Sıfır mı yoksa ikinci el otomobil mi tercih edersiniz?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
3-5 ay kullanılmış ikinci el arabaları alırım.. neredeyse 10-20 bin tl fark oluyor. bayi ile görüşüp pazarlık yapınca ortaya çıkan fark az ise sıfır almak kârlı değilse ikinci el almak. biz öyle yaptık 12 bin tl fark vardı arada 3 bin km yapılmış sadece ikinci el aldık
 
3-5 ay kullanılmış ikinci el arabaları alırım.. neredeyse 10-20 bin tl fark oluyor. bayi ile görüşüp pazarlık yapınca ortaya çıkan fark az ise sıfır almak kârlı değilse ikinci el almak. biz öyle yaptık 12 bin tl fark vardı arada 3 bin km yapılmış sadece ikinci el aldık
Kulağa çok mantıklı geliyor da, bu araçlarda arasında da sıfır satışından ayıplı mal ihtimali yüksek oluyor. Malum, birçok kusurda firmalar sorumluluğu üstlerine almayıp kullanıcı hatası vb. cevaplarla mağdur bırakabiliyorlar müşteriyi. Hakkı için mücadele verip mağlup olan müşteri mecburen 2. elde satışa çıkarıyor aracını. Hyundai zaten fabrika çıkışı çok arıza görülen bir marka değil, bu durumla birlikte biraz da sizin şansınızla kazançlı çıkmışsınız :)
 
Kulağa çok mantıklı geliyor da, bu araçlarda arasında da sıfır satışından ayıplı mal ihtimali yüksek oluyor. Malum, birçok kusurda firmalar sorumluluğu üstlerine almayıp kullanıcı hatası vb. cevaplarla mağdur bırakabiliyorlar müşteriyi. Hakkı için mücadele verip mağlup olan müşteri mecburen 2. elde satışa çıkarıyor aracını. Hyundai zaten fabrika çıkışı çok arıza görülen bir marka değil, bu durumla birlikte biraz da sizin şansınızla kazançlı çıkmışsınız :)
aynen hocam onu da düşünmüştüm gerekli araştırmayı soruşturmayı servis kaydı falan bakmıştık baya. genelde vag ve ford'un ticari araçlarında oluyor öyle ayıplı ürünler. yani benim gördüğüm öyle. hyundai'a hiç denk gelmedim. ama mutlaka vardır..
öyle hocam 1 buçuk sene oldu hiç sıkıntı vermedi inşallah daha uzun sürelerde vermez. vag dan dilimiz yandı bundan yanmaz inşallah. :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Gectigimiz ay babama 2016 Kia Sportage GT-line almak icin malum siteden gozumuze kestirdigimiz 2-3 arabaya bakmaya gittik.
Ilk durak Kartaldaki Bostancioglu (Deli Yurek filminin cekildigi yer) Nissanin ikinci el bolumuydu. Aracta boya olmadigini, sadece arka tamponunun degistigini soylediler.
Benimde cocukluktan bir kaporta gecmisim var, dayimin otomobil tutkusu sayesinde. Neyse uzatmayim, sol kapinin altindan suphelendim ve orda boya oldugunu soyledim. Acikcasi yetkili bayi oldugundan aldatmaya yonelik islerin icine gireceklerine de hic ihtimal vermiyordum.
Isterseniz boya olceri getirelim kendiniz bakin dediler, bu bile bana guven verdi aslinda ama sonu husran oldu.
Sol kapida cok ciddi islem (bol macunlu) ve boya cikti, boya olcerin 500 mc a kadar gosterdigi yerler vardi, hatta bazi yerleri okuyamadi bile, arka kapida da lokal boya cikti. Aslina bakarsaniz adamlar gercekten bilmiyorlardi galiba, ekspertizi duzgun yapilmamis dediler, cok mahcup oldular. Fiyat nolcak dedim, siz fiyat verin dediler, 100 K dedim (ilk fiyat 108 di) neyse olmadi.
Esas merak ettigim sey, benden sonra arabayi hala o sekilde mi satacaklariydi, aksam eve gittigimde baktim, sitede kapilari boyali olarak duzeltmislerdi, fakat fiyat hala ayniydi.
Her ne kadar guvenilir sirketler olsalarda cok dikkat etmek lazim yani...
 
Bütçemi yeni araç alacak kadar yükseltebilirsem de 2. el pahalı model mi yeni ucuz model mi gibi bir tercihte kalırsam 0 km tercihim olur.
Ama çok yakımın aracı olur, 0 km alındığından beri kullanıcısını, hikayesini ve aracın kendisini biliyor olurum, o zaman 2. el de olabilir tabii ki.
Kesinlikle katılıyorum. 2. el bildiğim araçsa olur, yoksa sıfır alır. 3-5 yıl binerim.
bu fiyatlara rağmen hala 0 alırım c segmenti arabaya 100-120 lira veririm diyen insanlar oldukça firmalarda devlette öpmeye güzel güzel devam eder zaten :) parası olan kişi içinde farketmez bir astraya 100 lira golfe 110 lira vermeyin yazık hakkı değil bal gibi ütlüüyoruz bundanda zevk alıyoruz.
Devlet vatandaşını düdüklüyor bunda hem fikiriz. amma velakin 2. el de 1. el üstünden fiyatlanıyor. yani sıfırı; seri sonu v.s indirimlerle %10 uyguna alabilecekken neden 2. ele o parayı bayılayım?
örn: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...aza-power-sense..orjinal-boya-410585321/detay
Aynı donanım bu gün test sürüşü yaptık. sıfırına 111 k dediler. şimdi ben gidip 2. elini alsam yine öpülmüş olmuyor muyum? vatandaş öpünce öpülen değişiyor mu? :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Kesinlikle katılıyorum. 2. el bildiğim araçsa olur, yoksa sıfır alır. 3-5 yıl binerim.

Devlet vatandaşını düdüklüyor bunda hem fikiriz. amma velakin 2. el de 1. el üstünden fiyatlanıyor. yani sıfırı; seri sonu v.s indirimlerle %10 uyguna alabilecekken neden 2. ele o parayı bayılayım?
örn: https://www.sahibinden.com/ilan/vas...aza-power-sense..orjinal-boya-410585321/detay
Aynı donanım bu gün test sürüşü yaptık. sıfırına 111 k dediler. şimdi ben gidip 2. elini alsam yine öpülmüş olmuyor muyum? vatandaş öpünce öpülen değişiyor mu? :D
İşte o fiyata İnsignia alıyorsunuz sorun ortadan kalkıyor.
 
İkinci el alacaksam maksimum 1 yaşında ve 7.000km barajını geçmemiş eli yüzü düzgün bir kişi tarafından kullanılan, 0km olan modele göre en az 10.000TL fark ettirecek bir araç olmalı aksi taktirde az daha zorlar 0km bir araç alırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Cagdas Cag
Sonra insignia bir hararet yapıyor bi daha tövbe ediyorsun
audi nin enjektörlerine 1750 Euro deyince tanesine tanıdık anahtarları servise verip otobüsle dönmüştü.
cebinde çıkacak sorunlar için 5 bin civarı para varsa ikinci el almak mantıklı yoksa tad vermiyor kafana iş veriyor
 
Biraz bütçenin kenarda olması lazım ve araba aldığınız zaman bazı şeyler kendini belli eder, onları göze alarak özellikle almanız lazım. Biz octaviayı alırken mesela çok ucuza aldık ama lastiklerin kötü durumda olduğunu, diskin 20k km sonra değişmesi gerektiğini, bazı kozmetik sorunların olduğunu ve basit işler olduğunu bilerek, hesaplarımızı yaptığımızda karlı olduğunu ve arabanın da düzgün olduğunu görünce aldık.

Bunun gibi hesaplama yapabilirsiniz, kendini belli eder bazı şeyler ama sürprizler de çıkabilir ki ona her zaman hazırlıklı olmak lazım, neticede arabaya biniyorsun ne zaman nerede ne olacağını kimse bilemez, ekstrem bir durum ama arabanın altını bir yere vurursun yağ boşalır farketmezsin yatak sararsın, kaza meselesine zaten hiç girmiyorum.Sorunsuz araba biraz şans işi ve Japondur :)
Özellikle de şu anki fiyatlarla kesinlikle sıfır araba almam.
 
İşte o fiyata İnsignia alıyorsunuz sorun ortadan kalkıyor.
aynen öyle siz bilinçlisiniz bak biliyosunuz o arabanın sıfırının fiyatını. 2-3 yaş daha düşük km daha kaliteli araçlar alıp kazıklanmamış olursunuz. biz 3 5 daha veririm sıfırını alırım kafasıyla devam ettikçe fiyatlar böyle olmaya devam eder. tepki olarak en azından insanlar 0 km den 1 sene uzak dursa mutlaka durum değişir ama 0 kokusu manyaklığı var naparsın..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet55
2.el şans işi gerçekten. Ya aracın sahibi komşunuz dostunuz akrabanız falan olacak nasıl kullanıldığını bileceksiniz, daha önceden binip nasıl bir araba olduğunu bileceksiniz. Ya da sahibiyle iyi bir ilişki kurup (tabi bu araç sahibinin insanlığına bağlı) aracı neden sattığını nasıl baktığını sorunlarını açık açık söylemesini sağlayacaksınız, samimiyetsizlik bulunca uzaklaşacaksınız.

İkinci söylediğim durumda araç ilk sahibindense işiniz daha kolay oluyor. Mesela benim aracımı ilk sahibinden aldık, 6 sene kullanmış ve 0 km vw cc aldığı için satıyordu. Bakın bu söylediklerim çok önemli. Evine misafir edip aracı ilk sürüş için bana vermişti. Her şeyini anlatmıştı, yeni aldığı cc yi de göstermişti. Ben yaklaşık 3-4 gün yanına gittim telefonda falan da görüşüyorduk. Yaklaşık 2 bin lira bir pazarlığın ardından normalde kimseye bu fiyata vermem ama seni çok sevdim diyerek aracı bakım faturaları dahil bütün ekipmanlarıyla verdi sağolsun. Tabi pazarlığı ve alış işlemini babam gerçekleştirdi. Şu an aracımda sorun olsa da en azından her şeyini biliyorum. Dediğim gibi bir alıcı olarak en önemli şeyler bizde bitiyor
 
Son düzenleme:
İşte o fiyata İnsignia alıyorsunuz sorun ortadan kalkıyor.
Tercih meselesi, insignia güzel araç ama psa ürettikten sonra ne olur bilmiyorum.

aynen öyle siz bilinçlisiniz bak biliyosunuz o arabanın sıfırının fiyatını. 2-3 yaş daha düşük km daha kaliteli araçlar alıp kazıklanmamış olursunuz. biz 3 5 daha veririm sıfırını alırım kafasıyla devam ettikçe fiyatlar böyle olmaya devam eder. tepki olarak en azından insanlar 0 km den 1 sene uzak dursa mutlaka durum değişir ama 0 kokusu manyaklığı var naparsın..
Sizin kullandığınız dili kullanmadan (mantıksız ve manyak bir insan olduğunuzu iddia etmeden) söylüyorum; Devlet absürd vergiler alıyor, ancak bunda trafikteki araç sayısını azaltmak v.s gibi bir derdi yok, gelen paraya bakıyor. Bunda haklısınız, ancak; 0 araç fiyatının yüksek olması, bütün piyasaya yayılan bir etki gösteriyor. Yani 2. el de oldukça yüksek. Şöyle ki; Almanya da 0 km bir insignia üst paket 30k Euro ( http://www.opel.de/fahrzeuge/insignia/grand-sport/uebersicht.html#_trim-dynamic ) iken, Türkiye'de 40 k Euro ( http://www.opel.com.tr/content/dam/...el_Fiyat_Listesi_10.05.2017_Yeni_Insignia.pdf ). Türkiye'de aynı aracın "az kullanılmışı" 26-27 k Euro iken ( https://www.sahibinden.com/opel-insignia-1.6-cdti/otomatik ) , Almanya'da aynı aracın ikinci eli 15-16 k Euro civarında ( https://www.autoscout24.de/ergebnisse?mmvmk0=54&mmvmd0=19101&mmvco=1&fregfrom=2016&pricefrom=0&cy=D&powertype=kw&atype=C&ustate=N,U&sort=standard&desc=0 ) . Yani bu ülke de 2. el alırken de kazıklanıyorsunuz hatta 0 araç alırken kazıklandığınızdan, orantısal olarak %40 daha fazla kazıklanıyorsunuz. ayrıca;
Birileri sıfır alacakki ikinci el diye bi kavram olsun
Beyefendi haklı, birileri 0 araç almasa, hiç sıfır araç satılmasa (ki böyle bir toplumsal tepkiselliğimiz yok!) siz ikinci ele nasıl bineceksiniz? Küba da ki gibi fi tarihinden kalma araçlara mı talim edeceksiniz?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...