KAPALI Seat Leon FR 1.4 TSİ DSG mi Honda Civic HB 1.5 Turbo Benzin CVT mi?

sonmohican

Asfalt Kurutucu
49
Marka
Opel
Herkese iyi forumlar dilerim.Evet başlıkta da gördüğünüz gibi 2 araba arasındayız.Sinan abinin videosu sayesinde Civic'i yeni keşfettim. Ondan önce aklımızda Leon vardı ama şuan aklımız karışık. Leon un trim sesleri olsun yol tutuşu gibi sorunlarını biliyorum ama Civic'de öyle bir şey duymadım.
Civic için kaportanın kalitesizliği ile ilgili bir sorun ve CVT'nin pek sevilmediğini duydum.

Siz hangisini önerirsiniz?
Yardımlarınızı bekliyorum herkese teşekkür ederim şimdiden.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Opellerin benzinlilerinin az yakması çokta beklenmemeli bence. Araçları ağır. Ağır olması güvenlik vs. demelerine katılmıyorum araçlar muadillerinden çok daha güvenli araçlar değiller, benzer güvenlik seviyesinde bulunuyor bir çok araç. Hatta Corsa özelinde konuşursam sınıfının kötülerinden. Insignia bakılacaksa 1.6cdti otomatik bakmanız tüketim açısından daha iyi olur.

Leon baktığınız için söylüyorum, Insignia size uymaz. Benzer kullanım şekillerinde ciddi anlamda yakıt tüketimi farkı olacaktır. Aynı araçlar değil elbette Opel hayranı arkadaşlar öyle algılayıp savunmaya geçmelerine gerek yok. Tüketim önemliyse bakmamanız yararınıza olur.
@sonmohican
 
Son düzenleme:
100.000tl bütçeye C segmenti önermezdim çok iyi D segmentleri var. Aradığınız konfor ve yalıtımda zirve ise Mondeo alın asla pişman olmazsınız 160 bu de gayet performanslı yakıtı 9 TL civarında bence makul. İnsignia da alınabilir lakin tavsiyem Mondeo olur hiçbirşeyi İnsignia dam daha kötü yapmaz konfor ve yalıtımda ise sınıfının çok üstünde. C alacaksanız da Civic güzel lakin piyasası pahalı LEON asla önermem Performansı 125 ilk TSİ a yakın 1.0 TAİ Golf de alabilirsiniz fiyatları oldukça makul 2017 comfortline modelleri 90 a alınabiliyor hem manuel
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve sonmohican
100.000tl bütçeye C segmenti önermezdim çok iyi D segmentleri var. Aradığınız konfor ve yalıtımda zirve ise Mondeo alın asla pişman olmazsınız 160 bu de gayet performanslı yakıtı 9 TL civarında bence makul. İnsignia da alınabilir lakin tavsiyem Mondeo olur hiçbirşeyi İnsignia dam daha kötü yapmaz konfor ve yalıtımda ise sınıfının çok üstünde. C alacaksanız da Civic güzel lakin piyasası pahalı LEON asla önermem Performansı 125 ilk TSİ a yakın 1.0 TAİ Golf de alabilirsiniz fiyatları oldukça makul 2017 comfortline modelleri 90 a alınabiliyor hem manuel

Katılmamak elde değil. 1.5 ecoboost Mondeo gayet ideal bir seçenek olur. Şahsen Insignia ve Mondeo arasında kalsam tercihim Mondeo olur. Belki Civic ile performans anlamında çok mukayese edilmez (ağırlık, motor gücü) ancak kendini de ezdirmez..Bunun dışında konularda zaten ne Civic'le ne Leon'la kıyaslanmaz bile
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: MehmetP55 ve Bilal
Şu DSG’nin saatli bomba gibi görülmesinden vallahi bıktım,2015 ve üstü DSG’ler artık kolay kolay arızalanmıyor.
Asıl konuya gelicek olursak hertürlü Civic.
 
Şu DSG’nin saatli bomba gibi görülmesinden vallahi bıktım,2015 ve üstü DSG’ler artık kolay kolay arızalanmıyor.
Asıl konuya gelicek olursak hertürlü Civic.
2015 sonrasında iyileşme olduğunda haklısınız lakin tüm çift kavramalar genel olarak sıkıntı yaşatma potansiyeline sahip bu da bir gerçek. Otomobil üreticileri neden Aisin ve Zf gibi kaliteli dayanıklı şanzımanlara yönelmiyor merak konusu neden bu çift kavrama ısrarı
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
2015 sonrasında iyileşme olduğunda haklısınız lakin tüm çift kavramalar genel olarak sıkıntı yaşatma potansiyeline sahip bu da bir gerçek. Otomobil üreticileri neden Aisin ve Zf gibi kaliteli dayanıklı şanzımanlara yönelmiyor merak konusu neden bu çift kavrama ısrarı
Çift kavrama çok hızlı,vites geçişlerini asla hissetmezsiniz,ama her güzelin kusuru vardır,çok karmaşık bir sistem,iki şanzımanı bir arada gibi düşün,arıza riski diğerlerine göre daha yüksek,ama gün geçtikçe çözülüyor artık,kavramayı arızadan saymıyorum.
Amarok’ta ZF kullanılıyor,muhtemelen pahalıdır diye,bu arada vw’nin kullandığı ıslak kavrama çok iyi bir şanzıman keşke her modelde onu kullansalar.
 
Çift kavrama çok hızlı,vites geçişlerini asla hissetmezsiniz,ama her güzelin kusuru vardır,çok karmaşık bir sistem,iki şanzımanı bir arada gibi düşün,arıza riski diğerlerine göre daha yüksek,ama gün geçtikçe çözülüyor artık,kavramayı arızadan saymıyorum.
Amarok’ta ZF kullanılıyor,muhtemelen pahalıdır diye,bu arada vw’nin kullandığı ıslak kavrama çok iyi bir şanzıman keşke her modelde onu kullansalar.
Açıkçası hızlı değiştirmeye evet derim lakin DSG bin konforlu olduğunu düşünmüyorum özellikle İstanbul trafiğinde sürekli bir kararsızlık hali ilk kavrama sıkıntısı vs gibi konfora yönelik sorunları da var ve bunlar yaş kavramada da olan sorunlar. Kavrama değişimi ise dediğiniz gibi manuel baskı Balata gibi düşünmek lazım lakin ben dsg kullanmayı bilmediği İstanbul trafiğinde dur kalk sürekli yarım kavrama ile 20.000 de değişen kavramalar gördüm bunu hariç tutmak lazım. Şahsen kafa rahatlığını seven biri olarak bana hitap etmiyor manuel candır
 
  • Beğeni
Tepkiler: Atilgan
Gözünüzü seveyim DSG yi bulaştırmayın konuya, yemin billah kitlenir yine konu :)

Bu arada bende benzinli Insignia yerine, Mondeo yu tercih ederim. Belki performans olarak daha iyi değildir lakin onun dışınsa neredeyse her konuda bence daha iyi bir araç...

Neredeyse her konuda derken tam olarak anlaşılamayabilir, mesela ne konuda? Yol tutuş mu? Donanım mı?Euroncap testi sonuçları mı?
 
Neredeyse her konuda derken tam olarak anlaşılamayabilir, mesela ne konuda? Yol tutuş mu? Donanım mı?Euroncap testi sonuçları mı?

Aslında çok net olarak 1 e 1 araştırmadım ama bunların muhtemelen ADAC testleri başa baştır ve oldukça iyidirler, keza motor güçleri, benzer aktarma organları ve yine ağırlıklarıda benzer olduğundan (Mondeo belki az biraz daha hafif olabilir) performansları da benzer, tüketimleri yine benzerdir.

Bence Mondeonun, iyi olduğu konular,
- Konfor / yol tutuş dengesi.
- Konfor (Süspansiyon konforu sınıfının en iyisi, hani konforlu kabul edilen Superb den daha iyi)
- Yalıtım
- İç hacim
- Tasarım (görecelidir saygı duyarım ama hele GS öncesi insignia ların yakışıklı olduklarını hiç düşünmüyorum)
- İç mekan kalitesi ve tasarımı (Mondeo daha iyi.. bunu galeride bile görebiliyorsunuz)

Yorum yapamayacağım konu donanım .. hakkaten bir fikrim yok ... ama Insignia daha dolu bile olsa, yukarıdakiler benim için daha önemli olduklarından en azından ben tercih etmem .
 
Son düzenleme:
Aslında çok net olarak 1 e 1 araştırmadım ama bunların muhtemelen ADAC testleri başa baştır ve oldukça iyidirler, keza motor güçleri, benzer aktarma organları ve yine ağırlıklarıda benzer olduğundan (Mondeo belki az biraz daha hafif olabilir) performansları da benzer, tüketimleri yine benzerdir.

Bence Mondeonun, iyi olduğu konular,
- Konfor / yol tutuş dengesi.
- Konfor (Süspansiyon konforu sınıfının en iyisi, hani konforlu kabul edilen Superb den daha iyi)
- Yalıtım
- İç hacim
- Tasarım (görecelidir saygı duyarım ama hele GS öncesi insignia ların yakışıklı olduklarını hiç düşünmüyorum)
- İç mekan kalitesi ve tasarımı (Mondeo daha iyi.. bunu galeride bile görebiliyorsunuz)

Yorum yapamayacağım konu donanım .. hakkaten bir fikrim yok ... ama Insignia daha dolu bile olsa, yukarıdakiler benim için daha önemli olduklarından en azından ben tercih etmem .
Haklı olduğunuz pek çok konuya katılıyorum, mesela konfor. Kesinlikle daha konforlu bir Araç mondeo ama daha iyi yol tutuş konusunda bence insignia daha iyi. Fordlar genel olarak yol tutuş konusunda iyidir ama bu palamut diye tabir vardır, Mondeo da sanki birqz öyle ..haliyle yol tutuşu kötü. Sürtünme katsayıları insignia 0.27 iken, Mondeo 0.30 ya da 0.29 lardı yanlış hatırlamıyorsam. Donanım konusunda titanyum opsiyonlarında dahi sürücü koltuğu elektrikli gelmiyor. Tabela okuma sistemi örn o da yeni eklenen opsiyonlarından. Neticede kötü bir Araç demiyorum mondeo için. Bence hala bile iyi ama insignia dan iyi olduğu bir konu konfor dışında bir tercih yok. Fakat insignia yı satacak olsam ya da alternatif olarak insignia istemeyen birine kesinlikle mondeo tavsiye ederim. İnsignia nın yedeği benim için..
 
Aslında çok net olarak 1 e 1 araştırmadım ama bunların muhtemelen ADAC testleri başa baştır ve oldukça iyidirler, keza motor güçleri, benzer aktarma organları ve yine ağırlıklarıda benzer olduğundan (Mondeo belki az biraz daha hafif olabilir) performansları da benzer, tüketimleri yine benzerdir.

Bence Mondeonun, iyi olduğu konular,
- Konfor / yol tutuş dengesi.
- Konfor (Süspansiyon konforu sınıfının en iyisi, hani konforlu kabul edilen Superb den daha iyi)
- Yalıtım
- İç hacim
- Tasarım (görecelidir saygı duyarım ama hele GS öncesi insignia ların yakışıklı olduklarını hiç düşünmüyorum)
- İç mekan kalitesi ve tasarımı (Mondeo daha iyi.. bunu galeride bile görebiliyorsunuz)

Yorum yapamayacağım konu donanım .. hakkaten bir fikrim yok ... ama Insignia daha dolu bile olsa, yukarıdakiler benim için daha önemli olduklarından en azından ben tercih etmem .
Konforlu diye övülen superb şahsen konforlu değil zaten. Bindiğim taksi durağında taksiler superb oldu hem de dolu paket dıştan sarı folyo kaplı yani bildiğin Style yada Prestige paket superb. Sık kullandığım için ilk alındıkları zaman da biniyordum konforlu değildi hele hızlı kullanınca arkada süspansiyon direk bam güm yapıyordu aylar geçti hor kullanımla beraber sanki Süspansiyon yokmuş gibi bir hal aldı bildiğin kütük oldu genişlik için geniş ama konforlu değil. İnsignia bence superb den daha konforlu Mondeo ise sınıfının üstünde bir konfora sahip yani suç insignia da değil mondeo da fazla abartmışlar :)
 
Haklı olduğunuz pek çok konuya katılıyorum, mesela konfor. Kesinlikle daha konforlu bir Araç mondeo ama daha iyi yol tutuş konusunda bence insignia daha iyi. Fordlar genel olarak yol tutuş konusunda iyidir ama bu palamut diye tabir vardır, Mondeo da sanki birqz öyle ..haliyle yol tutuşu kötü. Sürtünme katsayıları insignia 0.27 iken, Mondeo 0.30 ya da 0.29 lardı yanlış hatırlamıyorsam. Donanım konusunda titanyum opsiyonlarında dahi sürücü koltuğu elektrikli gelmiyor. Tabela okuma sistemi örn o da yeni eklenen opsiyonlarından. Neticede kötü bir Araç demiyorum mondeo için. Bence hala bile iyi ama insignia dan iyi olduğu bir konu konfor dışında bir tercih yok. Fakat insignia yı satacak olsam ya da alternatif olarak insignia istemeyen birine kesinlikle mondeo tavsiye ederim. İnsignia nın yedeği benim için..
Otopark da teste geldiğinde sizin gibi düşündü lakin bence and in dediği gibi lastik kaynaklı zira hem Pirelli kış lastikli mondeo yu kiralayıp kullandım hem de Yazlik Contilerle 1 ay kullandım deli gibi yol tutuyordu o süspansiyonlar konfor odaklı değil yol tutuşu da çok iyi sunan muazzam süspansiyonlar. Zaten aynı altyapı Jaguar XE de kullanılıyor ve Motor Trend den tutun çoğu Yurtdışı testinde fazlasıyla hem konfor hem yol tutuş övulmustu. İnsignia da iyi yol tutuyordur ama mondeo asla palamut değil aksine bir benchmark
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal