Şahin vs Doğan - Yol tutuşu, direksiyon hissi vs. farklar neler ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan hoodie54
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hoodie54

Profesör
100
Marka
Nissan
1)sıfır km şahin ve sıfır km doğan hayal edelim, bu iki aracın, fren güçleri, yol tutuşları, direksiyon hissiyatları arasında fark var mı?
2)(bu soruyu kendim için sormuyorum) doğan slx'in arka kampanalar diske çevrilebiliyor mu orijinal fiat parçası kullanılarak fiat regata gibi mesela?mümkün mü?
 
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan
İlginç bir soru, cevabı merak ettim ben.
Sadece ağırlık ve ağırlık dağılımı olarak bile olsa fark vardır diye tahmin ediyorum, net bilen birisi yazacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
Doğan la Şahin arasında 100 kilo kadar fark var yol tutuşu biraz etkiler / frenler ikisindede aynı diye biliyorum/direksiyon olarak 95 in ikinci yarısında doğan a hidrolik direksiyon geldi Şahin e 98 de geldi doğan in direksiyonu daha hisli bence
 
Dört disk yapılabilir. Ama tehlikeli bir işlem diye biliyorum. Çevremde yapanlar oldu frenlerin alev aldığını söylediler. (Ne kadar doğru bilemem.)/Doğanın direksiyonu daha hisli./ Yol tutuşu olarak bana SLX daha bi iyi gibi geliyor.
 
Net bir bilgim yok fakat dergilerden okuduğumu yorumlayacağım sırf o seneki katalizör değiştiği için “yenilendi” diye manşetlerle lanse edilen araçlardı bunlar.

Dolayısıyla arasında bir fark olacağını zannetmiyorum fakat daha yeni model enjeksiyonlu vesaire Doğan ve Şahinlerde ufak tefek hidrolik direksiyon, daha yumuşak direksiyon gibi şeyler vardır ama frenlere kadar değişmiş donanım seviyesini hiç duymadım.

Söz gelmişken kramayer(kuru) direksiyon neredeyse her zaman daha hislidir.Yani hidrolikten de daha hislidir.(istisnalar hariç)

Fren gücü olarak da kampana disk değişimi gibi uçuk şeyler beklemek yerine o yıldaki vakum, fren merkezi veya hortumları önceki yıla göre güncellenmiştir olsa olsa beklenti o seviyede olmalı.

Son olarak diske çevirme muhabettini de hiç duymadım ama Regata diski olmaz büyük ihtimalle, Regata önden çeker ve çok ayrı platformda bir araç(dış görünüşü sizi yanıltmasın) Doğan Şahin 131 temellidir, 131A isimli kasa kodunda da disk olan versiyonları bulursanız(muhtemelen miriafioriler) değiştirirsiniz veya başka araçlardan kesme biçme ile uyarlarsınız.

Astarı yüzünü geçer orası ayrı tabii ama olmaz diye bir şey yok paradan haber verin demişler ya o hesap.

Hatta Coupe 131’leri toplayan veya 4 kapıyı 2 kapıya çeviren yarış garajı vardı, Benzin TV çekmişti bir video göz atabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
1)sıfır km şahin ve sıfır km doğan hayal edelim, bu iki aracın, fren güçleri, yol tutuşları, direksiyon hissiyatları arasında fark var mı?
2)(bu soruyu kendim için sormuyorum) doğan slx'in arka kampanalar diske çevrilebiliyor mu orijinal fiat parçası kullanılarak fiat regata gibi mesela?mümkün mü?
1) Fren güçleri arasında sistem ve kullanılan parçalar olarak fark yok. Yol tutuş konusunda Doğan daha başarılıdır. Çünkü Şahin'in daha ince tabanlı 13" jantları varken Doğan'ın kalın tabanlı 14" alaşımlı jantları vardır. Hem yere basan yüzey genişliyor, hem lastik yanağı inceliyor, hem de alaşım janttan ötürü unsprung weight azalıyor. Lastik ve jant değişimi direksiyon hissine de çok az yansıyor. Park manevraları Şahin'de biraz daha kolaydır, Doğan ise yüksek hızlarda daha oturaklıdır.
2) Şahin ve Doğan'ı Fiat Regata gibi düşünmek çok yanlış. Görünüşe aldanmamak gerek, görünmeyen platfromu Regata'dan daha eski; Fiat 131 olarak devam. O yüzden Regata'dan ziyade acaba Murat 124 arka diskleri uyabilir mi diye düşündüm. Diske çevrilir mi bilmem ama ne yapılırsa yapılsın, şasi ve süspansiyon geometrisi değiştirilip abs eklenmedikçe fren performansı dramatik şekilde iyileşemez.
 
Şahinin lastikler 13. Doğanın lastikler 14.
Ağırlık farkı var tabiki.
Fren konusundaki en büyük sorunu, frende öne yığılma.
Süspansiyonda değişikliğe gidilmesi lazım.
Doblo diski ve kaliperi,albea merkezi takan var