KAPALI Peugeot Rcz Hakkında

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

hizgis

Elit Apaçi
19 Ocak 2017
129
142
885
Arkadaşlar selamlar başlıktan da anlayacağınız üzere peugeot rcz hakkında sohbet edelim forumda sahibi var mı bilmiyorum bu araba hakkında +sı - si nedir bilenler yazsın belki bikaç yıl içinde ikinci araba olarak almayı düşündüğüm peugeot nun benim gözümde en yakışıklı arabasıdır mesela yorumlarınızı bekliyorum:)
Ne kadar apaçi ellere düşmeye başlasa bile:D
 

furkaanaytn

Düz Yol Gazcısı
14 Ocak 2018
34
26
145
Pek aynı fikirde değilim. Bir otomobilin kaç hp olduğu fark etmez bana kalırsa. Önemli olan hissiyattır
Neticede bu otomobil Astra örneğinizdeki gibi OPC adı altında güçlü varyasyonları çıkarılmış veya güçlü bir motorla donatılmış binek bir otomobil değil. Safkan bir spor otomobil ve dolayısıyla ister 150 hp olsun ister 550 hp olsun bir spor otomobilden beklenti binek bir otomobile göre sert olmasıdır, öyle de olmalıdır. Sonuçta bu araçtan viraja girerken marmelat gibi yana yatmasını beklemiyorsunuz veya ailecek pikniğe gidelim diye almıyorsunuz :)

Görüşünüze saygı duyarım..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

hizgis

Elit Apaçi
19 Ocak 2017
129
142
885
Pek aynı fikirde değilim. Bir otomobilin kaç hp olduğu fark etmez bana kalırsa. Önemli olan hissiyattır
Neticede bu otomobil Astra örneğinizdeki gibi OPC adı altında güçlü varyasyonları çıkarılmış veya güçlü bir motorla donatılmış binek bir otomobil değil. Safkan bir spor otomobil ve dolayısıyla ister 150 hp olsun ister 550 hp olsun bir spor otomobilden beklenti binek bir otomobile göre sert olmasıdır, öyle de olmalıdır. Sonuçta bu araçtan viraja girerken marmelat gibi yana yatmasını beklemiyorsunuz veya ailecek pikniğe gidelim diye almıyorsunuz :)
Yorum gibi yorum

Bu rcz bigün s2000 muamelesi görür fiyatları uçarsa şaşırmayın arkadaşlar.
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Hatun bi arkadaşın babası kıza hediye almıştı bunun "R" modelinden. Bana dünyadaki hiç bir güç bu aracın 1.600cc olduğuna inandıramaz. Bir kaç gün takılmak için istemiştim aracı vermişti. 1.6 turbo len altı üstü ihihihi diye binip gaz pedalına bir kere bastıktan sonra yukarıda yazılan tiplere evriliyorsunuz zaten otomatikman. 250 kms'de otomatik gaz kesiyor araç limit var. Kaldırırsanız 300'ü çok rahat görür samimi söylüyorum. 1.6 motorla yanılmıyorsam 5.5 saniyede 0-100 yapıyor. 270 beygir 350 tork var 1200 KG araçta. Daha ne diyeyim. İçi biraz kalitesiz sadece ama berbat değil. Fransız hater ben araca bayılmıştım samimi söylüyorum. Fiyatı da "görece" olarak uygun bana sorarsanız.
RCZ R'ın limiti falan yok. Şanzıman oranları sebebiyle 254'e çıkıyor ancak. Ayrıca 300'e falan da çıkamaz 270 beygirlik otomobil. 0-100 ise 5.9 saniye.

Bunların dışında, RCZ'nin tasarımını çok beğeniyorum, iç tasarımı da bence berbat değil. Motoru da sağlam, bence iyi fiyatla alınabilecek bir otomobil...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve hizgis

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,499
1
4,826
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Pek aynı fikirde değilim. Bir otomobilin kaç hp olduğu fark etmez bana kalırsa. Önemli olan hissiyattır
Neticede bu otomobil Astra örneğinizdeki gibi OPC adı altında güçlü varyasyonları çıkarılmış veya güçlü bir motorla donatılmış binek bir otomobil değil. Safkan bir spor otomobil ve dolayısıyla ister 150 hp olsun ister 550 hp olsun bir spor otomobilden beklenti binek bir otomobile göre sert olmasıdır, öyle de olmalıdır. Sonuçta bu araçtan viraja girerken marmelat gibi yana yatmasını beklemiyorsunuz veya ailecek pikniğe gidelim diye almıyorsunuz :)
Usta valla bende Megane Coupe var f7r 2,0. ne piknik tanıyorum ne kar kış her yere gidiyorum :D
Ama bir gün kısa vadelide olsa rcz r modelini alıp kullanmak isterdim. Çok heves ettiğim tam bir spor araç. Benim gözümde spor araç dediğin coupe formunda olmalı. HB den bozma tek kapı araçların hiçbirinin tipini sevmiyorum. Biliyorum devşirme olduklarını odan belkide. Keşke diyorum benim megane ın da adı başka bir şey olaymış. Sonuçta RCZ ben spor arabayım sapla samanı karıştırmayın diyor, haklı da.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Koraykaya

Koraykaya

Koray
İcracı
4 Kas 2016
1,977
6,025
5,270
Didim
Marka
Dacia
Aracı kullanma fırsatım olmadı fakat konfor hakkında söyleceğim şey tamamiyle beklenti şahsen konfor çokta umrumda değil yaşını başını almış insanlar değiliz zaten fiyatlardan dolayı düşük hacim ve neredeyse tek tip otomobillerden sıkılmışken bir nebzede olsa o sert spor otomobil hissiyatı bence paha biçilemez
Usta valla bende Megane Coupe var f7r 2,0. ne piknik tanıyorum ne kar kış her yere gidiyorum :D
Ama bir gün kısa vadelide olsa rcz r modelini alıp kullanmak isterdim. Çok heves ettiğim tam bir spor araç. Benim gözümde spor araç dediğin coupe formunda olmalı. HB den bozma tek kapı araçların hiçbirinin tipini sevmiyorum. Biliyorum devşirme olduklarını odan belkide. Keşke diyorum benim megane ın da adı başka bir şey olaymış. Sonuçta RCZ ben spor arabayım sapla samanı karıştırmayın diyor, haklı da.
ilk paragraf olması gereken otomobilin imkan verdiği her yerde :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61

barisg

Senkromeççi
16 Tem 2018
3
2
95
  1. 2013 model RCZ Evolution sahibiyim. Araç üzerinde hiçbir modifikasyon yok, tamamen orijinal ve Fransa'dan özel sipariş ile getirilmiş.Üzerinde Wipcom 3D multimedya sistemi var.
  2. 42 yaşındayım, Apaçi değilim, Apaçi dediğiniz adam böyle bir arabayı nasıl alabilir bilmiyorum. RCZ'yi apaçilerin kullandığını söyleyen delikanlı neye biniyor merak ediyorum.
  3. Arabayı evden okula çocuk taşımak ve oradan işe gitmek için kullanıyorum. Çocuk taşıdığım için 100 km üzerine dahi çıkmadım.
  4. Araç aldığımda 28.000 km'de idi. Tertemiz duruyor hala
  5. İç döşeme diğer hiçbir Peugeout'da kullanılan tarzda değil, tamamı deri döşeme, spor coupe koltuk ve hatta DVD film oynatabilen multimedya sistemi var. Tavan ise karbon fiber kaplama. Karbon fiberin üstü ise cam kaplama.
  6. RCZ'nin 4 farklı modeli var sanırım burada atıp tutan arkadaşlar en alt model'i görmüş veya kullanmış veya kullanmadan fikir beyan etmiş.
  7. Aracın süspansiyonları çok sert, direksiyonu ve kapıları ise çok ağır, müthiş bir kalite hissi veriyor. Bunu kullandıktan sonra, Volkswagen sınıfı araçlar bisiklet gibi geliyor.
  8. Bagaj Golf'den büyük, dış görünüşten bunu anlamak imkansız, aracın bagajına bisiklet ve piknik sepeti koyup pikniğe gidiyoruz. Bagaj 384 LT.
  9. RCZ el yapımı bir araç, Peugeot'un diğer araç modelleri ile karıştırmayın, üretim sonlanana kadar Avusturya'da Magna Steyr fabrikasında el ile üretiliyordu. Motor BMW, otomatik şanzıman ise Porsche ile birlikte geliştirilmiş. Kullanılan Motor THP'nin uyarlanmış hali. Video burada;
  10. Peugeot'un öne yığılan vites problemi bu araçta, en azından 2013 modelinde, yok. Geçişleri farketmiyorsunuz bile.
  11. Tüm koltuklar ve ön konsol ile gövde tamamen deri kaplı. Aracın kapısını açtığınızda müthiş bir deri kokusu karşılıyor. Bunun olumsuz yanı, yazın aracı güneş altında bırakıyorsanız, torpido'daki deri kaplamasına zarar gelmemesi için ön camı güneşlik ile korumanız ve ayda 1 deri koruyucu ile cilalamanız gerekmesi.
  12. 156 beygirlik motor müthiş bir güç ve tamamen sessiz çalışıyor. Çoğu zaman trafik içinde sıkışık durumlarda aracı motosiklet gibi kullanıp sıkışıklıktan kaçabiliyorum zira tork o kadar yüksek ki araç ok gibi fırlayıp kaçıyor.
  13. Arka koltuklar yetişkin için küçük ama ben oğlumu rahatlıkla oturtup okula götürüyorum. 160cm civarı boylu 2 kadını da arkaya oturtup kısa mesafe taşıdığım oluyor, konforlu olduğunu sanmıyorum ama kapasite olarak yeterli, şehir içi kısa mesafede 2 orta boylu kişiyi taşıyabilir. Arkaya 2 koltuğun konulmasının nedeni vergi dilimini düşürmek imiş, eğer 2 koltuklu araç olsa imiş, Avrupa'da aracın vergisi, araç spor sınıfa gireceği için, daha yüksek olacakmış. Arkada 170 cm'in üzerindeki kişilerin yaşayacağı en büyük sıkıntı arka cam eğimli olduğu için boyunlarının bükülmesi.
  14. Daha önce Türkiye'de Volkswagen'in tüm otomobillerini ve BMW 1'i, yurtdışında ise Lexus CT, BMW M4 Coupe, Golf 2.0 TDI, Volvo V40, Passat vs. kullandım ama Peugeot RCZ Evolution'da gördüğüm iç mekan kalitesi sadece BMW M4 Coupe'de vardı.
  15. Farlar adaptif ve halojen, ben hep farlar açık kullanıyorum ama bu konudaki en büyük lüksü farların direksiyonu çevirdiğiniz yöne dönüyor olması.
  16. Evolution modellerin ses sistemi BOSE. Ses sistemi kötü diyen adam evinde ve arabasına ne kullanıyor merak ediyorum.
  17. Araç kadranı, ben satın aldığımda 14 lt harcama gösteriyordu. Ben mantıklı bir kullanımla bunu 8'e kadar düşürdüm. 1.6 hp motor için 8 lt yakıt tüketimi ve RCZ için çok makul. 100 TL'lik benzin ile 180 km gidiyorum. Benzin'in litresi 6.29 TL
  18. Frenler cidden çok sert, en ufak bir dokunuşa tepki veriyor ve kızaklamadan duruyorlar, eşimde sıfır aldığım 2017 model Golf var, bu fren performansının yanına bile yaklaşmıyor.
  19. Araç müthiş konforlu, müthiş performanslı ve müthiş bir kalite hissi veriyor. Bunu alamayan adam daha önce ne kullanmış merak ediyorum.
  20. Gaz tepkisi müthiş başarılı. Araç ok gibi fırlayıp gidiyor, uzun yolda hız denemesi yapan biri değilim, sıkışık trafikte kaçmanız gerektiğinde RCZ motorsiklet gibi davranabiliyor yüksek tork'dan dolayı.
  21. Sonuç olarak RCZ'leri karşılaştırırken modeline bakın. Asphalt'ın iç donanımı farklı, Evolution'ın farklı, Yearling farklı, R farklı. En üst donanım Evolution, en alt donanım Yearling. Buna göre fiyatları da değişiyor.
  22. Araç satış aşamasında iken bayii'nin koyduğu 2 fotoğraf ile benim araç içinden çektiğim 1 fotoğraf ekte.
  23. Bu araç yetenekleri ve donanımına göre Türkiye'de neden bu kadar ucuz? Marka algısı ve insanların cesaretsizliği yüzünden. Peugeot'un diğer modellerine bakıp kullanmadığı model hakkında fikir beyan edebilen de var, kafasında bir kullanıcı profili oluşturup "bu arabayı bu dingil kullanır, düzgün adam kullanmaz, dingil de arabayı it gibi kullanmıştır, itlerin kullandığı araç alınmaz" diyebilen de. Bakım masrafından korkan da olur, aile tipi Sedan kullanma ihtiyacı olan da, aracı 2. el piyasasını düşünerek alan da. Bu nedenle distribütör'ler bizleri bilindik marka ve modellere mecbur bıraktı Türkiye'de.
  24. Allahtan bu aracı alıp kullanan çok yok da ortada mantar gibi gezen spor arabalardan değil RCZ :)
  25. 2013 model bu araçtaki konfor 2017 model Golf Comfortline'da yok. BMW M4 Coupe'nin 2. eli ise Türkiye'de 600.000 TL'nin üzerinde.
  26. Bence en büyük eksi, lastiklerin 19" olması. Benim araçta takılı olan ContiSportContact™ 3 lastiğin tanesi 2000 TL.
  27. Bir başka eksiklik Navigasyon'un 2 farklı modelinin olması ve Wipcom3D versiyonun sadece kara Avrupa haritalarını desteklemesi. WipNav modelinin haritalarının içinde ise Türkiye de mevcut ve internetten harita indirip güncelleyenler var. Bende daha pahalı olan Wipcom 3D var ama aracın Türkiye'ye resmi satışı düşünülmediğinden Türkiye haritası için lisans almamış Peugeot.
  28. Bu araca LGP taktırıp kullanan bir arkadaş var, ona da Peugeot forumundan ulaşabilirsiniz. Ancak araç orijinalliği bozulduğu için Peugeot araca bakım yapmamış.
  29. Peugeot, üretimini durdurduğu RCZ'nin yerine Exalt'ın üretimine başlayacak. Bu araç hakkında görüşlerinizi merak ediyorum, bunu da Apaçi'ler kullanır mı Türkiye'de?
  30. Bir çoğunuz ilgilenmez ama 2013 model bu araç'da sesli komut sistemi var. 6 dilde komut tanıyor. Yabancı diliniz varsa, müzik değiştirme, telefon araması yapma, harita'ya konum girme, radyo kanalı değiştirme v.b. işlemleri sesli olarak komut vererek arabaya yaptırabilirsiniz.
  31. Araç içinde alarm var, kilitli iken hareket algıladığında alarm çalışıyor. 2 defa sıcaktan kamera düşünce araca koşmak zorunda kaldım.
  32. Sorusu olan buradan ulaşabilir.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2017-09-09-22-02-23.jpg
    Screenshot_2017-09-09-22-02-23.jpg
    137.4 KB · Görüntüleme: 355
  • Screenshot_2017-09-09-22-02-36.jpg
    Screenshot_2017-09-09-22-02-36.jpg
    113.9 KB · Görüntüleme: 356
  • 20180211_140758.jpg
    20180211_140758.jpg
    779 KB · Görüntüleme: 339
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: cgkya ve Porsche

hakikionur

Panpa
Beta Programı
16 Eyl 2016
519
1,270
2,520
30
Marka
Volvo
  1. 2013 model RCZ Evolution sahibiyim. Araç üzerinde hiçbir modifikasyon yok, tamamen orijinal.
  2. 42 yaşındayım, Apaçi değilim, Apaçi dediğiniz adam böyle bir arabayı nasıl alabilir bilmiyorum. Bu aracı apaçilerin kullandığını söyleyen adam neye biniyor merak ediyorum.
  3. Arabayı evden okula çocuk taşımak ve oradan işe gitmek için kullanıyorum. Çocuk taşıdığım için 100 km üzerine dahi çıkmadım.
  4. Araç aldığımda 28.000 km'de idi. Tertemiz duruyor hala
  5. İç döşeme diğer hiçbir Peugeout'da kullanılan tarzda değil, tamamı deri döşeme, spor coupe koltuk ve hatta DVD film oynatabilen multimedya sistemi var. Tavan ise karbon fiber kaplama. Karbon fiberin üstü ise cam kaplama.
  6. RCZ'nin 4 farklı modeli var sanırım burada atıp tutan arkadaşlar en alt model'i görmüş veya kullanmış veya kullanmadan fikir beyan etmiş.
  7. Aracın süspansiyonları çok sert, direksiyonu ve kapıları ise çok ağır, müthiş bir kalite hissi veriyor. Bunu kullandıktan sonra, Volkswagen sınıfı araçlar bisiklet gibi geliyor.
  8. Bagaj Golf veya Passat'dan büyük, Jetta ile neredeyse benzer kapasitede, dış görünüşten bunu anlamak imkansız, aracın bagajına bisiklet ve piknik sepeti koyup pikniğe gidiyoruz.
  9. RCZ'nin el yapımı bir araç, Peugeot'un diğer araç modelleri ile karıştırmayın, üretim sonlanana kadar Avusturya'da Magna Steyr fabrikasında el ile üretiliyordu. Motor BMW, otomatik şanzıman ise Porsche ile birlikte geliştirilmiş. Kullanılan Motor THP'nin uyarlanmış hali. Video burada;
  10. Peugeot'un öne yığılan vites problemi bu araçta, en azından 2013 modelinde, yok. Geçişleri farketmiyorsunuz bile.
  11. Tüm koltuklar ve ön konsol ile gövde tamamen deri kaplı. Aracın kapısını açtığınızda müthiş bir deri kokusu karşılıyor. Bunun olumsuz yanı, yazın aracı güneş altında bırakıyorsanız, torpido'daki deri kaplamasına zarar gelmemesi için ön camı güneşlik ile korumanız ve ayda 1 deri koruyucu ile cilalamanız gerekmesi.
  12. 156 beygirlik motor müthiş bir güç ve tamamen sessiz çalışıyor. Çoğu zaman trafik içinde sıkışık durumlarda aracı motosiklet gibi kullanıp sıkışıklıktan kaçabiliyorum zira tork o kadar yüksek ki araç ok gibi fırlayıp kaçıyor.
  13. Arka koltuklar yetişkin için küçük ama ben oğlumu rahatlıkla oturtup okula götürüyorum. 160cm civarı boylu 2 kadını da arkaya oturtup kısa mesafe taşıdığım oluyor, konforlu olduğunu sanmıyorum ama kapasite olarak yeterli, şehir içi kısa mesafede 2 orta boylu kişiyi taşıyabilir. Arkaya 2 koltuğun konulmasının nedeni vergi dilimini düşürmek imiş, eğer 2 koltuklu araç olsa imiş, Avrupa'da aracın vergisi, araç spor sınıfa gireceği için, daha yüksek olacakmış. Arkada 170 cm'in üzerindeki kişilerin yaşayacağı en büyük sıkıntı arka cam eğimli olduğu için boyunlarının bükülmesi.
  14. Daha önce Türkiye'de Volkswagen'in tüm otomobillerini ve BMW 1'i, yurtdışında ise Lexus CT, BMW M4 Coupe, Golf 2.0 TDI, Volvo V40, Passat vs. kullandım ama Peugeot RCZ Evolution'da gördüğüm iç mekan kalitesi sadece BMW M4 Coupe'de vardı.
  15. Farlar adaptif ve halojen, ben hep farlar açık kullanıyorum ama bu konudaki en büyük lüksü farların direksiyonu çevirdiğiniz yöne dönüyor olması.
  16. Evolution modellerin ses sistemi BOSE. Ses sistemi kötü diyen adam evinde ve arabasına ne kullanıyor merak ediyorum.
  17. Araç kadranı, ben satın aldığımda 14 lt harcama gösteriyordu. Ben mantıklı bir kullanımla bunu 8'e kadar düşürdüm. 1.6 hp motor için 8 lt yakıt tüketimi ve RCZ için çok makul. 100 TL'lik benzin ile 180 km gidiyorum. Benzin'in litresi 6.29 TL
  18. Frenler cidden çok sert, en ufak bir dokunuşa tepki veriyor ve kızaklamadan duruyorlar, eşimde sıfır aldığım 2017 model Golf var, bu fren performansının yanına bile yaklaşmıyor.
  19. Araç müthiş konforlu, müthiş performanslı ve müthiş bir kalite hissi veriyor. Bunu alamayan adam daha önce ne kullanmış merak ediyorum.
  20. Gaz tepkisi müthiş başarılı. Araç ok gibi fırlayıp gidiyor, uzun yolda hız denemesi yapan biri değilim, sıkışık trafikte kaçmanız gerektiğinde RCZ motorsiklet gibi davranabiliyor yüksek tork'dan dolayı.
  21. Sonuç olarak RCZ'leri karşılaştırırken modeline bakın. Asphalt'ın iç donanımı farklı, Evolution'ın farklı, Yearling farklı, R farklı. En üst donanım Evolution, en alt donanım Yearling. Buna göre fiyatları da değişiyor.
  22. Aracı satış aşamasında bayii'nin koyduğu 2 fotoğraf ile benim araç içinden çektiğim 1 fotoğraf ekte.
  23. Bu araç yetenekleri ve donanımına göre Türkiye'de neden bu kadar ucuz? Marka algısı ve insanların cesaretsizliği yüzünden. Peugeot'un diğer modellerine bakıp kullanmadığı model hakkında fikir beyan edebilen de var, kafasında bir kullanıcı profili oluşturup "bu arabayı bu dingil kullanır, düzgün adam kullanmaz, dingil de arabayı it gibi kullanmıştır" diyebilen de.
  24. Allahtan bu aracı alıp kullanan çok yok da ortada mantar gibi gezen spor arabalardan değil RCZ :)
  25. 2013 model bu araçtaki konfor 2017 model Golf Comfortline'da yok. BMW M4 Coupe'nin 2. eli ise Türkiye'de 600.000 TL'nin üzerinde.
  26. Bence en büyük eksi, lastiklerin 19" olması. Benim araçta takılı.
    ContiSportContact™ 3 lastiğin tanesi 2000 TL.
  27. Bu araca LGP taktırıp kullanan bir arkadaş var, ona da Peugeot forumundan ulaşabilirsiniz. Ancak araç orijinalliği bozulduğu için Peugeot araca bakım yapmamış.
  28. Sorusu olan buradan ulaşabilir.
okurken fonda evlilik dansı şarkıları çalıyor gibi hissettim :D

  1. 42 yaşındayım, Apaçi değilim, Apaçi dediğiniz adam böyle bir arabayı nasıl alabilir bilmiyorum. Bu aracı apaçilerin kullandığını söyleyen adam neye biniyor merak ediyorum.
Hocam ben bu aracın sürücü kitlesini beğenmiyorum. xc60 kullanıcısıyım. Tabi ki istisnalar olabilir kişisel algılamanıza üzüldüm.
RCZ güzel otomobil formu benim de hoşuma gidiyor kalitesinin de iyi olduğunu söylüyorsunuz ama yüksek paralara araç sahibi olabildiğimiz için izlenime önem veriyoruz kızacak bir durum yok. Belki yaşça sizden daha küçük olduğumuzdan çok önemsiyor olabiliriz. Gerçekten sizin yaşınızda böyle bir otomobil garajımda olsun isterim. Ezcümle kızacak, kişisel algılayacak bir durum yok. F30'larda közcülerin elinde ama forumca hepimizin istediği bir araç.
 

barisg

Senkromeççi
16 Tem 2018
3
2
95
okurken fonda evlilik dansı şarkıları çalıyor gibi hissettim :D


Hocam ben bu aracın sürücü kitlesini beğenmiyorum. xc60 kullanıcısıyım. Tabi ki istisnalar olabilir kişisel algılamanıza üzüldüm.
RCZ güzel otomobil formu benim de hoşuma gidiyor kalitesinin de iyi olduğunu söylüyorsunuz ama yüksek paralara araç sahibi olabildiğimiz için izlenime önem veriyoruz kızacak bir durum yok. Belki yaşça sizden daha küçük olduğumuzdan çok önemsiyor olabiliriz. Gerçekten sizin yaşınızda böyle bir otomobil garajımda olsun isterim. Ezcümle kızacak, kişisel algılayacak bir durum yok. F30'larda közcülerin elinde ama forumca hepimizin istediği bir araç.

Kişisel algıladığım birşey yok, canınız sağolsun, yaşım sizden büyük galiba közcü nedir, F30 nedir bilemiyorum, cehaletimi mazur görün. Siz insanları kullandığı araba markasına göre sınıflandırın, bunun kimseye bir zararı yok, siz de eğleniyorsanız ne hoş.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
  1. 2013 model RCZ Evolution sahibiyim. Araç üzerinde hiçbir modifikasyon yok, tamamen orijinal ve Fransa'dan özel sipariş ile getirilmiş.Üzerinde Wipcom 3D multimedya sistemi var.
  2. 42 yaşındayım, Apaçi değilim, Apaçi dediğiniz adam böyle bir arabayı nasıl alabilir bilmiyorum. RCZ'yi apaçilerin kullandığını söyleyen delikanlı neye biniyor merak ediyorum.
  3. Arabayı evden okula çocuk taşımak ve oradan işe gitmek için kullanıyorum. Çocuk taşıdığım için 100 km üzerine dahi çıkmadım.
  4. Araç aldığımda 28.000 km'de idi. Tertemiz duruyor hala
  5. İç döşeme diğer hiçbir Peugeout'da kullanılan tarzda değil, tamamı deri döşeme, spor coupe koltuk ve hatta DVD film oynatabilen multimedya sistemi var. Tavan ise karbon fiber kaplama. Karbon fiberin üstü ise cam kaplama.
  6. RCZ'nin 4 farklı modeli var sanırım burada atıp tutan arkadaşlar en alt model'i görmüş veya kullanmış veya kullanmadan fikir beyan etmiş.
  7. Aracın süspansiyonları çok sert, direksiyonu ve kapıları ise çok ağır, müthiş bir kalite hissi veriyor. Bunu kullandıktan sonra, Volkswagen sınıfı araçlar bisiklet gibi geliyor.
  8. Bagaj Golf'den büyük, dış görünüşten bunu anlamak imkansız, aracın bagajına bisiklet ve piknik sepeti koyup pikniğe gidiyoruz. Bagaj 384 LT.
  9. RCZ el yapımı bir araç, Peugeot'un diğer araç modelleri ile karıştırmayın, üretim sonlanana kadar Avusturya'da Magna Steyr fabrikasında el ile üretiliyordu. Motor BMW, otomatik şanzıman ise Porsche ile birlikte geliştirilmiş. Kullanılan Motor THP'nin uyarlanmış hali. Video burada;
  10. Peugeot'un öne yığılan vites problemi bu araçta, en azından 2013 modelinde, yok. Geçişleri farketmiyorsunuz bile.
  11. Tüm koltuklar ve ön konsol ile gövde tamamen deri kaplı. Aracın kapısını açtığınızda müthiş bir deri kokusu karşılıyor. Bunun olumsuz yanı, yazın aracı güneş altında bırakıyorsanız, torpido'daki deri kaplamasına zarar gelmemesi için ön camı güneşlik ile korumanız ve ayda 1 deri koruyucu ile cilalamanız gerekmesi.
  12. 156 beygirlik motor müthiş bir güç ve tamamen sessiz çalışıyor. Çoğu zaman trafik içinde sıkışık durumlarda aracı motosiklet gibi kullanıp sıkışıklıktan kaçabiliyorum zira tork o kadar yüksek ki araç ok gibi fırlayıp kaçıyor.
  13. Arka koltuklar yetişkin için küçük ama ben oğlumu rahatlıkla oturtup okula götürüyorum. 160cm civarı boylu 2 kadını da arkaya oturtup kısa mesafe taşıdığım oluyor, konforlu olduğunu sanmıyorum ama kapasite olarak yeterli, şehir içi kısa mesafede 2 orta boylu kişiyi taşıyabilir. Arkaya 2 koltuğun konulmasının nedeni vergi dilimini düşürmek imiş, eğer 2 koltuklu araç olsa imiş, Avrupa'da aracın vergisi, araç spor sınıfa gireceği için, daha yüksek olacakmış. Arkada 170 cm'in üzerindeki kişilerin yaşayacağı en büyük sıkıntı arka cam eğimli olduğu için boyunlarının bükülmesi.
  14. Daha önce Türkiye'de Volkswagen'in tüm otomobillerini ve BMW 1'i, yurtdışında ise Lexus CT, BMW M4 Coupe, Golf 2.0 TDI, Volvo V40, Passat vs. kullandım ama Peugeot RCZ Evolution'da gördüğüm iç mekan kalitesi sadece BMW M4 Coupe'de vardı.
  15. Farlar adaptif ve halojen, ben hep farlar açık kullanıyorum ama bu konudaki en büyük lüksü farların direksiyonu çevirdiğiniz yöne dönüyor olması.
  16. Evolution modellerin ses sistemi BOSE. Ses sistemi kötü diyen adam evinde ve arabasına ne kullanıyor merak ediyorum.
  17. Araç kadranı, ben satın aldığımda 14 lt harcama gösteriyordu. Ben mantıklı bir kullanımla bunu 8'e kadar düşürdüm. 1.6 hp motor için 8 lt yakıt tüketimi ve RCZ için çok makul. 100 TL'lik benzin ile 180 km gidiyorum. Benzin'in litresi 6.29 TL
  18. Frenler cidden çok sert, en ufak bir dokunuşa tepki veriyor ve kızaklamadan duruyorlar, eşimde sıfır aldığım 2017 model Golf var, bu fren performansının yanına bile yaklaşmıyor.
  19. Araç müthiş konforlu, müthiş performanslı ve müthiş bir kalite hissi veriyor. Bunu alamayan adam daha önce ne kullanmış merak ediyorum.
  20. Gaz tepkisi müthiş başarılı. Araç ok gibi fırlayıp gidiyor, uzun yolda hız denemesi yapan biri değilim, sıkışık trafikte kaçmanız gerektiğinde RCZ motorsiklet gibi davranabiliyor yüksek tork'dan dolayı.
  21. Sonuç olarak RCZ'leri karşılaştırırken modeline bakın. Asphalt'ın iç donanımı farklı, Evolution'ın farklı, Yearling farklı, R farklı. En üst donanım Evolution, en alt donanım Yearling. Buna göre fiyatları da değişiyor.
  22. Araç satış aşamasında iken bayii'nin koyduğu 2 fotoğraf ile benim araç içinden çektiğim 1 fotoğraf ekte.
  23. Bu araç yetenekleri ve donanımına göre Türkiye'de neden bu kadar ucuz? Marka algısı ve insanların cesaretsizliği yüzünden. Peugeot'un diğer modellerine bakıp kullanmadığı model hakkında fikir beyan edebilen de var, kafasında bir kullanıcı profili oluşturup "bu arabayı bu dingil kullanır, düzgün adam kullanmaz, dingil de arabayı it gibi kullanmıştır, itlerin kullandığı araç alınmaz" diyebilen de. Bakım masrafından korkan da olur, aile tipi Sedan kullanma ihtiyacı olan da, aracı 2. el piyasasını düşünerek alan da. Bu nedenle distribütör'ler bizleri bilindik marka ve modellere mecbur bıraktı Türkiye'de.
  24. Allahtan bu aracı alıp kullanan çok yok da ortada mantar gibi gezen spor arabalardan değil RCZ :)
  25. 2013 model bu araçtaki konfor 2017 model Golf Comfortline'da yok. BMW M4 Coupe'nin 2. eli ise Türkiye'de 600.000 TL'nin üzerinde.
  26. Bence en büyük eksi, lastiklerin 19" olması. Benim araçta takılı olan ContiSportContact™ 3 lastiğin tanesi 2000 TL.
  27. Bir başka eksiklik Navigasyon'un 2 farklı modelinin olması ve Wipcom3D versiyonun sadece kara Avrupa haritalarını desteklemesi. WipNav modelinin haritalarının içinde ise Türkiye de mevcut ve internetten harita indirip güncelleyenler var. Bende daha pahalı olan Wipcom 3D var ama aracın Türkiye'ye resmi satışı düşünülmediğinden Türkiye haritası için lisans almamış Peugeot.
  28. Bu araca LGP taktırıp kullanan bir arkadaş var, ona da Peugeot forumundan ulaşabilirsiniz. Ancak araç orijinalliği bozulduğu için Peugeot araca bakım yapmamış.
  29. Peugeot, üretimini durdurduğu RCZ'nin yerine Exalt'ın üretimine başlayacak. Bu araç hakkında görüşlerinizi merak ediyorum, bunu da Apaçi'ler kullanır mı Türkiye'de?
  30. Bir çoğunuz ilgilenmez ama 2013 model bu araç'da sesli komut sistemi var. 6 dilde komut tanıyor. Yabancı diliniz varsa, müzik değiştirme, telefon araması yapma, harita'ya konum girme, radyo kanalı değiştirme v.b. işlemleri sesli olarak komut vererek arabaya yaptırabilirsiniz.
  31. Araç içinde alarm var, kilitli iken hareket algıladığında alarm çalışıyor. 2 defa sıcaktan kamera düşünce araca koşmak zorunda kaldım.
  32. Sorusu olan buradan ulaşabilir.

Aracinizi gule gule kullanin. Rcz sevdigim ve belki bir gun evin 2. araci olarak sahip olmak istedigim bir otomobil. Konudaki yorumlara bakarsaniz sevdigim bir otomobil oldugunu anlayabilirsiniz. Hic kullanmadim acikcasi, kullanmayi isterim ama maalesef uretilmedigi icin test surusu yapamiyorum.
Insanlar kendi otomobilleriyle duygusal bir bag olusturuyor. Bu benim icin de boyle forumdaki x bir arkadasim icin de boyle. Yazdiklarinizi sonuna kadar okudum ancak yazdiklarinizda celiski var. Soyle ki ; suspansiyonlar sert diyorsunuz ama otomobil Golf’ten konforlu diyorsunuz. Golf dediginiz otomobilin 16 ve 17 inc jantlari var buna karsilik sizin otomobilinizde 19 inc jant var. Nasil Golf’ten daha konforlu oluyor ?
Bir diger husus bagaj hacmi. Yine Golf’le kiyaslamissiniz. Golf’un bagaj hacmi 380 litreyken sizin otomobiliniz 384 litre. Koltuklar yatar, ekstra hacim olusur onu bilemem ancak 4 litre hacim gozle veya esya ile normal bir kullanici icin pek farkedilecek bir hacim degil.
Son olarak ic mekan kalitesini M4 ile kiyaslamissiniz. Acikcasi bu konuda da size katilamayacagim. Premium bir markanin spor departmaninin en ozel araclarindan biri ile kiyaslanacak bir ic mekani oldugunu dusunmuyorum.
Spor ve guzel bir otomobil kullaniyorsunuz, Golf gibi binek bir otomobille kiyaslamak yersiz. Birbirleriyle ne ayni segmentteler ne de rakipler. Bmw M4 gibi bir otomobille kiyaslamak ise biraz abartili oluyor. Gerek yok bunlara, otomobilinizin keyfini cikarin

Saygilarimla
 
Son düzenleme:

barisg

Senkromeççi
16 Tem 2018
3
2
95
Bu aracı kullanmamış, binmemiş, içine oturmamış ama fikri olan arkadaşların fikirlerine de eyvallah.

Araç hakkında sorusu olan, önyargısız şekilde merak ettiği şeyi sormak isteyen, ezbercilik yapmayan arkadaşlardan sorusu olan varsa buyursun.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,042
7
51,377
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
RCZ'yi tasarım olarak dışarıdan beğeniyorum. Kağıt üstünde de iyi bir seçenek. Ulaşılabilir bir model. İçine sığabilecek olsam, bütçem uygun olsa ve kullanıcı imajı azıcık düzgün olsa sürüşünü deneyimleyip sürüş karakterine göre düşünebilirdim.
...
42 yaşındayım, Apaçi değilim, Apaçi dediğiniz adam böyle bir arabayı nasıl alabilir bilmiyorum. RCZ'yi apaçilerin kullandığını söyleyen delikanlı neye biniyor merak ediyorum.
...
34 yaşındayım. İstanbul, İzmir, Kocaeli olmak üzere üç farklı şehirde ikamet ettim, bunun dışında sürekli seyahat halinde farklı şehirlerde bulunuyorum. Henüz stock RCZ görmedim. Ya saçma sapan kumandalı warex takılı, ya çakma xenon'lar led'ler takılı araba çin genelevi gibi geziyor, ya da air süspansiyonlar takılmış park halinde yere yapışık duruyor. Belki apaçi değilsiniz, nasıl alıyorlar bilmiyorsunuz ama evet, maalesef RCZ'leri Türkiye'de apaçiler alıp içine edip kullanıyor ve arabam imzamda duruyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,251
45,852
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
suspansiyonlar sert diyorsunuz ama otomobil Golf’ten konforlu diyorsunuz. Golf dediginiz otomobilin 16 ve 17 inc jantlari var buna karsilik sizin otomobilinizde 19 inc jant var. Nasil Golf’ten daha konforlu oluyor ?
18-19 inç jantla E segment otomobiller bile konfor sunmakta zorlanıyor. 19 ebatta janta sahip rcz'nin 16 - 17 ebatta ki bir golf'ten fazla konfor sunması bana kalırsa mümkün değil. Bunu tahmin etmek için aracı kullanmaya gerek bile yok bence. Golf'e yakın bir konfor sunabilmesi için en kötü ihtimalle kaliteli bir adaptif süspansiyon sistemine ihtiyacı var. Standart yay ve amortisörlerle çok zor o iş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım