@FurkanKarka bro büyük geçmiş olsun şimdi girebildim foruma bilgisayardan. Allah korumuş cidden takla atmadan kurtarabildiğin için sevindim. Aracin ip gibiydi nazara geldi valla. Bi küçük nazar boncuğu falan taksan fena olmaz.
Hocam ne kral insansın sen, jant önerilerin inan çok iyi denk geldi. Çok teşekkür ederim, kusura bakma geç döndüm maalesef. Zevklerin, seçtiğin modeller araca tam isabet uyanacak olan modeller. Benim aklımda olan fakat isimlerini bilmediğimden bulamadığım modeller her biri. Şuan için "kara jant" denilen delikli siyah jant ile geçireceğim kışı.
En çok hoşuma giden senin de beğendiğin Superturismo LM oldu; bu modelin renk tonu ve modeli çok güzel fakat 5 bijon. 4 bijonlu umarım bulunabilir. Enkei RPF1 modeli de ne güzelmiş öyle (Kalp). Kaliteli coil ile bu model kafamda cuk oturdu. Bu modelleri bir köşeye yazdım. Yaz geldiğinde bu modellerden birinin siparişini geçeceğim artık. Eski jantlarımı da sattım bu arada.
Hocam çok teşekkür ederim. RS 172 bu araçta tam olarak oturmuyor gibi geldi. Enkei RPF1 ve Superturismo LM çok karakteristik görünüyor. Siyah renk ile çok hoş olur diye düşünüyorum.
@FurkanKarka bro büyük geçmiş olsun şimdi girebildim foruma bilgisayardan. Allah korumuş cidden takla atmadan kurtarabildiğin için sevindim. Aracin ip gibiydi nazara geldi valla. Bi küçük nazar boncuğu falan taksan fena olmaz.
Dostum çok teşekkür ederim. Zor kurtardık ama kurtardığımız kadarıyla değdi. Ben bu arabayı yine ip gibi yapmadan bırakmam biliyorsun, kurşun yedik ölmedik! Adak kestim fakat olacağı vardı oldu herhalde...
Clio RS 172 jantı Clio'ya tam oturuyor fakat benim araca pek olmuyor hocam. Ben denedim üzerinde, pek uyum sağlayamadılar. Enkei RPF1 model jant çok hoşuma gitti şuan için. Biraz karakteristik ve orijinal bir şeyler çıkartmaya çalışacağım ortaya. Ben de kordonların, çizgilerin, kapılar gibi bölgelerin hasar almadığına çok sevindim. Sorun sorunumuz tamponlar ve sağ ön çamurluk..
Dostum çok teşekkür ederim. Zor kurtardık ama kurtardığımız kadarıyla değdi. Ben bu arabayı yine ip gibi yapmadan bırakmam biliyorsun, kurşun yedik ölmedik! Adak kestim fakat olacağı vardı oldu herhalde...
Kanka çok haklısın, hayatının kontrolü her zaman ellerinde olmuyor. Telafisini en iyi şekilde yapmak bize düşen. Eğer Petrolhead diyorsam kendime, bu arabanın hasarlarını ok gibi çıkartırım diyorum artık.
Kanka çok haklısın, hayatının kontrolü her zaman ellerinde olmuyor. Telafisini en iyi şekilde yapmak bize düşen. Eğer Petrolhead diyorsam kendime, bu arabanın hasarlarını ok gibi çıkartırım diyorum artık.
Nazar konusuna eskiden inanmıyordum, hayatımda yaşadığım bazı olaylardan sonra katılmaya başladım. Yeter ki kötü gözlü nazarlardan değil, iyi gözlü nazarlardan gelsin kanka. Biraz sakınan göze çöp battı
Enkei RPF1, O.Z diyorum can dostum. O bütünleşmenin kötü hissiyatını ortadan kaldırmak için elimden geleni yapıp en güzel şeyleri çıkartacağım umarım ortaya.
Enkei RPF1, O.Z diyorum can dostum. O bütünleşmenin kötü hissiyatını ortadan kaldırmak için elimden geleni yapıp en güzel şeyleri çıkartacağım umarım ortaya.
bütünleşmesen bu arabayı bunun 5 katı masrafıyla çıkarabilirdin arabayı tanıyınca büyük bir olaydan kurtardın hem kendini hemde makineni güzel kurtardın
Planlama ile hayatın uyumu şüphesiz uyuşmuyor. Yaptığım son kazadan sonra maddiyat ve zamanı planlamak pek mümkün olmadı. Kaza üzerinden yaklaşık olarak 5.000 kilometre geçti. Deri koltukların revizyonu, kaportanın revizyonu tamamen askıda kaldı. Malum heves kırıklığı var üzerimizde. Şükür etmek gerekiyor olsa bile sorgulamamak elde değil.
"Petrolhead ruhu pes etmemeli, 3'den 2'ye çekmeli!"
Araç üzerinde işlemlerimi bir süre iptal etmiştim, ta ki pist günleri heyecanı içimi sarana kadar. Aracın kaportası ile ilgili görüşmeyi ustamla birlikte yaptık. Planımız şu şekilde ilerliyor:
Öncelikli olarak Mart ayının sonlarını bekliyoruz. Mart ayının sonlarına geldiğimizde aracın sağ arka kelebek camını eskisi gibi söküyoruz. Tamponlar tekrar sökülüyor ve boyamaya alınıyor. Tamponlarımız boya dışında işlem gerektirmiyor.
Asıl mesele aracımızın komple sağ tarafında. Bel altı bölgesini tekrar saçı görene kadar kazıyoruz. Ardından galvaniz işlemini gerçekleştirip bel altını boyuyoruz. Renk tonunun birebir tutması için komple sağ tarafın verniğini kaldırıyoruz, baştan vernik işlemi yapıyoruz. Bu işlem boya ile aynı iş gereği istiyor. Sonuç olarak sağ taraf komple baştan verniklenmiş, bel altı boyanmış oluyor ve gözle görülür sonradan boyanma hissedilmiyor. Tekrar sıfır kondisyonuna geri dönmüş olacağız. Eğer sadece bel altını boyayıp, sonrasında komple verniği kaldırıp baştan vernik atmazsak vernik kesiği oluşuyor. Bunu istemeyiz, ilk revizyon özenini tekrar göstermemiz gerekiyor. Kara Elmas'a değer.
"Makyajın kadar iç güzelliğin önemli!"
Aracımın benimle birlikteyken olan 2. triger bakımı geldi. Kilometremiz 230.000'e dayandı. Hazır triger ile birlikte yağ bakımını da gerçekleştirelim istedik. Aracın yağ bakımı yaklaşık 100.000 kilometre civarı Castrol Edge, öncesinde ise Elf ile yapılıyordu. Castrol Edge biraz gürültülü çalışıyormuş hissi veriyordu. Artık cesaret edip farklı bir yağa geçmek istedim, pist günlerine katılacağımdan dolayı arkadaşlarımın tavsiyesi ile Motul'a geçmenin doğru olacağını düşündüm. K4M motor 5 litre yağ aldı.
K4M kodlu 1.6 16V Renault motorları yüksek devirde tatmin eden motorlardan birisidir. Fakat yüksek sıkıştırmalarda termostat yuvaları sızıntı yapabilir. Değişim yapıldığında bile orijinal termostat yuvası 20.000 kilometreye dayandığında ufak ufak sızdırmaya başlar. Pist günlerinde bol bol sıkıştırma yapacağımızdan dolayı termostat yuvasında modifikasyon yapmaya karar verdik. Özel olarak SAGEM'in üretmiş olduğu alüminyum alaşım termostat yuvasına geçiş yaptık. Zamanında az bulunduğundan dolayı denk getirip bol bol almıştık. İşimize yaradı.
Aracımız 200.000'i devirdiğinden dolayı, hazır triger söküldükten sonra alternatör bilyası ve ve gergi rulmanlarının değişimini yaptık. Ufak ses sorunumuz vardı, bu sayede sesler geçmiş oldu. (Ses tanımı; şırşırşırşır. )
Hemen ardından şanzıman yağımız Castrol ile tekrar değişti ve fren hidroliği boşaltılıp Castrol ile tekrar değişim yapıldı. Bu ürünlerde Motul tercih edebilirdim fakat dükkanda Castrol bulunduğundan maddi olarak Castrol daha uygun oldu.
Sıra geldi egzoz sistemine! Son susturucu ufak ufak dağılmaya başlamıştı. Komşumuz Şadi ustamızın yanına gittik. Son susturucu olarak Renault Mais almamın gereği olmadığı söyledi, yaklaşık fiyatı 850 TL. Ankara üretimi, ömrü yarı yarıya daha kısa olan bir ürün tercih ettik.
Son susturucu değişimi yapıldıktan sonra Şadi usta elleri ile orijinal takoza destek ürünü yaptı. Açıkcası 10 dakika içerisinde yaptığı iş çok hoşuma gitti. Gereği var mıydı? Türkiye şartlarında belki. Olmasa olurdu. İnce düşüncesine teşekkür etmek gerek.
Ustamızın dükkanında isteğime göre egzoz ucu bulamadım. Siyah karbon görünümlü Akra sipariş etmeyi düşünüyordum. Arkadaşlarımın tavsiyesi üzerine farklı bir ürüne yöneldim. Fotoğrafta bulunan Akra'nın tekli olanı. Muhtemelen 2.ürünü sipariş edeceğim. İstediğim ürünler:
Şimdilik üzerinden çıkan egzoz ucunu temizleyerek yerine taktık. Oksijen ile egzoz çıkışını ısıtarak son ayarlarımızı yaptık ve mis gibi oturdu yerine. Tampon çıkışında egzoz için özel kesim fabrikasyon olarak yapılmış. Madem böyle kesim yeri yaptınız, neden orijinal güzel bir egzoz başlığı ile vermediniz bu araçları ey Reno! Uğraştırıyorsun bizi.
Kaporta öncesi trigerimiz değişti, yağ bakımımız yapıldı, fren hidroliği ve şanzıman yağı değiştirildi. Termostat yuvası dayanıklı hale getirildi. Fren hortumlarının yarısı çelik, yarısı korumalı sert plastik olarak gidiyor. Çelik fren hortumuna gerek duymadım. Çamurluklarda ise fren soğutması için gözenekler var, ekstra hortum çekmenin gereği yok gibi görünüyor. Artık bir sonraki konu güncellememiz kaporta videoları ve fotoğrafları ile dolacaktır. Şimdilik bu kadar!
Sonraki gelişmeler:
Deri döşeme.
280MM Fren Diskleri
O.Z veyahut benzer markalarda jant.