KAPALI Suv kararsızlığı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

kaansoysal

Profesör
415
33
Beyler bayanlar 1.lite ecoboost focusumu 1 hafta önce sattım ve bir suv almaya karar verdim velakin havuz problemi gibi işin içinden çıkamadım gelin beraber beyin yoralım;
Aklımdaki araç aslında hyundai tuscon elite yada biraz sıkarak elite plustı fakat sonradan işin içine dizel kadjar girdi sonradan ikinci el 2014 2015 x1 veta q3de dahil oldu sizce bunlardan hangisini almak mantıklı olur ve ilerde sıkıntı çıkartmaz ayrıca karar verirken benzin sarfiyatını ve vergisinide hesaba katmanızı rica ediyorum
 
Eğer size aktarırken bir yanlış anlaşılma olmadıysa şunu söyleyen arkadaşınız her kimse oturup otomobiller hakkında tek kelime konuşmam açık söyleyeyim :) Evet, 3008'in tutunma limitleri kısıtlı ama şanzımanın allahlık olması, çok yakması, bassan gitmiyor demesi filan çok talihsiz :) Arabayı çok rahat taşıyan bir motoru var.


Hybrid + lpg alıp taktırmak büyük bir cesaret. Deneyip görmek lazım. Araba komple elde de patlayabilir :). Hybrid'i olduğu halde kullanmak bence en doğrusu. Evet, hybrid'ler 8 yakabilir. Ama alıp otoyollarda top speed kasarak yakabilir. Şehir içinde 3-5 filan yakar. C-HR'ın hybrid seçeneği amacına uygun olmadan bilinçsiz şekilde satın alınırsa zarara sokan bir seçenek. Her gün şehir içi 50km yol yapmayan kişilerin almaması gerekir.

Bu iki seçenek hakkında da çok net bilgilendirilmemişsiniz. Özellikle 3008'i gidip kendiniz deneyin derim. Yapısı gereği hızlanmasını hissettirmiyor ama kesinlikle yeterince seri. 1.0 Focus'u da canını alacak gibi limitlerde kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki, 3.0 civarı motor hacimlerine çıkmadıkça hiçbir suv'de C sınıfında olan Focus'taki ivmelenme hissini alamazsınız.
Bu yorumlarınızdan sonra 3008e bakmam gerektiğini anladım yahu bu suv alma işi amma kafa karıstiran bir olay seytan diyor vaz gec git mondeo al ama kalbimde suv al ayagını denk al diyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Eğer size aktarırken bir yanlış anlaşılma olmadıysa şunu söyleyen arkadaşınız her kimse oturup otomobiller hakkında tek kelime konuşmam açık söyleyeyim :) Evet, 3008'in tutunma limitleri kısıtlı ama şanzımanın allahlık olması, çok yakması, bassan gitmiyor demesi filan çok talihsiz :) Arabayı çok rahat taşıyan bir motoru var.


Hybrid + lpg alıp taktırmak büyük bir cesaret. Deneyip görmek lazım. Araba komple elde de patlayabilir :). Hybrid'i olduğu halde kullanmak bence en doğrusu. Evet, hybrid'ler 8 yakabilir. Ama alıp otoyollarda top speed kasarak yakabilir. Şehir içinde 3-5 filan yakar. C-HR'ın hybrid seçeneği amacına uygun olmadan bilinçsiz şekilde satın alınırsa zarara sokan bir seçenek. Her gün şehir içi 50km yol yapmayan kişilerin almaması gerekir.

Bu iki seçenek hakkında da çok net bilgilendirilmemişsiniz. Özellikle 3008'i gidip kendiniz deneyin derim. Yapısı gereği hızlanmasını hissettirmiyor ama kesinlikle yeterince seri. 1.0 Focus'u da canını alacak gibi limitlerde kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki, 3.0 civarı motor hacimlerine çıkmadıkça hiçbir suv'de C sınıfında olan Focus'taki ivmelenme hissini alamazsınız.
İnanın focusa bu konuda aşığım çöp kutusu kadar motoru var türlü türlü huyu var ilk aldık kimseye 1 litre olduğuna inandıramadım geçenlerde arkadaşım sırf iddaa uğruna kendi aracına sıvı sistem lpg taktı tabi ufak bir değişiklikle subabları çeliklerle degiştirdi henüz sorunsuz biniyor suyunun suyunu çıkartmıs vaziyette
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Valla kardeşim çok ciddi şekilde alıp sıvı sistem tüp taktırıp binmeyi planlıyordum fakat burdaki arkadaşlarımız aracı baya dövdü bu kadar önerilmiyorsa vardır bir sebebi diyorum ama sizde varmış benzin sarfiyatı nedir hızlanması nasıl konforu darbe emişi yol tutuşu hakkında biraz beni aydınlatsan fena olmaz
Abi senede 10bin civarı ya da daha az yol yapıyorsan tüpe gerek yok bence öncelikle ama yok ben illa tüplü kullanacağım diyorsanız turbo olana tüp uymuyor 60bin km civarı subap eritiyor. Şehir içi 10lt civarı yakıyor ve bunun nedeni 1685kg olması ama uzun yolda 7'nin üzerine basmazsanız çıkmıyor. Konfora gelirsek 19" jantlı bir arabaya göre gerçekten konforlu şimdiye kadar bir defa bile "ağğhhh ne çukurdu be!" dedirtmedi çok şükür. Şu an için trim sesi de yok. Performansı gerçekten tatmin edici ve yol tutuşu da efsane. Bunları Tucson'u almadan önce qq'ya niyetlenmiş , 3008 çıktığı gün test etmiş (araba daha 153 km'de idi.) , Ch-r'ın sürüş gününe katılmış biri olarak söylüyorum. Ben o paraya ;o performansa , o yol tutuşa , o donanıma sahip başka bir araç bilmiyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Son düzenleme:
Merakla bekliyorum çünkü veriler hşç efficent dynamic gibi gözükmüyor bide neden prius daki motoru kullanmamışlar asıl onu merak ediyorum
Hımm Prius amerikada 3 farklı elektrik üniteyle geliyor.Hepsinin elektrokimyasal materyalleri farklı.Biri 3.nesil 2008-2012 prius elektrik ünitesi kullanıyor.Enerji kaybı(ısıya dönüşüm) çok ve şarj edebildiğimiz bir pil. 2.ünitemiz ise 2000 dolar daha ucuz olan sw prius, rav4 için tasarlanmış 50 kg daha ağır bir pil(daha güçlü).3.pilimiz ise prius,c-hr de kullanılan söylediğim pil.

Efficent dynamic olayı ise şu :Ters bir parabol hayal edin.Üniteyi 1kw güçlendirirken 1kw enerjiyi depo etmek için harcayacağın enerji 2-3 kw oluyor.Chr(1300 kg hibriti) ve Prius(1500 kg hibriti) durdururken kazanılan elektrik enerjisi ve rolanti 1.8 motordan çekilen elektrik enerjisini en uygun boyutlarda elektrik ünitesine yerleştirmek zorundalar.Büyük ünite koyarsa eğer hem dolduramazsın hem de doldururken fazla enerji harcarsın gene yakıt artar.Bu yüzden en verimli olabilcek elektrik ünitesi bu chr ve priusa.
Gelelim diğer konuya hibrit seçenekleri : Hibrit sadece ekonomi olsun diye değil hiçbir içten yanmalı motorun veremeyeceği atiklikte yüksek tork oranları veriyor.Yakıt tasarrufu yerine performans için de hibritler mantıklı bir hal alıyor. i8,nsx,lexus sport modelleri hemen aklıma gelenler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Porsche
Toyota yaris hybrid yapanlar var :)
Onu duydum ama akıbeti hakkında bilgi sahibi değilim. Bir de lpg dönüşümünü yapacak usta bu konulara ne kadar hakimdir o da ayrı piyango :)
Sizce olmalımı nissan gtr harici hiç kullanmadım ve nissan hakkında hic bir bilgim yok
Qashqai kullandım bir süre. Benim kullandığım 1.6 benzinli manuel baz donanım olanıydı. Tüketim sürüşe göre ortalamada 7-10 arası değişir.Dönüş çapı çok başarılıydı. Yol tutuş vasattı, 3008 kadar değilse de çok salınım yapıyordu. Kapıdan inip binerken kafam eski kasasında da, güncel kasasında da yukarı çarpıyor. Bütün Fransız araçlarında bunu yaşıyorum. Renault ile aynı temelden üretilen qq'da da yaşadım. :( En beğenmediğim nokta yine Renault klasiği olarak içeriden kapıyı kapatmak için kapı koluna asılıp çekerseniz Broadway'lerdeki gibi bütün kapı döşemesi esniyor. Sanki 2 sene sonra kapı içi esneyip sarkma, sallanma, tıkırdama yapacakmış gibi hissettiriyor. Kabul edemeyeceğim birşey. Bir de çok fazla sattı. Alıcı profili de Kia Sorento'dan hallice bir hal aldı.
Bahsettiğim eksilerini kabullenirseniz Qashqai'yi de listeye alabilirsiniz. :)
 
Ateca ölü doğdu gibi yorumlar yapılmış ama bence gayet alınabilir bir araba. Tiguana göre kıyaslarsak daha donanımlı, hafif, az yakıyo, bi tık daha iyi gidiyor ve en dolu paketleri arasında 23bin lira fark var. Evet tiguan biraz daha kaliteli ve büyük ama donanım farkını kapatınca fiyat 30bine yakın oynuyor çok ciddi para. Değer mi bence değmez.
 
Ateca ölü doğdu gibi yorumlar yapılmış ama bence gayet alınabilir bir araba. Tiguana göre kıyaslarsak daha donanımlı, hafif, az yakıyo, bi tık daha iyi gidiyor ve en dolu paketleri arasında 23bin lira fark var. Evet tiguan biraz daha kaliteli ve büyük ama donanım farkını kapatınca fiyat 30bine yakın oynuyor çok ciddi para. Değer mi bence değmez.
Bence Tiguan ila kıyaslamak çok büyük bir hata. Tiguan ve Ateca'nın altyapıları birbirinden farklı. Tiguan ve Kodiaq aynı alt yapıya sahipler. Bide Seat, Ateca için İs0anyadab kota alamıyor ondan dolayı zaten gelen araba anında satılıyor ve pazarlama çalışması yapma gereği duymuyorlar. Seneye daha çok kota almak için ispanya ile pazarlık edeceklerdi.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Bence Tiguan ila kıyaslamak çok büyük bir hata. Tiguan ve Ateca'nın altyapıları birbirinden farklı. Tiguan ve Kodiaq aynı alt yapıya sahipler. Bide Seat, Ateca için İs0anyadab kota alamıyor ondan dolayı zaten gelen araba anında satılıyor ve pazarlama çalışması yapma gereği duymuyorlar. Seneye daha çok kota almak için ispanya ile pazarlık edeceklerdi.
Zaten vw ile seat ın satış rakamlarını karşılaştırmak da ilginç olmuş.2017 Mayıs ayına kadar 29 bin vw satılmış buna karşın 5000 seat satılmış.Oranlarsak fena olmayan bir sayı var karşımızda
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Açıkcası ölü doğdu, teneke vb gibi tabirleri pek sevmesem de Ateca ölü doğdu yahu bunun lamı cimi yok. @gtepro kota sıkıntısı hiç inandırıcı değil, bir tek Ateca'da mı var kota sıkıntısı. Diyelim ki kota sıkıntısı var, bu da Seat Türkiye'nin hatası.

Aynı durum Golf- Leon arasında yok. Ateca'nın durumunun sebebi de Seat Türkiye'nin cin olmadan adam çarpmaya çalışması. Leon'un başarısı gaza getirdi sanırım kendilerini. Bir de Ateca QQ killer falan olacaktı malum forumlara göre.
 

Ekli dosyalar

  • Ateca.JPG
    Ateca.JPG
    28.3 KB · Görüntüleme: 113
  • Leon.JPG
    Leon.JPG
    32.3 KB · Görüntüleme: 171
Açıkcası ölü doğdu, teneke vb gibi tabirleri pek sevmesem de Ateca ölü doğdu yahu bunun lamı cimi yok. @gtepro kota sıkıntısı hiç inandırıcı değil, bir tek Ateca'da mı var kota sıkıntısı. Diyelim ki kota sıkıntısı var, bu da Seat Türkiye'nin hatası.

Aynı durum Golf- Leon arasında yok. Ateca'nın durumunun sebebi de Seat Türkiye'nin cin olmadan adam çarpmaya çalışması. Leon'un başarısı gaza getirdi sanırım kendilerini. Bir de Ateca QQ killer falan olacaktı malum forumlara göre.
Valla ister inanın ister inanmayın benim kim olduğumu az çok bilenler zaten tereddütsüz inanacaklardır :).
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...