Segment Karmaşası

hoodie54

Profesör
100
Marka
Nissan
bazı araçların segmentleri boyut açısından çok arada gibi.
suzuki vitara c suv mu? b suv mu?
subaru levorg c station mu d station mu ?
egea b mi c mi?
 
Segmentler Avrupa Otomobil Komisyonu'na göre araç uzunluğu ile belirleniyor.
370 cm ve altı A sınıfı, 370-410 cm arası B, 410-460 cm arası C sınıfı olarak belirlenmiş. Bazı otomobiller görünüş kalite itibariyle daha yüksek-alçak segment gibi gelse de bize standartlar bu şekildeymiş.
Bu bilgiler doğrultusunda Egea C segment, Levorg D segment, Vitara'nın da B Suv olduğunu söyleyebilirim.
 
Levorg d segment aile otomobili diye geçiyor
Egea c diye geçiyor ama hissiyat olarak b bence :)
Vitarayı tam bilmiyorum ama c olabilir
 
Segmentler Avrupa Otomobil Komisyonu'na göre araç uzunluğu ile belirleniyor.
370 cm ve altı A sınıfı, 370-410 cm arası B, 410-460 cm arası C sınıfı olarak belirlenmiş. Bazı otomobiller görünüş kalite itibariyle daha yüksek-alçak segment gibi gelse de bize standartlar bu şekildeymiş.
Bu bilgiler doğrultusunda Egea C segment, Levorg D segment, Vitara'nın da B Suv olduğunu söyleyebilirim.

Markaların modellerini sınıflaması yazdığın şekilde ancak Vitara 410'dan büyük.

Sınıf sınıf değil de araçlara tek tek bakmanın mantıklı olduğunu düşünüyorum. Sınıflara fazla takılı kalınmamalı. Captur, Juke, Vitara kağıt üstünde aynı sınıfta. Bence alâkaları yok.
 
Son düzenleme:
Markaların bir çoğu reklam olsun diye başka türlü lanse edebiliyor. Yeni dönemde otomobillerin segmentini belirleyen tek şey boyutlar değil. Öyle olduğu söylense de değil. O zaman 462 cm boyuyla Fluence'i Passat, Mondeo, Mazda 6, İnsignia ile rakip yapalım. Yahut en dolu paketi 179 bin lira olan Egea'nın benzer ve doğal C segment rakipleri Golf, Focus, Civic gibi araçlarının 240 bin lira olduğu yerde Fiat cömertlik yapıp zararına araç satıyor yahut diğer markalar bizi kazıklıyor diyelim. Egea'nın bir kere üzerine kurulduğu platform Fiat'ın küçük sınıfları ( punto, linea, corsa ) için kullandığı platformun uzatılmışıdır. Bravo ile Alfa Giulietta bile benzer platform üzerine kurulurken Egea küçük sınıf üzerine kuruludur. Burada bahsettiğim aracın başarısı falan değil, üretim kriterleri ve doğal konumudur.

Bence artık bir otomobilin segmentini belirlerken sadece markalar ve otoriterler tarafından beyan edilen segmente değil, müşterilerin kullanıcı deneyimi, hissettikleri, ihtiyaçlarının karşılanması, araçların donanım, boyut, sürüş ve üretim kaliteleri, fiyatlandırma gibi bir çok kriteri değerlendirmekle beraber rakipleri, alt rakipleri ve üst rakipleri karşısında totalde neler sunup sunamadığına bakılması gerekiyor. Çünkü günümüzde ortak platform kullanımı yaygınlaştı. Artık küçük sınıf araçlarda bile üst seviye donanım özellikleri görülebiliyor. Boyutlar 10-12 sene evvel ki D segment araç boyutlarına ulaştı neredeyse. Yani salt spesifik bir kriter üzerinden segment belirlenmesini yanlış buluyorum. Zaten bu yanlışlık yüzünden çoğu kişinin aklı karışmaya başladı.

Size tavsiyem merak ettiğiniz, kime rakiptir bu araç diye sizi ikileme düşüren, hangi segment olduğunu öğrenmeye çalıştığınız bu araçların nasıl üretildiğine, hangi altyapıyı kullandıklarına, genele bakıldığında neler sunduklarına, genel sürüş özelliklerine, yerli - yabancı test sonuçlarına ve alt - denk -üst segment rakipleriyle karşılaştırmalarına bakarak, araştırarak karar vermenizdir.
 
Son düzenleme:
egea hb ile sedani arasında dağlar kadar fark var deniliyor, konfor yalıtım, iç mekan hisleri vs olarak. egea hb ile c sınıfının temsilcisi olan (!) golfu kiyaslayabiliriz bence, ama egea sedan anca seat toledo (örneğin) ile kiyaslanabilir. yıllar geçtikçe srgment kavramı yumuşadı, ara segmentler çıktı ortaya
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak