Ya bu nasıl bir teknolojiymiş de bu kadar pahalı oluyor 1,0 tsi hala anlamıyorum.Sanki ucuz gelmiş de diğer motorlar da satsın diye şişirilmiş gibi durmuyor mu? Yoksa algım mı sapıttı saat 00:30
Benim dediğim şey şu geliş fiyatında mı bişeyler var.ingilterede satılan 1,0 la 1,4tsi arasındaki farktan daha az fark varGeliş fiyatları arasında çok uçuk farklar yok. 1.0 TSI Golf DSG Highline vergisiz net fiyatı 75.000 iken aynı donanımda 1.4 TSI DSG 150 hp net fiyatı 82.000 TL
Motor eski 1.2 TSI'a kıyasla daha kuvvetli ve daha verimli. 3 silindir olması avantaj..
Benim dediğim şey şu geliş fiyatında mı bişeyler var.ingilterede satılan 1,0 la 1,4tsi arasındaki farktan daha az fark var
İşte onu söylemiştim 1,0 ın ekonomik yanlarını görenleri biraz daha olsun 1,6tdi 1,4tsi da satsın diye 1,0 motorun fiyatları Türkiyede şişiriliyor.Türk kullanıcısına tork-yakıt-mtv dengesine bakarak araba satılıyor o yüzden ben Dünyada ucuz seçenek olan bu motoru burada daha pahalı almaya karşıyım.1,6 tdi binerim 1,4 tsi binerim ki 1,4 lerde daha çok performans ve uzun km garantisi bulabilirim.Araba alırken de dikkat ederim buna teşviğe rağmen hibrit modellerin az yakma çekiciliğini kullanıp pahalıya satıyorlar yurtdışına göre ifrit oluyorum.Ne demek istediğimi anlatamadıysam 1,5 turbo civic standart motoru burada hondacılara rs diye yurtdışında satılandan 5-8k lira fazlaya geliyor gösteriyorlarHangi pazarda nasil konumlandirdiklarini veya aralarindaki bu farkin neye gore olustugunu bilemiyorum
Ben A3’u alirken yanlis hatirlamiyorsam 1 litre motor 1.6 TDI’dan da pahaliya geliyordu
İşte onu söylemiştim 1,0 ın ekonomik yanlarını görenleri biraz daha olsun 1,6tdi 1,4tsi da satsın diye 1,0 motorun fiyatları Türkiyede şişiriliyor.Türk kullanıcısına tork-yakıt-mtv dengesine bakarak araba satılıyor o yüzden ben Dünyada ucuz seçenek olan bu motoru burada daha pahalı almaya karşıyım.1,6 tdi binerim 1,4 tsi binerim ki 1,4 lerde daha çok performans ve uzun km garantisi bulabilirim.Araba alırken de dikkat ederim buna teşviğe rağmen hibrit modellerin az yakma çekiciliğini kullanıp pahalıya satıyorlar yurtdışına göre ifrit oluyorum.
1,5 tsi çin pazarı için üretilmiş bir motor.Sadece gıyabi konuşayım daha ucuz malzemelerden üretilmiş olabilir direk rakibi 150hp 1,4 tsi yla karşılaştırırım benEvet haklisin. Ancak 1.0 tsi o kadar ucuz bir motor degil. A3 icin konusuyorum Almanya’da 1.0 tsi ve 1.5 tsi arasinda sadece 2000 euro fark var. Ha 2000 euro fazladan verip 1.5 tercih ederim kesinlikle. Ama Tr’de boyle olmuyor. O 2000 euroluk fark burada vergiler isin icine girince 30.000 tl oluyor. Dolayisiyla 1.0 mantikli hale geliyor..Fark Almanya’daki kadar dusuk olsa zaten kimse kapisinin onune 1.0 koymaz
1,5 tsi çin pazarı için üretilmiş bir motor.Sadece gıyabi konuşayım daha ucuz malzemelerden üretilmiş olabilir direk rakibi 150hp 1,4 tsi yla karşılaştırırım ben
İşte onu söylemiştim 1,0 ın ekonomik yanlarını görenleri biraz daha olsun 1,6tdi 1,4tsi da satsın diye 1,0 motorun fiyatları Türkiyede şişiriliyor.Türk kullanıcısına tork-yakıt-mtv dengesine bakarak araba satılıyor o yüzden ben Dünyada ucuz seçenek olan bu motoru burada daha pahalı almaya karşıyım.1,6 tdi binerim 1,4 tsi binerim ki 1,4 lerde daha çok performans ve uzun km garantisi bulabilirim.Araba alırken de dikkat ederim buna teşviğe rağmen hibrit modellerin az yakma çekiciliğini kullanıp pahalıya satıyorlar yurtdışına göre ifrit oluyorum.Ne demek istediğimi anlatamadıysam 1,5 turbo civic standart motoru burada hondacılara rs diye yurtdışında satılandan 5-8k lira fazlaya geliyor gösteriyorlar
Hocam kar marjını bilmem, dediğiniz gibi olabilir lakin Golf de de olan durum aynen buraya da yansımış..
Şu anda 1.6 tdi ile 1.0 TSİ arasında 19Km fiyat farkı var listede...
Geçen hafta boyunca 1.2 TSI Jetta (Manuel) kullandım ... hatta farklı bir konuya yorumlarımı da yazdım ...
Neredeyse aynı sürüş ile TDI (DSG) ile 5lt civarı yaptığım tüketim ortalaması .. o araç ile 6lt civarındaydı ... yani kabaca 1lt civarı fark vardı ... bu motor biraz daha ekonomik ve biraz daha da güçlü... gücü ve tork fazlasını bir kenara koyarsak bile o motor hadi yine 1lt fazla yakar usturuplu kullanımla ... bu gün aradaki 19k TL yi yıllık faize yatırsan net 2000TL getirisi var.. mtv avantajıyla emin değilim ama toplamda yıllık getiri heralde 2600-2700 TL yi bulur...
2600-2700TL ye yaklaşık 450lt benzin alınır... 450lt benzin farkınıda, anladığım kadarıyla telafi etmek için minimum 30-35k km lazım ..
Bu tip hesapları eminim Doğuşta yapıyordur.. 1.2 TSI tecrübemden sonra 1.0 TSI bana çok mantıklı geliyor.
Fiyat olarak bütün araçlar mağlesef pahallı .. ve o pahallılığın içinde 1.0 TSI da pahallı ...