KAPALI Seat Leon FR 1.4 TSİ DSG mi Honda Civic HB 1.5 Turbo Benzin CVT mi?

sonmohican

Asfalt Kurutucu
49
Marka
Opel
Herkese iyi forumlar dilerim.Evet başlıkta da gördüğünüz gibi 2 araba arasındayız.Sinan abinin videosu sayesinde Civic'i yeni keşfettim. Ondan önce aklımızda Leon vardı ama şuan aklımız karışık. Leon un trim sesleri olsun yol tutuşu gibi sorunlarını biliyorum ama Civic'de öyle bir şey duymadım.
Civic için kaportanın kalitesizliği ile ilgili bir sorun ve CVT'nin pek sevilmediğini duydum.

Siz hangisini önerirsiniz?
Yardımlarınızı bekliyorum herkese teşekkür ederim şimdiden.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ben garantici ve sorunsuzluktan yana bir adamım:D tonla para sayıp DSG arızası ile uğraşmak istemem milisaniyeleri de kendine kalsın DSG'nin.:)Honda Civic HB 1.5 Turbo alırım keyfime bakarım hem bu kasalarda göçük sıkıntısı da yok, varsın vitesi geç atıyor diye söveyim.:)

Açıkçası benim de tercihim Civic olurdu fakat Honda'nın da turbo motorlarında bir sürü problem ortaya çıktı. Alacak kişinin DSG'den kaçayım derken Honda'nın motor sorunlarınla (yağ yakıt karışma ve turbo gibi) uğraşma ihtimali var..
Honda'nın turbo motoru şu an için sorunları bilinen DSG'den çok daha kapalı bir kutu..Honda Türkiye'nin oscarlık tüketiciyi sallamama performansları eklenince ortaya daha tehlikeli bir durum çıkıyor :D
 
Son düzenleme:
Açıkçası benim de tercihim Civic olurdu fakat Honda'nın da turbo motorlarında bir sürü problem ortaya çıktı. Alacak kişinin DSG'den kaçayım derken Honda'nın motor sorunlarınla (yağ yakıt karışma ve turbo gibi) uğraşma ihtimali var..
Tabii hem sorunsuz diye japona yönelip hem de arıza çıkarması insanın canını sıkar ama sizinde bildiğiniz üzere turbo benzinli motorlarda genel olarak sıkıntı çıkma durumu daha fazla oluyor atmosferiğe oranla TSi da bile oluyor bu durum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Tabii hem sorunsuz diye japona yönelip hem de arıza çıkarması insanın canını sıkar ama sizinde bildiğiniz üzere turbo benzinli motorlarda genel olarak sıkıntı çıkma durumu daha fazla oluyor atmosferiğe oranla TSi da bile oluyor bu durum.

E orasi oyle. Dikenin girmesine katlanabileceksen seveceksin o gulu :D
Oyle bol torkun az hacimden cok beygirin bir faturasi olacak tabii
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Leon'u neden bu kadar yerdiğinizi anlayamıyorum yol tutuşu kötü diye diye hepiniz rallicisiniz de haberimiz mi yok?
Uzun yolda 200km yle virajlara mı giriyorsunuz da kötü geliyor hepiniz şehir içinde trafiğin içinde kullanıcaksınız her iki aracıda. Ben sizin yerinizde olsam öncelikle yakıtını düşünürüm Civic turboların ilk çıktığı zamanlarda alıpta 10 litreden aşağı yakmadığını söyleyerek satan çok insan oldu. Hangisi daha uygun geliyorsa hangisini daha uzun süreli kullanabilceğinize inanıyorsanız tabi ki onu alın sonuçta her iki aracada 100k üstü para verilcek ama ikisininde büyük eksileri var. CVT çok hissiz bir şanzıman ve yakıt konusunda da DSG kadar iyi olmayan bir şanzıman ama onun dışında da sorunsuz ömürlük şanzıman. DSG size böyle bir sorunsuzluk sunmaz ama kullanırken yüzünüzü de güldürür bunların hepsini bir arada düşünüp bir karar vermeniz lazım.
 
Leonu neden bu kadar yerdiğinizi anlayamıyorum yol tutuşu kötü diye diye hepiniz rallicisiniz de haberimiz mi yok? uzun yolda 200km yle virajlara mı giriyorsunuz da kötü geliyor hepiniz şehir içinde trafiğin içinde kullanıcaksınız her iki aracıda.
Su yol tutusu viraj donme hizi, viraj limitiyle olcmekten ne zaman vazgececek insanlar merak ediyorum.. Dogan'a kaliteli kay takarsan o da yuksek hizla viraj donuyor. Mevzu yol tutup tutmamasi degil. Dengesiz bir araba. Nerede nasil tepki verecegi, arkasinin hangi asamada kopup esp'ye emanet birakacagi belli degil. Ustelik bunu basaramayan sasi ve suspansiyon sistemi ayni zamanda sizin bahsettiginiz sehir ici hizlarinda da civic gibi konfor sunamiyor. Hepiniz 200'le viraj donuyorsunuz sanki geyigini su forum ortamlarinda artik biraksak daha yapici ilerleyecek konular.
 
Su yol tutusu viraj donme hizi, viraj limitiyle olcmekten ne zaman vazgececek insanlar merak ediyorum.. Dogan'a kaliteli kay takarsan o da yuksek hizla viraj donuyor. Mevzu yol tutup tutmamasi degil. Dengesiz bir araba. Nerede nasil tepki verecegi, arkasinin hangi asamada kopup esp'ye emanet birakacagi belli degil. Ustelik bunu basaramayan sasi ve suspansiyon sistemi ayni zamanda sizin bahsettiginiz sehir ici hizlarinda da civic gibi konfor sunamiyor. Hepiniz 200'le viraj donuyorsunuz sanki geyigini su forum ortamlarinda artik biraksak daha yapici ilerleyecek konular.

Anlayamadığım olayda bu zaten tamamen abartıldığını düşünüyorum sonuçta bu araç doğan değil 2019 yılında bir araç alıyorsunuz esp sistemi gerekli kopmalarda devreye girer aracı geri yola sokar. Arkadan itiş bir araçmış gibi yargılıyorsunuz bahsedilen araç 150 hp lik önden çeker bir araç hadi diyelim çok deli bir şöför kullanıyor 3 ay kullansa hangi limitlerde neresinin geliceğini anlar. İyi bir şöför de vericeği kontrayı bilir yapması gerektiği fren gaz dozajını bilir. Öyle bir yargılamışsınız ki arabayı sanki ölüm makinesi binlerce insan dengesizliğinden refüjlere girmiş hayatını kaybetmiş:D
Ben demiyorum ki süspansiyon sistemi civic kadar iyi yol tutuşu civic kadar iyi ama söylendiği kadar da kötü değil
 
Son düzenleme:
Anlayamadığım olayda bu zaten tamamen abartıldığını düşünüyorum sonuçta bu araç doğan değil 2019 yılında bir araç alıyorsunuz esp sistemi gerekli kopmalarda devreye girer aracı geri yola sokar. Arkadan itiş bir araçmış gibi yargılıyorsunuz bahsedilen araç 150 hp lik önden çeker bir araç hadi diyelim çok deli bir şöför kullanıyor 3 ay kullansa hangi limitlerde neresinin geliceğini anlar. İyi bir şöför de vericeği kontrayı bilir yapması gerektiği fren gaz dozajını bilir. Öyle bir yargılamışsınız ki arabayı sanki ölüm makinesi binlerce insan dengesizliğinden refüjlere girmiş hayatını kaybetmiş:D
Ben demiyorum ki süspansiyon sistemi civic kadar iyi yol tutuşu civic kadar iyi ama söylendiği kadar da kötü değil
Vereceğin o kontraya aracın cevap verebilmesi için ona uygun bir direksiyon tepkisi ve şasiye ihtiyacı var. Ayağını yerden kessin, ekonomi yapsın, aileyi getirip götürsün diye bir araç alıyor olsan bunların hiç bir önemi yok. Ama 150-180 hp'lik bir araç alıyorsan, yeri gelince eğlenmek, yeri gelince konforlu sürüş yapmak istiyorsan o aracın özellikleri buna uygun değil. Vasat bir aile arabasından öte bir şey sunamazken performanslı model diye bu aracı almanın mantıkla açıklanabilecek bir yanı yok.

Evet herkes refüje girmiyor. Çünkü bu ülkenin sürücülerinin anladığı tek şey düz yolda birbiriyle sidik yarıştırmak ya da E-5'te milletin arasından makas atarak şoförlük ispat etmekten fazlası değil. O yüzden zaten otomobil kültürümüz yerlerde. İnsanlar zevkli ve kaliteli sürüş yapmakla 150'yle viraja girmeyi, 200'le viraja girmeyi, ışıkta yanında duran aracı düz yolda geçmeyi bir tuttukları için bu araçların arasında ki farkı anlamıyorlar.
 
Anlayamadığım olayda bu zaten tamamen abartıldığını düşünüyorum sonuçta bu araç doğan değil 2019 yılında bir araç alıyorsunuz esp sistemi gerekli kopmalarda devreye girer aracı geri yola sokar. Arkadan itiş bir araçmış gibi yargılıyorsunuz bahsedilen araç 150 hp lik önden çeker bir araç hadi diyelim çok deli bir şöför kullanıyor 3 ay kullansa hangi limitlerde neresinin geliceğini anlar. İyi bir şöför de vericeği kontrayı bilir yapması gerektiği fren gaz dozajını bilir. Öyle bir yargılamışsınız ki arabayı sanki ölüm makinesi binlerce insan dengesizliğinden refüjlere girmiş hayatını kaybetmiş:D
Ben demiyorum ki süspansiyon sistemi civic kadar iyi yol tutuşu civic kadar iyi ama söylendiği kadar da kötü değil
Güncel,sert süspansiyonlu ve herkesin kanısının iyi yol tuttuğu yönünde olduğu aracı, ESP sistemi gerekli yerde yola sokamıyor. Leon tabi ki o kadar kötü değildir de nasılsa ESP var denilip de eksikleri görmezden gelinecek bir araç değil.
 
Ülkede ki fr'cı, rs'ci kitlenin ( malum kitleden bahsediyorum herkes üstüne alınmasın lütfen ), bu zihniyetin ne halde olduğu ortada.. Scirocco'ya alternatifmiş Fiesta St gibi bir hothatch.. Hani rocco ile denk değil, sadece ona bir alternatif yani. Şaka gibi en beğenilen yorumların arasında yer almış üstelik. Diğer yorumda da bir arkadaş fiesta st alıp civic rs tokatlama peşinde.. Hadi gelin bakalım bu kitlelere otomobil anlatın. Amacınız kaliteli, zevkli ve eğlenceli sürüşse neden Leon'u tercih etmemeniz gerektiğini anlatın. Biz bu ülkede otomobil kültürü yok, insanlara bir şeyi anlatamazsın derken ortada olan durumların, zihniyetlerin üzerinden söylüyoruz bunları.
Ekran Görüntüsü (12)_LI.jpg

Ekran Görüntüsü (13)_LI.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Atilgan
Anlayamadığım olayda bu zaten tamamen abartıldığını düşünüyorum sonuçta bu araç doğan değil 2019 yılında bir araç alıyorsunuz esp sistemi gerekli kopmalarda devreye girer aracı geri yola sokar. Arkadan itiş bir araçmış gibi yargılıyorsunuz bahsedilen araç 150 hp lik önden çeker bir araç hadi diyelim çok deli bir şöför kullanıyor 3 ay kullansa hangi limitlerde neresinin geliceğini anlar. İyi bir şöför de vericeği kontrayı bilir yapması gerektiği fren gaz dozajını bilir. Öyle bir yargılamışsınız ki arabayı sanki ölüm makinesi binlerce insan dengesizliğinden refüjlere girmiş hayatını kaybetmiş:D
Ben demiyorum ki süspansiyon sistemi civic kadar iyi yol tutuşu civic kadar iyi ama söylendiği kadar da kötü değil


Yok hocam, inanki abartılmıyor.
Samimiyetle söylüyorum ki ben 2013 yılında Mk3 Leon ilk çıktığında gidip almış ve 1.5 sene kadar kullanmış biriyim.
Aracım 140 lık ve menuel di... evet iyi giderdi... çokta kötü durmazdı ... ama nedense bana virajda hiç güven vermez di... bu demek değilki rallici gibi döneceğiz veya kopup gidecek yolun dışında... yok yani... o güveni vermezdi..

Zaman geçti sattıktan 3 yıl sonra Golf 7 aldım ... kağıt üzerinde aynı altyapı... hele ki Leon dizel otomatik Golf ten belirgin olarak daha hafif ... alakaları yok verilen güven hissinde... Golf ün verdiği his hadsizce viraja girip çıkabilecekmiş gibiyken (çıkar demiyorum... sadece his), Leon aynı viraj da önemli avantajları olmasına rağmen vermezdi... ki bunun yanında konfor olarakta golf daha iyiydi..

Leon a o aman bayılmam rağmen, led farları, sunroof u, düzde gerçekten güzel gidişi, özgün iç mekanını halen beğenmeme rağmen, o ruhsuz Golf neredeyse her bakımdan daha iyiydi.. her daim güven verir, çık çıkmazdı arabadan ...

Ah ah... satmasamıydım yaaaa.. halen alamadım zaten bişey ...
 
Leon'u neden bu kadar yerdiğinizi anlayamıyorum yol tutuşu kötü diye diye hepiniz rallicisiniz de haberimiz mi yok?
Uzun yolda 200km yle virajlara mı giriyorsunuz da kötü geliyor hepiniz şehir içinde trafiğin içinde kullanıcaksınız her iki aracıda. Ben sizin yerinizde olsam öncelikle yakıtını düşünürüm Civic turboların ilk çıktığı zamanlarda alıpta 10 litreden aşağı yakmadığını söyleyerek satan çok insan oldu. Hangisi daha uygun geliyorsa hangisini daha uzun süreli kullanabilceğinize inanıyorsanız tabi ki onu alın sonuçta her iki aracada 100k üstü para verilcek ama ikisininde büyük eksileri var. CVT çok hissiz bir şanzıman ve yakıt konusunda da DSG kadar iyi olmayan bir şanzıman ama onun dışında da sorunsuz ömürlük şanzıman. DSG size böyle bir sorunsuzluk sunmaz ama kullanırken yüzünüzü de güldürür bunların hepsini bir arada düşünüp bir karar vermeniz lazım.
Ailede var. 0 km alındı, 100k km'yi devirdi, araba hakikaten yoruyor. Bahsettiğiniz gibi eniştem sakin bir kullanıcı ve arabasını çok seviyor. Zengin baz donanımı, tasarımı, şehir içi kullanım kolaylığı hoşuna gidiyor. Bunlara saygı duyuyorum. Ama ben tercih etmem.
Ben de aynı arabaya biniyorum, emanet olduğu için ben de eniştem gibi çok sakin kullanıyorum ama ona rağmen aşırı rahatsız ve tedirgin oluyorum. Arabanın limitlerine sadece hızlı giderek ulaşılmaz. Yolda lokal bir toz veya ıslak çamur olsa orada da limit dolar, o durumda arabayı esp "inşallah kurtarır" diyebiliyorsunuz. Sürüşü çok dengesiz. Trim sesleri ilerleyen km'lerde çıldırtıcı bir hal alıyor. Kendi arabam 18 yaşına geldi, bu rahatsızlıkları yaşatmıyor. Belli yönlerden hakikaten güzel araba Leon, ama Civic RS ile arada kalmış birisi sürüşü de gözetiyordur, o zaman Cupra olmadıkça Leon'a bulaşmayı doğru bulmuyorum.

Nasıl hissettirir? Hemen de muhalefet olunca, beğenmeye hazır millet :D Led farı yeter .tabela okuma, süspansiyon ve şanzımana girmeye gerek yok. Kabul et kardeşim, o sınıfın en iyisi Astra K
İmzandaki Astra'ya bin, bir tur at, sonra ondan inip Astra K'ya bin. Sadece bin ve bir tur at. Eğer hala Astra K'yı beğeniyorsan ben daha bir şey demiyorum. Astra'nın tüm nesillerine bindim, çoğunu da kullandım. Açık ara en kalitesiz jenerasyonu Astra K. Hiçbir parçasına güvenmeyeceğim bir araba. Fiyat seviyesi Dacia'larla denk olursa düşünülebilir.
 
Fakir birisi olarak aydınlanmak istiyorum. Fiat Linea kullanıyoruz ve lastiğe çok önem veriyoruz. Yazlık Conti Eco Contact 5 (2018 üretim), kışlık Goodyear Ultragrip 9 (2018 üretim) kullanıyoruz. Öncesinde kışlık Lassa vardı ve rezaletti. Tamam, lastik olarak güzel farklar var. Ama Leon dediğimiz araç Linea'dan daha mı kötü yol tutuşu ve direksiyon hissiyatı var ?

Linea ile saçma hareketler yapsam bile aman aman ESP devreye girip zart diye tutmuyor. Leon ile yapsam ESP çalışsa bile spin mi atarım? Nedir bu Leon yol tutmaz mevzusu anlamış değilim. 15'' lastikle bile Linea uzunluktan mıdır ESP'den midir bence sınıfına göre güzel yol tutuyor. ( Aman aman araçlar sürmedim. 16-18 Polo, 17 SuperB, Egea, Clio sürmüş birisiyim.)
 
  • Beğeni
Tepkiler: sonmohican
Fakir birisi olarak aydınlanmak istiyorum. Fiat Linea kullanıyoruz ve lastiğe çok önem veriyoruz. Yazlık Conti Eco Contact 5 (2018 üretim), kışlık Goodyear Ultragrip 9 (2018 üretim) kullanıyoruz. Öncesinde kışlık Lassa vardı ve rezaletti. Tamam, lastik olarak güzel farklar var. Ama Leon dediğimiz araç Linea'dan daha mı kötü yol tutuşu ve direksiyon hissiyatı var ?

Linea ile saçma hareketler yapsam bile aman aman ESP devreye girip zart diye tutmuyor. Leon ile yapsam ESP çalışsa bile spin mi atarım? Nedir bu Leon yol tutmaz mevzusu anlamış değilim. 15'' lastikle bile Linea uzunluktan mıdır ESP'den midir bence sınıfına göre güzel yol tutuyor. ( Aman aman araçlar sürmedim. 16-18 Polo, 17 SuperB, Egea, Clio sürmüş birisiyim.)

Otomobilin geri bildirim vermesi onemli. Mesela bir donem Egea kullanmistim, aracin geri bildirimi iyiydi. Kopacagi yerde hissediliyor “biraz daha zorlarsan bu viraji alamam” diyor. Bu bile onemli bir kriter. Oyle otomobiller var ki nerede kopacagi kestirilemiyor. Hic kullanmadim fakat anladigim kadariyla Leon’un bu hissiyati zayif
 
Konfor dediğiniz zaman benim aklım direk Mondeo'ya gidiyor ki Türkiye'de fiyatını hak ettiğini düşündüğüm nadir araçlardandır değerlendirmenizi öneririm. Bu bütçede yaş konfor olarak daha iyisi zor gibi, performansı da kesinlikle üzmeyecektir.
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...oglu-ndan-mondeo-1,5-titanium-648943741/detay

127k çok pahalı değil mi. Hem çok yakıyor hem titanium olmasına rağmen öyle çok fazla donanım da sunmuyor.
 
Konfor dediğiniz zaman benim aklım direk Mondeo'ya gidiyor ki Türkiye'de fiyatını hak ettiğini düşündüğüm nadir araçlardandır değerlendirmenizi öneririm. Bu bütçede yaş konfor olarak daha iyisi zor gibi, performansı da kesinlikle üzmeyecektir.
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...oglu-ndan-mondeo-1,5-titanium-648943741/detay

Ben de şöyle bir şey bırakayım:
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-subaru-sahibinden-subaru-levorg-657174920/detay
 
Fakir birisi olarak aydınlanmak istiyorum. Fiat Linea kullanıyoruz ve lastiğe çok önem veriyoruz. Yazlık Conti Eco Contact 5 (2018 üretim), kışlık Goodyear Ultragrip 9 (2018 üretim) kullanıyoruz. Öncesinde kışlık Lassa vardı ve rezaletti. Tamam, lastik olarak güzel farklar var. Ama Leon dediğimiz araç Linea'dan daha mı kötü yol tutuşu ve direksiyon hissiyatı var ?

Linea ile saçma hareketler yapsam bile aman aman ESP devreye girip zart diye tutmuyor. Leon ile yapsam ESP çalışsa bile spin mi atarım? Nedir bu Leon yol tutmaz mevzusu anlamış değilim. 15'' lastikle bile Linea uzunluktan mıdır ESP'den midir bence sınıfına göre güzel yol tutuyor. ( Aman aman araçlar sürmedim. 16-18 Polo, 17 SuperB, Egea, Clio sürmüş birisiyim.)
Estağfurullah. Fakirlikten zenginlikten ziyade araçları sürme fırsatı diyelim. Linea deyip hakir gördüğünüz araç, zorlandığı zaman Leon'dan çok daha iyi hissettiriyor. İç mekan plastikleri ince ve soyuluyor falan filan, çok kolay ampul patlatıyor, onlara diyecek hiçbir şeyim yok. Ama sürüşü ve limitleri bariz şekilde Leon'dan iyi. Yeter ki Linea bakımlı olsun. Bakımlısına kolay rastlanmıyor çünkü =)
Otomobilin geri bildirim vermesi onemli. Mesela bir donem Egea kullanmistim, aracin geri bildirimi iyiydi. Kopacagi yerde hissediliyor “biraz daha zorlarsan bu viraji alamam” diyor. Bu bile onemli bir kriter. Oyle otomobiller var ki nerede kopacagi kestirilemiyor. Hic kullanmadim fakat anladigim kadariyla Leon’un bu hissiyati zayif
Bir de bu nokta var. Kopmadan önce araba kendini belli ediyor. Leon durup durup birden fırlatıyor. O durumda ESP'ye yalvarmaktan başka elden gelen hiçbir şey olmuyor.

Konu sahibini Leon'dan iyice soğuttum sanırım ama kesinlikle yaşadıklarımı hissettiklerimi bire bir paylaşıyorum.