Sizce bu arabalara ne oluyor????

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Kontağı kapatınca olmuyorda, stop edince niye oluyor? Farkı ne ki?
Dizellerde ateşleme sistemi yok, dolayısıyla kontağı kapatsanız da silindire sızan yağ yanmaya devam ediyor. Motor döndükçe motora yağ geliyor, yağ geldikçe motor hızlanıyor, motor hızlandıkça yağ geliyor... Kısacası motor elektrik sisteminden bağımsız şekilde sonsuz döngüye giriyor. Aracı viteste stop ettirirseniz direk pistonları durduracağınızdan döngü son buluyor. Ya da motora giren havayı kesiyorsunuz ve motora oksijen girmediği için yanma olmuyor ve döngü sonlanıyor. Kabaca bu şekilde.
 
manuel araçlarda son vitese takıp freni kökleyip debriyajdan çekerek stop edilebilir ama otomatik araçlarda hiç şans yok,
tam otomatik araçta D konumunda freni kökleyip bir şekilde durmasını beklemekten başka çare yok ama şanzımanda elden gidebilir
çift kavramalarda yani DSG de filan D konumuna almanız hiç hoş olmaz, zira normal sürerken bile kavrama sorunu yaratan şanzımanın bu durumda gidecek yeri kalmaz, yaşasın manuel
 
manuel araçlarda son vitese takıp freni kökleyip debriyajdan çekerek stop edilebilir ama otomatik araçlarda hiç şans yok,
tam otomatik araçta D konumunda freni kökleyip bir şekilde durmasını beklemekten başka çare yok ama şanzımanda elden gidebilir
çift kavramalarda yani DSG de filan D konumuna almanız hiç hoş olmaz, zira normal sürerken bile kavrama sorunu yaratan şanzımanın bu durumda gidecek yeri kalmaz, yaşasın manuel
bizim araba yarı otomatik. onda 5'e atabiliriz sanıım sonra frenden ayağı çekip gaza bassak olur herhalde. aklımızda bulunsun Allah korusun başımıza gelirse falan gerçi araba benznli ama :)
 
bizim araba yarı otomatik. onda 5'e atabiliriz sanıım sonra frenden ayağı çekip gaza bassak olur herhalde. aklımızda bulunsun Allah korusun başımıza gelirse falan gerçi araba benznli ama :)
5000 devirin bile çok risk olduğu dizeller motorlar ambale durumunda 7000-8000 devirlere çıkıyorlar :)
şanzımanın izin vereceğini sanmıyorum haydi şanzıman izin verdi diyelim 5 e takıp ayağını frenden çekersen dakikada 8000 devirle dönen krank şaftının momenti arabanın tekerlerine hızlıca ulaşarak üzebilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve kekum34
5000 devirin bile çok risk olduğu dizeller motorlar ambale durumunda 7000-8000 devirlere çıkıyorlar :)
şanzımanın izin vereceğini sanmıyorum haydi şanzıman izin verdi diyelim 5 e takıp ayağını frenden çekersen dakikada 8000 devirle dönen krank şaftının momenti arabanın tekerlerine hızlıca ulaşarak üzebilir
bizim şanzıman dualogic. şanzımandan yana sıkıntı yok ama işte o güç baya sıkıntı:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...