orta seritte yavas gidip keyif yapan trafigi aksatanlar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Eğer sosyolojinin bir dalı da az gelişmiş ya da gelişmekte olan ülkelerde insanların trafikteki davranışlarını inceliyor ise; bu başlıkta yazılanlar bence araştırmaya güzel malzeme olur.

Kişinin özgürlüğü başka birinin özgürlüğünü ihlal ettiği anda son bulur. Yasal hız limitin 130 km/s olduğu yerde 180 km/s hızla gitmek kişinin hür iradesiyle vermiş olduğu bir karar olabilir. Her ne kadar suça eğilim noktasında irdelenmesi gerekse de; kendi tercihidir. Fakat bu durum kişiye -yasal sınırlar içinde sürdüğü halde ve sol şeridi meşgul etmediği halde- başka birini "trafiği yavaşlatma" gibi bir suçla itham etme hakkı vermez. Burada suç; yasal sınırlar üzerinde seyredilmesidir. Potansiyel suç ve suçlar ise, kişinin kendisinin ve başkalarının hayatını tehlikeye atıyor olmasıdır.

Hız sınırının 120 km/s olduğu yolda bir otomobil 120 km/s hızla orta şeritte saatlerce gidebilir ve buna mevcut yasalar dahilinde bir şey söylenemez. Kanunlarda en sol şeridin sürekli olarak meşgul edilmemesi gerektiği söylenir, orta şeridin değil. Orta şerit sürüş şerididir, sağ şeridi sürekli olarak kullanması gerektiği belirtilen taşıtlar da bellidir. Bu yüzden bu başlıkta asıl kırılma noktası hız sınırlarının ihlal ediliyor olmasıdır. Ben otoyollarda hız alt limiti de olması taraftarıyım ama böyle bir durum şu an yok malesef. En nefret ettiğim konulardan biridir, 132 km/s limitim olan yolda 130'a sabitlemiş orta şeritten giderim, barzonun biri gelir arkadan sellektör yapar. Şehir içi dur kalk trafikte en sağ şeride geçerim mesafe bırakıp durmadan ilerleyebilmek için. bu sefer emniyet şeridinden çıkar gelir hayvanın biri, sola kaymam için korna çalar. Ben bu ülkede en çok buna kızıyorum. Kurallara uyarak sakin sakin yaşamaya çalışan bir avuç adam kaldık zaten. Sesini çıkarmadan işini görenler bitti şimdi bir de hem suçlu hem güçlü böyle tiplerin tavırlarını çekiyoruz.

Şimdi çıtayı bir tık daha yükseltip aslında şeridinde sabit hızla seyredenlerin değil, tam tersi gereğinden hızlı seyredenlerin trafiği yavaşlattığını iddia edecem ama arkasından ne gelecek, gerçekten emin değilim. :) Belki birçoğunuz görmüşsünüzdür ama ben yine de bırakayım;

giphy.gif
 

tequila

Profesör
12 Kas 2017
1,452
841
1,920
öncelikle Türkiye de hız limitleri ne kadar gerçekçi e5 te 80km limit ve genelde 3 şerit var diyelim şimdi bu durumda 80 limit diye kamyon otobüs bile bu yolda 80 km çivarında seyrederken orta şeritte de 80 km ile seyreden vatandaş peki sorarım madem o hızda seyretmek istersin en sağ şeride niye geçmezsin eee çünlü kamyon var şimdi o zaman kamyon en sağda sen ortada önün boş ama 80 le kendini trafik akışından soyutlamış seyrediyorsun önün boş hatta çoğunlukla en sağ şeritte boş ama bir inat ben o şeride mümkün değil geçmem diyorsun diğer insanlar sağından solundan geçiyor umurundamı geri kalanlardan hız limiti 80 çünkü hatta bazı yerlerde 50 oluyor hız limitleri Türkiye de ne kadar gerçekçi olsun sen sağ boşta olsa sakın ha geçme bu arada hatırlatırım başlığı tekrar okuyun lütfen orta şeritte keyif yapıp trafiği akışını aksatanlar yazıyor ve bu kişiler kendilerince haklı olduğunu düşünüyor şimdi soruyorum 2. köprü yolu son hız 120 ben en sağ boş ta olsa 4 şeritli yolda en soldan 2. şeritte hızımı 120 ye sabitledim herkes aynısını yaptı en sağ 2 şerit ne olacak
 
Son düzenleme:

ahmet.kocak

Profesör
18 Mar 2017
280
268
1,445
38
ankara
Marka
Kia
Eğer sosyolojinin bir dalı da az gelişmiş ya da gelişmekte olan ülkelerde insanların trafikteki davranışlarını inceliyor ise; bu başlıkta yazılanlar bence araştırmaya güzel malzeme olur.

Kişinin özgürlüğü başka birinin özgürlüğünü ihlal ettiği anda son bulur. Yasal hız limitin 130 km/s olduğu yerde 180 km/s hızla gitmek kişinin hür iradesiyle vermiş olduğu bir karar olabilir. Her ne kadar suça eğilim noktasında irdelenmesi gerekse de; kendi tercihidir. Fakat bu durum kişiye -yasal sınırlar içinde sürdüğü halde ve sol şeridi meşgul etmediği halde- başka birini "trafiği yavaşlatma" gibi bir suçla itham etme hakkı vermez. Burada suç; yasal sınırlar üzerinde seyredilmesidir. Potansiyel suç ve suçlar ise, kişinin kendisinin ve başkalarının hayatını tehlikeye atıyor olmasıdır.

Hız sınırının 120 km/s olduğu yolda bir otomobil 120 km/s hızla orta şeritte saatlerce gidebilir ve buna mevcut yasalar dahilinde bir şey söylenemez. Kanunlarda en sol şeridin sürekli olarak meşgul edilmemesi gerektiği söylenir, orta şeridin değil. Orta şerit sürüş şerididir, sağ şeridi sürekli olarak kullanması gerektiği belirtilen taşıtlar da bellidir. Bu yüzden bu başlıkta asıl kırılma noktası hız sınırlarının ihlal ediliyor olmasıdır. Ben otoyollarda hız alt limiti de olması taraftarıyım ama böyle bir durum şu an yok malesef. En nefret ettiğim konulardan biridir, 132 km/s limitim olan yolda 130'a sabitlemiş orta şeritten giderim, barzonun biri gelir arkadan sellektör yapar. Şehir içi dur kalk trafikte en sağ şeride geçerim mesafe bırakıp durmadan ilerleyebilmek için. bu sefer emniyet şeridinden çıkar gelir hayvanın biri, sola kaymam için korna çalar. Ben bu ülkede en çok buna kızıyorum. Kurallara uyarak sakin sakin yaşamaya çalışan bir avuç adam kaldık zaten. Sesini çıkarmadan işini görenler bitti şimdi bir de hem suçlu hem güçlü böyle tiplerin tavırlarını çekiyoruz.

Şimdi çıtayı bir tık daha yükseltip aslında şeridinde sabit hızla seyredenlerin değil, tam tersi gereğinden hızlı seyredenlerin trafiği yavaşlattığını iddia edecem ama arkasından ne gelecek, gerçekten emin değilim. :) Belki birçoğunuz görmüşsünüzdür ama ben yine de bırakayım;

giphy.gif

Çok doğru söylemişsiniz. O seviyeye geldi ki tartışma 4 şeritli yolun ikinci şeridinde 180’le gidenler haklı o şeritte hız sınırında gidenler haksız duruma geldi neredeyse. Tam bir gelişmemiş ülke profili.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
öncelikle Türkiye de hız limitleri ne kadar gerçekçi e5 te 80km limit ve genelde 3 şerit var diyelim şimdi bu durumda 80 limit diye kamyon otobüs bile bu yolda 80 km çivarında seyrederken orta şeritte de 80 km ile seyreden vatandaş peki sorarım madem o hızda seyretmek istersin en sağ şeride niye geçmezsin eee çünlü kamyon var şimdi o zaman kamyon en sağda sen ortada önün boş ama 80 le kendini trafik akışından soyutlamış seyrediyorsun önün boş hatta çoğunlukla en sağ şeritte boş ama bir inat ben o şeride mümkün değil geçmem diyorsun diğer insanlar sağından solundan geçiyor umurundamı geri kalanlardan hız limiti 80 çünkü hatta bazı yerlerde 50 oluyor hız limitleri Türkiye de ne kadar gerçekçi olsun sen sağ boşta olsa sakın ha geçme bu arada hatırlatırım başlığı tekrar okuyun lütfen orta şeritte keyif yapıp trafiği akışını aksatanlar yazıyor ve bu kişiler kendilerince haklı olduğunu düşünüyor şimdi soruyorum 2. köprü yolu son hız 120 ben en sağ boş ta olsa 4 şeritli yolda en soldan 2. şeritte hızımı 120 ye sabitledim herkes aynısını yaptı en sağ 2 şerit ne olacak
Bir şeyler yazdım ama sildim sonra. Çünkü farklı ortamlarda da anlatmaya çalıştım ama olmuyor, bu temel bir iletişim problemi ve çözecek kişi ben değilim.

Ne zaman anlarsınız demek istediğimi biliyor musunuz?
  • Baba/anne olursunuz, arkada günahsız bebeniz sizin korumanıza muhtaç oturuyor olur.
  • Trafik kazası yaparsınız(Allah korusun); 8/8 haklı bile olsanız sırf kadranınız limitlerin üstünde bir hızda kaldı diye olay yerine gelen ekip size de kusur yazar. Ya da korkarak söylüyorum, Allah göstermesin sırf bu yüzden bir yakınınız yaralanır veya kaybedersiniz. Ben kaybettim, oradan biliyorum.
Kısaca hiç tahmin etmeyeceğiniz bir anda hiç ummadığınız bir zararı dokunur size, o zaman anlarsınız. Hız limitleri gerçekçi mi? Evet, %100 gerçekçi. Bunu da ne zaman anlarsınız biliyor musunuz? Şehir içi bir bulvarda önünüze bir kedi/köpek ya da yaya çıktığında anlarsınız. Olmaz değil, olur. Oluyor. Biliyorum; Avrupa ülkelerinde hız limiti olmayan yollar var. Ama o ülkelerin çoğunda o limitleri kullanan otomobiller bizimkiler gibi Şahin'ler, şirket spec Focus'lar ya da 301'ler olmuyor ya da o ülkelerde hala ortadan ikiye bölünüp birleştirilmiş Doğan görünümlü Şahinler, 4 defa perte çıkıp toplanmış S2000'ler (bir tanesinde kuzenim öldü oradan biliyorum) her seferinde sorunsuz muayeneden geçmiyor.

En önemlisi, el oğlunda bilinç var, bizde olmayan toplum ahlakı var. Onlar kurallara uymayanları dövüyor, biz uyanları...
 

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,284
16,186
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Orta şeritten 80 le giderken camları ve kendisi simsiyah bir bmw 3 serisi vardı bende.nerdeyse 2.5 sene boyunca bir kişi bile tepki gösteremedi(göstermedi değil).1 ay poloyu kullandım istanbulda yemediğim selektör kalmadı.e5 te birileri tabakhaneye bok(bok) yetiştiricek diye hız sınırını aşıpta ceza yiyemem, yine temde 4 şerit yolda 120 ile en sol hariç istediğim şeritten giderim.orta şeritte 70 le e5 ten giden gidebilir ama temden gidemez burda konuyu netleştirmemiz lazım.ankarada mesela 82 hız limitli yollarda 88 le yine orta şeritten giderim.bazı yorumları okuyorum ama kişilerin cahilliğine çiğliğine bu kişiler daha çocuk ve çocukluklarına veriyorum.trafik cezaları o tarz arkadaşlar için iyi oluyor sanırım.gerçi babaları ödüyordur
 
Son düzenleme:

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Çok doğru söylemişsiniz. O seviyeye geldi ki tartışma 4 şeritli yolun ikinci şeridinde 180’le gidenler haklı o şeritte hız sınırında gidenler haksız duruma geldi neredeyse. Tam bir gelişmemiş ülke profili.
Bu söz banaysa dediğimi anlamadığınız ortada, hız sınırlarıyla ilgili bir şey demedim bile ben. Yazdıklarımı bir daha ve dikkatli okuyun lütfen.

Şimdi çıtayı bir tık daha yükseltip aslında şeridinde sabit hızla seyredenlerin değil, tam tersi gereğinden hızlı seyredenlerin trafiği yavaşlattığını iddia edecem ama arkasından ne gelecek, gerçekten emin değilim. :) Belki birçoğunuz görmüşsünüzdür ama ben yine de bırakayım;

giphy.gif
Bu olay da ne yazık ki daha hızlı giden değil, daha hızlı gittiğini zanneden, yani trafikte sürekli şerit değiştiren insanların, geçtiği şeritteki bir arabanın yavaşlamasına sebep olup, dolaylı olarak trafiği yavaşlatanları açıklıyor.

Yazıp yazıp siliyorum, derdimi anlatamadım, herkes tutturmuş bir hız sınırı da hız sınırı. Tek bir şey diyorum, gelin Ankara'da trafikte araba sürün, trafik neden oluyor kendi gözlerinizle görün. 82 radarının altından sol şeritte 60'la geçenler mi dersiniz (selektör atınca suçlu da siz oluyorsunuz, yol akmasına rağmen saçma sapan seyir hızları yüzünden oluşan trafikler mi dersiniz, akmayan, hatta duran sol ve ikinci şeridin aksine cayır cayır akan sağ şerit ve solundaki şerit mi dersiniz (bunu en net görebileceğiniz yer Eskişehir yolu, Bilkent dönüşüne gelmeden), hepsi var. Benim kullandığım hiçbir sözde hız sınırına değinmiyorum. İster üstünüze alının, ister alınmayın. Trafiğin ana sebebi bencil insanlar ve kendini zeki zannedenler.
 

ahmet.kocak

Profesör
18 Mar 2017
280
268
1,445
38
ankara
Marka
Kia
Bu söz banaysa dediğimi anlamadığınız ortada, hız sınırlarıyla ilgili bir şey demedim bile ben. Yazdıklarımı bir daha ve dikkatli okuyun lütfen.


Bu olay da ne yazık ki daha hızlı giden değil, daha hızlı gittiğini zanneden, yani trafikte sürekli şerit değiştiren insanların, geçtiği şeritteki bir arabanın yavaşlamasına sebep olup, dolaylı olarak trafiği yavaşlatanları açıklıyor.

Yazıp yazıp siliyorum, derdimi anlatamadım, herkes tutturmuş bir hız sınırı da hız sınırı. Tek bir şey diyorum, gelin Ankara'da trafikte araba sürün, trafik neden oluyor kendi gözlerinizle görün. 82 radarının altından sol şeritte 60'la geçenler mi dersiniz (selektör atınca suçlu da siz oluyorsunuz, yol akmasına rağmen saçma sapan seyir hızları yüzünden oluşan trafikler mi dersiniz, akmayan, hatta duran sol ve ikinci şeridin aksine cayır cayır akan sağ şerit ve solundaki şerit mi dersiniz (bunu en net görebileceğiniz yer Eskişehir yolu, Bilkent dönüşüne gelmeden), hepsi var. Benim kullandığım hiçbir sözde hız sınırına değinmiyorum. İster üstünüze alının, ister alınmayın. Trafiğin ana sebebi bencil insanlar ve kendini zeki zannedenler.

Evet size dedim okuduğumu anlıyorum ve her gün Ankara’da araba kullanıyorum. Ama ‘herkes tutturmuş bir hız sınırı da hız sınırı’ diye düşünmeyi anlayamadım. Olay trafikse hız sınırı tabi ki önemli ve dikkate alınmalı.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

NeR0N

Profesör
22 Kas 2017
230
266
1,335
Kurallara göre; yüksek tonajlı araçların da sağdan gitmesi lazım. Ancak; iş pratiğe gelince, maalesef onlar bile sol şeridi rehin alıyor.
200 km/h ile seyir etsem bile, sol şeridi sadece geçmek için kullanırım. Orta boş ise, tekrar ortaya geçerim. İleride bir araç varsa, tekrar sola geçerim. Kaç km/h ile gidersek gidelim, sol şerit ihlali yapmamamız lazım, binevi emniyet şeridi gibi bir şey. Tabii yol şartlarına ve trafiğin seyir haline göre değişkenlik gösterebilir bunlar. Diğer şeritler müsait değilse, solda seyir edilebilir.
Bir de şu tipler var; hız sınırının 120 km/h olduğu yollarda, hız sabitleyicisini 120'ye sabitleyip, sol şeridi esir alanlar.
 

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
Eğer sosyolojinin bir dalı da az gelişmiş ya da gelişmekte olan ülkelerde insanların trafikteki davranışlarını inceliyor ise; bu başlıkta yazılanlar bence araştırmaya güzel malzeme olur.

Kişinin özgürlüğü başka birinin özgürlüğünü ihlal ettiği anda son bulur. Yasal hız limitin 130 km/s olduğu yerde 180 km/s hızla gitmek kişinin hür iradesiyle vermiş olduğu bir karar olabilir. Her ne kadar suça eğilim noktasında irdelenmesi gerekse de; kendi tercihidir. Fakat bu durum kişiye -yasal sınırlar içinde sürdüğü halde ve sol şeridi meşgul etmediği halde- başka birini "trafiği yavaşlatma" gibi bir suçla itham etme hakkı vermez. Burada suç; yasal sınırlar üzerinde seyredilmesidir. Potansiyel suç ve suçlar ise, kişinin kendisinin ve başkalarının hayatını tehlikeye atıyor olmasıdır.

Hız sınırının 120 km/s olduğu yolda bir otomobil 120 km/s hızla orta şeritte saatlerce gidebilir ve buna mevcut yasalar dahilinde bir şey söylenemez. Kanunlarda en sol şeridin sürekli olarak meşgul edilmemesi gerektiği söylenir, orta şeridin değil. Orta şerit sürüş şerididir, sağ şeridi sürekli olarak kullanması gerektiği belirtilen taşıtlar da bellidir. Bu yüzden bu başlıkta asıl kırılma noktası hız sınırlarının ihlal ediliyor olmasıdır. Ben otoyollarda hız alt limiti de olması taraftarıyım ama böyle bir durum şu an yok malesef. En nefret ettiğim konulardan biridir, 132 km/s limitim olan yolda 130'a sabitlemiş orta şeritten giderim, barzonun biri gelir arkadan sellektör yapar. Şehir içi dur kalk trafikte en sağ şeride geçerim mesafe bırakıp durmadan ilerleyebilmek için. bu sefer emniyet şeridinden çıkar gelir hayvanın biri, sola kaymam için korna çalar. Ben bu ülkede en çok buna kızıyorum. Kurallara uyarak sakin sakin yaşamaya çalışan bir avuç adam kaldık zaten. Sesini çıkarmadan işini görenler bitti şimdi bir de hem suçlu hem güçlü böyle tiplerin tavırlarını çekiyoruz.

Şimdi çıtayı bir tık daha yükseltip aslında şeridinde sabit hızla seyredenlerin değil, tam tersi gereğinden hızlı seyredenlerin trafiği yavaşlattığını iddia edecem ama arkasından ne gelecek, gerçekten emin değilim. :) Belki birçoğunuz görmüşsünüzdür ama ben yine de bırakayım;

giphy.gif
Diğer yazdıklarınıza katılmakla birlikte, otoyollarda hız alt limiti olduğunu (40 km/s) hatırlatmak istiyorum.
 

babayimben

Enes
Panpa
4 Eki 2018
843
1,751
2,520
47
İstanbul
Marka
Mercedes
Karayolları Trafik Yönetmeliği
Yavaş Sürme ve Yavaşlama
Madde 108-
Araç sürücülerinin;
a) Araçlarını zorunlu bir neden olmadıkça, diğer araçların ilerleyişine engel olacak şekilde yavaş sürmeleri,
b) Belirlenen hız sınırlarının çok altında ve trafiğin akışına engel olacak şekilde sürmeleri,
c) Güvenlik nedeni veya verilen herhangi bir talimata uyulması dışında, başkalarını rahatsız edecek veya tehlikeye sokacak şekilde gereksiz ve ani yavaşlamaları,
Yasaktır.

Madde 103
c) Araçların sağından veya banketten yararlanmak suretiyle geçmek yasaktır.

Bu konudaki kurallar burada. Sonuçta bizim en büyük eksiğimiz olduğunu düşündüğüm, kuralı yazıp uygulamama sebebiyle oluşan bir durum daha.

Konuyla ilgili vox kanalında bir video izlemiştim zamanında;

Her gün halkalı-kurtköy git gel yapan birisi olarak şahsi görüşüm (İstanbul özelinden konuşursak) orta şeritten tın tın giden bir çok sürücü var doğrudur. Ama tüm yapılan işlerde önce emniyetli olunmalı diye düşünüyorum. Yani bu orta (veya soldan 2.) şeritten gidenler emniyeti azaltmıyor, sadece trafiği yavaşlatıyor. Emniyeti azaltanlar ısrarla insanları sağdan geçenler, sol şeride demir atıp asla sağa geçmeyenler. Geçenlerde 4 şeritli otobanda 130'la 2. şeritte giderken boşta kalan 3 şeritten de neredeyse aynı zamanda araçlar gelip geçti, şimdi burada suçlu ben miydim?
 

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,133
1
3,133
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Bu söz banaysa dediğimi anlamadığınız ortada, hız sınırlarıyla ilgili bir şey demedim bile ben. Yazdıklarımı bir daha ve dikkatli okuyun lütfen.


Bu olay da ne yazık ki daha hızlı giden değil, daha hızlı gittiğini zanneden, yani trafikte sürekli şerit değiştiren insanların, geçtiği şeritteki bir arabanın yavaşlamasına sebep olup, dolaylı olarak trafiği yavaşlatanları açıklıyor.

Yazıp yazıp siliyorum, derdimi anlatamadım, herkes tutturmuş bir hız sınırı da hız sınırı. Tek bir şey diyorum, gelin Ankara'da trafikte araba sürün, trafik neden oluyor kendi gözlerinizle görün. 82 radarının altından sol şeritte 60'la geçenler mi dersiniz (selektör atınca suçlu da siz oluyorsunuz, yol akmasına rağmen saçma sapan seyir hızları yüzünden oluşan trafikler mi dersiniz, akmayan, hatta duran sol ve ikinci şeridin aksine cayır cayır akan sağ şerit ve solundaki şerit mi dersiniz (bunu en net görebileceğiniz yer Eskişehir yolu, Bilkent dönüşüne gelmeden), hepsi var. Benim kullandığım hiçbir sözde hız sınırına değinmiyorum. İster üstünüze alının, ister alınmayın. Trafiğin ana sebebi bencil insanlar ve kendini zeki zannedenler.
O görselde açıkça görüldüğü gibi zaten trafiğin normal akışından daha hızlı seyretmek mümkün değil.(eğer bigfoot sahibi değilseniz) Ama 1-2 araba daha öne geçip varacağı yere daha hızlı gideceğini zanneden bir über zeka yüzünden arkasında kelebek etkisi misali trafik oluşuyor.

Yineliyorum.

Trafiğin ortalama hızında bir şeritte sabit ilerleyen bir aracın "trafiği" yavaşlatıyor olması mümkün değildir. Normali değiştiren; bu ortalamanın üstünde veya altında seyreden araçlardır. Benim sözlerimin %80i de ortalama hızda sabit ilerleyen araçları sağa itmeye zorlayan, sınırı ihlal eden rüzgarın oğullarınadır.
 

ali_tremonti

Panpa
8 Eyl 2016
1,610
1,940
2,570
26
kendilerini 5ten üçe çakıp sollamak çok zevkli oluyor 5 teyken de gazı hafif okşayarak geçebilirim ama vites düşürüp geçmek daha zevkli :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Vallahi yolu geçtim de kaldırım kültürü bile yok bu ülkede. Kadın düşmanlığı yapmam hiç bir zaman ama özellikle genç kız ve yaşını başını almış kadınlar kaldırımda yürümek nedir bilmiyor. Omuz vurmamak için şekilden şekle giriyorum ama kordon boyunda yürür gibi umurunda bile değil. Kaç defa kaldırımdan aşağı düştüm. Bir şey söyleyince de cazgırlık yapıp üste çıkıyorlar. Bu ülkede daha millet kaldırımda yürümeyi bilmiyorken, kimseye saygı göstermiyorken trafikte kurallara uyulmasını istemek bildiğin saçmalık. Yıllar geçtikte daha da sevmemeye başlıyorum bu toplumu. Sevilecek bir yanımız da kalmadı. Kimse kusura bakmasın lütfen.
 
Son düzenleme:

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Yazılanları biraz okudum. Bakın avrupada nasıl onu anlatayım. Polis; eğer sağ şerit boşsa ve sen sağ şeritte gitmiyorsan sana direkt ceza keser. Bu kural böyledir.

Bizim yollarımız ve trafik kültürümüz gelişmiş ülke seviyesine çıksa dediklerinizde haklısınız ama burası Türkiye ne yazık ki. Sollamak isteyen soldan geçer gider zaten.
(Hocam alınma senden örnek vermeyi seçtim, anladığım kadarıyla fikrine herkes katılıyor. ) Bence bu yüzden gelişmiyor ülkenin trafik kültürü. Çocuğa okulda öğretsen, sokakta gördüğü bu olmuyor. Neden herkes ilk başta kendini onlar düzeltsin diyor da, kendi doğruyu yapmıyor?

Orta şerit müsait olana kadar geçmiyorum. Haliyle solun akışına uymak için de hız yapıyorum. Zaten sürekli orta şeritte seyir etmeyi seven biri değilim yalan yok. Ama bunu istediğim zamanlarda da zaten genellikle yapamıyorum. Alıştık zaten artık ona göre kullanıyoruz. Çok şükür de ceza yemedim henüz.
Şu trafikte en sinir olduğum konu. Herkes kurallara uyarsa asla olmayacak işler. 80'le orta şeritten gidenler yüzünden oluyor bu.

Bir konu daha var, herkes şöyle düşünüyor: Abi ben istediğim hızda giderim, 80'le gideceksem de en sağ şeritten gidecek halim yok orta şeritten giderim. Bu tamamen yanlış bir olay. Otomobil kullanırken en önemli konu çevreye uygun davranmak. Bakıyorsun en sağ şeritteki arabalar 60'la mı gidiyor? Solla orta şeridi kullanarak, yine sağ şeride gir. Yine sağ şeride girdiğinde önün boşsa 80'le gidersin. 80'le ortadan gitmenin bir mantığı yok.
Yani madem bir sabit hızda gidilecek orta şeritte, kesin hız sınırı olması lazım bu hızın. 120 ile gidilmesi lazım yani orta şeritte. En sol şerit ise acil durumu olanlar, hız yapmak isteyenler vs. için kalmalı.

Avrupa'da trafik böyle işliyor. Bir gün de sorun çıkmıyor, çünkü herkes kurallara uyuyor. Uymayan görürseniz içinde genelde Türkler oluyorlar maalesef.

Ben otoyollarda hız alt limiti de olması taraftarıyım ama böyle bir durum şu an yok malesef.
Var bu arada. TEM'de 40 olması lazım.
 
Son düzenleme:

NeR0N

Profesör
22 Kas 2017
230
266
1,335
Yazılanları biraz okudum. Bakın avrupada nasıl onu anlatayım. Polis; eğer sağ şerit boşsa ve sen sağ şeritte gitmiyorsan sana direkt ceza keser. Bu kural böyledir.

(Hocam alınma senden örnek vermeyi seçtim, anladığım kadarıyla fikrine herkes katılıyor. ) Bence bu yüzden gelişmiyor ülkenin trafik kültürü. Çocuğa okulda öğretsen, sokakta gördüğü bu olmuyor. Neden herkes ilk başta kendini onlar düzeltsin diyor da, kendi doğruyu yapmıyor?


Şu trafikte en sinir olduğum konu. Herkes kurallara uyarsa asla olmayacak işler. 80'le orta şeritten gidenler yüzünden oluyor bu.

Bir konu daha var, herkes şöyle düşünüyor: Abi ben istediğim hızda giderim, 80'le gideceksem de en sağ şeritten gidecek halim yok orta şeritten giderim. Bu tamamen yanlış bir olay. Otomobil kullanırken en önemli konu çevreye uygun davranmak. Bakıyorsun en sağ şeritteki arabalar 60'la mı gidiyor? Solla orta şeridi kullanarak, yine sağ şeride gir. Yine sağ şeride girdiğinde önün boşsa 80'le gidersin. 80'le ortadan gitmenin bir mantığı yok.
Yani madem bir sabit hızda gidilecek orta şeritte, kesin hız sınırı olması lazım bu hızın. 120 ile gidilmesi lazım yani orta şeritte. En sol şerit ise acil durumu olanlar, hız yapmak isteyenler vs. için kalmalı.

Avrupa'da trafik böyle işliyor. Bir gün de sorun çıkmıyor, çünkü herkes kurallara uyuyor. Uymayan görürseniz içinde genelde Türkler oluyorlar maalesef.
Yazdıklarınıza katılmakla birlikte, bir vurgu yapmak isterim. Maalesef ki, ülkemizde kurallara uymaya çalışan sürücüleri taciz eden bir milletiz. Yayalara yol verene korna basılır, hız limitinde sabit bir şekilde gitmek isteyene korna, selektör yapılır, yeşil ışığın yanmasını beklemeden korna basılır, düzgünce yol istemek yerine, tampona girilir.. Bu liste böyle uzar. Bizim ülkede hiçbir zaman sabit hızla yolculuk yapamazsınız. İllaki sol şeride kaymak zorundasınız, ortası boş kalmaz. Boş kalana kadar solda ilerlersiniz (limit dahilinde), arkadan gelen beklemez, selektör-korna yapar. Sabırsız ve anlayışsız bir milletiz, refah durumumuz yerlerde, eğitim durumumuza hiç girmiyorum bile. Onun için, kimseden kurallara uymasını bekleyemeyiz, bu çok büyük bir başarı olur.
Kendimden örnek verecek olursam; Sol şeridi sadece ve sadece sollamak amaçlı kullanır, hızım kaç olursa olsun sağa geçerim müsaitse. Ancak; bazen bu sollamaları yaparken, baya arkadan gelen sürücüler izin vermiyor, illa ben geçeceğim kafasında herkes.
Sinir olup, mecbur makas atmak zorunda kalıyorsunuz.
 

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,284
16,186
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Şimdi e5 te hız sınırı 77 ve bu konuda ceza yemiş bir insanım (84 ile)sırf hız yapmak isteyen canım kardeşlerim bomboş yollar bulsun diye sağdan mı gitmek zorundayım.yoksa bu söylenenler sadece otobanlar için mi konuşuluyor.fikirlerimizi belirtirken yolların hız sınırınıda konuşsak
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Şu trafikte en sinir olduğum konu. Herkes kurallara uyarsa asla olmayacak işler. 80'le orta şeritten gidenler yüzünden oluyor bu.

Bir konu daha var, herkes şöyle düşünüyor: Abi ben istediğim hızda giderim, 80'le gideceksem de en sağ şeritten gidecek halim yok orta şeritten giderim. Bu tamamen yanlış bir olay. Otomobil kullanırken en önemli konu çevreye uygun davranmak. Bakıyorsun en sağ şeritteki arabalar 60'la mı gidiyor? Solla orta şeridi kullanarak, yine sağ şeride gir. Yine sağ şeride girdiğinde önün boşsa 80'le gidersin. 80'le ortadan gitmenin bir mantığı yok.
Yani madem bir sabit hızda gidilecek orta şeritte, kesin hız sınırı olması lazım bu hızın. 120 ile gidilmesi lazım yani orta şeritte. En sol şerit ise acil durumu olanlar, hız yapmak isteyenler vs. için kalmalı.

Avrupa'da trafik böyle işliyor. Bir gün de sorun çıkmıyor, çünkü herkes kurallara uyuyor. Uymayan görürseniz içinde genelde Türkler oluyorlar maalesef.
Ben normalde yol şartlarına ve trafik yoğunluğuna bakarak eleştirmeye çalışıyorum sürüş sırasında. Misal 3 şeritli bir şehirlerarası otoban yolunda çok fazla kamyon, tır, otobüs varsa ve bunların sağ şeridi zaten doldurmaları bir yana birbirlerini sollamak için orta ve hatta sol şeridi de işgal ettikleri zamanlarda veya sağ şeridi bozulmuş, tümsekli, çukurlu hale gelmiş asfalta sahip kısımlarda otomobil sürücülerine pek yüklenemiyorum. Neticede o tarz durumlarda kimse sıkıntılı şekilde gitmek istemez.

Onun haricinde yollar boşa yakın bir seviyede, sağda 3-5 tane tek tük ağır vasıta varken de 120'nin altında orta şeritten gidenleri eleştiriyorum. 110'la orta şeritten gidiyor eyvallah, ben hızımı sabitlemişim 120'ye ve milim milim yaklaşıyorum elemana. Bakıyorum sağ şerit boş ama geçmiyor. Sinyal verip sol şeride geçiyorum ve hızımı 120'nin üstüne çıkarmadan 110'la giden aracı sollamak oldukça uzun sürüyor. Bazen bu vatandaşlar ben sollarken 110-112-116 diye hızlanmaya devam ediyor ve geçmiş olsun. Arkadan hızla gelen birinin küfür kıyametine maruz kalıyorum.

Velhasıl yol şartları müsaitken azami hızın altında seyir eden vatandaşların mümkün olan en sağ şeridi kullanarak trafiği rahatlatması taraftarıyım. Bununla beraber gittikleri hıza daha uygun olan şeritte eğer ki sürüşlerini sekteye uğratacak bir yoğunluk yahut yol bozukluğu varsa zaten bir eleştiride bulunmuyorum.
 
Son düzenleme:

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Yazılanları biraz okudum. Bakın avrupada nasıl onu anlatayım. Polis; eğer sağ şerit boşsa ve sen sağ şeritte gitmiyorsan sana direkt ceza keser. Bu kural böyledir.

(Hocam alınma senden örnek vermeyi seçtim, anladığım kadarıyla fikrine herkes katılıyor. ) Bence bu yüzden gelişmiyor ülkenin trafik kültürü. Çocuğa okulda öğretsen, sokakta gördüğü bu olmuyor. Neden herkes ilk başta kendini onlar düzeltsin diyor da, kendi doğruyu yapmıyor?


Şu trafikte en sinir olduğum konu. Herkes kurallara uyarsa asla olmayacak işler. 80'le orta şeritten gidenler yüzünden oluyor bu.

Bir konu daha var, herkes şöyle düşünüyor: Abi ben istediğim hızda giderim, 80'le gideceksem de en sağ şeritten gidecek halim yok orta şeritten giderim. Bu tamamen yanlış bir olay. Otomobil kullanırken en önemli konu çevreye uygun davranmak. Bakıyorsun en sağ şeritteki arabalar 60'la mı gidiyor? Solla orta şeridi kullanarak, yine sağ şeride gir. Yine sağ şeride girdiğinde önün boşsa 80'le gidersin. 80'le ortadan gitmenin bir mantığı yok.
Yani madem bir sabit hızda gidilecek orta şeritte, kesin hız sınırı olması lazım bu hızın. 120 ile gidilmesi lazım yani orta şeritte. En sol şerit ise acil durumu olanlar, hız yapmak isteyenler vs. için kalmalı.

Avrupa'da trafik böyle işliyor. Bir gün de sorun çıkmıyor, çünkü herkes kurallara uyuyor. Uymayan görürseniz içinde genelde Türkler oluyorlar maalesef.


Var bu arada. TEM'de 40 olması lazım.

Avrupa'da trafiğin öyle işlemediği yerler de var. İtalya mesela rezalet. Ha dediğiniz Avupa Almanya/Hollanda ise eyvallah. Şu 3 sayfadır yazılan şeylerin trafikle falan alakası yok aslında. @NeR0N bence konunun özünü görmüş. Günlük hayatta herkes biricik, en özel en güzel birey. Trafikte de bunun tezahürünü görüyoruz işte. Maddeler arttırılır ama şunlar yapılırsa bence yukarıda yazılanlar da çözüme kavuşturulur.

-Ehliyet almayı ciddi zorlaştırmak.Bir arkadaşım Almanya'da 3 kere sürüş sınavında kaldı, hiç ama hiç hata kabul etmiyorlar. Ki Türkiye'de her gün araç kullanan bir insandı.
-Aynı sıkıntıdan dolayı 3 kez ceza yiyen sürücünün ehliyetini direkt iptal etmek. Önce psikoloğa gidecek, sonra yine tüm eğitimleri görüp sınava girecek. Ha tabi ehliyet kursları da kursa gelen adama ehliyet verecek. Ülkede kurallara uymayan insanların %90'ına sorsam acelem vardı der, bu adamı paşa paşa ehliyet kursuna göndereceksin ki çok güzel zamanını kaybetsin. Veya ticari araç kullananlar için bundan iyi ceza mı olur, adam direkt işini kaybeder. Beter olsunlar.
-5-10 yılda bir sürüş sınavı. Gelmedi mi, hop diye ehliyet iptal edilecek.
-Yollar adam gibi olacak. Otoyolda gidiyorsun 2 şerit mi 3 mü anlayamıyorsun. Yol güvenliği sorunlu.
-Devlet de zihniyet değiştirip cezaları gelir kapısı olarak görmekten vazgeçip akıllanacak. Ben bireylerin hatasına sebep olanın devlet olduğunu düşünüyorum açıkcası.
-Bir de sanki trafiğin sebebi sanki şerit değiştiren araçlarmış gibi bir izlenim edindim. Bu bir sebep olsa da %10 oranında bir sebepten fazlası değildir. İstanbul için konuşayım 18 milyonluk şehir mi olur, böyle şehir düzeni mi olur? Şehirde 3 tane hava limanı var sadece birine tramvay gidiyor ona göre hesap edin işte.

Bu Hollanda'dan bir video.
Bu da Türkiye'den.

Şu ikisini izleyen bizim asla ve asla böyle bir trafik düzenine sahip olamayacağımızı anlar. zaten. Yol neresi, kaç şeritli, dolmuş dediğimiz olay neden var, insanlar neden bu kadar vurdum duymaz, taksiciler hobi olarak küfür yemeyi mi seviyor bizde?

Hayal kurmayın, burası Avrupa değil ve asla olmayacak. Ütopyalar güzeldir...

@alptamer Tepkim size değil bu arada :D
 
Son düzenleme:

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Yazdıklarınıza katılmakla birlikte, bir vurgu yapmak isterim. Maalesef ki, ülkemizde kurallara uymaya çalışan sürücüleri taciz eden bir milletiz. Yayalara yol verene korna basılır, hız limitinde sabit bir şekilde gitmek isteyene korna, selektör yapılır, yeşil ışığın yanmasını beklemeden korna basılır, düzgünce yol istemek yerine, tampona girilir.. Bu liste böyle uzar. Bizim ülkede hiçbir zaman sabit hızla yolculuk yapamazsınız. İllaki sol şeride kaymak zorundasınız, ortası boş kalmaz. Boş kalana kadar solda ilerlersiniz (limit dahilinde), arkadan gelen beklemez, selektör-korna yapar. Sabırsız ve anlayışsız bir milletiz, refah durumumuz yerlerde, eğitim durumumuza hiç girmiyorum bile. Onun için, kimseden kurallara uymasını bekleyemeyiz, bu çok büyük bir başarı olur.
Kendimden örnek verecek olursam; Sol şeridi sadece ve sadece sollamak amaçlı kullanır, hızım kaç olursa olsun sağa geçerim müsaitse. Ancak; bazen bu sollamaları yaparken, baya arkadan gelen sürücüler izin vermiyor, illa ben geçeceğim kafasında herkes.
Sinir olup, mecbur makas atmak zorunda kalıyorsunuz.
Şunun en kolay savunması sallamamak. Ciddi anlamda kudurmalarına aldırmayın. Ben artık kudurduklarını görünce gülüp geçiyorum. Doğru olan bir şeyi yaptığınızda sinirlenmeleri hiçbir şekilde önemli değil.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,348
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
9. dk.dan itibaren orta şeritte yavaş gidip keyif yapan, trafiği aksatanlar nasıl bir familyadan gelmekteler? sağ şeride geçmeleri imkansız?
Bakın görüyorsunuz, D-100 karayolu nasıl da tıkanmış bunlar yüzünden. Görüyorsunuz, trafik kurallarını nasıl da ihlal etmişler. @mgdedeoglu
 
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım