ortalığı karıştıracak iddia

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Renard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Şimdi fiat ı masaya yatırırsak, aslında 2 farklı ürün grubu görürüz:
1) doblo, linea, egea gibi ticari ve yüksek adet odaklı araçlar
2) 500 ailesi gibi, özellikle avrupada ayrı gözle bakılan exculusive araçlar

Vag, özellikle ilk maddede neredeyse hiç yok. Ve burada pazar çok çok büyük. Bunu bir fırsat olarak görüyor olabilirler.
İkinci madde ise pastadaki çilek olur.

Bir de, vag fiatı hayatta alamaz. Benim tahminim, özellikle ticari araçlar için bi ortaklık yaparlar, başka da pek bişi oşmaz.

başlık parası olmadan evlilik, bu daha cazip geliyor göze kulağa :))

Kesinlikle katılıyorum.
 
Şimdi fiat ı masaya yatırırsak, aslında 2 farklı ürün grubu görürüz:
1) doblo, linea, egea gibi ticari ve yüksek adet odaklı araçlar
2) 500 ailesi gibi, özellikle avrupada ayrı gözle bakılan exculusive araçlar

Vag, özellikle ilk maddede neredeyse hiç yok. Ve burada pazar çok çok büyük. Bunu bir fırsat olarak görüyor olabilirler.
İkinci madde ise pastadaki çilek olur.

Bir de, vag fiatı hayatta alamaz. Benim tahminim, özellikle ticari araçlar için bi ortaklık yaparlar, başka da pek bişi oşmaz.
Ticari araçlar için ortaklık yapmalarına gerek yokki VW kendi gayet rahat üretebiliyor Ticari aracını. Bence düşük bütçeli binek için anlaşma yapmaları gerek VW o segmentte yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya ve Ugur
Ticari araçlar için ortaklık yapmalarına gerek yokki VW kendi gayet rahat üretebiliyor Ticari aracını. Bence düşük bütçeli binek için anlaşma yapmaları gerek VW o segmentte yok.

hacı ticariden kasıt yüksek satış adetli düşük bütçeli. Fiorino benzeri yok vw'de. aynı şekilde caddy'nin van versiyonu da doblo van kadar satmıyor. Doblo ile Caddy arasında ciddi fiyat varkı var.

Edit: E linea benzeri deli gibi satacak flo arabası da yok.
 
Son düzenleme:
Ekonomik kaygılarla ortaklık yapacak olabilirler. VAG'ın Fiat'ı alacağını daha doğrusu alabileceğini düşünmüyorum, Seat-Skoda'dan bahsetmiyoruz koca Fiat. Altında kaç tane marka barındırıyor.

Toyota-PSA ortaklığı gibi bir şey çıkabilir.
108-Aygo-C1 aynı araçlar.
Toyota Proace'nin bire bir aynısı Citroen ve Peugeot'nun araçları var, öyle bir ortaklık olur en fazla.
 
Ben de kendi teorimi söyleyeyim madem,
Fiat bildiğimiz gibi dizel motor üretme konusunda çok başarılı, uzun ömürlülük olarak da çok iyi. Vw malum son emisyon skandalından sonra dizel motor üretme konusunda biraz çekimser oldu ve farkındaysanız Opelin 136 beygirlik 1.6 dizeli var, Renaultun 130 beygirlik ( ki ilk çıktığında Dünyanın en güçlü 1.6 dizeli diyorlardı yanlış hatırlamıyorsam) ve 160 beygirlik 1.6 dizeli var, Hondanın 160 beygirlik 1.6 dizeli var, Hyundainin 130 beygirlik var ama Vw hala eski nesli 105 beygirlik olan güncel olarak 120 beygirleri yakalamış 1.6 dizeli var ki torku çok yüksek değil diye biliyorum rakiplerine göre.
Sözün özü bu yarışta biraz geride kaldı, Fiat ile geliştirecekleri 1.6 dizeli öncelikle Fiat modellerine entegre edip önyargılar kırılır, başarılı olduğunu ( başarılı olduğunu farzederek) gösterir ve emisyonlarda da başarılı olur ve bu sayede hem uzun ömürlü 1.6 dizel üretmiş olur hem vw eski güvenini geri alır.
Benim teorim bu yönde :)
 
fiat volkswagen için amerika giriş bileti. abd ulusal politikası gereği hiçbir amerikan firmasının dışarıya satışı yapılamıyor. amerikalıları çıkarırsak geriye, honda toyota hyundai falan kalıyo ki vag bunları tamamen satın alamaz. fiat dünyada 1.5 milyon satıyor, skoda + seat ta o kadar satıyor. ama volkswagen amerika bileti için bünyesindeki audi, porsche ve scaina hariç hepsini satışa çıkarır fiat'ı alabilmek için. hepsi vw nin esiri olmuş skodanın bir dsg si var. 15 yıl önce skodayı alma sebebiydi ancak 2017 yılında ise volswagenin dsg ye çokta ihtiyacı kalmadı. seatta skoda da vw den cıktıgı zaman eski bitik hallerine geri döner. superb ve octavia zaten mqb + tsi kullandığı için bu kadar popüler. yoksa opel de alsa skodayı kodiaq en fazla olur daha geniş mokka. neyse; ben new yorkta bulundum birkaç ay orda bile fiat çok vardı ki güney kısımlarında daha çokmuş. 500L oldukça popüler. çünkü satışıda parçasıda bakımıda çok ucuz. zaten türkiyede bile komik ucuz birşeyden bahsediyoruz. amerikada iyice ciklet parası. onun içinde yılda 150 bin falan satıyor amerikada. akmasa da damlıyor yani. gerçi şuda var herşeyin değeri dolar üzerine. türkiyede 500 bin satmaktansa amerikada 150 bin satmak daha önemli birşey firmalar için.

ayrıca vag ile fiat pazarı genelde ters orantılı. birinin hüküm sürdüğü yerde diğeri genelde olmuyor. skodanın seatın yerini kolayca doldurur vw ama fiatın dolduramaz. o yüzden fiat için vag, audi porshe scaina hariç bünyesindeki tüm markalardan vazgeçer.

fiatta boru değil birsürü teklonojisi patenti var. vagta ise skodanın bir dsg si var ortak kullanılan dişe batar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve by
Zaten az yukarıda söylediğim gibi seat ve skoda gibi f/p üzerine kurulu bir satışı hedefliyorlarsa Fiat araçları bu konuda biçilmiş kaftan olur. Ama amaç ortaya harbi bir marka ve model çıkarmaksa opel'in hazırda olan imajı bu konuda daha fazla yardımcı olabilir. Misal astra ve golf'e bakıyoruz, biri kendi segmenti için konforun dibini sunuyor, öteki sert, dinamik bir araç izlenimi veriyor. Müşterinin tercih noktasında astra'nın sahip olduğu özellikleri bozmadan, golf'e de benzetmeden var olanı daha da geliştirerek, daha güzel bir iç mekan ve işçilikle, belki biraz daha kaliteli süspansiyonlarla astra'yı piyasaya sürebilirsin. Zaten konforu, daha kaliteli bir üretimi ve geleneksel tasarımı tercih edecek müşteriler dönüp astra'ya bakmayacaktır tıpkı şuan olduğu gibi. Söylediğim üzere, ben vw'nin desteklediği ve geliştirilmesine yardımcı olduğu bir astra'yı, egea'ya göre daha heyecan verici ve alınmaya değer buluyorum. Aksi bir düşünce tabii ki tercih meselesidir ona da saygı duyarım.

Soylediginiz mantikli ancak bahsettiginiz konuda vag bunu zaten domine ediyor. Yani Vag'in bir Opel'e ihtiyaci yok. Zaten oyle bir sey olursa segmentlerde ya Vag alacaksin ya da Vag alacaksin gibi bir durum olusacak. Vag Opel'in vaad ettiklerinden cok daha fazlasini sunuyor musterisine.
Almanlarla Italyanlar arasinda ise bu alisveris uzun zamandir var. Pagani Mercedes motoru kullaniyor, Lamborghini Vag'a gectikten sonra kat ettigi ivme ortada. Batmak uzere olan firma Gallardo modeli ile satis rekoru kirdi. Bugatti'yi alip egzotik bir arac ureterek dunyanin en buyugu benim dedi.Zaten birbirleriyle sanziman alisverisini bolca yapiyorlar. Dieselgate sonrasi bir de GM'ye para kazandirmak gibi bir durum da abes olurdu. VAG Italyanlarin tasarim harikasi ancak batmak uzere olan markalarini toparlayip cok guzel satiyor. Italyan tasarimiyla Alman teknolojisi birlesince uber urunler cikiyor ortaya

Tabi biz burada yazip ciziyoruz da ortada aciklama disinda baska hicbirsey yok

Acikcasi su saatten sonra kimse kimseyi satin almasin. Markalar kendi ozunde yasasin istiyorum. Bir segmentte 10 arac varsa bunlarin 8 tanesi VAG veya baska markanin himayesinde olmasin..Kuresellesme rekabeti bitiriyor ve buyuk markalarin bile yasama sansi kalmiyor maalesef
 
FCA(FİAT Chrysler Automobiles) yani fiat grubun isminde yani satın almaları çok zor. Ancak bir iş birliği olursa olur. Koskoca fiat yani. Amerika pazarı içinde dodge ile halletti gibi ama kendi adına pazara süremiyor, dodge markası altında kendi modelini amerika pazaeına sunuyor. Bide @gtepro yazmış alfa romeoyu almak istediğini falan da ben FCA'nın Alfa Romeoyu bırakacağını sanmıyorum. Yani Fiatı alamaz ancak bir iş birliği olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
FCA(FİAT Chrysler Automobiles) yani fiat grubun isminde yani satın almaları çok zor. Ancak bir iş birliği olursa olur. Koskoca fiat yani. Amerika pazarı içinde dodge ile halletti gibi ama kendi adına pazara süremiyor, dodge markası altında kendi modelini amerika pazaeına sunuyor. Bide @gtepro yazmış alfa romeoyu almak istediğini falan da ben FCA'nın Alfa Romeoyu bırakacağını sanmıyorum. Yani Fiatı alamaz ancak bir iş birliği olabilir.
Alfa bi ara gelin oluyordu zaten ama babası vermedi daha sonrada damat gitti ukraynaya hayatını yaşarken Amerikan mafyaları musallat oldu.
 
Bence fiyatları artacaktır , ben böyle kalması fikrindeyim .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...