şu endişeniz var ise eğer manuel olarak alacağınız aracın size sürüş keyfi olarak manuel olmanın haricinde extra bir şeyler katması lazım. arkadan itişli 1 serisine ne dersin ?
1.96 boy diyorsun hocam. Yine gidip bir denemende fayda var tabii ama eğer gövden uzunsa 308 sana gelmez. Bir de 3008'de her şey iyi güzel ama auto-hold yoktu. Sıkışık trafikte insan hakikaten çok arıyor. 308'de o da yoksa o seçeneği ele derim.Çok önemli bir noktaya parmak bastın
Aynen dediğin gibi, bana çok önemli birşey katması lazım o manuel in... özellikle Golf tdi sonrası, mesela performnas olarak .. korkum o ki kalkıp D segmenti düz vites bir dizel alırsam iyice sinir olabilecek olmam ... bir tık daha konforlu olabilecek, mesela Mondeo .. ama daha da gitmeyecek.. bu da üzecek beni...sonra hem gitmeyip, hem de debriyaj, gaz, trafik derken, "keşke" ile başlayan cümleler kurucam ...
Bmw 1 güzel ... ama ben 1.96 lık bir adamım ... o araba pek öyle geniş değil.. ben büyük arabada çok sevmem ama o bmw bana küçük yaaa.. VW grubundan da sıkıldım... Astra da izolasyon ve trim problemleri var .. Megane ağır, Koreliler bir Golf değil.. koltuğa oturunca anlaşılıyor.. , Mazda 3 ağır kanlı ve bence biraz pahallı...bir 308 var aklıma yatar gibi gelen .. bulamıyorum şu Golften iyi giden ve konfor olarakta yakın olan bir araç..
Çok önemli bir noktaya parmak bastın
Aynen dediğin gibi, bana çok önemli birşey katması lazım o manuel in... özellikle Golf tdi sonrası, mesela performnas olarak .. korkum o ki kalkıp D segmenti düz vites bir dizel alırsam iyice sinir olabilecek olmam ... bir tık daha konforlu olabilecek, mesela Mondeo .. ama daha da gitmeyecek.. bu da üzecek beni...sonra hem gitmeyip, hem de debriyaj, gaz, trafik derken, "keşke" ile başlayan cümleler kurucam ...
Bmw 1 güzel ... ama ben 1.96 lık bir adamım ... o araba pek öyle geniş değil.. ben büyük arabada çok sevmem ama o bmw bana küçük yaaa.. VW grubundan da sıkıldım... Astra da izolasyon ve trim problemleri var .. Megane ağır, Koreliler bir Golf değil.. koltuğa oturunca anlaşılıyor.. , Mazda 3 ağır kanlı ve bence biraz pahallı...bir 308 var aklıma yatar gibi gelen .. bulamıyorum şu Golften iyi giden ve konfor olarakta yakın olan bir araç..
1.96 boy diyorsun hocam. Yine gidip bir denemende fayda var tabii ama eğer gövden uzunsa 308 sana gelmez. Bir de 3008'de her şey iyi güzel ama auto-hold yoktu. Sıkışık trafikte insan hakikaten çok arıyor. 308'de o da yoksa o seçeneği ele derim.
Ben sadece Mercedes A180 ve Mazda3'te auto-hold kullandım. İkisinde de manuelden otomatiğe geçişteki araba kontrolünün handikaplarını yaşamadım. Manuele yakın tecrübe konusunda İkisini de tavsiye ederim.
Kaptanım sağ elde çok yoruluyor , vites atmaktan .tuzla maltepeyı ezbere bılırımde tabı saatlerde cok onemlı ıs cıkısa gelırsek sol ayak pert valla
Arkadaşlar şanzıman tercihi konusunda konusunda gerekli şeyleri zaten söylemişler. Zonguldak'ta otomatik araca hiç ihtiyaç yok ama İstanbul'a gittiğim vakit eziyet geliyor manuel araba ki sürekli o işkenceye maruz kalmak daha zor. Tüm bunların yanında bütçe ne kadar diye bir sorayım ?
Golf'ü satarsan aynı veya daha yüksek konforda bir araç istiyorsan tüm c segmentleri unut. D segmente çıkman gerekiyor ki bu noktada İnsignia mevcut. Ama dizel versiyonu golf'ten sonra seni performans anlamında tatmin etmez. Yani daha fazlasını sunmaz. Ya benzinli c+ bir araca geçip performans endişesini kapatıp sadece konfor konusuna el atacağın bir araç arayacaksın ya da gidip 2.0 tdci 180 hp powershift style paket mondeo alıp mevzuyu kapatacaksın. Golf'ten sonra hem hacim hem konfor hem tüketim ekonomisi hem de iyi bir performansa sahip dizel motorlu bir aracı, yani komple bu paketi sunan aracı bulmak kolay değil.2015 ve sonrası olacak şekilde, 2nci eli kuvvetli araçlar için 120 gibi düşünüyorum... borca giresim yok bu ekonomik düzende
Golf'ü satarsan aynı veya daha yüksek konforda bir araç istiyorsan tüm c segmentleri unut. D segmente çıkman gerekiyor ki bu noktada İnsignia mevcut. Ama dizel versiyonu golf'ten sonra seni performans anlamında tatmin etmez. Yani daha fazlasını sunmaz. Ya benzinli c+ bir araca geçip performans endişesini kapatıp sadece konfor konusuna el atacağın bir araç arayacaksın ya da gidip 2.0 tdci 180 hp powershift style paket mondeo alıp mevzuyu kapatacaksın. Golf'ten sonra hem hacim hem konfor hem tüketim ekonomisi hem de iyi bir performansa sahip dizel motorlu bir aracı, yani komple bu paketi sunan aracı bulmak kolay değil.
İmkan varsa dağda bile yaşasam otomatik alırım sanırım. Daha toplasanız iki yüz kilometre ehliyetli araç kullandım, eziyetten başka bir şey değil. Bin defa vites değiştirdim o kadar kısa mesafede, araba kullandıktan sonra yorulacağım aklıma gelmezdi. Bende diyordum önceden ''şanzımana elini sokacan yav ne otomatiği'' diye, ama gerçekler öyle değil.
Siz otomatiğe alışmışsınız, rahatlığı bozmayın bence. Ne keyifli yol ne de keyifli araçlar var altımızda, o yüzden manuelin anlamı yok. Gır gır dizelde vitesi kendin atsan ne atmasan ne.
He scooter gibi otomatik alın da demiyorum. Tork konvertörlüler his anlamında manuele en yakın olanları sanırım. Yok mu bir Zf alma şansı ?
Yeni kasa insignia'lara hiç bakmadığım için fiyat anlamında piyasası nedir bilemiyorum hocam. O sebeple önceki kasa insignia'lardan bahsetmiştim.Hocam İnsignia için sanırım eski kasalarından bahsettin... eski kasalara pek yönelmem o çok güzel yenisi varken ...
Yenileride nerden baksan 130 lardan başlıyor ... olmaz mı? olur aslında lakin 2nci eli çok kuvetli değil diye görüyorum malum sitede ... 2nci el ile ilgili ayrıca bir durum var .. aşağıda yazıcam ..
Mondeo zaten en güçlü aday olur 130 yaparsam bütçeyi... 120 lere makul (ben km yapacağım için bir tık düşük bakıyorum) Style pek yok gibi.. yoksa MTV falan problem etmeyip alabilirim .... şanzımanını araştırmadım.. çift kavrama da en azından doğuş olası patlama durumlarında makul rakamlara DSG yi düzeltiyor.. ve sanayiye de de bir çok onarım artık yapılıyor.. Ford da durum nasıl ? Olası kavrama veya yönetim ünitesi arızalarında Otosan yarı yolda bırakarak korkunç maliyetler çıkarır mı ? .... sicil nasıl gerçekten bilemiyorum o şanzımanın ...
Biliyorum biraz zor bir adamım bu konuda ancak belki bu diyarlardan gitme planımı icra ediyor olacağım 2019 da.. zaten ondan dolayı çok fazla para koymak istemiyorum ... o zaman gelince de kolay gidecek bir araç tercihim olur ki Mondeo 2.0, Insignia dan da yavaş gidebilir 2nci elde... ... gerçi uyguna alınırsa, uygunada verilir, her türlü satılır bu araçlar diye düşünmüyor da değilim..
Belediye PR için ücret mi ödedi sana hocam :dTamam yarin 19:00da eve varsam. 19.15 de yola ciksam 32 dakikada ortakoydeyim..
Ekli dosyayı görüntüle 11509
Yeni kasa insignia'lara hiç bakmadığım için fiyat anlamında piyasası nedir bilemiyorum hocam. O sebeple önceki kasa insignia'lardan bahsetmiştim.
Mondeo'ya gelince; dediğin gibi emsallerinden uyguna alıyorsun ve ilana koyduğun zaman zaten yine uyguna koyuyorsun. Ama satılma süresi konusunda hızlı olmayacağı aşikar. Alıcısı muhakkak çıkar, hele ki sıfır fiyatları böyle artmaya devam ettiği sürece alıcı çıkmaması mümkün değil ama bekletebilir. Powershift'e gelince 2.0 motorlarda kullanılan bu şanzımanlar tıpkı B8 passat 2.0 dizel versiyonlardaki dsg'ler gibi tork dayanımı yüksek sağlam versiyonlardan üretiliyor. Bildiğim kadarıyla da 500 nm'ye kadar tork dayanımı mevcut. Ama neticede çift kavrama işte sağı solu belli olmaz. Ne desek boş o konuda. Arıza konusunda da otosan nasıl bir tavır sergilerden ziyade garantisi devam eden, etmiyorsa da sürekli servis bakımlı bir 2.0 tdci bulmak gerek ki iyi niyete soksalar bile servis bakımlı olmasını isteyecekler. Sürekli servis bakımlı olmayan bir mondeo bulamazsanız zaten iyi niyeti falan unutmak gerek. O sebeple aklınıza yatan bir araç olursa önce servis bakımlı olup olmadığını öğrenmek gerek. Eğer servis bakımlıysa herhangi bir arıza durumunda Otosan'ın tavrı nasıl olur, prosedür nasıl işliyor ayrıca araştırılır. Olmadı zaten yetkili servislerden de almadan evvel bilgi alınır bu hususta.
Ben D segment araba seviyorum. Hele ki 2.0 falan olunca tadından yenmez. Fakat duygusal beklentiler haricinde biraz mantık tarafına yönelirsek arkadaşların dediği gibi 1 serisi biraz daha ağır basıyor. Ama siz golf'ten sonra özellikle konfor, yalıtım, dizel ve daha iyi performans üçlüsünü kriterlere koyduğunuz için bu hususlarda 1 serisi sizi tatmin etmez. Benzinli versiyonlarına geçerim derseniz de bir test sürüşü yapmanız gerek konfor ve yalıtım hususunda sizi tatmin etmesi açısından. Bahsettiğiniz kriterlerden hangisini ya da hangilerini esnetebileceğinizi, feragat edebileceğinizi bilmediğim için beklentilerinizi direkt olarak karşılayan araç bulmak zor oluyor.
Konuyu baştan beri okudum ve bir kaç bir şey eklemek istiyorum, özellikle eğer trafikli bir yerde oturuyorsanız doğal olarak sürüş zevki vs vs gibi durumları yaşayacak kadar boş trafiğiniz olmayacak bu da dolaylı olarak sürüş keyfi için tercih yapmayı mantıksız kılıyor.Gelelim otomatik-manuel'e İstanbul'da hiç yaşamadım trafiğini de bilmiyorum, ama eğer gerçekten 15 km yolu 45dk-1 saatte dur kalk dur kalk gidiyorsanız hiç bulaşmayın derim.Ama biraz da olsa normal şekilde akan trafikte dahi(Ankara) manuel'e hamallık diyen kişi ya zengindir ya da manuel araç kullanmayı unutmuştur.Size tavsiyem, aracınızı değiştirmemeniz ama siz de haklısın sürüş zevki yüksek bir şeyler almak İstanbul'da yaşayanların da hakkı eğer öyle bir durumda iseniz fikrinizden vazgeçmeyin, ben de diğer arkadaşlar gibi 1 serisine yönlendiririm.Boy konusuna gelince de 1-2 günlüğüne bir kiralayın derim.Yalnız 1 Serisi de eğer trafiğiniz ağırsa yine otomatik olsun ZF'in bu modellere koyduğu şanzıman bir nebze de olsa sorunsuz(Dualogic-Powershift-DSG-EDC) ve diğerlerine nazaran hızlı(eski tork konvertörlü/CVT) vites geçiş hamlelerine izin veriyor bu da sürüş zevkine bir + puan sağlıyor.