HABER SEAT Leon 1.4 EcoTSI DSG | TEST

Zaten bu aracı ben de alsam o kadar viraj kasmak için almam :D C4'ü aldığımız ve kullandığım ilk zamanlarda virajdan viraja atardım ama otomobili tanıyınca onu artık yapmak imkansız hale geliyor. Viraja sert giriyorsun otomobil dalgalanıp duruyor, arka taraf kasanın hareketiyle başa çıkamıyor, bir sekiyor ( kopuyor ), bir tekrar tutunup dalgalanmaya başlıyor. Böyle tarifi de mümkün değil absürt tepkiler veriyor aynı leon gibi :D O yüzden satmasaydım eğer spor bir yay alıp limitleri biraz daha yukarı çıkaracaktım ama hiç bir zaman da limitleri zorlamayacaktım. Çünkü dediğim gibi stok haliyle bile kopuyor, ek olarak limitleri de düşük halde. En azından limitini yükselteyim mantığına bürünmüştüm son zamanlarda. Ama söylediğin gibi bu araçlarla bozuk yollarda viraj kasmamak lazım. Arka tarafa hakim olamıyorsun, nerede nasıl tepki vereceğini de kestiremiyorsun. Allah sahiplerine sabır versin :D

AMİN :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve bt
Zaten bu aracı ben de alsam o kadar viraj kasmak için almam :D C4'ü aldığımız ve kullandığım ilk zamanlarda virajdan viraja atardım ama otomobili tanıyınca onu artık yapmak imkansız hale geliyor. Viraja sert giriyorsun otomobil dalgalanıp duruyor, arka taraf kasanın hareketiyle başa çıkamıyor, bir sekiyor ( kopuyor ), bir tekrar tutunup dalgalanmaya başlıyor. Böyle tarifi de mümkün değil absürt tepkiler veriyor aynı leon gibi :D O yüzden satmasaydım eğer spor bir yay alıp limitleri biraz daha yukarı çıkaracaktım ama hiç bir zaman da limitleri zorlamayacaktım. Çünkü dediğim gibi stok haliyle bile kopuyor, ek olarak limitleri de düşük halde. En azından limitini yükselteyim mantığına bürünmüştüm son zamanlarda. Ama söylediğin gibi bu araçlarla bozuk yollarda viraj kasmamak lazım. Arka tarafa hakim olamıyorsun, nerede nasıl tepki vereceğini de kestiremiyorsun. Allah sahiplerine sabır versin :D
Abi kesinlikle sert yay bu tarz arabaları çok çekilmez yapıyor. Ben onu bir arkadaşın Astra H'sinde tattım, zaten ben tattıktan kısa süre sonra da araba pert oldu :D. Uç noktasını ise süspansiyon modifiyeli 106gti ve Corsa B ile yaşadım. Yemin ederim 80'le E-5 karayolunda gidilmiyordu. Leon standart kullanımda kesinlikle temiz gidiyor. Ağırlık merkezi filan bayağı aşağıda, o konuda bayağı dengeli. Sürücü limit kasmadıkça işler çirkinleşmiyor. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Abi kesinlikle sert yay bu tarz arabaları çok çekilmez yapıyor. Ben onu bir arkadaşın Astra H'sinde tattım, zaten ben tattıktan kısa süre sonra da araba pert oldu :D. Uç noktasını ise süspansiyon modifiyeli 106gti ve Corsa B ile yaşadım. Yemin ederim 80'le E-5 karayolunda gidilmiyordu. Leon standart kullanımda kesinlikle temiz gidiyor. Ağırlık merkezi filan bayağı aşağıda, o konuda bayağı dengeli. Sürücü limit kasmadıkça işler çirkinleşmiyor. :)
Demek c4'den daha iyi halde bu konuda. C4'ün stok haliyle viraja dalınca ön taraf bir yığılıyor, bozuk yolu atlatıp arka tarafa gelince bu sefer arka kısımdan pat diye ses gelip havalanıyor ve virajın dışına doğru sekiyor. Tabii bunları direksiyondan anlamak ne mümkün :D Kasanın hareketinden anlıyorsun. Ben en sonunda çıldırmıştım da gözü karartıp kaliteli yay alacaktım. Aracı ford bayisine bırakıp focus'u aldığımda kendimi premium bir araca geçmiş gibi hissetmiştim düşün o derece fark vardı arada.
 
Giulietta'da biraz daha farklı bir arka süspansiyon sistemi var. Yine torsiyona benzer bir şeye bağlılar ancak tekerler bağımsız hareket edebilecek şekilde çoklu bağlantıya da sahip. Yarı bağımsızla tam bağımsız arasında bir sistem.
 
Onu bunu bilmem de bu aracın bu kadar falsosuna rağmen bu kadar satması büyük başarı. Ha Leon hakkındaki klasik görüş olan "malzeme kalitesi düşük Golf" intibası olmasa bu sattığının yarısını bile satamaz.
 
Onu bunu bilmem de bu aracın bu kadar falsosuna rağmen bu kadar satması büyük başarı. Ha Leon hakkındaki klasik görüş olan "malzeme kalitesi düşük Golf" intibası olmasa bu sattığının yarısını bile satamaz.
Vallahi hocam ilk zamanlar bu otomobil çıktığında f/p oranı oldukça yüksekti. Rakamlar bu hale gelmeden evvel çok kaçan, nispeten az yakan ve güzel şanzıman tepkilerine sahip, dolu sayılabilecek bir otomobil için iyi fiyatlandırmaya sahipti. Dediğin gibi vw algısı da bunu iyice körükledi. Ama şu saatten sonra 97 bin liralık fiyat etiketiyle beraber benim için f/p özelliğini kaybetmiştir. Ne konforu ne yol tutuşu olmayan bir arabaya bu parayı vermem açıkçası.
 
Daha dün akşam @berkertekin abiye anlattığım olayı sizinle paylaşayım.Yol istediğim ama vermek yerine gaza abanan bir leon vardı.Alsancak-Bornova viyadüğünde az kalsın virajda kafadan kayarak patlıyordu.İçeri şeritten onu geçiyordum ki bariyerlere girmekten kurtarıp önüme savruldu.. Hiç leon tecrübem olmadı ama dün gördüklerim bir kanaat oluşturdu kafamda
 
Onu bunu bilmem de bu aracın bu kadar falsosuna rağmen bu kadar satması büyük başarı. Ha Leon hakkındaki klasik görüş olan "malzeme kalitesi düşük Golf" intibası olmasa bu sattığının yarısını bile satamaz.
Vallahi hocam ilk zamanlar bu otomobil çıktığında f/p oranı oldukça yüksekti. Rakamlar bu hale gelmeden evvel çok kaçan, nispeten az yakan ve güzel şanzıman tepkilerine sahip, dolu sayılabilecek bir otomobil için iyi fiyatlandırmaya sahipti. Dediğin gibi vw algısı da bunu iyice körükledi. Ama şu saatten sonra 97 bin liralık fiyat etiketiyle beraber benim için f/p özelliğini kaybetmiştir. Ne konforu ne yol tutuşu olmayan bir arabaya bu parayı vermem açıkçası.
Ablamlar 1.2tsi style ve birkaç küçük opsiyonu zamanında Clio'dan vazgeçip aşağı yukarı aynı bütçeyle aldılar. Böyle düşününce Leon, B sınıfı için harika bir araba :)
 
Daha dün akşam @berkertekin abiye anlattığım olayı sizinle paylaşayım.Yol istediğim ama vermek yerine gaza abanan bir leon vardı.Alsancak-Bornova viyadüğünde az kalsın virajda kafadan kayarak patlıyordu.İçeri şeritten onu geçiyordum ki bariyerlere girmekten kurtarıp önüme savruldu.. Hiç leon tecrübem olmadı ama dün gördüklerim bir kanaat oluşturdu kafamda
Viyadükler öyle tehlikelidir ki bazen standart dışı virajları olabildiği gibi yüksek hızda seyir ederken keskin yol birleşimleri otomobili direkt olarak seken demir yığını haline getirebiliyor. Viyadüklerde dikkatli olmak lazım.
 
Ablamlar 1.2tsi style ve birkaç küçük opsiyonu zamanında Clio'dan vazgeçip aşağı yukarı aynı bütçeyle aldılar. Böyle düşününce Leon, B sınıfı için harika bir araba :)
O fiyatlar seviyesindeyken kesinlikle tercih edilebilir bir otomobildi zaten. Ben olsam ben de alabilirdim. Şimdi 100 bin lira bandına yaklaşınca insanın eli cebine gitmiyor vallahi.
 
Bir sorum olacak kablosuz şarj bölümü artık baya bir otomobilde görmeye başladığımız bir şey oluyor.Leon da da varmış.Şarj hızı nasıldır,kullanışlı mıdır?? Tecrübe edenlerler var mı?
 
Premium'dan saymazsak o da girer listeye doğru.

Giuletta ne zamandan beri premium oldu :)

Vallahi hocam ilk zamanlar bu otomobil çıktığında f/p oranı oldukça yüksekti. Rakamlar bu hale gelmeden evvel çok kaçan, nispeten az yakan ve güzel şanzıman tepkilerine sahip, dolu sayılabilecek bir otomobil için iyi fiyatlandırmaya sahipti. Dediğin gibi vw algısı da bunu iyice körükledi. Ama şu saatten sonra 97 bin liralık fiyat etiketiyle beraber benim için f/p özelliğini kaybetmiştir. Ne konforu ne yol tutuşu olmayan bir arabaya bu parayı vermem açıkçası.

Şu sıralar fiat egea ilgimi çekiyor. 1.6 dizel otomatik fullü adaptif cc,otomatik fren,7 inç dokunmatik ekran gibi donanımlar dahil fiyatı da 101k
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Giuletta ne zamandan beri premium oldu :)



Şu sıralar fiat egea ilgimi çekiyor. 1.6 dizel otomatik fullü adaptif cc,otomatik fren,7 inç dokunmatik ekran gibi donanımlar dahil fiyatı da 101k
O ikilemde hep kalıyorum. Alfa romeo markasından ötürü gui c mi yoksa c+ mı ayırt edemiyorum :D
Vallahi açıkçası egea'yı ben de beğeniyorum. Fakat 100k çok para. Tercih meselesi, alana neden aldın demem ama benim elim 100 bin lira vermeye gitmez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Giuletta ne zamandan beri premium oldu :)



Şu sıralar fiat egea ilgimi çekiyor. 1.6 dizel otomatik fullü adaptif cc,otomatik fren,7 inç dokunmatik ekran gibi donanımlar dahil fiyatı da 101k
Egea'nın sürüşü Leon'dan bariz daha dengeli. İç hacmi de Leon'a göre daha geniş. Leon'un ise iç mekandaki oyuncakları daha başarılı. LED farlar, sunroof vb. güzellikleri var. Leon'un 15k km'de bir 700lira civarı bir bakım masrafı var. Egea'da 20k km'de 600 lira içerisinde bakımı hallediyorlar. İç mekan kalitesi olarak denk araçlar. Tercih meselesi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche