Otomobillerde geri çağrılmalar.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Tb96
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Alfada hiç geri çağırma olmuyor neden mi çünkü italyanlar geri çağırma sevmez giden gitmiştir gittiği gün bitmiştir böyle delikanlı firma :D Şaka şaka vurmayın :D
Alfa'ya dair bir söz duymuştum, Clarkson söylemişti galiba. Şu an bu Alfa'da görmüş olduğunuz sorunu yaşayan Dünya üzerinde başka bir Alfa Romeo daha yok, hepsinin apayrı sorunları var :D (Buna benzer bir sözdü :D)
 
Son düzenleme:
Alfada hiç geri çağırma olmuyor neden mi çünkü italyanlar geri çağırma sevmez giden gitmiştir gittiği gün bitmiştir böyle delikanlı firma :D Şaka şaka vurmayın :D

Genel olarak ülkemizde satılan arabaları yazıyorum. Yoksa yukarı da paylaştığım Corolla haberinde Toyota-Lexus kanadında geri çağrılan modellerden birtanesi. Toplam da 5.8 milyon Toyota aynı sorundan geri çağrılmış.

Alfa gelirsek yakın zamanda Giulia ve Stelvio için hız sabitleyeci hatası için çağrılmış. Araba istenmeyen hızlanma gerçekleştiriyormuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
Genel olarak ülkemizde satılan arabaları yazıyorum. Yoksa yukarı da paylaştığım Corolla haberinde Toyota-Lexus kanadında geri çağrılan modellerden birtanesi. Toplam da 5.8 milyon Toyota aynı sorundan geri çağrılmış.

Alfa gelirsek yakın zamanda Giulia ve Stelvio için hız sabitleyeci hatası için çağrılmış. Araba istenmeyen hızlanma gerçekleştiriyormuş.
Hızlansa arıza yavaş olsa arıza püü :D
 
  • Haha
Tepkiler: Tb96
2015 Ekim-Aralık üretimi Suzuki Vitara, SX4 S-Cross ve Swift arka takımda kullanılan civatalar gevşediği,kırılmasına bağlı arka takım dağıldığı için geri çağrılmış.

2013 Mayıs-2017 Nisan Üretimi Citroen BERLINGO, C3, C3 PICASSO, C4, C4 CACTUS, C4 PICASSO,DS3, DS4 kullanılan 1.2T motorlarda triger deki vakum pompası arızalanabiliyormuş. Buna bağlı frenleme de sıkıntı olabiliyormuş.

Edit: Citroen ve DS deki geri çağırılmaları Peugeot da görmedim. Opel ise bu dönemde zaten Psa çatısında değildi.
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:
2015 Ekim-Aralık üretimi Suzuki Vitara, SX4 S-Cross ve Swift arka takımda kullanılan civatalar gevşediği,kırılmasına bağlı arka takım dağıldığı için geri çağrılmış.

2013 Mayıs-2017 Nisan Üretimi Citroen BERLINGO, C3, C3 PICASSO, C4, C4 CACTUS, C4 PICASSO,DS3, DS4 kullanılan 1.2T motorlarda triger deki vakum pompası arızalanabiliyormuş. Buna bağlı frenleme de sıkıntı olabiliyormuş.

Edit: Citroen ve DS deki geri çağırılmaları Peugeot da görmedim. Opel ise bu dönemde zaten Psa çatısında değildi.

Citroen deki geri çağrılma için Peugeot için yeni buldum.
 

Ekli dosyalar

2015 Ekim-Aralık üretimi Suzuki Vitara, SX4 S-Cross ve Swift arka takımda kullanılan civatalar gevşediği,kırılmasına bağlı arka takım dağıldığı için geri çağrılmış.

2013 Mayıs-2017 Nisan Üretimi Citroen BERLINGO, C3, C3 PICASSO, C4, C4 CACTUS, C4 PICASSO,DS3, DS4 kullanılan 1.2T motorlarda triger deki vakum pompası arızalanabiliyormuş. Buna bağlı frenleme de sıkıntı olabiliyormuş.

Edit: Citroen ve DS deki geri çağırılmaları Peugeot da görmedim. Opel ise bu dönemde zaten Psa çatısında değildi.
Hobi olarak araziye çıktığımız için çevremde 5 tane Vitara var. Vitaraların 3 tanesinde aks gevşemesi sorunu yaşandık, hatta bunu da arazide yolda kaldığımız ve çekici ile çektirmek zorunda kalınca genel bakım da fark ettik.

Aynı zamanda bu Vitara ların boya kalkma sorunu da var. Özellikle kuş pisliğine,ağaç reçinesine dayanamıyor. Kullanıcılarının yıkamalar da ekstra özen göstermesi gerekiyor.
 
Hobi olarak araziye çıktığımız için çevremde 5 tane Vitara var. Vitaraların 3 tanesinde aks gevşemesi sorunu yaşandık, hatta bunu da arazide yolda kaldığımız ve çekici ile çektirmek zorunda kalınca genel bakım da fark ettik.

Aynı zamanda bu Vitara ların boya kalkma sorunu da var. Özellikle kuş pisliğine,ağaç reçinesine dayanamıyor. Kullanıcılarının yıkamalar da ekstra özen göstermesi gerekiyor.

Sorun olanlar kaç model acaba? Merak ettim. Çevremde benimki dahil birkaç tane var daha sorun yaşamadık. Araçlar 2017 ve sonrası.
Üstte yazılan modellerden 2015 yılında sadece Swift Türkiye'ye gelmişti bu da ek bilgi.

Durduk yere boya kalkma da duymadım (boya kalkma denince kimi araçlarda görülen durduk yere olanlar gibi anlaşılıyor) ancak gerçekten hassas boyaya sahip. Klasik Japon diyemeyeceğim, Toyota ve Honda'nın da inceydi ancak bu kadar hassas değildi.

Düzeltme: o 2016 aracın sahibi başka bir şeyden bahsetmiş, sizin yazdığınızla aynı değil. Müsait olunca daha detaylı yazacağım.

Düzeltme 2: o 2016 model aracın sahibi arka dingil eğriliğinden muzdaripmiş. O yönde başka mesajlar da görülebilir, gidip kontrol ettiren eğrilik varsa garantiden değiştirenler oldu. Hatta 2017 yılında İngiltere'de SX4 Scross ve Vitara'yı kapsayan bu durumla ilgili bir bülten yayınlanmış.
 
Son düzenleme:
Sorun olanlar kaç model acaba? Merak ettim. Çevremde benimki dahil birkaç tane var daha sorun yaşamadık. Araçlar 2017 ve sonrası.
Üstte yazılan modellerden 2015 yılında sadece Swift Türkiye'ye gelmişti bu da ek bilgi.

Durduk yere boya kalkma da duymadım (boya kalkma denince kimi araçlarda görülen durduk yere olanlar gibi anlaşılıyor) ancak gerçekten hassas boyaya sahip. Klasik Japon diyemeyeceğim, Toyota ve Honda'nın da inceydi ancak bu kadar hassas değildi.

Düzeltme: o 2016 aracın sahibi başka bir şeyden bahsetmiş, sizin yazdığınızla aynı değil. Müsait olunca daha detaylı yazacağım.

Düzeltme 2: o 2016 model aracın sahibi arka dingil eğriliğinden muzdaripmiş. O yönde başka mesajlar da görülebilir, gidip kontrol ettiren eğrilik varsa garantiden değiştirenler oldu. Hatta 2017 yılında İngiltere'de SX4 Scross ve Vitara'yı kapsayan bu durumla ilgili bir bülten yayınlanmış.

Dün akşam biraz araştırdım, tanıdık bir servis çalışanına mesaj attım. Cevap sabah geldiği için akşam buraya yazamadım.
Mesaj düzenleme süresi dolduğu için ayrı mesaj olarak yazıyorum (@Bedirhan fazlalık olmaması için üsttekine ekleyebilirsiniz)
Arka dingil Çek Cumhuriyeti'nde üretiliyormuş, oradan temin edilen parçaların bir kısmında eğiklik görülmüş (fabrikasyon eğik mi, üretim hatası nedeniyle zamanla mı oluyor o kısmı bilmiyorum) ve İngiltere'de 2017 yazında bununla ilgili servis bülteni yayınlanmış. Türkiye'de böyle bir bülten yok ancak servisler durumdan haberdar, müracaat eden ve eğiklik tespit edilenler garantisi olsun olmasın garantiden değiştirilmiş.
Bu araç 2015'te çıktı (Türkiye'de 2016) 2018 dahil makyajsız sonra makyajlı kasaya döndü. Makyajlı kasaya kadar kullanılan dingillerin kodu *****AP, sonradan *****AQ kodlu. Mesaj attığım kişi de tüm araçları kapsamadığını, internette görüp telaşla gelenlerin çoğunda sorun çıkmadığını, sorun çıkanlarda parçanın değiştirildiğini yazdı.

Bu bilgilendirmeyle ilgilenen çok kişi yoktur burada ama bir arama motorundan gelip gören Suzuki kullanıcılarının telaşlanmaması için yazıyorum. Virajda arkanın dengesiz davranması veya lastiğin düzensiz aşınması şeklinde kendini gösteriyormuş, yok kafam rahat etsin diye de gidip kontrol ettirebilirsiniz. Garanti var veya yok önemli değil (kimi servisler kontrol için ücret talep ediyormuş bilginize), sorun varsa çözülüyor.
 
Ekran Resmi 2020-12-12 16.09.54.png

3008 ve 5008 serisinde bazı araçlar triger kayışı sebebiyle geri çağırılıyor.

Aracınızın kampanyaya uygun olup olmadığı öğrenmek için MyPeugeot uygulamasını indirip aracınızla eşleştirdikten sonra geri çağırma talebi var mı görebilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
Borusan ile konuştuğumda fan çıkış kademesindeki soketlerin kontrolü, gerekirse değişimi için ücretsiz servis hizmeti olduğundan bahsettiler. Götüreceğim yakın zamanda, bakalım ne diyecekler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
2016-2018 model Opel Astra K direksiyon kolon kilidi arızası sebebiyle Opel Türkiye geri çağırmış. Parça ücretsiz değiştiriliyor. Garanti kapsamında veya servis bakımlı olması gibi şart yokmuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
Mercedes bu işlerden bıkmış sanırım gönüllü geri çağırma aksiyonları diye bir site bile kurmuş 😃
Benim arabamın direksiyon mili ve yakıt pompası değişmiş zamanında şu an temiz gözüküyor 😃
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve Tb96
C-Max, Fiesta ST, Focus, Kuga, Transit Connect serilerinden ve bir ihtimal Mondeo'dan 1.6 ecoboost motorlar için 2018'den beri soğutma sistemindeki su seviyesinin yetersiz denetiminden dolayı geri çağırma mevcut. Bu konu yüzünden motor yakan ve sandık motor taktırmak zorunda kalan kullanıcılar oldu. Tüm işlemler ücretsiz yapılıyor. Yapılacak işlemlerin listesi de şöyle;

  1. Su kaçağı (seviye azalması, basınçlı kontrol) ve yağ seviyesi azalması veya kaçağı (turbo civarında kapaktan yağ sızıntısı varlığı) kontrolu yapılıyor ve kayıt altına alınıyor.
  2. Eğer yağ sızıntısı varsa silindir kapağı değişimi de söz konusu olabiliyormuş
  3. Hava filtresi kutusu, hortumları ve akü kutusu sökülerek altında yeni bir elektrik dağıtım kutusu monte ediliyor
  4. Yeni bir kablolama sistemi oluşturuluyor
  5. Alternatör sökülerek termostat değiştiriliyor
  6. Genleşme kabı ve hortumları değişiyor
  7. Soğutma suyu bypass valfi değişiyor
  8. Soğutma suyu seviye borusu monte ediliyor ve yeni kablo ve hortumlarla bağlantıları yapılıyor
  9. Yeni yazılım yükleniyor
Bu işlemler için zamanında Otosan bayağı bekletti. Daha sonra araçları çağırmaya başladı. 1.6 ecoboost satın almayı düşünenler olursa bu işlemlerin yapılıp yapılmadığını yetkiliden kontrol ettirmeli. Sahip olup yaptırmayan varsa yetkiliyle görüşülüp bir an önce yaptırmalı.
Canlı bir örnek olarak güncel çekelim; 2012 Focus 3 1.0 ecoboost sahiplerinden biri bu sıkıntı yüzünden yolda giderken motor yakmış ne yazık ki. Piston ve turbo da zarar görmüş. Yetkili servis komple sandık motor gerektiğini söylemiş ve 95 bin lira gibi insan işi olmayan fatura çıkarmış. 48 bin lirası motorun kendisi. Gerisi de işçilik muhtemelen. Bu sıkıntı eski 1.6 ecoboost'larda büyük oranda görülüyordu. Nispeten daha az sayıda olsa da eski 1.0 ecoboost'larda da görülüyor. Ford'un bu konuyla ilgili bülteni var. Servislerin cahilliğinden kaynaklı bülten habersizliği durumunda merkezle iletişime geçilebilir. 2.el olarak bu motora sahip araçları düşünenler, bu başlığı görürse tedbirlerini erken almış olurlar.
 
Mazda 3 BM Geri çağırılması ve yapılan işlemlere ait servis evrakları aşağıdaki gibidir.

Kontrollerden sonra araçta herhangi bir sıkıntı olmadığı görülüp sadece yazılım güncellemesi yapıldı. ( Güncelleme sonrası gaz tepkileri iyileşti. Servis personelinin iyileşeceğini söylemesi üzerine plasebo etkisi de yaşamış olabilirim. )

WhatsApp Image 2019-04-11 at 17.48.16 (2).jpeg
WhatsApp Image 2019-04-11 at 17.48.16.jpeg

WhatsApp Image 2019-04-11 at 17.48.16 (1).jpeg
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara