HABER SEAT Leon 1.4 EcoTSI DSG | TEST

O zamanda acaip çirkin oluyor abi sanki anahtar kırılmışta bantla tutturmuşuz gibi :D:D. İşin daha komiği annem aynı zamanda peyzaj mimari olduğu için bahçıvan abilerimden birine aracın anahtarını vermiş ve bagajda bulunan çiçek kasalarını seraya taşımasını çok çok yorgun olduğunu ve kasaların ağır olduğunu söylemiş. Bahçıvan abimiz arabayı anahtar üzerinden açmış kasaları almış daha sonrasında ise anahtar üzerinden yine kapıları kitlemiş. Buraya kadar herşey iyi hoş fakaaaatt malumunuz hala çoğumuz arabayı kitledikten sonra kitlendi mi diye gideriz bi kapısını açmaya çalışırız. Kasaları arabadan alan abimiz de aracın kitlendiğinden emin olmak için elini kapıya atmış. Tabi elini kapıya atmasıyla arava açılmasın mı? adam bi garipsemiş en az 10 kere aynı şeyi yapmış yok yine kapılar açılıyor. Anahtarı almış otoparkın bir ucuna koymuş denemiş yine kapılar açılıyor. Tabi neredeyse kafayı yemiş çok garipsemiş sonra annemin yanına gitmiş sizin bu araba bozuk hoca hanım kutluyorum hemen açılıyor dikkat edin valla arabayı soyup soğana çevirirler aman diyim demiş. Tabi annem yaa öyle mi falan demiş geçiştirmiş çünkü o sırada sınav hazırlıyormuş fakat bahçıvan abiyi dinlerken gülmemek için kendini zor tutmuş vallahi o_O. Demem o ki bu teknoloji bile daha insanlara fazla yenilikci geliyor acaba otonom sürüş yaygınlaşınca neler olacak neler :D.
Çalıştığım eski şirketin olduğu binada güvenlikçiler bu tarz arabaları çözemiyorlardı, bazı otm. arabaları da kullanamıyorlardı. Kısıtlı alanda birini çekip ötekini çıkarmak gerekebiliyordu. Orada işi gücü bırakıp az valelik yapmadım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Motor Şanzıman güzel. motor böyleyse dizel araba almaya gerek yok. sinan abi test muhteşem eski günlerdeki gibi yerin dibine sokmalara devam :D zaten otoparkın en büyük kanal olmasındaki sebep doğruları söylemesi anlatması. bizde bunu istiyorduk. elinize yüreğinize sağlık. otoparka desteğimiz sürecek...
 
Civic ve astra var benzer fiyat-performans verebilecek
katılmıyorum civic de astra da daha pahalı ve şanzımanları çok kötü.ki leon hiç sevmem 1 hafta kullandım illallah ettim. civic sport manuelini 97 98k dan getirirse ben leon'un yüzüne bile bakmam ama otomatik şanzıman isteyip cvt istemeyenler ne yapacak? leon bu konuda fiyatına göre alternatifsiz. astra oralardan çok uzak zira 107k
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
katılmıyorum civic de astra da daha pahalı ve şanzımanları çok kötü.ki leon hiç sevmem 1 hafta kullandım illallah ettim. civic sport manuelini 97 98k dan getirirse ben leon'un yüzüne bile bakmam ama otomatik şanzıman isteyip cvt istemeyenler ne yapacak? leon bu konuda fiyatına göre alternatifsiz. astra oralardan çok uzak zira 107k
Astra nın 150lik dynamic 97k evet dediğiniz gibi civic çıtır daha pahalı o da 101k
 
Astra nın 150lik dynamic 97k evet dediğiniz gibi civic çıtır daha pahalı o da 101k
Astra Dynamic 150 ile bunu karşılaştırmak yanlış olur şanzıman olarak falan baya geride onun yerine 200'luk ile karşılaştırmak kağıt üstünde değil ama günlük hayat kullanımı için daha iyi olur.
 
Astra Dynamic 150 ile bunu karşılaştırmak yanlış olur şanzıman olarak falan baya geride onun yerine 200'luk ile karşılaştırmak kağıt üstünde değil ama günlük hayat kullanımı için daha iyi olur.
Şanzıman olarak geride ise tutuş olarak önde 200bg lik fark açılır gider 150 lik ile kıyaslamak daha mantıklı
 
  • Beğeni
Tepkiler: ihsan
150 hp ve altı modellerde torsiyon kullanılıyormuş. Sanırım daha güçlü modellere saklamışlar bağımsız süspansiyonu.
2012 yılında yani mqb geçeceğini duyurduğunda 125 bg üstü bağımsız olacağını ilan ettiği haberiaradım bulamadım. Kimisi 150 diyor kimisi 180 herhalde bakmak en iyisi olacak Eski otopark leon tsi testinde arkası bağımsız olmasına rağmen çok kötü diyordu Sinan. benim fikrim 150 bglik bir araba kesinlikle bağımsız olmalı , vag groupta kesinlikle bence belirledikleri 125 bg barajı nedeniyle dizel araçlarini hyundai Opel gibi çok yüksek bg de üretmiyorlar. Testte birde trim seslerinden bahsedilebilirdi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
2012 yılında yani mqb geçeceğini duyurduğunda 125 bg üstü bağımsız olacağını ilan ettiği haberiaradım bulamadım. Kimisi 150 diyor kimisi 180 herhalde bakmak en iyisi olacak Eski otopark leon tsi testinde arkası bağımsız olmasına rağmen çok kötü diyordu Sinan. benim fikrim 150 bglik bir araba kesinlikle bağımsız olmalı , vag groupta kesinlikle bence belirledikleri 125 bg barajı nedeniyle dizel araçlarini hyundai Opel gibi çok yüksek bg de üretmiyorlar. Testte birde trim seslerinden bahsedilebilirdi
O Golf ve A3 için geçerli. Leon ve Octavia'da Cupra ve RS versiyonları bağımsız diye biliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
ben hiç bir zaman bu arabayı bu kadar yerden yere vurulmasını anlamıs değilim .1.5 senedir kullanmaktayım .1.6 tdi dsg olan aracımım 63 bin km de suan.Mekanık acından bir kaç problem yaşadım ve onlarda servisde garantiden değiştirildi.Bir ara aracımı satıp ustune ekleyip sıfır araç almaya niyetlendim. Test sürüşüne cıkmadığım araba kalmadı C sınıfında.Her seferinde arabama binince kıymetini daha cok anladım.Buraya bazı şeyleri yazmadan once baskalarının laflarıyla değilde kullanıp görüşünüzü yazarsanız daha doğru olur.
 
ben hiç bir zaman bu arabayı bu kadar yerden yere vurulmasını anlamıs değilim .1.5 senedir kullanmaktayım .1.6 tdi dsg olan aracımım 63 bin km de suan.Mekanık acından bir kaç problem yaşadım ve onlarda servisde garantiden değiştirildi.Bir ara aracımı satıp ustune ekleyip sıfır araç almaya niyetlendim. Test sürüşüne cıkmadığım araba kalmadı C sınıfında.Her seferinde arabama binince kıymetini daha cok anladım.Buraya bazı şeyleri yazmadan once baskalarının laflarıyla değilde kullanıp görüşünüzü yazarsanız daha doğru olur.
sizin arabanızın benzerini yaklaşık 1 hafta kullandım. yorumlarım burada. otopark yorumlarına bakmadan kendim tecrübe ederek yazdım. okumak isterseniz buyrun:

https://www.otopark.com/forum/threads/2016-seat-leon-1-6-tdi-110hp-dsg.4487/
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
ben hiç bir zaman bu arabayı bu kadar yerden yere vurulmasını anlamıs değilim .1.5 senedir kullanmaktayım .1.6 tdi dsg olan aracımım 63 bin km de suan.Mekanık acından bir kaç problem yaşadım ve onlarda servisde garantiden değiştirildi.Bir ara aracımı satıp ustune ekleyip sıfır araç almaya niyetlendim. Test sürüşüne cıkmadığım araba kalmadı C sınıfında.Her seferinde arabama binince kıymetini daha cok anladım.Buraya bazı şeyleri yazmadan once baskalarının laflarıyla değilde kullanıp görüşünüzü yazarsanız daha doğru olur.
Sizden daha uzun zamandır kullanıyoruz. :) İlk çıktığı zaman TDI manuel vitesini de uzun uzun kullanmıştım. TDI&dsg kombinasyonunu ise Octavia ve Golf'te deneyimledim. Yorumum şöyledir:
Sinan'ın tüm yorumlarının altına imzamı atarım. Birkaç opsiyonlu 1.2TSI Style'ını yıllardır kullanıyoruz. Araba alınır mı? Bence alınır. Ama motorunu şanzımanını yürüyenini zorlamayacak kişiler tarafından alınır. Gençler daha çok tercih ediyor ama limitleri düşünülünce bence küçük çocuklu ailelere daha çok hitap eder :) Zorlanmadığı sürece testte gömülen hiçbir yönü ortaya çıkmıyor.

Cenk hocam bu araba daha da sertleştirilirse bence dengesi iyice şaşar. Çünkü şu haliyle bile torsiyonlu B segmenti araçlar gibi bozuk zeminlerde arkayı dağıtmaya yatkın bir araba. Daha da sertleştirilirse yol bozukluklarına hiç toleransı kalmaz, otoban faresi 106gti'lar gibi hoplaya zıplaya gitmeye başlar.

Rakipleri düşünülünce verilir. Ben manuelini alırım o ayrı, ama bu donanıma verilir.
@Renard ın yorumlarına da büyük ölçüde katılıyorum.
 
Yorumlarınızın çoğuna katılıyorum.Farları ben biraz yukarıya kaldırarak sorunu cözdüm hatta coğu arabadan güzel durumda.Dediğiniz doğru ilk haliyle gayet vasat bir durumdaydı.Aracımın 16 inc ve conti premium contact 5 lastikler bulunmaktadır.Konfor ve yol sesi de gayet iyi durumda.Ama şunu söylemeliyimki araçtaki trim sesi cok fazla.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Ben aracı sakin kullanan bir kişiyim.Eskişehir izmir arasını 3.9 lit ortalama ile bile gitmişliğim var.Bu soylenenlerı ve yorumları 1.5 senede sadece 1 defa yaşadım.Oda birden bırakmasıydı.Açıkca söylemem gerekirse oda benim salaklığımdır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard