O zaman 5,5 yıllık deneyimi anlatma vakti.

Bakımları corolla kadardır.
Spesifik olarak kaporta parçaları corolladan pahalı.
Mekanik olarak corolladan hassastır.
Yol tutuş yetenekleri kendi segmentinde iyidir.Corolladan kötüdür.
Şanzımanı corolla şanzımanından iyidir.
1,2 motoru 1,6 atmosferik kadar gider.
Lastik ebatları absürdtür.Pahalıdır.
Şekli şemali kadınlar tarafından çekici görülür.
Rahat 5 kişi seyahat edilebilir.
Bagaj kapasitesi yetersizdir.
Kliması yakıt tüketimine etkimez.
Frenleri iyidir.Önleri bitirme konusunda acelecedir.
Toyota servisleri tarafından el üstünde tutulan bir arabadır.
Ön ve arkadan kazalara karşı dayanıklıdır.Kolay kolay bişeyini kıramazsınız.
Müzik sistemi orta hallidir.
Yalıtımı orta hallidir.
Otoban hızlarında yere iyi basar keskinleşir.Ama size rüzgar gürültüsü olarak sağırlık bahşeder.
Virajda oynaması keyif verir.Esp tamamen kapatılabilir.
Asla arazinin a sını bile yapamaz
Süspansiyonları tc karayollarının çukurlarında asla bitmez.
Trimleri hissedilenin aksine uzun ömürlüdür.Sorun yaşamazsınız.
Elektronik sistemi bozulmaz. Ateşleme sistemi, motor içi, turbosu bozulmaz.
Soğutma sisteminde devir daim pompası soru işaretidir.Bazı serilerinde parça bozuk denk gelebilir.
Paslanma boya kalkması kapı vs fitilleri dayanıklıdır.Güneşle arası iyidir.
Gece yolculuklarında çok karanlık bir arabadır sürücüsü hariç herkes için.Gündüz sürüşlerinde de yolcular için klostrofobiktir.
Yolculuk esnası açıları dardır.Etrafınızda olanları sürücü değilseniz kestirmeniz zordur.
Sürüş modları arasında ciddi yakıt tüketimi farkı vardır. Direksiyon tepkiselliği sayesinde bayağı bir kazadan kaçabilirsiniz. Şanzımana alıştıktan sonra atik kullanabilirsiniz ama öncesinde geç kaldığını sanarsınız.
Jantları büyük olsa da hafiftir.Yürütürken arabayı hissedersiniz.
Yan koruma plastikleri hayat kurtarır.
Kaporta sacı ince ve çok fazla girintili çıkıntılıdır.Dokundurduğunuz yerde hemen gamze oluşur.
Yıkaması çok zor bir arabadır.Her yerinde gedik delik geometrik oyunlar vardır.
Boyaları kendi kendine onarabilen boyadır. Kılcal çizikleri 1-2 ay içinde kendi kapatır.
Koltukların kılıfları fermuarlıdır.Çıkartıp yıkatabilirsiniz.
Tavan bagajı oldukça yakışır.Ve bagaj eksiğini kapatabilirsiniz.
Koltukları donanıma göre değişir.Full donanımlarda gerçekten güzel koltukları var.Orta donanımlarda da deforme olmayan süngerleri var iyi bir şey.

Sonuç olarak 5,5 yılın ardından kendisi çok sempati ve çok nefret de edilmiş bir araba olmuştur. Çevrenizde tercih etmek isteyen insanlara 10-20 km kullanan insanların bilgisindense burada yazdıklarımı okutursanız iyilik etmiş olursunuz
Objektifliğin kitabı yazılmış.Sadece katılmakta arada kaldığım iki madde var oraları boldladım.Kiralık bir kere Hybrid'ini kullanmıştım,bir çukurun o kadar etki etmeyeceğini düşünerek 30-40 ile dalmıştım,öyle görünen bir çukurda değil hafif yol göçmesi diyebiliriz.Yemin ediyorum araba kırıldı sandım öyle bir amortisör vurdu ki,o zamandan beridir amortisör eşiğinin çok düşük olduğunu düşünüyorum bu aracın.


Bir de Corolla'da 1.6 Valvematic kullandım,1.2 Turbonun ona nazaran çok daha keyifli olduğunu düşünüyorum.1.6'sı kesinlikle yüksek devirlerde gezinmeyi seven biraz müsrif bir motor.Yüksek hızda 1.2'yi yer aradaki beygir farkından ancak kullanım ve yakıt olarak hiç keyifli olduğunu düşünmüyorum.1.8 Hybrid içinde aynı şeyler geçerli.
 
O zaman 5,5 yıllık deneyimi anlatma vakti.

Bakımları corolla kadardır.
Spesifik olarak kaporta parçaları corolladan pahalı.
Mekanik olarak corolladan hassastır.
Yol tutuş yetenekleri kendi segmentinde iyidir.Corolladan kötüdür.
Şanzımanı corolla şanzımanından iyidir.
1,2 motoru 1,6 atmosferik kadar gider.
Lastik ebatları absürdtür.Pahalıdır.
Şekli şemali kadınlar tarafından çekici görülür.
Rahat 5 kişi seyahat edilebilir.
Bagaj kapasitesi yetersizdir.
Kliması yakıt tüketimine etkimez.
Frenleri iyidir.Önleri bitirme konusunda acelecedir.
Toyota servisleri tarafından el üstünde tutulan bir arabadır.
Ön ve arkadan kazalara karşı dayanıklıdır.Kolay kolay bişeyini kıramazsınız.
Müzik sistemi orta hallidir.
Yalıtımı orta hallidir.
Otoban hızlarında yere iyi basar keskinleşir.Ama size rüzgar gürültüsü olarak sağırlık bahşeder.
Virajda oynaması keyif verir.Esp tamamen kapatılabilir.
Asla arazinin a sını bile yapamaz
Süspansiyonları tc karayollarının çukurlarında asla bitmez.
Trimleri hissedilenin aksine uzun ömürlüdür.Sorun yaşamazsınız.
Elektronik sistemi bozulmaz. Ateşleme sistemi, motor içi, turbosu bozulmaz.
Soğutma sisteminde devir daim pompası soru işaretidir.Bazı serilerinde parça bozuk denk gelebilir.
Paslanma boya kalkması kapı vs fitilleri dayanıklıdır.Güneşle arası iyidir.
Gece yolculuklarında çok karanlık bir arabadır sürücüsü hariç herkes için.Gündüz sürüşlerinde de yolcular için klostrofobiktir.
Yolculuk esnası açıları dardır.Etrafınızda olanları sürücü değilseniz kestirmeniz zordur.
Sürüş modları arasında ciddi yakıt tüketimi farkı vardır. Direksiyon tepkiselliği sayesinde bayağı bir kazadan kaçabilirsiniz. Şanzımana alıştıktan sonra atik kullanabilirsiniz ama öncesinde geç kaldığını sanarsınız.
Jantları büyük olsa da hafiftir.Yürütürken arabayı hissedersiniz.
Yan koruma plastikleri hayat kurtarır.
Kaporta sacı ince ve çok fazla girintili çıkıntılıdır.Dokundurduğunuz yerde hemen gamze oluşur.
Yıkaması çok zor bir arabadır.Her yerinde gedik delik geometrik oyunlar vardır.
Boyaları kendi kendine onarabilen boyadır. Kılcal çizikleri 1-2 ay içinde kendi kapatır.
Koltukların kılıfları fermuarlıdır.Çıkartıp yıkatabilirsiniz.
Tavan bagajı oldukça yakışır.Ve bagaj eksiğini kapatabilirsiniz.
Koltukları donanıma göre değişir.Full donanımlarda gerçekten güzel koltukları var.Orta donanımlarda da deforme olmayan süngerleri var iyi bir şey.

Sonuç olarak 5,5 yılın ardından kendisi çok sempati ve çok nefret de edilmiş bir araba olmuştur. Çevrenizde tercih etmek isteyen insanlara 10-20 km kullanan insanların bilgisindense burada yazdıklarımı okutursanız iyilik etmiş olursunuz
önden arkadan darbeleri de deneyimlemedin dimi ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Objektifliğin kitabı yazılmış.Sadece katılmakta arada kaldığım iki madde var oraları boldladım.Kiralık bir kere Hybrid'ini kullanmıştım,bir çukurun o kadar etki etmeyeceğini düşünerek 30-40 ile dalmıştım,öyle görünen bir çukurda değil hafif yol göçmesi diyebiliriz.Yemin ediyorum araba kırıldı sandım öyle bir amortisör vurdu ki,o zamandan beridir amortisör eşiğinin çok düşük olduğunu düşünüyorum bu aracın.


Bir de Corolla'da 1.6 Valvematic kullandım,1.2 Turbonun ona nazaran çok daha keyifli olduğunu düşünüyorum.1.6'sı kesinlikle yüksek devirlerde gezinmeyi seven biraz müsrif bir motor.Yüksek hızda 1.2'yi yer aradaki beygir farkından ancak kullanım ve yakıt olarak hiç keyifli olduğunu düşünmüyorum.1.8 Hybrid içinde aynı şeyler geçerli.
1.2 ile 1.8 in süspansiyon sistemi farklı olabilir. Ben bir süre 1.8 kullanma şansı buldum konfor çok kötüydü.
 
Objektifliğin kitabı yazılmış.Sadece katılmakta arada kaldığım iki madde var oraları boldladım.Kiralık bir kere Hybrid'ini kullanmıştım,bir çukurun o kadar etki etmeyeceğini düşünerek 30-40 ile dalmıştım,öyle görünen bir çukurda değil hafif yol göçmesi diyebiliriz.Yemin ediyorum araba kırıldı sandım öyle bir amortisör vurdu ki,o zamandan beridir amortisör eşiğinin çok düşük olduğunu düşünüyorum bu aracın.


Bir de Corolla'da 1.6 Valvematic kullandım,1.2 Turbonun ona nazaran çok daha keyifli olduğunu düşünüyorum.1.6'sı kesinlikle yüksek devirlerde gezinmeyi seven biraz müsrif bir motor.Yüksek hızda 1.2'yi yer aradaki beygir farkından ancak kullanım ve yakıt olarak hiç keyifli olduğunu düşünmüyorum.1.8 Hybrid içinde aynı şeyler geçerli.
1,2 ile 1,8 in yayları farklı süspansiyonlar aynı
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Detaylı bilgiler için teşekkürler.A'dan Z'ye her noktaya değinmişsiniz.4 yıl önce serviste (Corolla) aracımı beklerken eşimle üst donanımlı olana bir göz atmıştık.Öndeki kahve deri kaplama çok hoşumuza gitmişti.Yalnız şekli şemali kadınlar tarafından çekici görülür demesek iyiydi.😂
Çok çekici napabilirim 😄
 
EAB3D2D8-A793-466B-A654-55EAA48A9DB3.jpeg

Birlikte Tam 7 sene olmuş.Nice yaşlara Optimus
 
bu süreçte geçen 8989 adet otomobil varken hala Optimus beyefendi ile devam etmenize şaşırdım sayın doktorgalericicanım benim :D

daha nice yaşlara diyemiyorum her an yurtdışına kaçarsınız diye korkuyorum...
Kaçmak değil de daha iyi bir teklif gelirse değerlendirmek diyelim:D
Hayır tabi ki de ayran gönüllü müyüz optimusdan daha iyisi geldi de biz mi hayır dedik kıps
 
Ayrıldık.
2802 gün
121.000 km
12 bakım
3 set lastik
40 litre yağ
7500 litre benzin
Sayısız anı ve haz.... Farewell my friend
1.2 turbo Chr'ın bilindik bir kronik arızası yok diye biliyorum.Yakıt anlamında Hybrid daha mantıklı ama 1.2 ile 1.8 arasındaki vergi farkını düşününce 1.2 daha mantıklı oluyor değil mi?
Aracın size göre + ve -'lerini paylaşır mısınız?
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Mantıkla açıklamak gerekirse tüm hibrit Toyotalar >benzinli toyotalar
Duyguyla açıklamak gerekirse benim arabam> tüm arabalar
 
Mantıkla açıklamak gerekirse tüm hibrit Toyotalar >benzinli toyotalar
Duyguyla açıklamak gerekirse benim arabam> tüm arabalar
Hybrid'in şehir içinde çok az yaktığını biliyoruz ancak bakımlarının daha pahalı olduğunu duymuştum.Ve bir de yıllık Mtv'si daha fazla.Sizin daha iyi deme sebebiniz nedir?