Otomobil Fiyatları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan KTolgaE
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Satışlar bu yıl geçen yıla göre %10 civarında düşük. Ki normal şartlarda ülkemiz pazarının en kötü ihtimalle %4-5 oranında büyümesi gereklidir, yani olması gerekeni işin içine katarsak %10-15 arasında bir kayıptan söz edebiliriz. Yılın ilk yarısında ülkemizde 401.158 (78 milyon nüfus) araç satılmış, Almanya'da 1.787.026 (82 milyon nüfus), İtalya 1.136.331 (60 milyon nüfus), İspanya'da 670.979 (46 milyon nüfus). Yani aslında ülkemiz potansiyelinin çoooook altında satış yapıyor.
Kısaca madde madde düşüncelerimi yazayım.
-Satışlar daha da düşmüyorsa filo satışları sayesindedir. İstanbul'un pek çok yerinde 2. el filo çıkması araçların satıldığı pazarlar oluşmaya başladı dikkatinizi çekti mi hiç.
-Peki bu araçları kim alıyor? Türk insanı yemez içmez o aracı alır arkadaşım. Adam operaya/sinemaya/aktiviteye gitmez, tatil kavramı çoğu zaman memlekete gitmekle sınırlıdır, komşusu ne alırsa ondan daha iyi araca sahip olması vatani görevidir.
-E ama sokaklar araba dolu, sürekli trafik sıkışıklığı var. Acaba şehir planı diye bir olgu henüz ülkemize gelmediğinden ve tüm yerleşmelerimiz rant üzerinden yapıldığı için olabilir mi? Tabi bir de trafik kurallarından bihaber halkımız da cabası.
-Ya peki lüks araçlar. Kalıbımı basarım o araçların %90'ı şirket üzerine. Alırken avantajlı, kdv şu bu avantajlı, benzin/mazot da gider gösteriliyor zaten.

Özetleyecek olursam 1 euro=4 tl. Üreten ülke ile goygoy/hamaset yapan ülkenin farkı. Boşuna ağlamanın sızlamanın gereği yok, durum bu. Ha çok kararlıysanız ve hala zamanınız varsa aşağıdaki linke tıklayın.

https://www.goethe.de/ins/tr/tr/sta/ist.html
 
Hiç hız kesmeden fiyatların artacağından eminim sebebi ise basit cari açıgımız çok fazla ve bu açıgın sebeblerinin en büyükleri fosil yakıt ithalatı motorlu araç ithalatı ve elektronik eşya ithâlatı bunların azaltılmasının tek yolu vergileri arttırarak satışları azaltmak böylelikle açık azalacak fakat buda biz tüketicilere yaramıyor özellikle en büyük elestirmenlerden biriyim bu fiyat artıslarının üretmeye başlarsak fiyatlar bir nebze düşer ama oda şuan imkansız
 
Son düzenleme:
Hiç hız kesmeden fiyatların artacağından eminim sebebi ise basit cari açıgımız çok fazla ve bu açıgın sebeblerinin en büyükleri fosil yakıt ithalatı motorlu araç ithalatı ve elektronik eşya ithâlatı bunların azaltılmasının tek yolu vergileri arttırarak satışları azaltmak böylelikle açık azalacak fakat buda biz tüketicilere yaramıyor özellikle en büyük elestirmenlerden biriyim bu fiyat artıslarının üretmeye başlarsak fiyatlar bir nebze düşer ama oda şuan imkansız
devlet deli gibi vergi topladığı bu kalemlerden neden az gelir elde etmek istesin ki? bence olaya oldukça iyi niyetli yaklaşmışsınız. Amaç satışları azaltıp cari açığı azaltmak değil, biliyorlar ki ne olursa olsun satışlar durmayacak zaten alımların çoğunu filolar ve şirketler yapıyor. şahış olarak pahalı araba satın alımı bu iki kaleme göre çok düşük. şirketler de zaten gelir vergisinden her türlü düşümü yapıyorlar. döngü bu şekilde devam edecektir. durmasının tek yolu var o da satışların %50 %70 gibi çok astronomik olarak düşmesi ancak bu da çok mümkün gözükmüyor. devlet en çok vergiyi ithal mallardan,petrolden,arabalardan,alkolden ve sigaradan topluyor. satışların azalmasını asla istemezler
 
devlet deli gibi vergi topladığı bu kalemlerden neden az gelir elde etmek istesin ki? bence olaya oldukça iyi niyetli yaklaşmışsınız. Amaç satışları azaltıp cari açığı azaltmak değil, biliyorlar ki ne olursa olsun satışlar durmayacak zaten alımların çoğunu filolar ve şirketler yapıyor. şahış olarak pahalı araba satın alımı bu iki kaleme göre çok düşük. şirketler de zaten gelir vergisinden her türlü düşümü yapıyorlar. döngü bu şekilde devam edecektir. durmasının tek yolu var o da satışların %50 %70 gibi çok astronomik olarak düşmesi ancak bu da çok mümkün gözükmüyor. devlet en çok vergiyi ithal mallardan,petrolden,arabalardan,alkolden ve sigaradan topluyor. satışların azalmasını asla istemezler
Ama şu yönüde sürümden kazanmak yerine aynı parayı daha fazla vergiyle daha az satarakta elde ediyorlar ve dışa döviz çıkışlarını azaltıyorlar böylece ödenen dış faizde azalmış oluyor 1 taşla iki kuş vurmuş oluyorlar yaptıkları tek yanlış uygulama sirketlerden alınmayan vergiler onada düzenleme getirmeleri gerekiyor saçma bir şekilde zengin olan fakirden daha az ücretle sahip oluyor
 
Ben 2014 yılı mayıs ayında 45e motor hasarlı aldıgım a5i 2015 ocakta 74.5a sattım 2015 ocakta 57e aldıgım honda civici 2015 mayısta 64e sattım 2015 yılında sıfır olarak 67.5 a titanyum x paket focus aldım 2016 kasımda 74 e sattım o arada 2016 subatta 51.5a aldıgım 1 litre hasarlı focusu 2017 ocakta 68e sattım yahu birinden bile zarar etmedim böyle kac ülke var dünyada
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...