KAPALI Seat Leon FR 1.4 TSİ DSG mi Honda Civic HB 1.5 Turbo Benzin CVT mi?

sonmohican

Asfalt Kurutucu
49
Marka
Opel
Herkese iyi forumlar dilerim.Evet başlıkta da gördüğünüz gibi 2 araba arasındayız.Sinan abinin videosu sayesinde Civic'i yeni keşfettim. Ondan önce aklımızda Leon vardı ama şuan aklımız karışık. Leon un trim sesleri olsun yol tutuşu gibi sorunlarını biliyorum ama Civic'de öyle bir şey duymadım.
Civic için kaportanın kalitesizliği ile ilgili bir sorun ve CVT'nin pek sevilmediğini duydum.

Siz hangisini önerirsiniz?
Yardımlarınızı bekliyorum herkese teşekkür ederim şimdiden.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yol tutmayan ve sürüş hissiyatı yavan leon'a para mı vermek bilemedim. Leon FR alıp düzlükte gazlayan, virajlarda b sınıfı araba gibi dönüp kendisinden hızlı dönecek gerçek makineler olduğunu akıl edemeyen leon sahiplerinden yoruldum. Şekilden ibaret yavan bi araba.

O yüzden civic diyorum.

düz yolda yapılan artistliğin, virajda affı olmaz :)
 
Bayiden ilk aldığım araba 18 yaşındayken civic rs oldu babamın arabası broadwaydi. Civic hakkında evet bi gönül bağı var ama hissettikleriyle alakalı söyleyeceklerim var. Bi kere ben güncel C segmentte Civicten daha konforlu bi arabaya binmedim (golf vs) de dahil. Klasik japonların yalıtımsızlığı bundada var ama kafa ütülemiyor kesinlikle. Ayrıca viraj dinamikleri gerçekten üst düzeyde keyifli bi araç tek eksisi esp tamamen kapanamıyor. Genel olarak ben asla Leon ile Civici karşılaştırmam her açıdan Civic C segmentinde tepelerde bi model benim için ve siz HB karoser tipini seçmek istiyorsunuz kesinlikle doğru bi tercih japonların çoğu gibi o da İngiltere üretimi ve Türkiyedekilerin hatalarından arınmış bi karoser tek olumsuz eleştirim servisi rezalet özellikle (Kdz.Ereğli - Ersavaş)
 
Bayiden ilk aldığım araba 18 yaşındayken civic rs oldu babamın arabası broadwaydi. Civic hakkında evet bi gönül bağı var ama hissettikleriyle alakalı söyleyeceklerim var. Bi kere ben güncel C segmentte Civicten daha konforlu bi arabaya binmedim (golf vs) de dahil. Klasik japonların yalıtımsızlığı bundada var ama kafa ütülemiyor kesinlikle. Ayrıca viraj dinamikleri gerçekten üst düzeyde keyifli bi araç tek eksisi esp tamamen kapanamıyor. Genel olarak ben asla Leon ile Civici karşılaştırmam her açıdan Civic C segmentinde tepelerde bi model benim için ve siz HB karoser tipini seçmek istiyorsunuz kesinlikle doğru bi tercih japonların çoğu gibi o da İngiltere üretimi ve Türkiyedekilerin hatalarından arınmış bi karoser tek olumsuz eleştirim servisi rezalet özellikle (Kdz.Ereğli - Ersavaş)
Manuel hb olsaydı keşke ülkemizde de. çok daha avantajlı olurdu suankine civice cvt hb e göre

ASUS_Z01RD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Valla hocam bütçe 100k +-5 . 1.6t Insignia ya baktım videolarina 10 lt ort almışlar şehir içi şehir dışı karışık.diğer kardeşim çok dedi ama hala bakmaktayiz.


ASUS_Z01RD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hocam 100k çok rahat bulunur. Hatta bence 5k fazlası da var. 95k nın üstüne çıkmazdım. Bizde karma tüketim 8.5-9.5 arasında değişiyor ayağa aşırı bağlı bir araba babamın 8.7 yaktığı yer de benim 13 lt yaktığım oldu. Yakıt konusu tabiki de beklenti meselesi 170bg 1620 kilo 6 ileri tam otomatik şanzımanlı bir arabanın yakıt konusunda daha iyisini beklemek hata olur diye düşünüyorum.
Eğer düşünürseniz yerinizde olsam Cosmo alırdım. 19 jant bu arabaya uymaz.

Örnek ilan: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...ibinden-acil-satilik-insignia-653529455/detay
 
Hocam 100k çok rahat bulunur. Hatta bence 5k fazlası da var. 95k nın üstüne çıkmazdım. Bizde karma tüketim 8.5-9.5 arasında değişiyor ayağa aşırı bağlı bir araba babamın 8.7 yaktığı yer de benim 13 lt yaktığım oldu. Yakıt konusu tabiki de beklenti meselesi 170bg 1620 kilo 6 ileri tam otomatik şanzımanlı bir arabanın yakıt konusunda daha iyisini beklemek hata olur diye düşünüyorum.
Eğer düşünürseniz yerinizde olsam Cosmo alırdım. 19 jant bu arabaya uymaz.

Örnek ilan: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...ibinden-acil-satilik-insignia-653529455/detay
Haklisiniz hocam.118i var yakınımızda uzun yolda 4lt yaktigini şehir içi ort6-7 yaktığını söyleyince 10lt çok geldi.ama tabi kasa ağırlığı farkı var.
 
Haklisiniz hocam.118i var yakınımızda uzun yolda 4lt yaktigini şehir içi ort6-7 yaktığını söyleyince 10lt çok geldi.ama tabi kasa ağırlığı farkı var.

Bu araba da 1350 kilo ve 8 ileri zf olsun o da yapar zaten :) Biraz fazla olduğuna katılıyorum ama şöyle bakıyorum ben olaya eğer bu araba bu konuda eksiği olmasa 95 e değilde 120k ya filan satılırdı. Bundan böyle ucuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sonmohican
Ülkede ki fr'cı, rs'ci kitlenin ( malum kitleden bahsediyorum herkes üstüne alınmasın lütfen ), bu zihniyetin ne halde olduğu ortada.. Scirocco'ya alternatifmiş Fiesta St gibi bir hothatch.. Hani rocco ile denk değil, sadece ona bir alternatif yani. Şaka gibi en beğenilen yorumların arasında yer almış üstelik. Diğer yorumda da bir arkadaş fiesta st alıp civic rs tokatlama peşinde.. Hadi gelin bakalım bu kitlelere otomobil anlatın. Amacınız kaliteli, zevkli ve eğlenceli sürüşse neden Leon'u tercih etmemeniz gerektiğini anlatın. Biz bu ülkede otomobil kültürü yok, insanlara bir şeyi anlatamazsın derken ortada olan durumların, zihniyetlerin üzerinden söylüyoruz bunları.
Ekli dosyayı görüntüle 17261
Ekli dosyayı görüntüle 17262
Katılıyorum, zamanında Toyota corolla için bunu söylerlerdi. Ae101 kasalar mesela, 1000 kg civarı 1.6i olan versiyonları, çoğu aracı geçerdi, atıyorum aynı sınıf olmasa da vectra 1.6 ya da 2.0 i geçerdi.. Sonra bu araca göre ölçü koyulurdu , hani lastik jant opsiyonu, Araç boş ağırlığı, motorun yakıtı işleme yöntemi, kullanılan yakıt türü cinsi vs hesaba katılmadan çıkarım yapılırdı. Hala böyle devam ediliyor olması kötü..
 
İnsignia düşünürseniz, ilk nesil için 1.6 t lerde cosmo + stil paket tavsiye ederim, makyajlı kasada bulabilirseniz manuel 1.6 cdti sport donanım ama kış paketli..gerçi bu paketi ne zaman kullanırsınız bilmiyorum ama en azından bu sınıf premium geçiyor, dolu olması iyidir. ben de tecrübelerimi paylaşayım, eğer 1.6 T alacaksanız, ilk kasa olan az yakmıyor. 10 lt altı pek görülmez. Ben 9.1 ort ile kullanıyorum ama kasıyorum. Lpg var ve 110.xxx de..Klima kışın kapalı, devri 3000 e çıkarmadan , boşta yokuş aşağı inmeden, kamyon ya da otobüs denk gelirse onun yarattığı rüzgar tünelinden faydalanarak yakaladığım sonuç bu. Yazın bu değer 8.8 lt ye düşüyor. Ama bu genellikle şehir içi. Tabi burada araç özellikleri de etken. Benimle ve ekstra 3-5 donanımla araç +1800 kg.. Lastikler ve jant 245/45/19 yokohama. .buna göre bence fazla yakmıyor Bu arada şehir dışı 320 km lik bir ortalamam oldu, 6.4 lt yaktı. Krş hesabı yapacak durumdayız ülkece ama araç ortalamam böyle. Şimdi biri çıkacak diyecek ki krş olarak ne kadar ? Ben de diyeceğim ki egzozdan çıkan co2 kütlesini ölçersen söylerim. Aracım 2011 model, cosmo + stili paket. Tek eksik gördüğüm nokta iç kabinde iken fazla gömülüsün. Kimisi sever bunu, biraz klastrofobik. . Sadece önüne odaklanman için seni zorluyor. Yakıt sizi rahatsız etmiyor mu diyebilirsiniz ama yukarıda mantıklıca izah etmeye çalıştım. Dsg li en az 250 kg daha hafif ve lastik jant ebatları daha az sürtünme değerlerine sahip bir passat da 9 lt ort ile geziyor. Varsın 1 lt fazla yaksın. Bu bence insignia nın başarısızlığı değil başarısıdır. Tercih etmemdeki sebep, tasarım+fiyat+donanım+performans ölçeklerinde benim için sınıfının en iyilerinden. Her otoparkta , rant A Car firmasında, devlet dairesinde göremeyeceğiniz, özgün, patron ya da şirket faturasıyla değil kendim aldım havası olan bir Araç. Bana göre.. Tavsiye ederim, zaten sonra bmw olur çıktığınız kat. Başka marka olarak da ford focus dizel otomatik titanyum donanım olan yeni kasanın bir altı öneririm mk3 ler.. C200 ya da 180 mercedes de olabilir..
 
  • Beğeni
Tepkiler: sonmohican
yahu ben bu benzinli Insignia ları bayiden 0km aldıktan bir hafta sonra LPG ciye götüren "yakmasına dayanılacak gibi değil" diyen insanları gözümle gördüm.

Bu araç az yakmaz, zaten az yakması için hiç bir neden de yok ... ortalamanın da üstünde yakar...
Çok istisnai sürüşler ve rüzgarın bile denk gelebileceği tüketimler ile pek kafa karıştırmayın ...
Bunu alan normal kullanımda 10lt göze alsın ... bunun kısa mesafesi var, inişli çıkışlı, bol ışıklı virajlı, rüzgarlı yolları var... bir çok etken var..
 
yahu ben bu benzinli Insignia ları bayiden 0km aldıktan bir hafta sonra LPG ciye götüren "yakmasına dayanılacak gibi değil" diyen insanları gözümle gördüm.

Bu araç az yakmaz, zaten az yakması için hiç bir neden de yok ... ortalamanın da üstünde yakar...
Çok istisnai sürüşler ve rüzgarın bile denk gelebileceği tüketimler ile pek kafa karıştırmayın ...
Bunu alan normal kullanımda 10lt göze alsın ... bunun kısa mesafesi var, inişli çıkışlı, bol ışıklı virajlı, rüzgarlı yolları var... bir çok etken var..
Aynen öyle, trafiğe kaldığımda, İstanbul'da tuzlaya geçecektim, trafiğe kaldım. Çektim benzin istasyonuna, trafiğin bitmesini bekledim :D hatta takometrede 249-252 km hızlarda giderken benzin ibresinin gıdım gıdım indiğini görürsünüz..
 
yahu ben bu benzinli Insignia ları bayiden 0km aldıktan bir hafta sonra LPG ciye götüren "yakmasına dayanılacak gibi değil" diyen insanları gözümle gördüm.

Bu araç az yakmaz, zaten az yakması için hiç bir neden de yok ... ortalamanın da üstünde yakar...
Çok istisnai sürüşler ve rüzgarın bile denk gelebileceği tüketimler ile pek kafa karıştırmayın ...
Bunu alan normal kullanımda 10lt göze alsın ... bunun kısa mesafesi var, inişli çıkışlı, bol ışıklı virajlı, rüzgarlı yolları var... bir çok etken var..
Eski ile yeni nesil 1.6t arasında 2 lt oynuyor. Normal karma kullanımda 9-9.5 ile geziyor.Aynı rota da kasınca 8.5 kadar düşüyor. En son bıraktığımda kış lastiği ile 9.3 dü.