Benden daha ötesi de varmış,maşallahBalata konusu geçince dahil olayım dedim. Aracımı 2010 yılında 0 km olarak aldım. Şu an 111 bin km'de. Henüz fren balatalarını değiştirmedim.Kilometre 110 bin olunca bosch marka balata siparişi verip bi duruma bakayım dedim. Aşağıdaki fotoda soldaki sıfır bosch balata, sağdaki benim aracımdan çıkan 110 bin görmüş balata. 4-5 Bin km daha kullanırım diyerek eski balatamı yerine koydum
Şu an araç 111 binde ve üzerinde 0 km fabrikadan gelen balataları var. Fazlada abartmamak adına 113 binde değiştirmeyi düşünüyorum.
Bu arada aracı %65-70 şehiriçi kullandım. Arkadaşların da belirttiği gibi sürüş olgunluğu pedallara nazik davranmakla başlıyor. Ayrıca pedalları lüzumsuz kullanmamak lazım.
Not: Fren pedalı yerine çok sık motor freni kullanırım.
Ekli dosyayı görüntüle 33844Ekli dosyayı görüntüle 33845
Sürüş olgunluğu nedir önce onu anlatmadan aslında hepimizin yaptığı hatalar var elbette. Ancak sürüş olgunluğu zaman geçtikçe edinilen bir şey. Olgunluk aslında tecrübe ile doğru orantılı diyebiliriz. Trafikte nasıl davranırsam nasıl olur? İdeal takip mesafesi. Kısaca güvenli sürüş ile olgunluk artar sonuçta aslında hepimiz zamanında tehlikeli hareketler yaptık ve yapmaya devam ediyoruz. Bu hareketleri bir yayaların olduğu kendimizden ziyade başkasına zarar verebileceğimiz şekilde yapmak var bir de pist gibi ortamlarda yada sabahın 2 si 3 ü gibi saatlerde sokakta kimseler yokken yapmak var. Olgunluk trafiğin çok olduğu saatlerde değil daha çok yollar boşken ve ya pist ortamında yapılan şeylerdir. Bende hızı seven birisiyim risk içeren hareketleri yapmayı seven birisiyim ama günlük hayatımda elbette temkinli ve dikkatli kullanıyorum. Tecrübem belki 60.000 den fazladır ama sürekli aktif olarak araç kullandığım için kendimi geliştirdiğimi düşünüyorum. Kısaca olgunluk bana kalırsa yararlı tecrübe ile doğru orantılıdır ve ya tecrübeyi iyi bir şekilde yöneterek kullanmadır.
tabiki bu dediğine %100 katılıyorum. Bir dönem İstanbul'da bulundum şimdi de İzmir'de ikamet etmekteyim. Misal Ankara'ya gidersem nasıl bir sürüş tarzı veririm gerçekten bilmiyorum. Dedikleriniz sonuna kadar doğru.Tecrübeyi de açmak lazım biraz yalnız. Her gün aynı yolda gidip gelirsen sadece o yol için tecrübe kazanırsın mesela. Bilmediğimiz yerlerde, farklı hava koşullarında, farklı yol koşullarında da trafiğe adapte olabilme yeteneğimiz arttıkça, ilk geçtiğimiz yollarda da yolcuları yormadan seyahat yapacağımız seviye bence olgunluktur. Bu nedenle farklı tecrübeler, aynı tecrübelerden çok daha önemli olgunluğu artırmada.
Kesinlikle, bu konuda ben çok şanslıyım İstanbul-Gümüşhane arası uzun yol yaptım defalarca, Trabzon, Erzincan gibi şehirlerde de çok kullandım ve cidden trafik kültürü daha farklı oluyor bir kere yolda geçiş hakkı bende olmasına rağmen traktör atlamıştı önüme zor bela durmuştum artık öyle trafik kurallarına güvenip gitmiyorum mesela. Trabzon'da yeşil ışık yanmasına rağmen bakıyorum etrafaTecrübeyi de açmak lazım biraz yalnız. Her gün aynı yolda gidip gelirsen sadece o yol için tecrübe kazanırsın mesela. Bilmediğimiz yerlerde, farklı hava koşullarında, farklı yol koşullarında da trafiğe adapte olabilme yeteneğimiz arttıkça, ilk geçtiğimiz yollarda da yolcuları yormadan seyahat yapacağımız seviye bence olgunluktur. Bu nedenle farklı tecrübeler, aynı tecrübelerden çok daha önemli olgunluğu artırmada.