Sıfır araç kullanımında yapılması gerekenler

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Ozgur44
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Motor için İlk 1000 km Dizellerde 2500 Rpm benzinlilerde ortalama 4000 Rpm'nin üstüne çıkmayın,sabit devirlerde sürüşten kaçının,farkı devirlerde,farklı viteslerde ve değişken hızlarda kullanın.Sonraki 500 Km yine benzer tarza biraz daha üst devirlere çıkın.1500-2000 km'de sonra Redline vututu :D

Fırça kesinlikle kullanmayın.Sünger kullanın.Bunun haricinde merak edilen birşey varsa kendimce cevaplayabilirim:)
Sunger asla ve asla kullanmayin derim
 
Sungerin ondan bi farki yok gene kirleri yuzeye yakin muhafaza edip gunduz yansimada gordugunuz hale ciziklerine sebep olabilir gerci onlara daha cok kurulama asamasi neden olur . Benim tavsiyem kirlerin arabaya gelmemesi icin cift kova ve eldiven. Yani eldiven derken icine elinizin girdigi mikrofiber bir yikama sungeri gibi diyebiliri.
 
Sungerin ondan bi farki yok gene kirleri yuzeye yakin muhafaza edip gunduz yansimada gordugunuz hale ciziklerine sebep olabilir gerci onlara daha cok kurulama asamasi neden olur . Benim tavsiyem kirlerin arabaya gelmemesi icin cift kova ve eldiven. Yani eldiven derken icine elinizin girdigi mikrofiber bir yikama sungeri gibi diyebiliri.
Ben pek çizik yaşamadım genelde hassas boyalı uzak doğu araçlarında oluyor diye biliyorum.
 
1:45:05ten sonrasını izlemenizi tavsiye ederim
İlk 1000km değişken vitesler değişken devirler sürekli.
Yağ değişimi.
Ve sonuna kadar devir çevirmek.
Özeti böyle diyebiliriz rodajın :D
 
Anladığım kadarı ile ilk bin km aracı çok yormadan farklı devirlerde kullanmak gerekiyor sonrasında ise yavas yavas hıza dokunmak gerekiyor
 
Aracı teslim aldığım günden beri yani perşembeden beri 160 km yapabildim ancak oda 120 km si bayi il dışında olduğu için getirmek suretiyle oldu. bazı kişiler eger araç çok çalışmaz ise motorda karıncalanmalar olur diyor sizce gerçeklik payı nedir malum iş güç yüzünden pek kullanamiyoruz aracı
 
Aracı teslim aldığım günden beri yani perşembeden beri 160 km yapabildim ancak oda 120 km si bayi il dışında olduğu için getirmek suretiyle oldu. bazı kişiler eger araç çok çalışmaz ise motorda karıncalanmalar olur diyor sizce gerçeklik payı nedir malum iş güç yüzünden pek kullanamiyoruz aracı
Bizim arabalardan birini yalnızca haftada 1 gün çalıştırabiliyorum. Garajdan çıkaramıyorum bile. Motorunda herhangi bir sorun görmedim. Sadece aküsü çabuk bitiyor. Ama tabi ki arada bir motoru çalıştırmakta fayda var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozgur44
Aracı önümüzdeki hafta bayiiden çıkarır çıkarmaz eve 370 km'lik uzun yolla getirmek zorunda olduğum için ben ne yapıcam hiç bilmiyorum. Zira herkesin hem fikir olduğu nokta, sabit hızda gidilmemesi gerektiği. Sabit hızda gitmemek ve uzun yol :/
 
Aracı önümüzdeki hafta bayiiden çıkarır çıkarmaz eve 370 km'lik uzun yolla getirmek zorunda olduğum için ben ne yapıcam hiç bilmiyorum. Zira herkesin hem fikir olduğu nokta, sabit hızda gidilmemesi gerektiği. Sabit hızda gitmemek ve uzun yol :/
Kardeşim hayırlı ugurlu olsun ALLAH kazasız belasız kullanmak nasip etsin .Ne arac aldın birde daha yakın mesafede bayi yokmuydu yoksa servis filan her seferinde çok sıkıntı çekersin. Arac kullanım sartlarına gelince bu konunun altındaki tüm yorumları iyi incele gereken herşey yazıyor
 
Kardeşim hayırlı ugurlu olsun ALLAH kazasız belasız kullanmak nasip etsin .Ne arac aldın birde daha yakın mesafede bayi yokmuydu yoksa servis filan her seferinde çok sıkıntı çekersin. Arac kullanım sartlarına gelince bu konunun altındaki tüm yorumları iyi incele gereken herşey yazıyor

Teşekkürler iyi dilekleriniz için, araç insignia 1.6 cdti sport + çevre görüş paketi 2. Sorunun cevabı arabanın donanımında gizli ÇGP2 opsiyonu her araçta kolay bulunmuyor. Yoksa Bursa'da 2 adet opel servisi var ama laf aramızda önceki Opel aracımda da Bursa'daki servisleri kullanmıyordum :) Sağolsunlar 200 tl fazladan periyodik bakım ücreti istedikleri için, Kocaeli'de bakımımı yaptırıp, 60 tl gidiş dönüş parasını da düştükten sonra cebimde 140 tl para kalıyordu.

Benimki spesifik bir durum olduğu için kendi fikrimi yürütmem gerekecek biraz. Yaklaşık 400 km'lik yolda planım şöyle;

sürekli 3 şeritli olan yola başla / önce cruise kontrol butonunu unut / her gördüğün kamyon dinlenme alanında sağa çek, motoru stop et, 5 dakika bekle / ilk yarım saat sağ şeritten 3 bin deviri geçmeden 60'a inip 80'e çıkarak git / bu esnada aracın özelliklerini, menülerini öğren / sonra 2 saat 80-100 arası in çık / bu 2 saat boyunca yolu çok boş bulursan hızını 30'lara düşür ara sıra / 3 saatte de bu döngüyü mix'leyip doğaçlama takıl işte...

öööf şimdi yazarken bile sıkıldım yolda naapçaz bakalım :q 5 saatlik yolu işin yoksa 7 saatte gelmeye çalış.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...