Sinan paşam, ellerine sağlık güzel yazı olmuş, benim sana sorum bu soğutma suyunun değişme aralığı nedir? Hiçbir yerde net bilgi yok bu konuda, o yüzden bende açıp kirlenme durumuna göre kontrol ediyorum, havalar bi ısınsın evdeki arabaların sıvıları ben değişeceğim bi, kendim değişirim diyen arkadaşlar için bir video:
@Renard Ayrıca evans hakkında güzel bir video var:
Şimdi bu videoda insanların anlamadığı bir nokta var, eeeee fanı erken açıyor demekki dandik? Hahaha demek istiyorum. Şimdi bizim soğutma sıvılarında amacımız motordaki ısıyı sıvıya transfer etmek. Evans'ın ısı iletim katsayısı yüksek olduğu için motordan daha iyi bir şekilde ısıyı alıp fanı açtırıyor. Ayrıca videoda dediği gibi susuz olduğu için uzun seneler kullanabilirsin. Susuz olduğu için soğutma sistemindeki maddelerle tepkimeye girmediği için aşındırmıyor ama evans özelliğini ne kadar zamanda kaybediyor orası bilinmiyor. Standart antifreezelerde de durum şu, su-antifreeze karışımında antifreeze oranı arttıkça (belli bir orana kadar) donma sıcaklığı düşüp kaynama noktası yükselse de ısı iletim katsayısı düşüyor. O yüzden çok soğuk bir iklimde yaşamıyorsanız %50 karışım yapmamanızı öneririm. Karışımda distile su kullanmaya dikkat edin. Normal çeşme suyundaki mineraller çökelme yaptığı için devri daim pompanızı tıkayıp bozabilir, bütün soğutma sisteminizde kısa dönemde olmasa da uzun dönemde sorun yaratabilir. İsteyenler için hazır karışımlar var. Ayrıca Sinan'ın dediği gibi renk hiçbir şey ifade etmiyor. 3 tip antifreeze var, organik, inorganik ve hibrit(organik-inorganik karışımı), alırken antifreeze nizin aracınızın markası tarafından onaylı olmasına kesinlikle dikkat edin. Yoksa Gökçe abi gibi hiç beklemediğiniz bir anda bütün soğutma suyu hortumlarınız patlayabilir. 1800 lira haşırt oldu
Soğutma suyunuzun durumunu bu yöntemlerle anlayabilirsiniz:
Ha birde antifreeze oranı arttıkça ısı iletim katsayısının düşüş sebebini burada açıklıyor:
http://www.meglobal.biz/media/product_guides/MEGlobal_MEG.pdf
@Renard Ayrıca evans hakkında güzel bir video var:
Şimdi bu videoda insanların anlamadığı bir nokta var, eeeee fanı erken açıyor demekki dandik? Hahaha demek istiyorum. Şimdi bizim soğutma sıvılarında amacımız motordaki ısıyı sıvıya transfer etmek. Evans'ın ısı iletim katsayısı yüksek olduğu için motordan daha iyi bir şekilde ısıyı alıp fanı açtırıyor. Ayrıca videoda dediği gibi susuz olduğu için uzun seneler kullanabilirsin. Susuz olduğu için soğutma sistemindeki maddelerle tepkimeye girmediği için aşındırmıyor ama evans özelliğini ne kadar zamanda kaybediyor orası bilinmiyor. Standart antifreezelerde de durum şu, su-antifreeze karışımında antifreeze oranı arttıkça (belli bir orana kadar) donma sıcaklığı düşüp kaynama noktası yükselse de ısı iletim katsayısı düşüyor. O yüzden çok soğuk bir iklimde yaşamıyorsanız %50 karışım yapmamanızı öneririm. Karışımda distile su kullanmaya dikkat edin. Normal çeşme suyundaki mineraller çökelme yaptığı için devri daim pompanızı tıkayıp bozabilir, bütün soğutma sisteminizde kısa dönemde olmasa da uzun dönemde sorun yaratabilir. İsteyenler için hazır karışımlar var. Ayrıca Sinan'ın dediği gibi renk hiçbir şey ifade etmiyor. 3 tip antifreeze var, organik, inorganik ve hibrit(organik-inorganik karışımı), alırken antifreeze nizin aracınızın markası tarafından onaylı olmasına kesinlikle dikkat edin. Yoksa Gökçe abi gibi hiç beklemediğiniz bir anda bütün soğutma suyu hortumlarınız patlayabilir. 1800 lira haşırt oldu
Soğutma suyunuzun durumunu bu yöntemlerle anlayabilirsiniz:
Ha birde antifreeze oranı arttıkça ısı iletim katsayısının düşüş sebebini burada açıklıyor:
http://www.meglobal.biz/media/product_guides/MEGlobal_MEG.pdf
Son düzenleme: