu.VVT-IW diye geçen motor.Turbosu için ekstra bir air to water soğutması var.Çok sıkıp yağı ısıtttığınızda Turbo timer devreye giriyor.Düşük devirlerde ekonomik kullandığınızda ise Atkinson çevirmeye dönüp nerdeyse 2,7-3 litre yakabiliyor şehir içinde.Bu sayede tüketimi hep şehir içi ve otoban kullanımında uzun yol görmeden 6,6 tüketim de tutuyor kendini.İç mekanda ön tarafta olan tasarım ve malzeme kalitesi bir diğer avantajı.18 inç jant ve 225 50 lastiklere rağmen konforlu sürüş sunması.
Medeni sürüş hisleri genel olarak artıları.Tabi iç mekanda kapılarda orta büyüklükte gözler ve bardaklık,Ortada konsolda aydınlatmalı 2 bardaklık ve geniş kol dayama saklama gözü diğer avantajlarından.Bir usb girişi bir aut girişi olan bölmede telefon saklama gözü de diğer avantajlarından.Siyah tavan kaplama ve oralarda dahil tasarımsal detaylar ayrıca şımartan özelliklerden.Unutmadan tam boy stepne olması ve bagajda 2 tane 5 litrelik su şişesi sığacak kadar gözlerin olması da bence bir avantaj.

Eksileri: Bagajın 300 litre olması.Arka camların küçüklüğü sebebiyle arkada oturanların dar bir alanda oturdukları klostrofobik his.Lastiklerin boyutu ve ebatı yüzünden pahalı olması.Cam sileceklerinin fabrikasyon kalitesiz olması.Arka kol dayama ve klimaya sahip olmaması.Ön orta ekranın allaha havale etmelik bir işlemciye sahip olması.Çabuk çizilmeye hassas olan aluminyum vites topuzu ve direksiyon derisi.Direksiyon derisi gerçek deri olmasına rağmen artık ne derisiyse yüzük vs ye karşı çok hassas.Direksiyon üstündeki tuşlar ise Optimusun genel trim kalitesi ve işçilik kalitesinin altında kalıyor.

Kısa olmasa da bir çok aklıma gelen şeyi buraya yazdım hala aklıma gelen özellikler var ancak buraya sığdıramadım.Optimusu kullanmak büyük zevk onunla bir bütün olmak çok kolay.Gezelim hissi ve benden inme hissi çok kuvvetli.Bunda etraftan gelen bakışlar ve nereye gitsem sorulan sorular ve meraklı gözler çok etkili.Kendinden modifiyeli fabrikasyon duruşundan kaynaklandığını düşünüyorum.18 inç yakışıklı hafifletilmiş aluminyum jantlar, İyi duran spoiler,Bagaj kapağı üzerindeki rüzgar çıkıntısı,Öndeki agresif plastik tampon,Arka sis bölgesindeki fren ışıklandırmaları vs derken yılan bir duruş sergiliyor.Çok severek kullandığım bir araba Optimus.Turbo motorlara mesafeli olsam da kullandığım en güvenli hissettiren turbo motor olarak bahsedebilirim 1,2 VVT-IW 116 hp motoru.
Yol tutuş konusunda da limitleri cidden yüksek geliyor.Tabiki C segment Hb ler den daha düşük limitlere ulaşsa da limitte verdiği tepkiler çok zevkli.Arkasının gelmesine izin veriyor bunu direksiyonda da yakalayabiliyorsun.Az miktar yana yatsa da ürkütmüyor emsalleri arasında.Elektronik el freni sadece arkaları kitleyebilidiği için ve çektiğiniz kadar tuttuğu için yolculuk esnasında mekanik el freni gibi kullanabiliyorsunuz buna izin veriyor.Esp tamamen kapatılabiliyor.Esp kapatılmış şekilde 6000 km kadar kullandım.Oralarda limitleri ve zevkini yakalayabildim.Çalışılmış bir altyapısı olduğunu net bir şekilde hissettiriyor.Arkalar doublewishbone altta şase gergi çubukları vs var zaten.
C-hr sahibi olmak isteyenlere dikkat etmeleri gereken iki şey söylemek istiyorum.
1-)Aile için küçük bir bagaja sahip
2-)Lastikler pahalı ve fren dozajlamasını iyi öğrenmeniz gerekiyor.Zira İlk başta her japon gibi sıkı tutuyor olmasına rağmen bir anda tutmaktan vazgeçip tekrar tutuyor.Bu esnada korkabilirsiniz.Frenleri kuvvetli olmasına rağmen ilk tutuştan sonra ufak bir salma durumu var sonra tekrar ciddi tutuyor.Ancak heyecan ve korku yaratabilir alışana kadar.

Sorusu olan varsa cevaplayabilirim:)
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
toyota-chr-2018-interior-tme-018-a-full_tcm-3031-1381934.jpg

İşte bu aluminyum vites topuzu çabuk çiziliyor.Yüzükle iki dokunmanız yeterli. Bardaklıklık altlıkları çıkabiliyor.Temizlemek için muhteşem
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
2016_Toyota_C-HR_INT_07.jpg

Arka yaşam alanı böyle.Burdaki eksiklik tam göz hizasında cam olmaması


Bu aracın arkası cidden yeterli genişlikte. Ferahlık ile genişliği çok karıştırıyorlar. Buna Juke ile aynı diyenler var. :D
Eksiklik olarak adlandırmak doğru değil bence. Tasarım olarak bana hitap etmeyen bir araç CHR, ama coupe formda olduğu için camın böyle olması yadırganacak bir şey değil bence. Rav4'te böyle bir şey olsa sabahtan akşama kadar sallardım o ayrı.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Bu aracın arkası cidden yeterli genişlikte. Ferahlık ile genişliği çok karıştırıyorlar. Buna Juke ile aynı diyenler var. :D
Eksiklik olarak adlandırmak doğru değil bence. Tasarım olarak bana hitap etmeyen bir araç CHR, ama coupe formda olduğu için camın böyle olması yadırganacak bir şey değil bence. Rav4'te böyle bir şey olsa sabahtan akşama kadar sallardım o ayrı.
Arkada yolculuk etmek isteyen herkes uyuyor öyle bir ortam yaratıyor o cam yüksekliği.Dediğin doğru başkası için eksi olabileceği için ben de arabanın eksilerine yazdım.Yoksa benim için hiçbir önemi yok cam baş hizamdaymış ya da değilmiş.
 

Ozgur Gunes

Özgür Güneş
Panpa
7 Eyl 2016
4,158
1
8,076
4,820
28
Ankara
Marka
Peugeot
C-HR hakkında artık tam bilgiye sahibim valla, güzel anlatmışsın. Bu kadar hesabı yapman senin manyak olduğunu bize göstermiş oldu :D 225/50 R18, en pahalı ebadlardan biri, heralde kışlık 16” kara jant falan alırdım ucuza gelsin diye, hatta mümkünse 15” falan, gerçi sen kışlık kullanmıyosundur diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
C-HR hakkında artık tam bilgiye sahibim valla, güzel anlatmışsın. Bu kadar hesabı yapman senin manyak olduğunu bize göstermiş oldu :D 225/50 R18, en pahalı ebadlardan biri, heralde kışlık 16” kara jant falan alırdım ucuza gelsin diye, hatta mümkünse 15” falan, gerçi sen kışlık kullanmıyosundur diye düşünüyorum.
Kışlıkla işim olmaz 40.000 bakımla birlikte lastik alacağım artık.Burada konusunu açıcam durumlar berbat.Bu arada dediğin hesapları yapmam 3 dk mı aldı:D Maliyetini sizle birlikte ben de öğrenmiş oldum:p
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozgur Gunes

Kim?

Panpa
15 Eyl 2016
1,024
1,994
2,770
Marka
Subaru
Bugün Optimusun 670. günü benimle.Kendisi şuan 30.900 km de. 3 defa 10 bin bakım bir kere çekici üstünde servis gördü.Onun dışında yaklaşık 90 kere iç dış yıkadım/yıkattım yarı yarıya oranla. 30.900 km ortalaması 6,6 litre.Yaklaşık 12 bin tl yakıt tüketti bu dönemde.Bakımları 580-650-750 tl = 2100 tl tuttu.İlk yıl Sigorta+Kasko ve ilk 6 ay mtv sini Toyota karşıladı.Toplamda Mtv ler ve Kasko+sigorta 3000 tl tuttu. Toplam da 95.000 tl ye almıştık. 95000 +12000+2100+3000=112.000 tl maliyeti oldu 2 yıl içinde.

İlk yazımda ilk izlem olan şeylerde değişiklikler oldu gözlemlerimde.
Artıları:Öncelikle bir Crossoverdan daha iyi olan yol tutuş ve hisliliği, yakıt tüketimi,üzmeyen performansı,2 yıl için sorunsuzluğu,aldığım dynamic donanımda olan boya inovasyonu.Kendi kendini onaran bir boya var 7 yıl süreyle kendini yenileyebiliyor(pasta,polisaj yapmazsanız).Kapı çarpmaları vs kuş pislemesi sonrası kalan boya hasarını kendi kendine 2 hafta içinde giderebiliyor.Klimanın ilk çalıştırma esnasında devreye girene kadar 45 sn boyunca soğuk ya da sıcak olarak bir motor veya rezistans yardımıyla geç çalışmasını önleyen sistemi de ciddi bir inovasyon.Klima ayrıca güneş ışığına göre sağ ve sol tarafı farklı derecelerde ısıtması da güzel bir detay.Sarsıntısız ve kitlemeli cvt şanzımanı.Motorunun inovasyonu.VVT-IW diye geçen motor.Turbosu için ekstra bir air to water soğutması var.Çok sıkıp yağı ısıtttığınızda Turbo timer devreye giriyor.Düşük devirlerde ekonomik kullandığınızda ise Atkinson çevirmeye dönüp nerdeyse 2,7-3 litre yakabiliyor şehir içinde.Bu sayede tüketimi hep şehir içi ve otoban kullanımında uzun yol görmeden 6,6 tüketim de tutuyor kendini.İç mekanda ön tarafta olan tasarım ve malzeme kalitesi bir diğer avantajı.18 inç jant ve 225 50 lastiklere rağmen konforlu sürüş sunması.
Medeni sürüş hisleri genel olarak artıları.Tabi iç mekanda kapılarda orta büyüklükte gözler ve bardaklık,Ortada konsolda aydınlatmalı 2 bardaklık ve geniş kol dayama saklama gözü diğer avantajlarından.Bir usb girişi bir aut girişi olan bölmede telefon saklama gözü de diğer avantajlarından.Siyah tavan kaplama ve oralarda dahil tasarımsal detaylar ayrıca şımartan özelliklerden.Unutmadan tam boy stepne olması ve bagajda 2 tane 5 litrelik su şişesi sığacak kadar gözlerin olması da bence bir avantaj.

Eksileri: Bagajın 300 litre olması.Arka camların küçüklüğü sebebiyle arkada oturanların dar bir alanda oturdukları klostrofobik his.Lastiklerin boyutu ve ebatı yüzünden pahalı olması.Cam sileceklerinin fabrikasyon kalitesiz olması.Arka kol dayama ve klimaya sahip olmaması.Ön orta ekranın allaha havale etmelik bir işlemciye sahip olması.Çabuk çizilmeye hassas olan aluminyum vites topuzu ve direksiyon derisi.Direksiyon derisi gerçek deri olmasına rağmen artık ne derisiyse yüzük vs ye karşı çok hassas.Direksiyon üstündeki tuşlar ise Optimusun genel trim kalitesi ve işçilik kalitesinin altında kalıyor.

Kısa olmasa da bir çok aklıma gelen şeyi buraya yazdım hala aklıma gelen özellikler var ancak buraya sığdıramadım.Optimusu kullanmak büyük zevk onunla bir bütün olmak çok kolay.Gezelim hissi ve benden inme hissi çok kuvvetli.Bunda etraftan gelen bakışlar ve nereye gitsem sorulan sorular ve meraklı gözler çok etkili.Kendinden modifiyeli fabrikasyon duruşundan kaynaklandığını düşünüyorum.18 inç yakışıklı hafifletilmiş aluminyum jantlar, İyi duran spoiler,Bagaj kapağı üzerindeki rüzgar çıkıntısı,Öndeki agresif plastik tampon,Arka sis bölgesindeki fren ışıklandırmaları vs derken yılan bir duruş sergiliyor.Çok severek kullandığım bir araba Optimus.Turbo motorlara mesafeli olsam da kullandığım en güvenli hissettiren turbo motor olarak bahsedebilirim 1,2 VVT-IW 116 hp motoru.
Yol tutuş konusunda da limitleri cidden yüksek geliyor.Tabiki C segment Hb ler den daha düşük limitlere ulaşsa da limitte verdiği tepkiler çok zevkli.Arkasının gelmesine izin veriyor bunu direksiyonda da yakalayabiliyorsun.Az miktar yana yatsa da ürkütmüyor emsalleri arasında.Elektronik el freni sadece arkaları kitleyebilidiği için ve çektiğiniz kadar tuttuğu için yolculuk esnasında mekanik el freni gibi kullanabiliyorsunuz buna izin veriyor.Esp tamamen kapatılabiliyor.Esp kapatılmış şekilde 6000 km kadar kullandım.Oralarda limitleri ve zevkini yakalayabildim.Çalışılmış bir altyapısı olduğunu net bir şekilde hissettiriyor.Arkalar doublewishbone altta şase gergi çubukları vs var zaten.
C-hr sahibi olmak isteyenlere dikkat etmeleri gereken iki şey söylemek istiyorum.
1-)Aile için küçük bir bagaja sahip
2-)Lastikler pahalı ve fren dozajlamasını iyi öğrenmeniz gerekiyor.Zira İlk başta her japon gibi sıkı tutuyor olmasına rağmen bir anda tutmaktan vazgeçip tekrar tutuyor.Bu esnada korkabilirsiniz.Frenleri kuvvetli olmasına rağmen ilk tutuştan sonra ufak bir salma durumu var sonra tekrar ciddi tutuyor.Ancak heyecan ve korku yaratabilir alışana kadar.

Sorusu olan varsa cevaplayabilirim:)

Okurken 1 yıl olmadan nasıl 30 bin km yaptığını sorguluyordum zaman hızlı geçmiş. Lastik boyutuna şaşırdım 225 aracın boyutuna göre fazla geniş gibi. Motor teknolojisinin bu kadar kapsamlı olduğunu bilmiyordum klimadan ise hiç haberim yoktu şaşırdım. Ses sistemi nasıl?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım