Sizce Tofas kus serileri Piyasadan kaldirilmali mi ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan yunahki
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Tofas kus serileri piyasadan kaldirilsin mi ?

  • Tabii ki de

    Kullanılan: 64 47.1%
  • Gerek yok, dar gelirli insanlar o zaman nasil araba alicak Tofas olmazzsa ?

    Kullanılan: 72 52.9%

  • Kullanılan toplam oy
    136
Bugün şehir içinde dik ve uzun bir ana yol yokuşunu 3.vites 60-70 kmh hız ile aşağı inmek durumunda kaldım. Niye ? Çünkü altındaki arabanın ne halt olduğunu bilmesine rağmen farlarını bile göremeyeceğim kadar dibimden yokuşu inen bir şahinci vardı. Sağa geçemedim yol bozuk. Zaten daha hızlı gidemem. Ama adamı durdurup ' embesil misin ? Frene bassam duramazsın senin neyine bu kadar yakınımdan yokuşu inmek ' diyesim geldi. Bu başlıkta daha önce de belirttiğim üzere arabayı kullanan tipleri değiştirmek gerekiyor. Sonra vurunca adı kaza oluyor. Yok kardeşim, kaza değil malsın !!
 
20-25 yaşın üstündeki (klasik araç ve özel durumlar hariç) ve muayeneden geçemeyen araçların gitmesi gereken yer hurdalıktır
 
Şuan tofaş piyasasına bakcak olursak o paraya çok sağlam olmasa da tofaş grubundan daha sağlam güvenli araçlar var piyasada. Tofaşa da bindim kuzenim hala tofaş kullanıyo ama bence de kaldırılmalı. Zaten eskisi gibi gençlere polisler rahat vermiyor.
 
Şuan tofaş piyasasına bakcak olursak o paraya çok sağlam olmasa da tofaş grubundan daha sağlam güvenli araçlar var piyasada. Tofaşa da bindim kuzenim hala tofaş kullanıyo ama bence de kaldırılmalı. Zaten eskisi gibi gençlere polisler rahat vermiyor.
Antalya da cok cok rahatsizlik veriyorlar cidden.
 
  • Beğeni
Tepkiler: At
Evet , fakir dostu , parçasını bakkaldan bozuk para yerine alabiliyorsunuz fakat bir dikkat edelim bu arabaların bir tane efendi gibi kazasını görmedim. Yani çamurluk yamulmuş , bagaj eğilmiş gibi ......, Yok efendim araba ya ikiye ayrılmış , ya motor parçalanmış fırlamış karşı şeritte ,.... Elektirik direğine u şeklinde sarılmışını bile gördüm. Yani eğer insan hayatı birinci öncelikse Kuş serisi mutlaka gitmeli.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ceyhansuyu
Evet , fakir dostu , parçasını bakkaldan bozuk para yerine alabiliyorsunuz fakat bir dikkat edelim bu arabaların bir tane efendi gibi kazasını görmedim. Yani çamurluk yamulmuş , bagaj eğilmiş gibi ......, Yok efendim araba ya ikiye ayrılmış , ya motor parçalanmış fırlamış karşı şeritte ,.... Elektirik direğine u şeklinde sarılmışını bile gördüm. Yani eğer insan hayatı birinci öncelikse Kuş serisi mutlaka gitmeli.
Şahin ile babam 90'lı yıllarda ağır bir zincirleme kaza geçirdi ve burnu bile kanamadan arabadan indi. Kemeri takılı, direksiyonu normal tutuyormuş. Sonrasında da yetkili serviste iyi şekilde onarılınca kazada çizgisini bozacak açıda bir darbe olmadığı için eskisi kadar stabil oldu. Hiç lpg taktırmadan satmıştık o arabayı. Daha sonra 2003 yılında Fiesta ile ben bir zincirleme kazaya sebep oldum ve kazadaki diğer araçlar Uno ve Şahin'di. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim: Uno, Şahin'den çok daha güvenlik fakiri bir araba. Kuş serisi, bahsedildiği kadar tabut bir araba değil. 70'li 80'li yılların standart otomobilleri ne kadar sağlamsa o kadar sağlam.

Kuş Serisi'nin trafikten kaldırılması gibi bir uygulama mümkün değil, çok keyfi olur; herhangi bir Tofaş sahibi de karşılığında BMW'nin güncel 3 ve 5 serilerinin kaldırılmasını isteyebilir.
Ama şöyle bir uygulama olabilir: Araç muayenelerinde arabaların şasileri ve çizgileri ince ölçümlerle belli bir tolerans aralığı verilerek iyice incelenir, birkaç parçadan birleştirilmiş arabalar direk trafikten men edilir. Motor ve yürüyeninde motor numarasına bakana kadar oto ekspertiz gibi daha ciddi check-up yapılarak belli kriterleri karşılamayan araçlar trafikten men edilir. O zaman Kuş serisi arabaların %80'i zaten temizlenmiş olur. :) Tek tük kalan özel araçlara da tüm saygımızla dönüp 2 kere bakarız :D
 
Son düzenleme:
Komple yasaklanmasına gerek yok aslında. Muayenesiz, sigortasız, çekme belgeli kuş serileri trafikten elensin farkı hissederiz zaten. Yani sadece trafik polisleri işlerini yapsalar belirgin bir değişim olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso, bt ve Akın
Araba zorunlu bir gereklilik ama araba diye hurda almak bana mantıksız geliyor. Bu tarz eski arabaların frenleri günümüz arabalarından geride olması bir yana yaşından dolayı da neredeyse tutmayacak hale geliyor. Onun dışında içindeki yolcuların güvenliği de tehlikede. 1000 kg'lık bir hurda yığınıyla kaza yapmak istemem doğrusu. Ama bakımlı, düzgün arabalara diyeceğim bir şey yok. Şoförleri de eğitmek gerek. Altındaki arabaya aşırı güvenenler var. Rampa inerken çoğumuzun başına gelmiştir. Frene bassak duramayıp kazaya sebep olacak sürücüler var. Sonuç olarak muayenedeki testlerin daha da geliştirilmesi gerekiyor. Arabanın ilk muayenesinde 2-3 tane kusur buluyorlar sonra götürüyorum baktırıyorum hiçbir sorunu yok. Ama bu arabalara trafiğe çıkma izni veriyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Araba zorunlu bir gereklilik ama araba diye hurda almak bana mantıksız geliyor. Bu tarz eski arabaların frenleri günümüz arabalarından geride olması bir yana yaşından dolayı da neredeyse tutmayacak hale geliyor. Onun dışında içindeki yolcuların güvenliği de tehlikede. 1000 kg'lık bir hurda yığınıyla kaza yapmak istemem doğrusu. Ama bakımlı, düzgün arabalara diyeceğim bir şey yok. Şoförleri de eğitmek gerek. Altındaki arabaya aşırı güvenenler var. Rampa inerken çoğumuzun başına gelmiştir. Frene bassak duramayıp kazaya sebep olacak sürücüler var. Sonuç olarak muayenedeki testlerin daha da geliştirilmesi gerekiyor. Arabanın ilk muayenesinde 2-3 tane kusur buluyorlar sonra götürüyorum baktırıyorum hiçbir sorunu yok. Ama bu arabalara trafiğe çıkma izni veriyorlar.
E tabii ki iç hacim genişliği ve araba ile net iletişim kurduran sürüş hisleri dışında hiçbir tarafının şimdiki arabalarla yarışabilecek tarafı yok. Hatta çok daha eski arabaların ön tekerleklerinde de kampana fren vardı. :) Bu tarz araçlar ayağı yerden kesmesi için var. Arabaya göre sürüş benimsenirse asgari seviyede de güvenliği sağlıyorlar aslında. Alıp kullanacak insanlar da bunu bilerek kullanmalı zaten. Bu bilinçle kullanacak insanlar sorun oluşturmaz zaten. Ama bahsettiğiniz şuursuz sürücüler son model Alman premium marka bir arabanın içinde 250 ile çarpsa bile tampon değişimiyle kurtaracakmış gibi araba kullanıyor. O tipler, trafikte nizami şekilde seyreden en güvenli arabalar için bile ölümcül tehlike.
 
E tabii ki iç hacim genişliği ve araba ile net iletişim kurduran sürüş hisleri dışında hiçbir tarafının şimdiki arabalarla yarışabilecek tarafı yok. Hatta çok daha eski arabaların ön tekerleklerinde de kampana fren vardı. :) Bu tarz araçlar ayağı yerden kesmesi için var. Arabaya göre sürüş benimsenirse asgari seviyede de güvenliği sağlıyorlar aslında. Alıp kullanacak insanlar da bunu bilerek kullanmalı zaten. Bu bilinçle kullanacak insanlar sorun oluşturmaz zaten. Ama bahsettiğiniz şuursuz sürücüler son model Alman premium marka bir arabanın içinde 250 ile çarpsa bile tampon değişimiyle kurtaracakmış gibi araba kullanıyor. O tipler, trafikte nizami şekilde seyreden en güvenli arabalar için bile ölümcül tehlike.
Ben de artık olarak şöyle bir yorumda bulunmak istiyorum, ülkemizde kemersiz araba kullanıyor çoğu kişi sonuçta ve kaza anında o airbaglar can kurtaran olmuyor tam tersine öldüren oluyor. Ancak şahinle hızı abartılmadan yani arabanın ne olduğunu bilerek gidilirse ve kemer takılırsa ölüm riski çok da yüksek olmuyor. Çevremizde illa ki vardır eskiden bu arabalarla kaza yapıp kurtulan, amcam mesela çok eskiden flash 1.7 ile takla atıp sağlam çıkabilmiş ki flashın şahinden kaporta olarak çok farkı yok hatta daha hafif olduğu için belki de daha kötüydü. Öldürmeyen Allah öldürmez doğru ama kemer ve hızın çok abartılmaması burada en önemli etken bence.
 
Yorumları dikkatle okumadım, konunun içeriğini de pek detaylı okumadım. Burada önemli olan bir şeylerin yasaklanması, kaldırılması. Zamanında bol bol satıp yağını yediler, şimdi kaldırmak olmaz. Yasak getirmek, kaldırmak çözüm değildir.
 
Konuyu hortlatıyorum. Tofaş kuş serilerini kullanan genel kitleden bende hoşnut değilim. Fakat bir sorunu çözmek için sorunun kaynağını çözmek gerekir. Kullanıcı kitlesinin kafa yapısı aynı olduğu sürece başka araçlarda başka canlar tehlikeye girecek. Bu “trafiği çözmek için yol inşaa etmek” gibi geçici süreli çözüm olur. Ayrıca genel kitlenin hataları azınlık olan kullanıcıların özgürlüğüne duvar olamaz. Hala daha kuş serisi araçlarını trafik kurallarına uygun, aracın sınırlarında kullananlar mevcut. Konu başlığının uygulanması tamamen diktatörce olurdu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA