Otomobil Fiyatları

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

KTolgaE

Profesör
15 Eyl 2016
76
79
1,010
Arkadaşlar merhaba,

Bulamadım başlığı var mıydı ancak euro'nun 15-20 kuruş civarında yükselmesi ile birlikte fiyatlara güncelleme gelmiş gözlerime inanamadım.

87 k'ya polo var.

https://binekarac.vw.com.tr/polo.aspx#fiyatlar
 

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
  • Beğeni
Tepkiler: KTolgaE

KTolgaE

Profesör
15 Eyl 2016
76
79
1,010
Bu paraları bu arabalara kim veriyor? Ben daha fiyat listelerinde görmeye alışamadım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Satışlar bu yıl geçen yıla göre %10 civarında düşük. Ki normal şartlarda ülkemiz pazarının en kötü ihtimalle %4-5 oranında büyümesi gereklidir, yani olması gerekeni işin içine katarsak %10-15 arasında bir kayıptan söz edebiliriz. Yılın ilk yarısında ülkemizde 401.158 (78 milyon nüfus) araç satılmış, Almanya'da 1.787.026 (82 milyon nüfus), İtalya 1.136.331 (60 milyon nüfus), İspanya'da 670.979 (46 milyon nüfus). Yani aslında ülkemiz potansiyelinin çoooook altında satış yapıyor.
Kısaca madde madde düşüncelerimi yazayım.
-Satışlar daha da düşmüyorsa filo satışları sayesindedir. İstanbul'un pek çok yerinde 2. el filo çıkması araçların satıldığı pazarlar oluşmaya başladı dikkatinizi çekti mi hiç.
-Peki bu araçları kim alıyor? Türk insanı yemez içmez o aracı alır arkadaşım. Adam operaya/sinemaya/aktiviteye gitmez, tatil kavramı çoğu zaman memlekete gitmekle sınırlıdır, komşusu ne alırsa ondan daha iyi araca sahip olması vatani görevidir.
-E ama sokaklar araba dolu, sürekli trafik sıkışıklığı var. Acaba şehir planı diye bir olgu henüz ülkemize gelmediğinden ve tüm yerleşmelerimiz rant üzerinden yapıldığı için olabilir mi? Tabi bir de trafik kurallarından bihaber halkımız da cabası.
-Ya peki lüks araçlar. Kalıbımı basarım o araçların %90'ı şirket üzerine. Alırken avantajlı, kdv şu bu avantajlı, benzin/mazot da gider gösteriliyor zaten.

Özetleyecek olursam 1 euro=4 tl. Üreten ülke ile goygoy/hamaset yapan ülkenin farkı. Boşuna ağlamanın sızlamanın gereği yok, durum bu. Ha çok kararlıysanız ve hala zamanınız varsa aşağıdaki linke tıklayın.

https://www.goethe.de/ins/tr/tr/sta/ist.html
 

kaansoysal

Profesör
19 Eki 2016
415
514
1,645
32
Mersin
Hiç hız kesmeden fiyatların artacağından eminim sebebi ise basit cari açıgımız çok fazla ve bu açıgın sebeblerinin en büyükleri fosil yakıt ithalatı motorlu araç ithalatı ve elektronik eşya ithâlatı bunların azaltılmasının tek yolu vergileri arttırarak satışları azaltmak böylelikle açık azalacak fakat buda biz tüketicilere yaramıyor özellikle en büyük elestirmenlerden biriyim bu fiyat artıslarının üretmeye başlarsak fiyatlar bir nebze düşer ama oda şuan imkansız
 
Son düzenleme:

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
Hiç hız kesmeden fiyatların artacağından eminim sebebi ise basit cari açıgımız çok fazla ve bu açıgın sebeblerinin en büyükleri fosil yakıt ithalatı motorlu araç ithalatı ve elektronik eşya ithâlatı bunların azaltılmasının tek yolu vergileri arttırarak satışları azaltmak böylelikle açık azalacak fakat buda biz tüketicilere yaramıyor özellikle en büyük elestirmenlerden biriyim bu fiyat artıslarının üretmeye başlarsak fiyatlar bir nebze düşer ama oda şuan imkansız
devlet deli gibi vergi topladığı bu kalemlerden neden az gelir elde etmek istesin ki? bence olaya oldukça iyi niyetli yaklaşmışsınız. Amaç satışları azaltıp cari açığı azaltmak değil, biliyorlar ki ne olursa olsun satışlar durmayacak zaten alımların çoğunu filolar ve şirketler yapıyor. şahış olarak pahalı araba satın alımı bu iki kaleme göre çok düşük. şirketler de zaten gelir vergisinden her türlü düşümü yapıyorlar. döngü bu şekilde devam edecektir. durmasının tek yolu var o da satışların %50 %70 gibi çok astronomik olarak düşmesi ancak bu da çok mümkün gözükmüyor. devlet en çok vergiyi ithal mallardan,petrolden,arabalardan,alkolden ve sigaradan topluyor. satışların azalmasını asla istemezler
 

kaansoysal

Profesör
19 Eki 2016
415
514
1,645
32
Mersin
devlet deli gibi vergi topladığı bu kalemlerden neden az gelir elde etmek istesin ki? bence olaya oldukça iyi niyetli yaklaşmışsınız. Amaç satışları azaltıp cari açığı azaltmak değil, biliyorlar ki ne olursa olsun satışlar durmayacak zaten alımların çoğunu filolar ve şirketler yapıyor. şahış olarak pahalı araba satın alımı bu iki kaleme göre çok düşük. şirketler de zaten gelir vergisinden her türlü düşümü yapıyorlar. döngü bu şekilde devam edecektir. durmasının tek yolu var o da satışların %50 %70 gibi çok astronomik olarak düşmesi ancak bu da çok mümkün gözükmüyor. devlet en çok vergiyi ithal mallardan,petrolden,arabalardan,alkolden ve sigaradan topluyor. satışların azalmasını asla istemezler
Ama şu yönüde sürümden kazanmak yerine aynı parayı daha fazla vergiyle daha az satarakta elde ediyorlar ve dışa döviz çıkışlarını azaltıyorlar böylece ödenen dış faizde azalmış oluyor 1 taşla iki kuş vurmuş oluyorlar yaptıkları tek yanlış uygulama sirketlerden alınmayan vergiler onada düzenleme getirmeleri gerekiyor saçma bir şekilde zengin olan fakirden daha az ücretle sahip oluyor
 

kaansoysal

Profesör
19 Eki 2016
415
514
1,645
32
Mersin
Ben 2014 yılı mayıs ayında 45e motor hasarlı aldıgım a5i 2015 ocakta 74.5a sattım 2015 ocakta 57e aldıgım honda civici 2015 mayısta 64e sattım 2015 yılında sıfır olarak 67.5 a titanyum x paket focus aldım 2016 kasımda 74 e sattım o arada 2016 subatta 51.5a aldıgım 1 litre hasarlı focusu 2017 ocakta 68e sattım yahu birinden bile zarar etmedim böyle kac ülke var dünyada
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım