Sıfır mı yoksa ikinci el otomobil mi tercih edersiniz?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Sıfır da alsanız ikinci el de alsanız ahlak seviyesinin çukurdan hallice olduğu ülkede tedirginlik yaşarsınız. ''Sıfır alırım, içim rahat eder'' düşüncesi bile sıfır araçların boyalı olduğu konularını görünce düşünce olmaktan çıkıp korkuya dönüşüyor. İş bizde bitiyor açıkçası. Tüketici olarak da satıcı olarak da otomotiv konusunda bu ahlak yoksunlarına papuç bırakmamak lazım. Aracımı sıfır aldım. Aldığım günden beri yakıt fişlerine kadar tutup belgeliyorum. Aracımı bir sonraki sahibine ayıp olmasın diye titizlikle kullanıyorum. Şimdi ben de satsam ikinci el olacak, elin yalancısı, üç kağıtçısı satsa da ikinci el olacak.. Yani iş satıcıda bitiyor. Boyalı sıfır satan bayi de var, aracına gözü gibi bakan araç sahipleri de var :)
 
bence arabaya bu kadar para vermektense yani kendim için konuşuyorum orta halli insanım max 40 ı geçmez arabaya vereceğim fiyat onun yerine eve arsaya yatırıp yapar hayat kalitemi artırma yoluna giderim pahalı bir araba alıp cebimde para yok gezme yok aracın borcunu ödemektense orta halli keyfime göre bir coupe ya da cabrio alır hem keyif alır hemde paramı daha iyi yerlerde değerlendiririm milletin gidip 0 aldığı 90 milyarlık megane danda daha çok dikkat çeker aldığım araba..
 
bence arabaya bu kadar para vermektense yani kendim için konuşuyorum orta halli insanım max 40 ı geçmez arabaya vereceğim fiyat onun yerine eve arsaya yatırıp yapar hayat kalitemi artırma yoluna giderim pahalı bir araba alıp cebimde para yok gezme yok aracın borcunu ödemektense orta halli keyfime göre bir coupe ya da cabrio alır hem keyif alır hemde paramı daha iyi yerlerde değerlendiririm milletin gidip 0 aldığı 90 milyarlık megane danda daha çok dikkat çeker aldığım araba..
haklısın müdür.
 
bence arabaya bu kadar para vermektense yani kendim için konuşuyorum orta halli insanım max 40 ı geçmez arabaya vereceğim fiyat onun yerine eve arsaya yatırıp yapar hayat kalitemi artırma yoluna giderim pahalı bir araba alıp cebimde para yok gezme yok aracın borcunu ödemektense orta halli keyfime göre bir coupe ya da cabrio alır hem keyif alır hemde paramı daha iyi yerlerde değerlendiririm milletin gidip 0 aldığı 90 milyarlık megane danda daha çok dikkat çeker aldığım araba..
Adam haklı beyler
 
bence arabaya bu kadar para vermektense yani kendim için konuşuyorum orta halli insanım max 40 ı geçmez arabaya vereceğim fiyat onun yerine eve arsaya yatırıp yapar hayat kalitemi artırma yoluna giderim pahalı bir araba alıp cebimde para yok gezme yok aracın borcunu ödemektense orta halli keyfime göre bir coupe ya da cabrio alır hem keyif alır hemde paramı daha iyi yerlerde değerlendiririm milletin gidip 0 aldığı 90 milyarlık megane danda daha çok dikkat çeker aldığım araba..
Müdür Antalya'da bırak ilçesini taaa ısparta yolunun üzerinde dağlara taşlara doğru yürüyerek çıkamayacağın yerlerin dönümü 20bin lira olmuş 2 dönüm alsam taaa torunuma belki faydası olacak valla o işler de çok para istiyor. Asıl mesele alım gücü gittikçe azaldı bu ülkede umarım her şey daha güzel olur :)
 
Müdür Antalya'da bırak ilçesini taaa ısparta yolunun üzerinde dağlara taşlara doğru yürüyerek çıkamayacağın yerlerin dönümü 20bin lira olmuş 2 dönüm alsam taaa torunuma belki faydası olacak valla o işler de çok para istiyor. Asıl mesele alım gücü gittikçe azaldı bu ülkede umarım her şey daha güzel olur :)
inşallah .. @Yasin Aygun herşey gönlümüzce olur.
 
Benim araç alırken takıldığım noktaydı. Önce 2009-2010 3.20d alayım diye çıktım yola yıl 2014 araçlar 70 bin ile 75 bin arası idi. Ben cepte para olmadan araba alanlar kısmına tabi olduğum için düşündüm şimdi en iyi halde kullanılsa bile triger mutlaka değişmeli, dört lastik lazım artı normal bakım bana 5 bin cepte para olması lazım ki kafam rahat bineyim aldığıma deysin dedim ama cepte para yok tabi birde 2014 olduğu için yıl 2010 alırsam vergi 2400 lira 2009 olursa 1800 lira civarı oluyordu vergisi 2bin motor olduğu için hadi dedik neyse öderiz bu sefer de diğer bir sıkıntı ikinci el aracın kaskosu çok çıkıyor sıfıra göre bir de ikinci ele bankaların kredi ve finansman işinde 0 modellere ayrıclık tanınıyor ikinci elde taksit sınırlaması koydular bir de. Bunlar üst üste gelince sıfır olsun bari demekten başka çare kalmadı.
sözün özü ikinci el alacaksan cebinde binmeden önce bakım yaptırabilecek paran varsa cebinde al. yok sıfır al derim. bir arkadaşım donanımlı olsun diye ikinci el aldı bak bu sıfır hem garantili dedim yok dedi hem onun sunrofu yok dedi ben sunroflu alacam dedi aldı. Aldığı aracın sunrofu var ama düğmesi bozuk yapımı için 2400 lira istemişler cebinde para yok yaptıramıyor. Ne oldu sunroflu araba oldu. Bu duruma düşmektense garantili kafam ağrımayacak aracın taksitlerini öderken bir de bozuk kısımları yaptırmak için para bulmaya çalışmak yerine sıfır düşük donanımlı ya da segmentte araç olması daha mantıklı. Takdir tabi ki her düşünceye göre değişik olabilir
 
0 km bir araba kafama yatarsa fiyatıda bütçeme uyuyorsa ve uzun süreler değiştirmeyi düşünmüyorsam kesinlikle 0 tercih ederim. Sorun çıkarma olasılığı düşük olduğundan ve garanti kapsamı olduğundan ek bir maliyetle keyfi olmadıktan sonra karşılaşmam. Ayrıca 2. el aldığım aracın eski sahibi veya sahiplerinin araçla neler yaptığı da kafamı kurcalamaz.Ama 2. el tercih edeceksemde 40 000 km ye kadar güncel bir araç tercih ederim. Tabi herşey bütçeyle alakalı
 
Ben sıfır veya en az 2 yaşında olmak kaydı ile araba alıyorum. Çok özel bir model olmadığı sürece 3 yaşın altında araba almamya gönlüm yok. Bundaki en büyük sebeb ise, başımdan geçen araba alma hikayeleri. 2 defa satın almak istediğim aracı test ederken yolda kaldım. Test ettiğim diğer arabalarda berbat gücten düşmeler, bozuk süspansiyonlar derken kendime bir kriter olarak 3 yaş eski arabadan uzak duruyorum.
 
bu fiyatlara rağmen hala 0 alırım c segmenti arabaya 100-120 lira veririm diyen insanlar oldukça firmalarda devlette öpmeye güzel güzel devam eder zaten :) parası olan kişi içinde farketmez bir astraya 100 lira golfe 110 lira vermeyin yazık hakkı değil bal gibi ütlüüyoruz bundanda zevk alıyoruz.
 
bu fiyatlara rağmen hala 0 alırım c segmenti arabaya 100-120 lira veririm diyen insanlar oldukça firmalarda devlette öpmeye güzel güzel devam eder zaten :) parası olan kişi içinde farketmez bir astraya 100 lira golfe 110 lira vermeyin yazık hakkı değil bal gibi ütlüüyoruz bundanda zevk alıyoruz.
Sizi hiç 2. elde öpmemişler :D Hatasız kazasız değişensiz tramersiz komple temizlik boyalı pırıl pırıl 2. el arabalar var :)
Ben 2. elde kendi arabamı alır almaz dışarıdan görünmeyen yerlere arabanın ederinin 1/3'ü kadar masraf ettim. Kaportaya hiç dokunmadım, belki 2000 liralık işi vardır kaportasına girişsem. Haydi ben arabadan birazcık anlıyorum, inceledim ve bunun farkında olarak aldım. Bunun farkında olmayacak biri için bu paralar kahır sebebidir.
 
kazıklanmamak için o kadar imkan varki bilen biriyle gidilebilir bir dünya ekspertiz var piyasada. herşeyi geçtim bir araba temizmi değilmi anlamak için bir çok yöntem var biraz araştırıp gidilebilir. bu kadar imkana rağmen kazıklananlara diyecek birşey yok :)
 
Kendi sahsi olarak alacaksam 2.el alirim. Hem premium segment almis olurum .

Eger sirkete is arabasi alinacaksa kesinlikle 0.
 
kazıklanmamak için o kadar imkan varki bilen biriyle gidilebilir bir dünya ekspertiz var piyasada. herşeyi geçtim bir araba temizmi değilmi anlamak için bir çok yöntem var biraz araştırıp gidilebilir. bu kadar imkana rağmen kazıklananlara diyecek birşey yok :)
Bu kadar imkana rağmen kazıklananlara diyecek şey kumardan uzak durmaları gerektiğidir. Piyasada pek gezmediğiniz belli. Eksperleri de yanıltan çok hoş sürprizler gizleyebiliyor 2. el araçlar. Bütçesi elvermeyenler tabii ki 2. el riskine girecektir ama yüksek bütçeyle yeni araç yerine 2. eli tercih etmek kesinlikle kumar oynamaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cagdas Cag ve Cenk
2.el de bir aracın temiz olup olmadığını her yönüyle anlayamıyorsun. İstediğin ustaya, ekspertiz yerine göster, istediğin kadar tecrübeli ol her şeyini anlayamıyorsun. Araç gerçekten çok temiz görünüyor, her yerine iyice baktırıyorsun ama uzun süre kullanım deneyimi yaşamadan anlayamayacağın sıkıntıları olabiliyor. Misal direksiyon problemleri. Direksiyon sistemi konusunda bazı sıkıntılar ilk sürüşte hemen belli olurken, kimisi bazen tekrar ediyor bazen etmiyor sürece yayılıyor. Şimdi böyle bir sorunu 2.el araç alırken nereye gösterirsen göster anlayamazsın. O yüzden 2.el olayı bilinçli alım ile beraber gerçekten kısmet işidir. Üstelik en lanet otomobil arızalarından biridir direksiyon sistemi arızaları.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...