Herkese Merhaba;
Sürekli ertelediğim ailemizin görev adamını sizinle tanıştırmaya artık hazırım. Kendisiyle 6k kilometre ve yaklaşık 6 aylık deneyimimiz oldu. Hem yeni bir dostunuzla tanışmak gibi hem de bu dostunuzun eksiklerini ve artılarını konuşmak üzere , başlayalım
E140 kasa corolla'mızı sattıktan sonra bütçeyi arttırıp otomobil arayışına girişmişken , ailemin olabilidiği kadar yeni ve az km'li otomobil alalım isteği doğrultusunda biraz da nasip kısmet sayesinde 2017 model Kia Cerato 1.6 crdi otomobilimiz ocak ayı itibariyle aramıza katıldı. Ona kısaca "cero" demeyi tercih ediyorum hem karakteristik hem de kısa bir isim oldu
Bu ceronun yeni evine indiği ilk anı maalesef ben o tarihlerde Trabzon'da olmadığım için kendisiyle tanışmamız biraz daha zaman alacak.
Otomobilin arka tasarımını balığa benzetiyorum Konunun ilerleyen kısmında kendisini Japon Balığı diye çağırabilirim şimdiden haber vereyim. 2017 model olmasına rağmen çizgileri daha çok 2012-2014 bir otomobil gibi geliyor bana. Genel olarak sade bi tasarıma sahip , çok göz önünde olan veya tasarım olarak öne çıkan pek fazla bi detayımız yok maalesef
@yty 'nin eski makinesiyle beraberken;
Otomobili aldığımızda 25 bindeydi. Garantisinin 5 yıl olmasından dolayı garanti bozmamak adına yetkili serviste ceromuza gelecek yıllarda sahibine çok daha fazla hizmet etsin diye bakımını yaptık.
Yetkili servisin iş güvenliği politikasından dolayı maalesef yanında olamadım fakat yukarıdan her bir detayını takip ettim. Bu farklı bir his ve eminim burda beni en iyi anlayacak insanlarla beraberim. Dışarıda veya yukarıda kahvemi içerken saçma sapan satış kitapçıklarına baksam içim rahat etmezdi
Ceromuzun işlemleri bittikten sonra, hybrid bir model olan kia Niro'nun test aracı olduğunu görünce hybrid otomobilin tepkilerini merak ettiğimden test etmek için showrrom'a çıktık. Yeni Ceed'ın dış tasarımı üstündeki donanım paketiyle önceki kardeşlerine göre çok fazla yol kat etmiş.
Böylelikle japon balığımızın bakımları tamamlandı ve sıra kozmetik işlerine geldi. Kendim bu tip aile otomobilleriyle oynama taraftarı hiçbir zaman olmadım. Dolayısıyla ufak tefek fakat bence değerli bir kaç değişiklik yaptım. Küçük ama değerli stickerımız;
Anahtarlığın kumaş olduğundan dolayı hafif olması ve üstündeki manalı yazıdan dolayı o da yerini aldı ve sonunda otomobil "petrolhead" detaylarına kavuştu
1.6 Crdi motorun güncel versiyonu 136 beygir güç üretiyor. 128 beygir güç üreten aynı isimli ünitenin fazla yaktığına dair hem bizim forumda hem de diğer forumlarda çokça bilgiyle karşılaştım. Otomobili almadan önce biraz araştırdığımda güncel ünitenin önceki blokla farklı olarak alüminyum blok olmak üzere farklı motorlar olduğunu fark ettim. Sahip olduğu termal verimlilik ve yeni teknolojinin de etkisiyle otomobil önceki modeline göre daha ekonomik
Ne yaktığına dair konuşmak gerekirse ,110 km hafif trafikli ortalaması şu şekilde. Uzun yolda 100 sabit 4, 4.5 litrelerde geziyor daha aşağısı pek de mümkün değil
7 oranlı çift kavrama bi şanzımanımız var. 2bin devirde 118 yapıyor. 100 le giderken devir bandı şu şekilde ;
Şimdi gelelim otomobilin artılarına ve eksilerine;
+ Otomobilin arkasında torsiyon olmasına rağmen hem önceki otomobillerimiz hem de diğer uzun dönem kullandığım otomobillerine göre bu fiyat seviyesindeki bir otomobile göre otomobil konforlu. Çukurlardan veya kasislerden geçtiğimde bu derece bir tepkiyle karşılaşacağımı düşünmemiştim.
+ Otomobilin arka diz mesafesi segmentine göre iyi arkada rahat bir şekilde yolculuk yapabilirsiniz. Rahat dediğim superb gibi segmentinin neredeyse 2 yukarısı kadar bir dizüstü mesafesi değil. Baş mesafesi ise sınırda.
+ Bildiğiniz üzere çok yakın zamanda ceromuzla Trabzon-Ankara yaptık ve Ankara'da gezilecek görülecek yerler için sizden tavsiye istemiştim. Otomobilin performansı uzun yolda memnun etti. Gerek sollamalarda olsun gerekse bayır tırmanırken acaba diye veya şu klimayı bir kapatsak mı diye hiç düşünmedim. Ama ileride performans konusunda şanzıman kaynaklı bir eleştirim olacak ileriki kısımda.
+Üstteki maddenin devamı gibi olacak ama bildiğiniz üzere otomobil karadeniz bölgesinde kullanılıyor. Karadenizin dik yamaçlarına gücü yetiyor emin olabilirsiniz.
- Otomobil yol ve rüzgar sesi konusunda maalesef memnun etmedi. Gerek asfalt sesi gerekse ön taraftaki kelebek camlarından gelen yol sesi vasat müzik sistemiyle de birleşince memnun olmadım açıkçası.
-Üstte bahsettiğim gibi müzik sistemi vasat.
-Otomobil çift kavrama bir şanzımana sahip. Geçişler rakibi DSG kadar olmasa da yeteri kadar hızlı. Fakat eleştirim düşüşlerdeki ağırbaşlılığı. Bu bahsettiğim manuel moddaki düşürme değil. 80km ile seyir halinde olalım varsayalım ki. Otomobil 7. viteste ilerlerken gaza yüklendiğimde düşürmeleri yeteri kadar çevik yapamıyor. 1 saniye gibi bir süre bekliyor sonra olması gereken vitese düşürüp yürüyor.
-Otomobilin yol tutuşu vasat. Virajlarda zorladığımda tüm yük kafasına biniyor istediğim gibi veya olması gerektiği gibi yeterince kıvrak davranıp kafasını içeri sokamıyor. Bunla alakalı olarak diğer bir şikayet ettiğim konu gaza yüklendiğimde asfalt kaliteli değilse ya da yağmurluysa direksiyonu sağa sola çevirmemin bişi ifade etmediğini hissetim bi kaç kez. Lastiklerimiz yeni değil şu an orta seviyede bu da önemli bir etken tabi
- Yer yer ufak detaylarla artırılmaya çalışılsa da malzeme kalitesi
Ceromuzdan böyleydi umarım yeni dostunuzla tanışmaktan memnun olmuşsunuzdur. İlerleyen günlerde bu konuyu daha çok günlük gibi kullanmayı düşünüyorum. Sağda solda symbol kadar çok fazla görmediğimiz ve forumda otomobil seçimlerinde bi kaç kez adı geçtiği için önce bir tanıştırmak istedim.
Sağlıcakla kalın
Sürekli ertelediğim ailemizin görev adamını sizinle tanıştırmaya artık hazırım. Kendisiyle 6k kilometre ve yaklaşık 6 aylık deneyimimiz oldu. Hem yeni bir dostunuzla tanışmak gibi hem de bu dostunuzun eksiklerini ve artılarını konuşmak üzere , başlayalım
E140 kasa corolla'mızı sattıktan sonra bütçeyi arttırıp otomobil arayışına girişmişken , ailemin olabilidiği kadar yeni ve az km'li otomobil alalım isteği doğrultusunda biraz da nasip kısmet sayesinde 2017 model Kia Cerato 1.6 crdi otomobilimiz ocak ayı itibariyle aramıza katıldı. Ona kısaca "cero" demeyi tercih ediyorum hem karakteristik hem de kısa bir isim oldu
Bu ceronun yeni evine indiği ilk anı maalesef ben o tarihlerde Trabzon'da olmadığım için kendisiyle tanışmamız biraz daha zaman alacak.
Otomobilin arka tasarımını balığa benzetiyorum Konunun ilerleyen kısmında kendisini Japon Balığı diye çağırabilirim şimdiden haber vereyim. 2017 model olmasına rağmen çizgileri daha çok 2012-2014 bir otomobil gibi geliyor bana. Genel olarak sade bi tasarıma sahip , çok göz önünde olan veya tasarım olarak öne çıkan pek fazla bi detayımız yok maalesef
@yty 'nin eski makinesiyle beraberken;
Otomobili aldığımızda 25 bindeydi. Garantisinin 5 yıl olmasından dolayı garanti bozmamak adına yetkili serviste ceromuza gelecek yıllarda sahibine çok daha fazla hizmet etsin diye bakımını yaptık.
Yetkili servisin iş güvenliği politikasından dolayı maalesef yanında olamadım fakat yukarıdan her bir detayını takip ettim. Bu farklı bir his ve eminim burda beni en iyi anlayacak insanlarla beraberim. Dışarıda veya yukarıda kahvemi içerken saçma sapan satış kitapçıklarına baksam içim rahat etmezdi
Ceromuzun işlemleri bittikten sonra, hybrid bir model olan kia Niro'nun test aracı olduğunu görünce hybrid otomobilin tepkilerini merak ettiğimden test etmek için showrrom'a çıktık. Yeni Ceed'ın dış tasarımı üstündeki donanım paketiyle önceki kardeşlerine göre çok fazla yol kat etmiş.
Böylelikle japon balığımızın bakımları tamamlandı ve sıra kozmetik işlerine geldi. Kendim bu tip aile otomobilleriyle oynama taraftarı hiçbir zaman olmadım. Dolayısıyla ufak tefek fakat bence değerli bir kaç değişiklik yaptım. Küçük ama değerli stickerımız;
Anahtarlığın kumaş olduğundan dolayı hafif olması ve üstündeki manalı yazıdan dolayı o da yerini aldı ve sonunda otomobil "petrolhead" detaylarına kavuştu
1.6 Crdi motorun güncel versiyonu 136 beygir güç üretiyor. 128 beygir güç üreten aynı isimli ünitenin fazla yaktığına dair hem bizim forumda hem de diğer forumlarda çokça bilgiyle karşılaştım. Otomobili almadan önce biraz araştırdığımda güncel ünitenin önceki blokla farklı olarak alüminyum blok olmak üzere farklı motorlar olduğunu fark ettim. Sahip olduğu termal verimlilik ve yeni teknolojinin de etkisiyle otomobil önceki modeline göre daha ekonomik
Ne yaktığına dair konuşmak gerekirse ,110 km hafif trafikli ortalaması şu şekilde. Uzun yolda 100 sabit 4, 4.5 litrelerde geziyor daha aşağısı pek de mümkün değil
7 oranlı çift kavrama bi şanzımanımız var. 2bin devirde 118 yapıyor. 100 le giderken devir bandı şu şekilde ;
Şimdi gelelim otomobilin artılarına ve eksilerine;
+ Otomobilin arkasında torsiyon olmasına rağmen hem önceki otomobillerimiz hem de diğer uzun dönem kullandığım otomobillerine göre bu fiyat seviyesindeki bir otomobile göre otomobil konforlu. Çukurlardan veya kasislerden geçtiğimde bu derece bir tepkiyle karşılaşacağımı düşünmemiştim.
+ Otomobilin arka diz mesafesi segmentine göre iyi arkada rahat bir şekilde yolculuk yapabilirsiniz. Rahat dediğim superb gibi segmentinin neredeyse 2 yukarısı kadar bir dizüstü mesafesi değil. Baş mesafesi ise sınırda.
+ Bildiğiniz üzere çok yakın zamanda ceromuzla Trabzon-Ankara yaptık ve Ankara'da gezilecek görülecek yerler için sizden tavsiye istemiştim. Otomobilin performansı uzun yolda memnun etti. Gerek sollamalarda olsun gerekse bayır tırmanırken acaba diye veya şu klimayı bir kapatsak mı diye hiç düşünmedim. Ama ileride performans konusunda şanzıman kaynaklı bir eleştirim olacak ileriki kısımda.
+Üstteki maddenin devamı gibi olacak ama bildiğiniz üzere otomobil karadeniz bölgesinde kullanılıyor. Karadenizin dik yamaçlarına gücü yetiyor emin olabilirsiniz.
- Otomobil yol ve rüzgar sesi konusunda maalesef memnun etmedi. Gerek asfalt sesi gerekse ön taraftaki kelebek camlarından gelen yol sesi vasat müzik sistemiyle de birleşince memnun olmadım açıkçası.
-Üstte bahsettiğim gibi müzik sistemi vasat.
-Otomobil çift kavrama bir şanzımana sahip. Geçişler rakibi DSG kadar olmasa da yeteri kadar hızlı. Fakat eleştirim düşüşlerdeki ağırbaşlılığı. Bu bahsettiğim manuel moddaki düşürme değil. 80km ile seyir halinde olalım varsayalım ki. Otomobil 7. viteste ilerlerken gaza yüklendiğimde düşürmeleri yeteri kadar çevik yapamıyor. 1 saniye gibi bir süre bekliyor sonra olması gereken vitese düşürüp yürüyor.
-Otomobilin yol tutuşu vasat. Virajlarda zorladığımda tüm yük kafasına biniyor istediğim gibi veya olması gerektiği gibi yeterince kıvrak davranıp kafasını içeri sokamıyor. Bunla alakalı olarak diğer bir şikayet ettiğim konu gaza yüklendiğimde asfalt kaliteli değilse ya da yağmurluysa direksiyonu sağa sola çevirmemin bişi ifade etmediğini hissetim bi kaç kez. Lastiklerimiz yeni değil şu an orta seviyede bu da önemli bir etken tabi
- Yer yer ufak detaylarla artırılmaya çalışılsa da malzeme kalitesi
Ceromuzdan böyleydi umarım yeni dostunuzla tanışmaktan memnun olmuşsunuzdur. İlerleyen günlerde bu konuyu daha çok günlük gibi kullanmayı düşünüyorum. Sağda solda symbol kadar çok fazla görmediğimiz ve forumda otomobil seçimlerinde bi kaç kez adı geçtiği için önce bir tanıştırmak istedim.
Sağlıcakla kalın