Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Planlama ile hayatın uyumu şüphesiz uyuşmuyor. Yaptığım son kazadan sonra maddiyat ve zamanı planlamak pek mümkün olmadı. Kaza üzerinden yaklaşık olarak 5.000 kilometre geçti. Deri koltukların revizyonu, kaportanın revizyonu tamamen askıda kaldı. Malum heves kırıklığı var üzerimizde. Şükür etmek gerekiyor olsa bile sorgulamamak elde değil.
"Petrolhead ruhu pes etmemeli, 3'den 2'ye çekmeli!"
Araç üzerinde işlemlerimi bir süre iptal etmiştim, ta ki pist günleri heyecanı içimi sarana kadar. Aracın kaportası ile ilgili görüşmeyi ustamla birlikte yaptık. Planımız şu şekilde ilerliyor:
Öncelikli olarak Mart ayının sonlarını bekliyoruz. Mart ayının sonlarına geldiğimizde aracın sağ arka kelebek camını eskisi gibi söküyoruz. Tamponlar tekrar sökülüyor ve boyamaya alınıyor. Tamponlarımız boya dışında işlem gerektirmiyor.
Asıl mesele aracımızın komple sağ tarafında. Bel altı bölgesini tekrar saçı görene kadar kazıyoruz. Ardından galvaniz işlemini gerçekleştirip bel altını boyuyoruz. Renk tonunun birebir tutması için komple sağ tarafın verniğini kaldırıyoruz, baştan vernik işlemi yapıyoruz. Bu işlem boya ile aynı iş gereği istiyor. Sonuç olarak sağ taraf komple baştan verniklenmiş, bel altı boyanmış oluyor ve gözle görülür sonradan boyanma hissedilmiyor. Tekrar sıfır kondisyonuna geri dönmüş olacağız. Eğer sadece bel altını boyayıp, sonrasında komple verniği kaldırıp baştan vernik atmazsak vernik kesiği oluşuyor. Bunu istemeyiz, ilk revizyon özenini tekrar göstermemiz gerekiyor. Kara Elmas'a değer.
"Makyajın kadar iç güzelliğin önemli!"
Aracımın benimle birlikteyken olan 2. triger bakımı geldi. Kilometremiz 230.000'e dayandı. Hazır triger ile birlikte yağ bakımını da gerçekleştirelim istedik. Aracın yağ bakımı yaklaşık 100.000 kilometre civarı Castrol Edge, öncesinde ise Elf ile yapılıyordu. Castrol Edge biraz gürültülü çalışıyormuş hissi veriyordu. Artık cesaret edip farklı bir yağa geçmek istedim, pist günlerine katılacağımdan dolayı arkadaşlarımın tavsiyesi ile Motul'a geçmenin doğru olacağını düşündüm. K4M motor 5 litre yağ aldı.
K4M kodlu 1.6 16V Renault motorları yüksek devirde tatmin eden motorlardan birisidir. Fakat yüksek sıkıştırmalarda termostat yuvaları sızıntı yapabilir. Değişim yapıldığında bile orijinal termostat yuvası 20.000 kilometreye dayandığında ufak ufak sızdırmaya başlar. Pist günlerinde bol bol sıkıştırma yapacağımızdan dolayı termostat yuvasında modifikasyon yapmaya karar verdik. Özel olarak SAGEM'in üretmiş olduğu alüminyum alaşım termostat yuvasına geçiş yaptık. Zamanında az bulunduğundan dolayı denk getirip bol bol almıştık. İşimize yaradı.
Aracımız 200.000'i devirdiğinden dolayı, hazır triger söküldükten sonra alternatör bilyası ve ve gergi rulmanlarının değişimini yaptık. Ufak ses sorunumuz vardı, bu sayede sesler geçmiş oldu. (Ses tanımı; şırşırşırşır. )
Hemen ardından şanzıman yağımız Castrol ile tekrar değişti ve fren hidroliği boşaltılıp Castrol ile tekrar değişim yapıldı. Bu ürünlerde Motul tercih edebilirdim fakat dükkanda Castrol bulunduğundan maddi olarak Castrol daha uygun oldu.
Sıra geldi egzoz sistemine! Son susturucu ufak ufak dağılmaya başlamıştı. Komşumuz Şadi ustamızın yanına gittik. Son susturucu olarak Renault Mais almamın gereği olmadığı söyledi, yaklaşık fiyatı 850 TL. Ankara üretimi, ömrü yarı yarıya daha kısa olan bir ürün tercih ettik.
Son susturucu değişimi yapıldıktan sonra Şadi usta elleri ile orijinal takoza destek ürünü yaptı. Açıkcası 10 dakika içerisinde yaptığı iş çok hoşuma gitti. Gereği var mıydı? Türkiye şartlarında belki. Olmasa olurdu. İnce düşüncesine teşekkür etmek gerek.
Ustamızın dükkanında isteğime göre egzoz ucu bulamadım. Siyah karbon görünümlü Akra sipariş etmeyi düşünüyordum. Arkadaşlarımın tavsiyesi üzerine farklı bir ürüne yöneldim. Fotoğrafta bulunan Akra'nın tekli olanı. Muhtemelen 2.ürünü sipariş edeceğim. İstediğim ürünler:
Şimdilik üzerinden çıkan egzoz ucunu temizleyerek yerine taktık. Oksijen ile egzoz çıkışını ısıtarak son ayarlarımızı yaptık ve mis gibi oturdu yerine. Tampon çıkışında egzoz için özel kesim fabrikasyon olarak yapılmış. Madem böyle kesim yeri yaptınız, neden orijinal güzel bir egzoz başlığı ile vermediniz bu araçları ey Reno! Uğraştırıyorsun bizi.
Kaporta öncesi trigerimiz değişti, yağ bakımımız yapıldı, fren hidroliği ve şanzıman yağı değiştirildi. Termostat yuvası dayanıklı hale getirildi. Fren hortumlarının yarısı çelik, yarısı korumalı sert plastik olarak gidiyor. Çelik fren hortumuna gerek duymadım. Çamurluklarda ise fren soğutması için gözenekler var, ekstra hortum çekmenin gereği yok gibi görünüyor. Artık bir sonraki konu güncellememiz kaporta videoları ve fotoğrafları ile dolacaktır. Şimdilik bu kadar!
Maşallah! Kaporta konusunda diyeceğim tek şey nazar çıktı hiç canını sıkma eskisindende güzel olur bu işçilikle bu arada Osman Usta’nın yanınada gitmeyeli uzun zaman oldu Broadway’i sattıktan sonra tercihler güzel görünüyor bu sene piste bende çıkabilirim arkadaşın giuliettası ile beraber çıkma fikrim var umarım karşılaşırız Benim aracımdada tam sentetiğe servis geçiş yaptı açıkçası çok kullanmadım bu ara ama çokta bi farklılık hissedemedim belkide normaldede sessiz olduğundandır Senin deneyiminide merak ediyorum
Maşallah! Kaporta konusunda diyeceğim tek şey nazar çıktı hiç canını sıkma eskisindende güzel olur bu işçilikle bu arada Osman Usta’nın yanınada gitmeyeli uzun zaman oldu Broadway’i sattıktan sonra tercihler güzel görünüyor bu sene piste bende çıkabilirim arkadaşın giuliettası ile beraber çıkma fikrim var umarım karşılaşırız Benim aracımdada tam sentetiğe servis geçiş yaptı açıkçası çok kullanmadım bu ara ama çokta bi farklılık hissedemedim belkide normaldede sessiz olduğundandır Senin deneyiminide merak ediyorum
Öncelikle çok teşekkür ederim, nazar çıktı diyerek düşünmek çok daha iyi oluyor. Haklısın, canımızı sıkmaya hiç gerek yok. Eminim 1 ay sonra tamamen keyfim yerine gelir bu konuda! Osman eniştem artık dükkanda pek durmuyor, dizinden rahatsız ve sadece 2-3 bakınmaya geliyor dükkana. Bir gönlü hala dükkanda Eğer piste çıkma durumun olursa muhakkak haberleşelim, aynı zamanlara denk getirebiliriz, çok daha keyifli olur bu sayede. Ben forumdan Ozan ile çıkmayı düşünüyorum, pisti iyi tanıyor.
Castrol Edge tam sentetik yazıyor fakat öğrendiğim kadarıyla tam sentetik konusu biraz yalandanmış. Tam sentetiğin verilerini karşılamıyor ürün. Motul üst devirlerde bana daha sessiz geldi. Eskiden 3.500 devirde 120 ile sabit giderken daha fazla motor sesi duyuyordum, şimdi ciddi manada ses azalması var. Tabi Toyota'nın motoru daha sessiz olduğundan senin o ince farkı duymaman çok doğal. 10.000 kilometre sonra ne kadar yağ eksiltmiş bakmak gerek, Castrol'de 10.000'de fabrikasyon verisi kadar eksiltme vardı. Merakla bekliyorum
Bu arada jant ve lastiklerimi yeni lastik aldığım bayiye satması için vermiştim. Jant ve lastiklerimi alan kişi ışıklarda duramayıp aracını perte çıkartmış.
Bu arada jant ve lastiklerimi yeni lastik aldığım bayiye satması için vermiştim. Jant ve lastiklerimi alan kişi ışıklarda duramayıp aracını perte çıkartmış.
Öncelikle çok teşekkür ederim, nazar çıktı diyerek düşünmek çok daha iyi oluyor. Haklısın, canımızı sıkmaya hiç gerek yok. Eminim 1 ay sonra tamamen keyfim yerine gelir bu konuda! Osman eniştem artık dükkanda pek durmuyor, dizinden rahatsız ve sadece 2-3 bakınmaya geliyor dükkana. Bir gönlü hala dükkanda Eğer piste çıkma durumun olursa muhakkak haberleşelim, aynı zamanlara denk getirebiliriz, çok daha keyifli olur bu sayede. Ben forumdan Ozan ile çıkmayı düşünüyorum, pisti iyi tanıyor.
Castrol Edge tam sentetik yazıyor fakat öğrendiğim kadarıyla tam sentetik konusu biraz yalandanmış. Tam sentetiğin verilerini karşılamıyor ürün. Motul üst devirlerde bana daha sessiz geldi. Eskiden 3.500 devirde 120 ile sabit giderken daha fazla motor sesi duyuyordum, şimdi ciddi manada ses azalması var. Tabi Toyota'nın motoru daha sessiz olduğundan senin o ince farkı duymaman çok doğal. 10.000 kilometre sonra ne kadar yağ eksiltmiş bakmak gerek, Castrol'de 10.000'de fabrikasyon verisi kadar eksiltme vardı. Merakla bekliyorum
Yaşlı Kurttur Osman Usta yazın arabayı alırken yanımızdaydı sahi o da benim arabadan manuel diye vazgeçmiş sonra otomatiğini almıştı Ereğli’den memnun mu o da aracından Pist konusunda kesinlikle paslaşırız deneyimli bi arkadaşım var şimdilik sağ koltukla yetincem Nisan gibi Zonguldak’tan yeni lastik alıcam biraz ezeyim onları sonra girerim bende
Yaşlı Kurttur Osman Usta yazın arabayı alırken yanımızdaydı sahi o da benim arabadan manuel diye vazgeçmiş sonra otomatiğini almıştı Ereğli’den memnun mu o da aracından Pist konusunda kesinlikle paslaşırız deneyimli bi arkadaşım var şimdilik sağ koltukla yetincem Nisan gibi Zonguldak’tan yeni lastik alıcam biraz ezeyim onları sonra girerim bende
Valla tam manasıyla açıkladın, tam yaşlı kurt. Aracından çok memnun, gayet az yakıyor diyor. 2-3 defa kullanma fırsatım oldu aracını,
çok sessiz ve çok diri. Kolay kolay satmam diyor. Normalde araba değiştirmeden duramazdı. Yan koltuk bile çok keyifli zaman geçirtir, tabi sürücü koltuğunda bambaşka. Lastik konusunda eğer Dunlop düşünüyorsan sana yardımcı olabilirim. Acılık'da ki Dunlop'dan belirli miktarda indirim alabiliyoruz
Yokohama kışlıklarımdan çok memnunum yazlık olarakta onu tercih etmeyi düşünüyorum ama başka seçimde yapabilirim biraz araştırıyım ona göre bi karar veririm teşekkür ettim
Yokohama kışlıklarımdan çok memnunum yazlık olarakta onu tercih etmeyi düşünüyorum ama başka seçimde yapabilirim biraz araştırıyım ona göre bi karar veririm teşekkür ettim
Sürekli uzun yol yapıyoruz, haliyle motor bölümümüz erken kirleniyor. En kötüsü ise tuzlar motor bölgesine yerleşiyor ve paslanmayı hızlandırıyor. Her ay düzenli olarak yaptığım motor temizliğini bir süre ertelemiştim. Bugün tekrardan temizlik işine giriştik. Würth Motor Temizleme Spreyi ve Würth Balata Spreyi ile temizliğimizi yaptık.
Balata spreyi kaba yağları almak için kullanıldı. Son kat motor temizleme spreyi yapıldı.
Şuan eskisi duruyor üzerinde, rölantide çalışırken çok hoş tınısı var. Ses içeriye gelmiyor, sadece dışarı arkadan duyuluyor. Akrapovic veyahut diğer egzoz ucunu alırsam videosunu atarım. Müsait olan ilk zamanda eski uç ile videoyu atacağım. Akrapovic çok güzel bir model
Şuan eskisi duruyor üzerinde, rölantide çalışırken çok hoş tınısı var. Ses içeriye gelmiyor, sadece dışarı arkadan duyuluyor. Akrapovic veyahut diğer egzoz ucunu alırsam videosunu atarım. Müsait olan ilk zamanda eski uç ile videoyu atacağım. Akrapovic çok güzel bir model
Ah ah, Türkiye'de içeriye gelen ses = cebimizden çıkan ceza parası. Şöyle tatlı bir egzoz sistemi güzel olurdu, hafif horultulu, ceza yedirtmeyecek kıvamda
Ah ah, Türkiye'de içeriye gelen ses = cebimizden çıkan ceza parası. Şöyle tatlı bir egzoz sistemi güzel olurdu, hafif horultulu, ceza yedirtmeyecek kıvamda