- 2013 model RCZ Evolution sahibiyim. Araç üzerinde hiçbir modifikasyon yok, tamamen orijinal ve Fransa'dan özel sipariş ile getirilmiş.Üzerinde Wipcom 3D multimedya sistemi var.
- 42 yaşındayım, Apaçi değilim, Apaçi dediğiniz adam böyle bir arabayı nasıl alabilir bilmiyorum. RCZ'yi apaçilerin kullandığını söyleyen delikanlı neye biniyor merak ediyorum.
- Arabayı evden okula çocuk taşımak ve oradan işe gitmek için kullanıyorum. Çocuk taşıdığım için 100 km üzerine dahi çıkmadım.
- Araç aldığımda 28.000 km'de idi. Tertemiz duruyor hala
- İç döşeme diğer hiçbir Peugeout'da kullanılan tarzda değil, tamamı deri döşeme, spor coupe koltuk ve hatta DVD film oynatabilen multimedya sistemi var. Tavan ise karbon fiber kaplama. Karbon fiberin üstü ise cam kaplama.
- RCZ'nin 4 farklı modeli var sanırım burada atıp tutan arkadaşlar en alt model'i görmüş veya kullanmış veya kullanmadan fikir beyan etmiş.
- Aracın süspansiyonları çok sert, direksiyonu ve kapıları ise çok ağır, müthiş bir kalite hissi veriyor. Bunu kullandıktan sonra, Volkswagen sınıfı araçlar bisiklet gibi geliyor.
- Bagaj Golf'den büyük, dış görünüşten bunu anlamak imkansız, aracın bagajına bisiklet ve piknik sepeti koyup pikniğe gidiyoruz. Bagaj 384 LT.
- RCZ el yapımı bir araç, Peugeot'un diğer araç modelleri ile karıştırmayın, üretim sonlanana kadar Avusturya'da Magna Steyr fabrikasında el ile üretiliyordu. Motor BMW, otomatik şanzıman ise Porsche ile birlikte geliştirilmiş. Kullanılan Motor THP'nin uyarlanmış hali. Video burada;
- Peugeot'un öne yığılan vites problemi bu araçta, en azından 2013 modelinde, yok. Geçişleri farketmiyorsunuz bile.
- Tüm koltuklar ve ön konsol ile gövde tamamen deri kaplı. Aracın kapısını açtığınızda müthiş bir deri kokusu karşılıyor. Bunun olumsuz yanı, yazın aracı güneş altında bırakıyorsanız, torpido'daki deri kaplamasına zarar gelmemesi için ön camı güneşlik ile korumanız ve ayda 1 deri koruyucu ile cilalamanız gerekmesi.
- 156 beygirlik motor müthiş bir güç ve tamamen sessiz çalışıyor. Çoğu zaman trafik içinde sıkışık durumlarda aracı motosiklet gibi kullanıp sıkışıklıktan kaçabiliyorum zira tork o kadar yüksek ki araç ok gibi fırlayıp kaçıyor.
- Arka koltuklar yetişkin için küçük ama ben oğlumu rahatlıkla oturtup okula götürüyorum. 160cm civarı boylu 2 kadını da arkaya oturtup kısa mesafe taşıdığım oluyor, konforlu olduğunu sanmıyorum ama kapasite olarak yeterli, şehir içi kısa mesafede 2 orta boylu kişiyi taşıyabilir. Arkaya 2 koltuğun konulmasının nedeni vergi dilimini düşürmek imiş, eğer 2 koltuklu araç olsa imiş, Avrupa'da aracın vergisi, araç spor sınıfa gireceği için, daha yüksek olacakmış. Arkada 170 cm'in üzerindeki kişilerin yaşayacağı en büyük sıkıntı arka cam eğimli olduğu için boyunlarının bükülmesi.
- Daha önce Türkiye'de Volkswagen'in tüm otomobillerini ve BMW 1'i, yurtdışında ise Lexus CT, BMW M4 Coupe, Golf 2.0 TDI, Volvo V40, Passat vs. kullandım ama Peugeot RCZ Evolution'da gördüğüm iç mekan kalitesi sadece BMW M4 Coupe'de vardı.
- Farlar adaptif ve halojen, ben hep farlar açık kullanıyorum ama bu konudaki en büyük lüksü farların direksiyonu çevirdiğiniz yöne dönüyor olması.
- Evolution modellerin ses sistemi BOSE. Ses sistemi kötü diyen adam evinde ve arabasına ne kullanıyor merak ediyorum.
- Araç kadranı, ben satın aldığımda 14 lt harcama gösteriyordu. Ben mantıklı bir kullanımla bunu 8'e kadar düşürdüm. 1.6 hp motor için 8 lt yakıt tüketimi ve RCZ için çok makul. 100 TL'lik benzin ile 180 km gidiyorum. Benzin'in litresi 6.29 TL
- Frenler cidden çok sert, en ufak bir dokunuşa tepki veriyor ve kızaklamadan duruyorlar, eşimde sıfır aldığım 2017 model Golf var, bu fren performansının yanına bile yaklaşmıyor.
- Araç müthiş konforlu, müthiş performanslı ve müthiş bir kalite hissi veriyor. Bunu alamayan adam daha önce ne kullanmış merak ediyorum.
- Gaz tepkisi müthiş başarılı. Araç ok gibi fırlayıp gidiyor, uzun yolda hız denemesi yapan biri değilim, sıkışık trafikte kaçmanız gerektiğinde RCZ motorsiklet gibi davranabiliyor yüksek tork'dan dolayı.
- Sonuç olarak RCZ'leri karşılaştırırken modeline bakın. Asphalt'ın iç donanımı farklı, Evolution'ın farklı, Yearling farklı, R farklı. En üst donanım Evolution, en alt donanım Yearling. Buna göre fiyatları da değişiyor.
- Araç satış aşamasında iken bayii'nin koyduğu 2 fotoğraf ile benim araç içinden çektiğim 1 fotoğraf ekte.
- Bu araç yetenekleri ve donanımına göre Türkiye'de neden bu kadar ucuz? Marka algısı ve insanların cesaretsizliği yüzünden. Peugeot'un diğer modellerine bakıp kullanmadığı model hakkında fikir beyan edebilen de var, kafasında bir kullanıcı profili oluşturup "bu arabayı bu dingil kullanır, düzgün adam kullanmaz, dingil de arabayı it gibi kullanmıştır, itlerin kullandığı araç alınmaz" diyebilen de. Bakım masrafından korkan da olur, aile tipi Sedan kullanma ihtiyacı olan da, aracı 2. el piyasasını düşünerek alan da. Bu nedenle distribütör'ler bizleri bilindik marka ve modellere mecbur bıraktı Türkiye'de.
- Allahtan bu aracı alıp kullanan çok yok da ortada mantar gibi gezen spor arabalardan değil RCZ
- 2013 model bu araçtaki konfor 2017 model Golf Comfortline'da yok. BMW M4 Coupe'nin 2. eli ise Türkiye'de 600.000 TL'nin üzerinde.
- Bence en büyük eksi, lastiklerin 19" olması. Benim araçta takılı olan ContiSportContact™ 3 lastiğin tanesi 2000 TL.
- Bir başka eksiklik Navigasyon'un 2 farklı modelinin olması ve Wipcom3D versiyonun sadece kara Avrupa haritalarını desteklemesi. WipNav modelinin haritalarının içinde ise Türkiye de mevcut ve internetten harita indirip güncelleyenler var. Bende daha pahalı olan Wipcom 3D var ama aracın Türkiye'ye resmi satışı düşünülmediğinden Türkiye haritası için lisans almamış Peugeot.
- Bu araca LGP taktırıp kullanan bir arkadaş var, ona da Peugeot forumundan ulaşabilirsiniz. Ancak araç orijinalliği bozulduğu için Peugeot araca bakım yapmamış.
- Peugeot, üretimini durdurduğu RCZ'nin yerine Exalt'ın üretimine başlayacak. Bu araç hakkında görüşlerinizi merak ediyorum, bunu da Apaçi'ler kullanır mı Türkiye'de?
- Bir çoğunuz ilgilenmez ama 2013 model bu araç'da sesli komut sistemi var. 6 dilde komut tanıyor. Yabancı diliniz varsa, müzik değiştirme, telefon araması yapma, harita'ya konum girme, radyo kanalı değiştirme v.b. işlemleri sesli olarak komut vererek arabaya yaptırabilirsiniz.
- Araç içinde alarm var, kilitli iken hareket algıladığında alarm çalışıyor. 2 defa sıcaktan kamera düşünce araca koşmak zorunda kaldım.
- Sorusu olan buradan ulaşabilir.
Aracinizi gule gule kullanin. Rcz sevdigim ve belki bir gun evin 2. araci olarak sahip olmak istedigim bir otomobil. Konudaki yorumlara bakarsaniz sevdigim bir otomobil oldugunu anlayabilirsiniz. Hic kullanmadim acikcasi, kullanmayi isterim ama maalesef uretilmedigi icin test surusu yapamiyorum.
Insanlar kendi otomobilleriyle duygusal bir bag olusturuyor. Bu benim icin de boyle forumdaki x bir arkadasim icin de boyle. Yazdiklarinizi sonuna kadar okudum ancak yazdiklarinizda celiski var. Soyle ki ; suspansiyonlar sert diyorsunuz ama otomobil Golf’ten konforlu diyorsunuz. Golf dediginiz otomobilin 16 ve 17 inc jantlari var buna karsilik sizin otomobilinizde 19 inc jant var. Nasil Golf’ten daha konforlu oluyor ?
Bir diger husus bagaj hacmi. Yine Golf’le kiyaslamissiniz. Golf’un bagaj hacmi 380 litreyken sizin otomobiliniz 384 litre. Koltuklar yatar, ekstra hacim olusur onu bilemem ancak 4 litre hacim gozle veya esya ile normal bir kullanici icin pek farkedilecek bir hacim degil.
Son olarak ic mekan kalitesini M4 ile kiyaslamissiniz. Acikcasi bu konuda da size katilamayacagim. Premium bir markanin spor departmaninin en ozel araclarindan biri ile kiyaslanacak bir ic mekani oldugunu dusunmuyorum.
Spor ve guzel bir otomobil kullaniyorsunuz, Golf gibi binek bir otomobille kiyaslamak yersiz. Birbirleriyle ne ayni segmentteler ne de rakipler. Bmw M4 gibi bir otomobille kiyaslamak ise biraz abartili oluyor. Gerek yok bunlara, otomobilinizin keyfini cikarin
Saygilarimla