otomobil fiyatları düşer mi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan spartacus
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Kolay kolay indirim vb. durum olmaz. Bırakın indirime gitmeyi, bazı markalar gümrükten araba çekemiyor. İthal edilen her otomobil devlet için cari açık demek. Bunu göze alamazlar. Bundan dolayı şu an için otomotiv sektörü kurban ediliyor. Padişahlar faturayı koca sektöre kesiyor çünkü belli bir plan-bütçe-disiplinleri yok. Gördüğünüz fiyatlar eski kurların liste fiyatları. Mevcut kurlardan çekilen araçların fiyatlarını varın siz düşünün. Sektör durdu. Nakit akışları bozuldu. Firmalar için araba satmamanın satmaktan daha az maliyetli olduğu bir dönemden söz ediyoruz. Şu anda yapabileceğimiz tek şey stok yaşı yüksek olan araçları kovalamak. Onun haricinde yapılabilecek bir şey yok..
 
Bence düşmez ben hala artış bekliyorum çünkü yıllardır avrupada almanya ile giriş segment (a-b sınıfı) araçlarda arabalar tamamen aynı fiyatlarda oluyordu.kendi arabam olduğu için poloyu araştırdım highline paket polo almanya 19400 euro iki hava yastığı dışında bir fark yok bilen varsa söylesin ben baya baktım.yine hız sabitleyici parayla almanyada bile vay vag vay.yine ingilterede 20 bin poundlarda bu araba. Bu konuda @Cenk ile yine bir konuşamamız olmuştur(ki cenk bey herhangi bir konuda yorum yapsada okusam diye dört gözle beklediğim yazar, yazılarını okumadan önce kendimi bilgili sanırdım)showroom bilgisymiş bizimki.neyse ülkemizde polo 136 bin liste fiyatı ve bayilerde şu an da 100 bin bulunabiliyor.yani bunlar iyi günlerimiz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bence düşmez ben hala artış bekliyorum çünkü yıllardır avrupada almanya ile giriş segment (a-b sınıfı) araçlarda arabalar tamamen aynı fiyatlarda oluyordu.kendi arabam olduğu için poloyu araştırdım highline paket polo almanya 19400 euro iki hava yastığı dışında bir fark yok bilen varsa söylesin ben baya baktım.yine hız sabitleyici parayla almanyada bile vay vag vay.yine ingilterede 20 bin poundlarda bu araba. Bu konuda @Cenk ile yine bir konuşamamız olmuştur(ki cenk bey herhangi bir konuda yorum yapsada okusam diye dört gözle beklediğim yazar, yazılarını okumadan önce kendimi bilgili sanırdım)showroom bilgisymiş bizimki.neyse ülkemizde polo 136 bin liste fiyatı ve bayilerde şu an da 100 bin bulunabiliyor.yani bunlar iyi günlerimiz
Estagfurullah hocam teşekkür ederim.. Otomobil fiyatlarının düşmeyeceğini bildiğim için hiç o yönde bir yorum yapmadım başlığa. Zaten 2015'de kendi aracımı sıfırıyla yenilerken oldukça acele etmiştim fiyatların yükseleceğini tahmin ederek ki ben yeniledikten sonra c segment otomobiller 100 bin lira seviyesi dahil 200 bin liraya kadar geldi. Şu noktadan sonra 2018 - 2023 5 yıllık ekonomik kalkınma planı süreci boyunca, bu kafayla gidildiği müddetçe, fiyatların düşmeyeceği aşikar.
 
Son düzenleme:
Ağustos 1 de 2016 modelini 49750 ye alıp lan keşke 70 e sıfırını mı alsaydım dediğim pejo 301 active. Sırasıyla 10 ağustos 85 20 ağustos 97 30 ağustos 117 olmuştu bugün yine fiyat güncelliyorlar ilerde 160 dan 150 ye düşermi bilmem ama gidişat göğe doğru.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Mustafak
Z369yz.jpg
 
Son düzenleme:
Renault Symbol için başlangıç fiyatı 101.600 TL ( Joy 1.0 SCe 75bg ), en yüksek fiyat ( Touch 1.5 dCi 90bg Easy-R ) ise 123.600 TLoldu. Renault Clio’ya geçtiğimizde ise 97.900 TL‘den ( Joy 1.2 75 bg ) başlayan ve 139.400 TL‘ye kadar ( Icon 1.5 dCi EDC 90 bg ) yükselen bir fiyat görüyoruz.

Çok Komik Gerçekten Fiyatlara Bakar Mısınız :D :D
 
Renault Symbol için başlangıç fiyatı 101.600 TL ( Joy 1.0 SCe 75bg ), en yüksek fiyat ( Touch 1.5 dCi 90bg Easy-R ) ise 123.600 TLoldu. Renault Clio’ya geçtiğimizde ise 97.900 TL‘den ( Joy 1.2 75 bg ) başlayan ve 139.400 TL‘ye kadar ( Icon 1.5 dCi EDC 90 bg ) yükselen bir fiyat görüyoruz.

Çok Komik Gerçekten Fiyatlara Bakar Mısınız :D :D
65 bin tlye clio bulunabiliyor sıfır bayilerin ellerinde var
 
Eskiye dönüş başladı. Eskiden herkes spring,broadway,şahin biraz parası olan flash,doğan kullanırdı. Mahalleye golf, bora geldiğinde hayran hayran bakardık. Tempra'nın dijital göstergelerini gördüğümde şok olmuştum. O zamanların D segment arabasıydı aşağı yukarı.
Bizim de springimiz vardı. Amcamın durumu iyidi, Opel Ascona almıştı, sonrasında Vectra almıştı ilk kasalardan. O zamanlar çok büyük olaydı o araçlar.
Şimdi yine aynı zamanlara dönücez, her yer B segment, ucuz, kısmen yerli üretimli modeller. yeni C segment görünce vay be deriz. D segment görünce oha arabaya bak deriz. Şuan passat görmekten gına geliyor, bmw 5'ler gözünde değersiz gibi görünüyor ya...Onlar hayal olacak :)
 
Benzinli polo an itibariyle 155.600 ha şimdi bi ötv indirimi gelir 151 olur mu bilmem.30 uma gelmeden bir tane 5 serisi alırım diyordum gerek yok modelini alırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Porsche
Arkadaşlar ekonomik olaylar araç fiyatlarınıda etkiledi. Fiyatlar bir parça yükseldi bence tam olarak fiyat artışlarıda yansıtılmadı markalar tarafından siz buna ne diyorsunuz fiyatların geleceği nasıl zamlar bizimi bekliyor böyle bir durgunluk mu olacak fiyatlarda ucuzlamalar mı görülcek ne düşünüyorsunuz. Araç almaya korkuyoruz
 
Arkadaşlar ekonomik olaylar araç fiyatlarınıda etkiledi. Fiyatlar bir parça yükseldi bence tam olarak fiyat artışlarıda yansıtılmadı markalar tarafından siz buna ne diyorsunuz fiyatların geleceği nasıl zamlar bizimi bekliyor böyle bir durgunluk mu olacak fiyatlarda ucuzlamalar mı görülcek ne düşünüyorsunuz. Araç almaya korkuyoruz

@Cenk başlıklar birleştirildi :))
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Kafamdaki deli soruların başlığı açılmış tartışılıyormuş. :)

Bilgi sahibi değilim bende bu dönemlerde araç alma hayali kuranlardandım boşlukta kaldım.

Yazılanları teker teker okudum, ben şöyle anladım ve yorumladım;

Fiyatları düşürmek çok zor ve bunun zararı devlete olur. Şirketler karından bir süre kısar piyasanın belirsizliği için bekler minimum zamlar uygular ama sonuç olarak fiyatları güncellemeli daha vahimi ülkeye uyguladığı ticaret şeklini değiştirmeli (ya daha uygun ülkede olmayan modelleri açmalı ya da alt sınıf ülkelere sunulan markalara yer verilmeli). sonuç olarak anladığımız şuan tam fiyatlara kur farkı gelmedi galiba öyle konuşuluyor ve gerçek zamları bekliyoruz.

Asıl konu alım gücümüz ise aynı. Halen kazanıyorsak aynı parayı kazanıyoruz ve artık o arabayı o paraya alamıyoruz. (Şuanki zamla daha)

Hal böyle olunca

Alacağımız sıfır aracın fiyatlarının artacağını biliyoruz. (Ama alırken eski alım gücümüzle alıyoruz.)
2. El araç fiyatlarının değer kazancağını ve değer kaybının minimum olacağı görülüyor (alım gücünün düşmesinden dolayı).

Böyle bir durumda böyle bir dönemde araç alacaklar sıfır araç almalarımı daha mantıklı yoksa ikinci el almalarımı olcak?


Benim yorumum alınmamalı kar edileceksede değer korunacaksada bu belirsizlikte sağlam yerlerde tutmak lazım yatırımı ama benim gibi araç ihtiyacı olan insanlar olacaktır alması gereken. bunlar ne yapmalı. İdarelik araç kullanıyorum ben mesela.

Sanki ikinci ele yönelmek mantıklı gibi geldi değer kaybı olmadan kendini koruyacaktır ve ekonomik olaydan sıfıra göre rakamlar daha az etkilenmiştir ülke içinde olduğu için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...