Rodajı geçtikten sonra kullanımlarınızı da paylaşırsanız seviniriz. Bir de lastiğin EU etiketindeki değerler ne durumda?
Tabi ki paylaşacağım gün geçtikçe tecrübelerimi

175/65R14 86H XL

Rodajı geçtikten sonra kullanımlarınızı da paylaşırsanız seviniriz. Bir de lastiğin EU etiketindeki değerler ne durumda?
Bugün, ya o önden gelen sürtme benzeri "gurç gurç" ses gidecek, ya gidecek! parolasıyla çıktığım sanayide usta bulma ve aracı yaptırma maceramda nihayet mutlu sona ulaştım
Sanayi ilginç yer vesselam... İlk gittiğim usta 2000 TL masraf çıkardı. Söyledikleri gram mantıklı gelmedi. Direksiyon pompasından olduğunu iddia ettiği bu soruna üstüne tuhaf şeyler ekleyerek devam etti ve aracı lifte bile alma gereksinimi duymadı. Neyseki az çok bişeylerden anlıyoruz da koşarak uzaklaştım. İkinci götürdüğüm usta bir şey yok dedi, sağlıksız herhangi bir parça olmadığını söyledi daha öncekiler gibi. Son gittiğim usta ise önce tecrübe etti ve bir rot ayarı yaptır bu arabaya sonra gel dedi. E hadi yaptıralım dedim ve yaptırıp geldim. Basit bir vibrasyon sorunuymuş yerinden oynayan bir iki parçayı sağlamlaştırdı, eksoz borusunu iyice sabitledi ve sorunum çözüldü
50 TL rot ayarıyla beraber kendiside bi 20 TL aldı ve 70 TL'ye canımı sıkan sorundan kurtuldum.
Öğrenmeye, tecrübelenmeye devam...
![]()
![]()
Kesinlikle bu git gelin en büyük artısı aracın ön takım sağlığından artık emin olmambu sayede rot ayarı da yapılmış oldu, alt takım ön takımın sağlamlığı ve oranları da ortaya çıktı, hadi geçmiş olsun![]()
Muhtemelen öyle olacaktı2000 TL masraf çıkaran usta sanırım çocuğunun nişanını yapacaktı. Talihli olarak da sizi seçti
Geçmiş olsun.
Ağzımı bozmak istemiyorum.2000 TL masraf çıkaran usta sanırım çocuğunun nişanını yapacaktı. Talihli olarak da sizi seçti
Geçmiş olsun.
Büyük ihtimalle akü zayıflıyordur. Akünün gücü azalmaya başlayınca elektronik sistemlere de saçma sapan hareketler yaptırabilir. Aküyü ölçtürün. Bitmek üzereyse tamamen bitmeden değiştirin ki elektronik/elektronik masrafları çıkarmasın. Fransızların bu konudaki hassasiyetleri malum, şartları zorlamamak gerekSelam dostlar, abiler
206'yla 4.ayımız... 4k kilometredir benimle... Çok şükür öyle aman aman üzecek bir sorunla karşılaşmadım.
200 km önce periyodik bakımını yaptım, yağ olarak 10-40 tan 5-40 tam sentetiğe geçiş yaptım.
Şimdi bir problemim var ve tecrübelerinize ihtiyacım var
Aracı aldıktan yaklaşık 1 ay sonra gibi(her gün aktif kullanıldı.) sabah okula gitmek için marşa bastığımda gıyy gıyy etti ve çalışmadı. 3.denemede çalıştı ve sonra 1 ay gibi bir süre daha hiç sıkıntı yaşamadım. Ardından tam olarak aynı şey yine oldu. Bu durumlarda hava 5-6 derece falandı yani dondurucu bir soğukta yok. Zira -5 derece sabahında buzlar altında da tek marşta çalıştı defalarca.
Son 1 haftadırsa aracı bir sabah çalıştırdım tek marşta sanki biraz zorlanır gibi çalıştı ve dörtlülerini yakıp kapattı. Bugünse yukarda bahsettiğim olayın aynısı oldu ve 3.de çalıştı ve çalışınca yine dörtlülerini yaktı. Sorun ne olabilir? Yorumuz nedir?
Akü başlarının oksitlenmesi, kablolarının eskimesi yıpranması, akünün bitmesi dahil aküyle ilgili bir problem var gibi.Aynı 4lü olayını babamın arabasının aküsü bitince yaşamıştıkSelam dostlar, abiler
206'yla 4.ayımız... 4k kilometredir benimle... Çok şükür öyle aman aman üzecek bir sorunla karşılaşmadım.
200 km önce periyodik bakımını yaptım, yağ olarak 10-40 tan 5-40 tam sentetiğe geçiş yaptım.
Şimdi bir problemim var ve tecrübelerinize ihtiyacım var
Aracı aldıktan yaklaşık 1 ay sonra gibi(her gün aktif kullanıldı.) sabah okula gitmek için marşa bastığımda gıyy gıyy etti ve çalışmadı. 3.denemede çalıştı ve sonra 1 ay gibi bir süre daha hiç sıkıntı yaşamadım. Ardından tam olarak aynı şey yine oldu. Bu durumlarda hava 5-6 derece falandı yani dondurucu bir soğukta yok. Zira -5 derece sabahında buzlar altında da tek marşta çalıştı defalarca.
Son 1 haftadırsa aracı bir sabah çalıştırdım tek marşta sanki biraz zorlanır gibi çalıştı ve dörtlülerini yakıp kapattı. Bugünse yukarda bahsettiğim olayın aynısı oldu ve 3.de çalıştı ve çalışınca yine dörtlülerini yaktı. Sorun ne olabilir? Yorumuz nedir?
Büyük ihtimalle akü zayıflıyordur. Akünün gücü azalmaya başlayınca elektronik sistemlere de saçma sapan hareketler yaptırabilir. Aküyü ölçtürün. Bitmek üzereyse tamamen bitmeden değiştirin ki elektronik/elektronik masrafları çıkarmasın. Fransızların bu konudaki hassasiyetleri malum, şartları zorlamamak gerek![]()
Akü başlarının oksitlenmesi, kablolarının eskimesi yıpranması, akünün bitmesi dahil aküyle ilgili bir problem var gibi.Aynı 4lü olayını babamın arabasının aküsü bitince yaşamıştık
Söylendiği gibi öncelikle aküye baktırın. Biten akü yüzünden 2 kere alternatör yakmıştım üzüyo masrafıSelam dostlar, abiler
206'yla 4.ayımız... 4k kilometredir benimle... Çok şükür öyle aman aman üzecek bir sorunla karşılaşmadım.
200 km önce periyodik bakımını yaptım, yağ olarak 10-40 tan 5-40 tam sentetiğe geçiş yaptım.
Şimdi bir problemim var ve tecrübelerinize ihtiyacım var
Aracı aldıktan yaklaşık 1 ay sonra gibi(her gün aktif kullanıldı.) sabah okula gitmek için marşa bastığımda gıyy gıyy etti ve çalışmadı. 3.denemede çalıştı ve sonra 1 ay gibi bir süre daha hiç sıkıntı yaşamadım. Ardından tam olarak aynı şey yine oldu. Bu durumlarda hava 5-6 derece falandı yani dondurucu bir soğukta yok. Zira -5 derece sabahında buzlar altında da tek marşta çalıştı defalarca.
Son 1 haftadırsa aracı bir sabah çalıştırdım tek marşta sanki biraz zorlanır gibi çalıştı ve dörtlülerini yakıp kapattı. Bugünse yukarda bahsettiğim olayın aynısı oldu ve 3.de çalıştı ve çalışınca yine dörtlülerini yaktı. Sorun ne olabilir? Yorumuz nedir?
İyi yanından bakalım ya borç bitmeden bozulsaydıEvet bugünkü o dörtlüleri yakmalı, zor çalışmalı süreçte sol far'da patlamış yeni farkettimSanırım bu da akü kaynaklı olduğunu tasdikler nitelikte
Yarın bir elektrikçiye gideyim. Tam da kredi kartının borcunu bitirdim çok şükür derken evren mesajını gönderiyor
Edit : Akünün ne olduğu bile belli değilmiş şimdi baktım hala yeşil yanıyor ama sanırım aramızdan ayrıldı![]()
Sesi videoya almaya çalışın lastikler kış lastiği ise yazlıkları takana kadar bekleyin derim. İyi bir rot balans ustasınada gidebilirsiniz onlar arabayı sallayip vs gelen sese göre teşhis koyabiliyorlarGaraj başlığını boşluyorum ufak bir güncel çekmek istedim.
----------
Bu arabanın adı bundan sonra MAHMUT'tur. Aksini iddia eden daha Mahmut'tur. (Her ne kadar isim anlamı övügüye değer demek olsada bununla bir alakası yok. Ne yaptığını, ne ettiğini hiç bir zaman anlayamadığımız bir arkadaşımıza ithafen...)
Ufak tefek sorunlar çıkıyor, çıkmaya devam ediyor vakit bulup çeşitli ustalara gidip problemi anlattığımda bu arabada bir türlü sorun bulamıyorlar. Ön takımdan gelen sesten gidiyorum, ustayla tecrübeye çıkıyoruz ses yok. Elektriksel bir arızadan gidiyoruz hiç bir problem yok, yok allah yok... Ya ben derdimi anlatamıyorum ya gittiğim ustalarda bir sıkıntı var bir türlü çözemedim bu arabanın durumunu ben. Kendimde tecrübeli sayılmam öğrenmeye çalışıyorum onunda etkisi var tabi ama bu arabanın adının artık Mahmut olduğu gerçeğini değiştirmeyecek.
Yakın zamanda karşılaştığım sorunlar;
- Direksiyon pompasından çok hafif bir "vijj" gibisinden bir ses geliyordu. "Direksiyon pompası değişmesi lazım" denecek korkusuna şimdilik bir ustaya gitmedim. Sesinde çok az olmasında gitmememin etkisi var. Onun yerine ufak bir araştırmayla 444'ün hidrolik direksiyon ses kesici diye bir ürününü buldum ve aldım. Direksiyon pompasının içinden enjektör yardımıyla biraz sıvı boşaltıp bunu ilave ettim ve ses şimdilik kesildi. Maskeledi mi, sorunu mu çözdü bilmiyorum.
- Malum bir akü arızası olduğunu düşündüğümüz bir durum mevcuttu 3 farklı elektrikçiye gittim(Biri İzmirde çok iyi tanıdığımız bir ustamız). Ne aküde ne şarj etmede bir sorun bulamadılar. O günden beride bir daha yapmadı, şu an o şekilde bıraktım duruyor bakalım. Bu arabalarda yaşanabilecek kronik elektronik saçmalıklar diyip geçiştiriyorum.
- Ön taraftan gelen sesler çokça arttı. Bir kaç defada bunun için gitmiştim her şey sağlıklı denmişti kaç defa. (Gerçi o zamanki ses çözülmüştü.) Şu anda mevcut 2 farklı ses mevcutSes nasıl tarif edilir yazıyla bilmiyorum ama bir "tak tık" bir de "gacur gucur" şeklinde.
Tık tık sesler sabit şekilde var zaman zaman çok zaman zaman az duyuluyor ama bariz duyuluyor artık. Gacur gucur öten durumsa yerler kuru olduğunda, yağmur olmadığında meydana çıkıyor ve acayip derecede fazla geliyor. Örneğin 2 gündür hava yağmurlu yerler ıslandı ses kesildi. Hiç yok. Bunun için zaten İzmir'de sanayideyim bu hafta içinde elden geçireceğiz. Umarım çözülür artık.
(Bu sorunların çözülememesi dediğim üzere benim tecrübesizliğimden de kaynaklanıyor bence."Aha bu ses aks kafasından geliyor vs." diyebilene, öğrenebilene kadar da bunun ceremesini çekeceğim.)
Bu mu çamur içindeLastikleri takalıda 2k km oldu yaklaşık. Tek şikayetim biraz sert olması ve çokça ses yapması. Bunda lastiğin XL olmasının etkisi çok büyük. Ancak şu ana kadar ne tutuşta, ne fren mesafesinde bir sorun yaşatmadı ve çokça memnunum. Bir de yaz geçirmesini görmek lazım kesinlikle ancak kış şartlarında normal kullanıcı için gayet iyi bir performans sunduğunu söyleyebilirim.
Dün Spil dağına çıkma macerasına giriştik ve oldukça eğlenceliydi. Ana yol kapalı olduğundan bir yerde köy içinden ilerlemek zorunda kaldık ve haliyle o aralar kardan temizlenmemişti. Bir noktada tam önümde kalan 4x4 Duster'ı görünce ciddi stres yaşadım. Bu geçemiyor burdan biz nasıl geçicez acaba diye birbirimize bakmaya başladık. Neyseki ben hiç bir yerde takılmadan ilerleyebildim.
Bu da Spil dönüşü dükkanın önünde verilen çamur içindeki gurur pozu...
![]()
Bildiğim kadarıyla yılın belli dönemlerinde buraya çok uzak değilsiniz. Müsait zamanınız olur da yolunuz Maşukiye taraflarına düşerse araçla tanışmak isterim. Belki sesler hakkında ben de fikir yürütebilirim. Yürüyen ve başka aksamların muhtelif seslerinden bizim arabalar bana çok tecrübe kazandırdı.Garaj başlığını boşluyorum ufak bir güncel çekmek istedim.
----------
Bu arabanın adı bundan sonra MAHMUT'tur. Aksini iddia eden daha Mahmut'tur. (Her ne kadar isim anlamı övügüye değer demek olsada bununla bir alakası yok. Ne yaptığını, ne ettiğini hiç bir zaman anlayamadığımız bir arkadaşımıza ithafen...)
Ufak tefek sorunlar çıkıyor, çıkmaya devam ediyor vakit bulup çeşitli ustalara gidip problemi anlattığımda bu arabada bir türlü sorun bulamıyorlar. Ön takımdan gelen sesten gidiyorum, ustayla tecrübeye çıkıyoruz ses yok. Elektriksel bir arızadan gidiyoruz hiç bir problem yok, yok allah yok... Ya ben derdimi anlatamıyorum ya gittiğim ustalarda bir sıkıntı var bir türlü çözemedim bu arabanın durumunu ben. Kendimde tecrübeli sayılmam öğrenmeye çalışıyorum onunda etkisi var tabi ama bu arabanın adının artık Mahmut olduğu gerçeğini değiştirmeyecek.
Yakın zamanda karşılaştığım sorunlar;
- Direksiyon pompasından çok hafif bir "vijj" gibisinden bir ses geliyordu. "Direksiyon pompası değişmesi lazım" denecek korkusuna şimdilik bir ustaya gitmedim. Sesinde çok az olmasında gitmememin etkisi var. Onun yerine ufak bir araştırmayla 444'ün hidrolik direksiyon ses kesici diye bir ürününü buldum ve aldım. Direksiyon pompasının içinden enjektör yardımıyla biraz sıvı boşaltıp bunu ilave ettim ve ses şimdilik kesildi. Maskeledi mi, sorunu mu çözdü bilmiyorum.
- Malum bir akü arızası olduğunu düşündüğümüz bir durum mevcuttu 3 farklı elektrikçiye gittim(Biri İzmirde çok iyi tanıdığımız bir ustamız). Ne aküde ne şarj etmede bir sorun bulamadılar. O günden beride bir daha yapmadı, şu an o şekilde bıraktım duruyor bakalım. Bu arabalarda yaşanabilecek kronik elektronik saçmalıklar diyip geçiştiriyorum.
- Ön taraftan gelen sesler çokça arttı. Bir kaç defada bunun için gitmiştim her şey sağlıklı denmişti kaç defa. (Gerçi o zamanki ses çözülmüştü.) Şu anda mevcut 2 farklı ses mevcutSes nasıl tarif edilir yazıyla bilmiyorum ama bir "tak tık" bir de "gacur gucur" şeklinde.
Tık tık sesler sabit şekilde var zaman zaman çok zaman zaman az duyuluyor ama bariz duyuluyor artık. Gacur gucur öten durumsa yerler kuru olduğunda, yağmur olmadığında meydana çıkıyor ve acayip derecede fazla geliyor. Örneğin 2 gündür hava yağmurlu yerler ıslandı ses kesildi. Hiç yok. Bunun için zaten İzmir'de sanayideyim bu hafta içinde elden geçireceğiz. Umarım çözülür artık.
(Bu sorunların çözülememesi dediğim üzere benim tecrübesizliğimden de kaynaklanıyor bence."Aha bu ses aks kafasından geliyor vs." diyebilene, öğrenebilene kadar da bunun ceremesini çekeceğim.)
Videoya almak gibi basit bir çözüm neden aklıma gelmedi gerçekten düşünüyorum şuanSesi videoya almaya çalışın lastikler kış lastiği ise yazlıkları takana kadar bekleyin derim. İyi bir rot balans ustasınada gidebilirsiniz onlar arabayı sallayip vs gelen sese göre teşhis koyabiliyorlar
Fotolar nedense yanıltıcı oluyor aslında baya çamurdu arabaBu mu çamur içindeBenim arabanın temiz hali bu ya
Bildiğim kadarıyla yılın belli dönemlerinde buraya çok uzak değilsiniz. Müsait zamanınız olur da yolunuz Maşukiye taraflarına düşerse araçla tanışmak isterim. Belki sesler hakkında ben de fikir yürütebilirim. Yürüyen ve başka aksamların muhtelif seslerinden bizim arabalar bana çok tecrübe kazandırdı.Yıllar sonra Roland Garros görmeye de bahane olur
![]()
Yine yolunuz düşerse Kocaeli'de Kandıra sapağında Kardeşler Rot&Balans'ı çok öneriyorlar. Sanayi'de de şubesi var.Videoya almak gibi basit bir çözüm neden aklıma gelmedi gerçekten düşünüyorum şuanBu hafta da çözemezsem artık dediğiniz gibi iyi bir rot balans ustası araştırıcam Sakarya'da.
Fotolar nedense yanıltıcı oluyor aslında baya çamurdu araba
Okul döneminde Serdivan'da ikamet ediyorum evet, müsait bir zamanda zevkle rahatsız ederim çok teşekkürler![]()
Hayırlısı olsun, @Munferit , böyle düşük km'li lpg'siz araçlar bulmak artık çok zor, ama mühim olan senin ihtiyaçların, senin koşulların, insan aracını sevdikten sonra düşük bütçeli araçla bile mutlu olabilir, bunu R9'larda deneyimleyerek öğrendim, hatta öğrendik.Bir kaç gündür belli belirsiz olan özel bir durum yüzünden aracı yüksek bir fiyattan satışa çıkarmıştım. Hem durum netleşsin, hem de satmak istemiyordum. (Ama aracı ilana koyduğumuda göstermem gerekiyordu. Manyak mısın satmak istemediğin arabayı ilana koyuyorsun diyenleri duyar gibiyim, ona bir cevap olsun)
Bugün itibariyle aracı satma durumum maalesef kesinlik kazandı, ufak bir pazarlık payıyla fiyatını güncelleyerek ilanı istemsizce yayına aldım tekrar. Hiç planladığım gibi gitmedi bu süreç güzel günler geçiriyorduk beraber. En azından ekstra paramı ayarlayana kadar veya mezuniyete kadar kullanmak istiyordum. Bir süre arabasız, sonra kalan parayla düşük bütçeli bir araçla devam edeceğim gibi duruyor.
Roland Garros yeni sahibini arıyor.
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...u-gormemis-206-roland-garros-656485852/detay/