ortalığı karıştıracak iddia

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Renard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ben böyle bir durum olacağına ihtimal vermiyorum FCA eskisi kadar öldüm bittim derecesinde perişanları oynamıyor ayrıca gayet iyi arabalarda üretiyorlar.CEO'nun neden böyle bir şey dediğini de anlamadım açıkcası:eek:
 
Maserati, Ferrari, Alfa Rome, Fiat bunların komple hepsini alacak bütçeyi Vw nereden bulacak ? Bunların hepsiyle ancak stratejik ortaklık kurabilir. Satın alma noktasında ise sadece Fiat'ı satın alabilir. Vag grubunun emsiyon muhabbetinden sonra ettiği zarar ve tüm bu markaların parasal değeri düşünüldüğünde hiç de gerçekçi bir satın alım imajı vermiyor. Ya ortaklık olur, ya da Fiat araçlarını satın alır.
 
Ben böyle bir durum olacağına ihtimal vermiyorum FCA eskisi kadar öldüm bittim derecesinde perişanları oynamıyor ayrıca gayet iyi arabalarda üretiyorlar.CEO'nun neden böyle bir şey dediğini de anlamadım açıkcası:eek:
Bundan 1 2 yıl önce yine bu tarz bir olay olduydu diye hatırlıyorum. Sergio canı sıkıldıkça VW bizi alacak falan diyo bence :p:p.
 
Opel'e almama sebepleri paralarının olmayışı. Emisyon krizinden sonra daha anca yeni yeni belleri doğrulmaya başladi. Porsche ailesinin hayallerinden biri Alfa Romeo'yu gruba katmak diğeri Ducati'yi sayın almak ki aldılar ve bir diğeri de Fiatı satın almaktı. Bence önümüzdeki 1 yıl içerisinde kalan iki hayalleri gerçekleşebilir. Bence gerçekleşmesi her markaya fayda sağlar.
Vaga herkes kredi verir
 
Açıkçası Opel'i almalarının pek bir mantığı yok. Hali hazırda aynı segment araç satışlarında Opel'in bir hayli önünde VAG. Ayrıca ürettikleri araçlar ve hitap ettikleri kitle birbirine denk. Yani elinde Seat ve Skoda ve VW varken bir de Opel'in olması saçma olurdu
Diğer tarafta FCA grubunda çok daha büyük cevherler var..Maserati,Ferrari ve Alfa Romeo. Alt segment olarak da Fiat..Vag'a geçiş sonrası Lamborghini'nin nasıl şahlandığını söylemeye gerek yok. Aynı gelişim FCA'da da olursa mükemmel olur
Fiat'ı satın aldığında Skoda ve Seat'tan daha farklı bir şekilde nereye konumlandıracaksın ki ? Vw'nin zaten skoda ve Seat gibi aracı varken 3.sünü yanına koymanın mantığı nedir ? Opel'in ürettiği modellerle Vw'nin ürettiği modellerin birbirine hiç denkliği yok, astra-golf ve passat-insignia modellerine baktığında tamamen birbirlerinin zıttı araçlar bunlar.. Senin dediğin Ferrari, Maserati ve Alfa'yı satın alacak bütçeyi de bulamayacaklarına göre, Fiat-Vw mi yoksa Opel- Vw mi ikileminde en azından Opel'in hala daha kaliteli ve Alman malı olduğunu düşünenler üzerinden yapılacak satışlar daha fazla kar getirecektir.. Güncel Fiat modelleri şuan Skoda ve Seat'ın bile önünde değil imaj olarak.
 
Fiat'ı satın aldığında Skoda ve Seat'tan daha farklı bir şekilde nereye konumlandıracaksın ki ? Vw'nin zaten skoda ve Seat gibi aracı varken 3.sünü yanına koymanın mantığı nedir ? Opel'in ürettiği modellerle Vw'nin ürettiği modellerin birbirine hiç denkliği yok, astra-golf ve passat-insignia modellerine baktığında tamamen birbirlerinin zıttı araçlar bunlar.. Senin dediğin Ferrari, Maserati ve Alfa'yı satın alacak bütçeyi de bulamayacaklarına göre, Fiat-Vw mi yoksa Opel- Vw mi ikileminde en azından Opel'in hala daha kaliteli ve Alman malı olduğunu düşünenler üzerinden yapılacak satışlar daha fazla kar getirecektir.. Güncel Fiat modelleri şuan Skoda ve Seat'ın bile önünde değil imaj olarak.
Zaten Seat ve Skoda'nın önünde olamadı çok normal arada neredeyse dağlar kadar kalite farkı var. Bence Fiatı almak çok mantıklı çünkü hem kalitesi artacak hemde daha fazla satacak.
 
Zaten Seat ve Skoda'nın önünde olamadı çok normal arada neredeyse dağlar kadar kalite farkı var. Bence Fiatı almak çok mantıklı çünkü hem kalitesi artacak hemde daha fazla satacak.
İyi de hala daha güzel bir imajı olan ve bu imajını koruyan bir markayı alıp bundan faydalanmak varken, niye 3. bir seat skoda olacak ve imajı daha düşük bir markayı satın almak isteyesin ki ? Alsa ikisinden de kar eder zaten o ayrı ama imaj dediğin şeyi oluşturmak bir servete mal olur, bunun hazırı zaten opel'de var.
 
Şöyle bir dip notta belirteyim, vw'nin amacı seat-skoda gibi f/p ürünlerinin yanına bir yenisini daha koymaksa fiat bu konuda biçilmiş kaftan olur doğrudur.. Ama onun haricinde vw'nin destekleyip ürettiği bir astra'yı almak varken, yine vw'nin destekleyip ürettiği bir egea'yı almazdım açıkçası. Dediğim gibi algılardaki imajla alakalı bir durum bu.
 
Fiat'ı satın aldığında Skoda ve Seat'tan daha farklı bir şekilde nereye konumlandıracaksın ki ? Vw'nin zaten skoda ve Seat gibi aracı varken 3.sünü yanına koymanın mantığı nedir ? Opel'in ürettiği modellerle Vw'nin ürettiği modellerin birbirine hiç denkliği yok, astra-golf ve passat-insignia modellerine baktığında tamamen birbirlerinin zıttı araçlar bunlar.. Senin dediğin Ferrari, Maserati ve Alfa'yı satın alacak bütçeyi de bulamayacaklarına göre, Fiat-Vw mi yoksa Opel- Vw mi ikileminde en azından Opel'in hala daha kaliteli ve Alman malı olduğunu düşünenler üzerinden yapılacak satışlar daha fazla kar getirecektir.. Güncel Fiat modelleri şuan Skoda ve Seat'ın bile önünde değil imaj olarak.

Bahsettiğim durum bu değil. Aynı segmentlerde kıyaslayacak olursak Astra - Golf'ün yanına hangi Fiat modelini koyabiliriz ? Bir müşteri Astra ve Golf arasında kararsız kalabilir. Ancak bunların yanına Egea hatchback koyamayız değil mi ?
Aynı şekilde müşteri Passat ve Insignia arasında kararsız kalabilir ancak bunun yanına koyacak Fiat marka bir araç yok
Vag grubu Opel'i aynı segment araç satışlarında zaten rahatlıkla geçiyor. Opel 5000 adet astra sattı diyelim. Vag 3500 golf 4000 leon 2000 audi a3 satarak onun önünde yer alıyor. Bahsettiğim araçlar zaten platform aracı
Fiat grubu low cost bir marka olarak VAG'ın elini güçlendirir diyorum
FCA grubunun tamamını satın almak dieselgate skandalı sonrası gerçeklikten uzak bir hayal olur. Hoş normalde de hayal olduğunu düşünüyorum. Belki küçük bir yüzdeyi alabilirler veya iş ortağı olabilirler
 
Son düzenleme:
Bahsettiğim durum bu değil. Aynı segmentlerde kıyaslayacak olursak Astra - Golf'ün yanına hangi Fiat modelini koyabiliriz ? Bir müşteri Astra ve Golf arasında kararsız kalabilir. Ancak bunların yanına Egea hatchback koyamayız değil mi ?
Aynı şekilde müşteri Passat ve Insignia arasında kararsız kalabilir ancak bunun yanına koyacak Fiat marka bir araç yok
Vag grubu Opel'i aynı segment araç satışlarında zaten rahatlıkla geçiyor. Opel 5000 adet astra sattı diyelim. Vag 3500 golf 4000 leon 2000 audi a3 satarak onun önünde yer alıyor. Bahsettiğim araçlar zaten platform aracı
Fiat grubu low cost bir marka olarak VAG'ın elini güçlendirir diyorum
FCA grubunun tamamını satın almak dieselgate skandalı sonrası gerçeklikten uzak bir hayal olur. Hoş normalde de hayal olduğunu düşünüyorum. Belki küçük bir yüzdeyi alabilirler veya iş ortağı olabilirler
Zaten az yukarıda söylediğim gibi seat ve skoda gibi f/p üzerine kurulu bir satışı hedefliyorlarsa Fiat araçları bu konuda biçilmiş kaftan olur. Ama amaç ortaya harbi bir marka ve model çıkarmaksa opel'in hazırda olan imajı bu konuda daha fazla yardımcı olabilir. Misal astra ve golf'e bakıyoruz, biri kendi segmenti için konforun dibini sunuyor, öteki sert, dinamik bir araç izlenimi veriyor. Müşterinin tercih noktasında astra'nın sahip olduğu özellikleri bozmadan, golf'e de benzetmeden var olanı daha da geliştirerek, daha güzel bir iç mekan ve işçilikle, belki biraz daha kaliteli süspansiyonlarla astra'yı piyasaya sürebilirsin. Zaten konforu, daha kaliteli bir üretimi ve geleneksel tasarımı tercih edecek müşteriler dönüp astra'ya bakmayacaktır tıpkı şuan olduğu gibi. Söylediğim üzere, ben vw'nin desteklediği ve geliştirilmesine yardımcı olduğu bir astra'yı, egea'ya göre daha heyecan verici ve alınmaya değer buluyorum. Aksi bir düşünce tabii ki tercih meselesidir ona da saygı duyarım.
 
Son düzenleme:
Naziler tüm dünyayı ele geçirecek böyle giderse. İkinci dünya savaşı sonunda SAvaş ganimeti olarak GM tarafından üstüne konulan Opel sözde alman, altan amerikan bir ecukde ingiliz devşirmesi olmuştu. WOlkswagem içi amerikalı ve ingiliz dolu olan saflığını yitirmiş Opeli almadı bu sebeble. Oyunu savaşta olduğu gibi italyanlardan yana kullanıyor. Savaşta çok güzel performanslı ucaklar yapmıştı bu italyanlar. Özelikle Fiat macchileri ünlüdür.
Her neyse, bu da benim komlo teorim olsun..
 
Şimdi fiat ı masaya yatırırsak, aslında 2 farklı ürün grubu görürüz:
1) doblo, linea, egea gibi ticari ve yüksek adet odaklı araçlar
2) 500 ailesi gibi, özellikle avrupada ayrı gözle bakılan exculusive araçlar

Vag, özellikle ilk maddede neredeyse hiç yok. Ve burada pazar çok çok büyük. Bunu bir fırsat olarak görüyor olabilirler.
İkinci madde ise pastadaki çilek olur.

Bir de, vag fiatı hayatta alamaz. Benim tahminim, özellikle ticari araçlar için bi ortaklık yaparlar, başka da pek bişi oşmaz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...