HABER SEAT Leon 1.4 EcoTSI DSG | TEST

İlla bu aracı alacak olsam, bayiden çıkar çıkmaz yapacağım ilk iş 3,5 cm spor yay ile otomobili alçaltmak olur. Bu araçta o arka süspansiyon varken ne yapsan tam kıvamına gelmeyecek ama spor yay belli ölçüde adam eder. 17'lik jantta da paraya kıyıp en kaliteli spor lastiği alırsın tamamdır. Konfora yapacak bir şey yok artık onu sineye çekeceksin.
 
Sinan'ın tüm yorumlarının altına imzamı atarım. Birkaç opsiyonlu 1.2TSI Style'ını yıllardır kullanıyoruz. Araba alınır mı? Bence alınır. Ama motorunu şanzımanını yürüyenini zorlamayacak kişiler tarafından alınır. Gençler daha çok tercih ediyor ama limitleri düşünülünce bence küçük çocuklu ailelere daha çok hitap eder :) Zorlanmadığı sürece testte gömülen hiçbir yönü ortaya çıkmıyor.
İlla bu aracı alacak olsam, bayiden çıkar çıkmaz yapacağım ilk iş 3,5 cm spor yay ile otomobili alçaltmak olur. Bu araçta o arka süspansiyon varken ne yapsan tam kıvamına gelmeyecek ama spor yay belli ölçüde adam eder. 17'lik jantta da paraya kıyıp en kaliteli spor lastiği alırsın tamamdır. Konfora yapacak bir şey yok artık onu sineye çekeceksin.
Cenk hocam bu araba daha da sertleştirilirse bence dengesi iyice şaşar. Çünkü şu haliyle bile torsiyonlu B segmenti araçlar gibi bozuk zeminlerde arkayı dağıtmaya yatkın bir araba. Daha da sertleştirilirse yol bozukluklarına hiç toleransı kalmaz, otoban faresi 106gti'lar gibi hoplaya zıplaya gitmeye başlar.
Aga 90 bin verilir mi be? Gelin tartışalım gıdısını aldıklarım. Verilir mi ?
Rakipleri düşünülünce verilir. Ben manuelini alırım o ayrı, ama bu donanıma verilir.
 
Cenk hocam bu araba daha da sertleştirilirse bence dengesi iyice şaşar. Çünkü şu haliyle bile torsiyonlu B segmenti araçlar gibi bozuk zeminlerde arkayı dağıtmaya yatkın bir araba. Daha da sertleştirilirse yol bozukluklarına hiç toleransı kalmaz, otoban faresi 106gti'lar gibi hoplaya zıplaya gitmeye başlar.
Okuduğum bazı yazı ve yorumlarda kaliteli spor yaylar amortisörlerin de çalışmasını kolaylaştırıp daha az iş düşer hale getirebiliyormuş. Bu haliyle otomobil fazla dengesiz hareketler sergiliyor. Gövde salınımlarını biraz daha azaltıp yere az daha yaklaştırmak o dengesiz hareketleri azaltabilir diye düşünüyorum. Tabii bozuk ve dengesiz yollarda kopmalar biraz daha keskinleşecektir ama asfaltı bozuk veya düzgün olmayan yolda zaten normal haliyle de gazlamamak lazım bu aracın.
 
Okuduğum bazı yazı ve yorumlarda kaliteli spor yaylar amortisörlerin de çalışmasını kolaylaştırıp daha az iş düşer hale getirebiliyormuş. Bu haliyle otomobil fazla dengesiz hareketler sergiliyor. Gövde salınımlarını biraz daha azaltıp yere az daha yaklaştırmak o dengesiz hareketleri azaltabilir diye düşünüyorum. Tabii bozuk ve dengesiz yollarda kopmalar biraz daha keskinleşecektir ama asfaltı bozuk veya düzgün olmayan yolda zaten normal haliyle de gazlamamak lazım bu aracın.
Araba süspansiyon kaynaklı herhangi bir yığılmadan ötürü dağılmıyor kesinlikle. Pistte bahsi geçen kopmaların hiçbiri yaşanmaz onu da söyleyeyim, bütün sıkıntı ortalama asfalt koşullarında yaşanmaya başlıyor :) Hatta süspansiyon daha yumuşak olsa belki daha dengeli olacak. Golf sırf bu yüzden bile arka süspansiyon dengesi konusunda daha önde olabilir.
 
Adaptif süspansiyon standart değil onu ekleyeyim. Eğer araba alınır mı deseniz bence 97k güzel bir fiyat bence düşünülür. Süspansiyon konforu baya düşündürücü özellikle i30 dan kötüyse :( bir araba konforu kötü ise sürüş keyfi ile bunu dengelemeli diye düşünüyorum o da eksik gibi gözüküyor. Aracın artılar yakıt ekonomisi ve düz yol performansı gibi gözüküyor.Ben 97k ya 150 lik dynamic astra en azından eksik ola konfor yol tutuş olarak dönerdi veya biraz ekler civic 1.5t hb alırdım.
 
İlla bu aracı alacak olsam, bayiden çıkar çıkmaz yapacağım ilk iş 3,5 cm spor yay ile otomobili alçaltmak olur. Bu araçta o arka süspansiyon varken ne yapsan tam kıvamına gelmeyecek ama spor yay belli ölçüde adam eder. 17'lik jantta da paraya kıyıp en kaliteli spor lastiği alırsın tamamdır. Konfora yapacak bir şey yok artık onu sineye çekeceksin.

Torsiyon bir araba spor yay ile virajda dalgalanma olursa daha kolay dengesi bozulmaz mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Araba süspansiyon kaynaklı herhangi bir yığılmadan ötürü dağılmıyor kesinlikle. Pistte bahsi geçen kopmaların hiçbiri yaşanmaz onu da söyleyeyim, bütün sıkıntı ortalama asfalt koşullarında yaşanmaya başlıyor :) Hatta süspansiyon daha yumuşak olsa belki daha dengeli olacak. Golf sırf bu yüzden bile arka süspansiyon dengesi konusunda daha önde olabilir.
Temiz ve düzgün asfaltta gövdenin yana yatması haricinde pek sorun yaşanmaz, pistte dahil tabii dediğin gibi. Keskin ve sert otomobil bozuk ve engebeli yollarda bu süspansiyonla daha ani kopmalar yaşıyor doğru. Ama helezon yayları yumuşatmak da maalesef bir işe yaramıyor. Benim eski c4 ile leon'un arkaları birebir aynı tepkileri veriyor. C4 leon'dan daha yumuşak bir araçtı ama süspansiyon kalitesi ikisinde de iyi olmadığı için gövdenin bozuk yollarda fazladan yaptığı her salınımı ve hareketi süspansiyon karşılayamıyor. Doğru bozuk yolda böyle bir süspansiyona sahip aracı yumuşatmak nispeten daha faydalı olsa bile bu da çözüm değil. Dediğim gibi aracın süspansiyonları gövdenin salınımlarına karşılık veremiyor. Bu sebeple otomobilin yerden yüksekliğini biraz daha azaltıp, ağırlık merkezini aşağı çekip, yayları azıcık daha sertleştirmek bu gövde hareketlerini azaltıyor. Azalan gövde hareketleriyle süspansiyona daha az iş düşüyor. Ben c4'den biliyorum, torsiyonlu aracı bu kadar yumuşatınca iyice sapıtıyor.
 
Torsiyon bir araba spor yay ile virajda dalgalanma olursa daha kolay dengesi bozulmaz mı?
Yaydan yaya fark eder. Spor yayların hepsi otomobili sertleştirmiyor ya da kaskatı hale getirmiyor. Otomobilin yerden yüksek yapısını azaltıp ağırlık merkezini aşağı çekmek gövdenin yapacağı fazladan salınımları azaltabilir. Torsiyonlu araca bu işlemi yaptığınızda limitleri yükselir ama kopuşları ani olur. Artık o şoförün tercihine kalmış.
 
Yaydan yaya fark eder. Spor yayların hepsi otomobili sertleştirmiyor ya da kaskatı hale getirmiyor. Otomobilin yerden yüksek yapısını azaltıp ağırlık merkezini aşağı çekmek gövdenin yapacağı fazladan salınımları azaltabilir. Torsiyonlu araca bu işlemi yaptığınızda limitleri yükselir ama kopuşları ani olur. Artık o şoförün tercihine kalmış.

Bunca şeyi düşüneceğimize alalım bağımsız süspansiyonlu bir araba :) peki astra nasıl bu kadar iyi yol tutuyor çokta alçak bir araba değil kopmaları da çok ani değil diye biliyorum
 
Bunca şeyi düşüneceğimize alalım bağımsız süspansiyonlu bir araba :) peki astra nasıl bu kadar iyi yol tutuyor çokta alçak bir araba değil kopmaları da çok ani değil diye biliyorum
Astra'nın helezon yayları da sert ayarlı bir otomobil. Gövde yana yatması ve salınımı zaten az. Buna ek olarak arkada torsiyondan bir tık daha iyi olan watts bağlantısı yer alıyor. Bu bağlantıda tekerleklerden biri bozuk yola girince, maruz kaldığı etkiyi diğer lastik ile %50-50 şeklinde paylaşıyor. Torsiyona göre daha dengeli tepkiler verebiliyor. Mesela astra k'da tıpkı yaylı bir araç gibi sertleştirilmiş, limitleri yüksek ama kopunca ani geliyor.
 
@berkertekin hocam mevzuyu tam toparlayamadım :D Senin dediğin gibi bu şekil torsiyonlu bir araçta spor yay kopmayı ani hale getirir ama stok haline göre de viraj limitini yükseltir. Kopma daha geç gelir ama keskin gelir. Yumuşak haliyle yani stok haliyle kullanmam diyorum çünkü yumuşakken de kopmalar yine ani diyebileceğimiz ve dengesiz şekillerde geliyor. Sinan'ın testte bahsettiği arka taraf dalgalanıyor dediği hep bu. Ama buna rağmen de limitler düşük. Dolayısıyla kopmaları ani olsun ama limiti yükselsin isteğim ağır bastığı için spor yay takabilirim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
@berkertekin hocam mevzuyu tam toparlayamadım :D Senin dediğin gibi bu şekil torsiyonlu bir araçta spor yay kopmayı ani hale getirir ama stok haline göre de viraj limitini yükseltir. Kopma daha geç gelir ama keskin gelir. Yumuşak haliyle yani stok haliyle kullanmam diyorum çünkü yumuşakken de kopmalar yine ani diyebileceğimiz ve dengesiz şekillerde geliyor. Sinan'ın testte bahsettiği arka taraf dalgalanıyor dediği hep bu. Ama buna rağmen de limitler düşük. Dolayısıyla kopmaları ani olsun ama limiti yükselsin isteğim ağır bastığı için spor yay takabilirim :D
Cenk hocam virajların girişiyle çıkışının %90 ihtimalle bir olmadığı ülkede çok iyimser bir yaklaşım olur bu tarz bir araca limit kasmak. Bu arabanın yapısı böyleyse bunu bilerek alır ona göre kullanırım hiçbir şey olmaz. :) Şu haliyle limitlerde ne kadar kopsa da ESP toparlayabiliyor. Daha çok sertleştirip kopmaları daha ani hale getirilirse esp de kurtarmayabilir. İşleri sakata sokar bence.
Leon abi bu, çok da şeyyapmamak lazım. Otur içine, A'dan B'ye efendi efendi gidip iyi denebilecek iç mekanının tadını çıkar :D Edit: Arttırıyorum, gerek yok bu kadar gitmesine, al 1.0 motorlusunu gez işte :)
 
Cenk hocam virajların girişiyle çıkışının %90 ihtimalle bir olmadığı ülkede çok iyimser bir yaklaşım olur bu tarz bir araca limit kasmak. Bu arabanın yapısı böyleyse bunu bilerek alır ona göre kullanırım hiçbir şey olmaz. :) Şu haliyle limitlerde ne kadar kopsa da ESP toparlayabiliyor. Daha çok sertleştirip kopmaları daha ani hale getirilirse esp de kurtarmayabilir. İşleri sakata sokar bence.
Leon abi bu, çok da şeyyapmamak lazım. Otur içine, A'dan B'ye efendi efendi gidip iyi denebilecek iç mekanının tadını çıkar :D Edit: Arttırıyorum, gerek yok bu kadar gitmesine, al 1.0 motorlusunu gez işte :)
Zaten bu aracı ben de alsam o kadar viraj kasmak için almam :D C4'ü aldığımız ve kullandığım ilk zamanlarda virajdan viraja atardım ama otomobili tanıyınca onu artık yapmak imkansız hale geliyor. Viraja sert giriyorsun otomobil dalgalanıp duruyor, arka taraf kasanın hareketiyle başa çıkamıyor, bir sekiyor ( kopuyor ), bir tekrar tutunup dalgalanmaya başlıyor. Böyle tarifi de mümkün değil absürt tepkiler veriyor aynı leon gibi :D O yüzden satmasaydım eğer spor bir yay alıp limitleri biraz daha yukarı çıkaracaktım ama hiç bir zaman da limitleri zorlamayacaktım. Çünkü dediğim gibi stok haliyle bile kopuyor, ek olarak limitleri de düşük halde. En azından limitini yükselteyim mantığına bürünmüştüm son zamanlarda. Ama söylediğin gibi bu araçlarla bozuk yollarda viraj kasmamak lazım. Arka tarafa hakim olamıyorsun, nerede nasıl tepki vereceğini de kestiremiyorsun. Allah sahiplerine sabır versin :D