Renault ve Fiat FCA Birleşiyor mu?

Resmi açıklamada yapılmış değerlendirilip kararımızı açıklayacağız diye. Sizce piyasaya yansıması nasıl olur? Kalite ve ulaşılabilirlik (Dünya geneline satış yapmak) anlamında değişen bir şey olur mu? Bu birleşme olur ise şayet %50 şer ortaklıktan bahsediliyor ve söz hakkı hangi firmada olur? Sonuçta ortaya çıkacak oluşum dünyanın belkide en büyük otomobil üreticilerinden birini ortaya çıkaracak...

 
Son düzenleme:
Söz konusu anlaşma gerçekleşirse umarım Alfa Romeo'yu kötü anlamda etkilemez. Tam yeni modelleriyle tekrar göz doldururken bu sefer ortaklık yüzünden sapıtırlarsa bir daha da toparlanamaz, yazık olur markaya.
 
Ya ben sadece elektrikli araç alanında bi birleşme falan diye duydum ama yabancı kaynaklar da merger diyor nasıl olacak aceba sonuç. Komple bi birleşmeyse ben bi tık üzülebilirim çünkü alt segmentlerde rekabet eden firmalardı özellikle bizim ülkemizde. Rekabet her zaman müşteriye yarar malum
 
Söz konusu anlaşma gerçekleşirse umarım Alfa Romeo'yu kötü anlamda etkilemez. Tam yeni modelleriyle tekrar göz doldururken bu sefer ortaklık yüzünden sapıtırlarsa bir daha da toparlanamaz, yazık olur markaya.


alfa romeo giulia ve stelvio ile fiattan uzaklaşıp ferrariye yakınlaştı, yeni giulietta ile devam ettirecekler. Muhtemelen o çizgiyi bozmazlar hacı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve facelift
bildiğim kadarıyla mito yok, giulia ve giuliettanın 1.3 tb motoru falan gelecek diye okumuştum. @stan biliyordur belki

Tamamdır baktım şimdi portfolyoya mito görünmüyor önümüzdeki dönemlerde çok tuhaf bence küçük sınıfta bir araç bir araçtır :D

piano-2022-modelli.jpg
 
Birleşme gerçekleşse dahi en büyük üretici, hatta en büyük ikinci üretici bile olamıyorlar. Üretimin yoğunluğu low cost olduğundan kalite anlamında pek bir şey beklemiyorum açıkçası. Amacı pazar payını arttırmak ve daha fazla kar elde etmek olan bir birleşme. . Önemli olan Renault, Nissan ve FCA'nın birleşmesi durumunda, otomobillerin ruhuna nasıl bir etkisi olacağı 😄
Reno ve nissan birlesmedimi zaten
 
mevzu şu Fca nın üretim bandından doğru düzgün elektrikli yada Hybrid araba inmiyor. sadece 500e (ki o da sadece kalifornia pazarında) ve pasifica var. avrupanın yeni emisyon düzenlemelerinde banttan inen tüm arabaların emisyonunun ortalaması 99g/km geçmemesi lazım aksi takdirde 1mr euro gibi bi ceza kesilecek. e FCA nın genel olarak motorlarının emisyonları pek düşük sayılmaz ki üretim bantlarında ortalama emisyonuoldukça yükselten maserati, ferrari, SRT, ve hellcat ler gibi yakıtobur doğa katilleri var. sırf bu yüzden Tesla dan hisse satın aldılar ki teslaları kendi bantlarından iniyormuş gibi gösterip ort. emisyonu düşürmek için. reno nissan tarafında ise hem emisyonlar biraz daha düşük hemde ort. emisyon düşüren elektrikli araç üretimi oldukça fazla. FCA nın ortaklık istemesinin başlıca sebeplerinden biri budur. Reno nissan ise pazar payını arttırmak istemektedir
 
  • Beğeni
Tepkiler: At ve HAKANBURSA
Reno ve nissan birlesmedimi zaten

Nissan'ın %40 küsuru Renault'ya, Renault'nun %15'i Nissan'a ait. Ancak birleşme tam anlamıyla yok diye biliyorum. Nissan ABD'de, Arap ülkelerinde vs. çok araç satan bir marka. Renault oralarda yok bile. Nissan, Leaf modeliyle elektrikli araç piyasasında iyi bir konumda.

Avrupa'da Renault'nun etinden sütünden faydalanıyorlar. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Bana ilginç gelen her iki markanın da Avrupa’da güçlü olması nedeniyle birbirlerine yeni pazar kazandırmayacak olması. Yeni pazar açısından bakıldığında daha önce söylentisi çıkan VW - Ford birleşimi (biri Avrupa’da diğeri ABD’de güçlü) ya da Hyundai - Fiat birleşimi (biri Uzakdoğu/ABD’de güçlü diğeri Avrupa’da) daha mantıklı geliyor ama şirket stratejilerini bilemez tabi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bana ilginç gelen her iki markanın da Avrupa’da güçlü olması nedeniyle birbirlerine yeni pazar kazandırmayacak olması. Yeni pazar açısından bakıldığında daha önce söylentisi çıkan VW - Ford birleşimi (biri Avrupa’da diğeri ABD’de güçlü) ya da Hyundai - Fiat birleşimi (biri Uzakdoğu/ABD’de güçlü diğeri Avrupa’da) daha mantıklı geliyor ama şirket stratejilerini bilemez tabi.
FCA amerikaya baya hakim, reno nissan ve infinity dışında amerikaya giremiyor. fca nın lancia dışında her markası amerikada satış yapabiliyor
 
FCA’nın ABD’deki durumunu bilmiyordum. O zaman Renault için mantıklı.
FCA grup bünyesindeki markalar: FIAT, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Ram, Chrysler, Dodge, Jeep.
Yarısı İtalyan yarısı Amerikan markaları yani, başarının nedeni Amerikan markaları. Yoksa FIAT, Alfa falan satış rekorları kırmıyor. Fiat'ın 500, 124 gibi modelleri dışındaki araçlar (örneğin Egea ve Doblo) ABD'de Amerikan markalarının adı altında satılıyor.

Fiat Egea (Dodge Neon)
Fiat Doblo (Ram Promaster City)
 
FCA grup bünyesindeki markalar: FIAT, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Ram, Chrysler, Dodge, Jeep.
Yarısı İtalyan yarısı Amerikan markaları yani, başarının nedeni Amerikan markaları. Yoksa FIAT, Alfa falan satış rekorları kırmıyor. Fiat'ın 500, 124 gibi modelleri dışındaki araçlar (örneğin Egea ve Doblo) ABD'de Amerikan markalarının adı altında satılıyor.

Fiat Egea (Dodge Neon)
Fiat Doblo (Ram Promaster City)
Yine parmağını çok önemli bir noktaya koydun sputnik.İtalyan markaların can çekiştiğini güzel özetledin.
 
Yine parmağını çok önemli bir noktaya koydun sputnik.İtalyan markaların can çekiştiğini güzel özetledin.

Üstteki mesajımda Amerikan markaları olmasa FCA satmıyor gibi bir anlam çıkarılabiliyor, amacım o değildi. Bir iki kelime eksik yazmışım.

FCA'nın ABD'deki başarısı, tanınırlığı veya her ne dersek, İtalyan markalarından değil Amerikan markalarından geliyor demek istemiştim. Diğer İtalyanlar bildiğim kadarıyla dünya genelinde de yüksek satış adetlerine ulaşmıyor ancak FIAT'ın dünya çapındaki satışlarının kötü olduğunu sanmıyorum (verileri incelemedim, tahmin).

Genel olarak FCA'ya bakarsak da Amerikanlar olmasa satışları bu seviyede olmaz düşüncesinin de bir yerde doğru olma ihtimali var, FCA bünyesindeki İtalyan markaları, Amerikan markaları kadar da satmıyorlardır muhtemelen (ABD'nin yıllık satışları malum, Amerikan markalarının ABD'deki fiyatları da malum). Avrupa'da en çok satanlara Panda, 500x gibi modeller girer gibi oldu başka bilmiyorum. Türkiye, Rusya, Brezilya gibi ülkelerde low cost tabir edilen araçlarıyla aslan payını alıyorlardır. Türkiye'de de FIAT denince insanları aklına Croma vs. değil Albea, Palio, Linea geliyor.

Çok varsayım yazdım, FIAT'ı incelemek gerekli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams