Tesla Hakkindaki Düşünceleriniz (Böyle düşünen bir ben miyim?)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

letsbox

Profesör
62
Panpalar, otopark ailesinin engin teknik bilgilerine güvenerek aklıma takılan bir kaç şeyi sizlerle paylaşmak, bu düşüncelerimle ilgili yanlışlarım varsa da doğrusunu öğrenmek adına böyle bir konu açmak istedim. Amacım elektrikliye ölüm değil fakat fosil yakıta ölüm algısının nasıl oluştuğuna da şaşıyorum. En ilginç olanı ise herkesin (Büyük firmalar ve devletler dahil) bu kesin (sözde) dönüşüme maksimum 30 yıl vermesi.


Şimdi Tesla hakkındaki özellikle performans algısı, sizede zamanında lucky strike'ın yaptığı "kavrulmuş" reklam kampanyasını anımsatıyor mu?(Lucky strike sigaranın zararları hakkında genel bir algı oluşmamış iken zamanın yasaklarına karşı bir algı opersayonu oluşturarak kendisine zararsız veya az zararlı demek yerine "kavrulmuş" diyerek insanları sağlık kavramının dışına yönlendirmiştir. Halbuki o zamanlarda dahi tüm sigara markaları kavrulmuş tütün kullanıyordu.)


En yüksek hıza ulaşmak, belirli süratlere en kısa sürede çıkmak konu motorsporları olduğunda hep ilgi çekmiş biz petrolheadlerin hatta normal insanların bile başka yönlere bakmamasına sebep olmuştur.


Benim takıldığım noktalara gelirsek:


1-) Tesla hızlıyım diyor. Hatırlarsınız Model S için M5'ten iyi demişti. Bunun için de meşhur Laguna Seca'da (tabii ki özellik detayları verilmemiş bir Model S ile) kendi şöförüyle turlar atmış ve 1.51 süresini elde etmişti. Ancak ilgili M5 kulanıcılarının ortalama süreleri aynı pistte 1.47-1.48dir. Drag yarışlarında 1/4 mildeki başarısını kabul ediyorum ancak her video da ya da gördüyseniz canlı yarışta oldukça açık bir şekilde 1/2 veya tam mil yarışı yapılsa her seferinde yenileceği gayet açık.

2-) Fiyat avantajı konusu, Tesla Model S zaten malzeme kalitesi, işçilik gibi konularda geride kaldığı M5, XF S gibi araçlarla aynı fiyatta. Bana kalırsa bu araçlardan mühendislik anlamında da geride. Bunun örneği olarakta Dodge Demon var. Bir M5'in, Amg'nin şahlar şahı Alfa QV'nin tüm yetenekleri, üzerinde harcanan onca saat ile (siz detayları biliyorsunuz) dökme demir bloğa blower ekleyip klimanın soğuk havasını bile motora yönledirerek işe hile karıştırıp slick lastiklerle süre elde etmek bir değil. Tabii ki de Dodge delikanlılığını bozmadı, gidipte M5'lere drag pistlerinin dışında meydan okumadı o ayrı konu.
-Alt başlık olarak opsiyon konusu örneğin P75 ile P100'ün (tek motorlu P100) arasındaki tek fark yazılımken bu opsiyondan çift kavramalı vites kutusu, alcantara kaplama parası istenmesi.

3-) Çevrecilik konusu, kabul ediyorum bu konuda gerçek suçlu Tesla'dan çok çevresi. Tesla fosil yakıt kullanmıyorum çevreciyim diyor. (Basitçe gerisine karışmam diyor) Araçların içindeki bunca pil ne olacak gibi tipik sorular yerine bence şunları sormak lazım:
- Her petrol istasyonun yerine, her içten yanmalı aracın yerine elektrikli alternatifini getirsek kaba hesapla her 2 milyonluk nüfus için bir nükleer santral kurmak gerekmez mi?
- Rüzgar, güneş gibi alternatif kaynaklarla üretilecek enerji bu Tesla furyasına yeter mi? (Tesla'nın 2020 için gün verdiği Roadster'i bile yıllanmış Li-Ion pil teknolojisi içeriyorken)
- Her gün azalan karbon emisyonları ve aynı miktar yakıtla menzilleri her gün artan içten yanmalı ve hibrit araçlardan 2020'de anca 1000 km menzile (fabrika verisi) ulaşacak Teslalar nasıl daha avantajlı?

4-) Piller için bir ışık görünmemesi. Tesla pilleri bahsettiğimiz gibi herkesin bildiği Li-Ion teknolojisi kullanıyor. Kullanıcı feedbacklerinde de görüldüğü gibi hava sıcaklığından etkileniyorlar. (Metal kasa telefonu olanlar bilirler soğukta kendiliğinden kapanır sıcakta çabuk biter) Ancak bu konuda Tesla bunu denemediği için bilemediğim bir karşıt görüş var o da daha güçsüz motorlarla anı pillerin daha uzun menzil sağlayacağı. Bu görüşü de benim petrolhead kafam almıyor çünkü premium araçların daha güçlü ve daha büyük motorlarının teknolojik avantajlarıyla daha verimli olduğunu hepimiz biliyoruz. Tesla daha güçsüz motorlarla aynı verimi elde edememiş olabilir bu da bir ihtimal. Yeni pil teknolojileriinin de kabul edelim ancak büyük üniversitelerden çıkacağı ve yıllarca süren geliştirme süreci gerekeceğini de biliyoruz.

5-) Tesla'nın da sadece rekabete atılmış bir şirket olması ihtimali. Tesla'nın ilginç yan projelerle ortamı meşgul ederek ve sektörü halihazırda üstün olduğu yönde ivmelendirerek prim yapma peşinde olduğunu düşünüyorum. Hibrit gibi gerçekçi çözümler yerine saf elektrik gibi ütopik, uç fikirlerin peşinde koşması.

Toparlarsak panpalar, beni uçağa oyuncak diyen vizyonsuzlara benzetebilirsiniz ancak bu konu savaşlar değil günlük hayat konusudur. Sorgulama ve mantık arama görevi biz petrolheadlerindir. Hatırlarsınız zamanında 3G ağlarını oturtmuş, 3G cihazlar, Zeiss kameralarla yenilmez bir dev olan Nokia. Bir Apple furyasıyla 2G cihazların gerisinde kaldı. Kimse de sorgulamadı. Son bir kaç yıla kadar paramızın yetmediği veya günlük kullanımda bataryası dayanmayan dolayısıyla bu kadar verilmez dediğimiz Apple cihazlarla, kararsız Androidler arasında gittik geldik. Aynı şimdi Tesla da olduğu gibi moda ve tüketim çılgınları teknik detayları adamakıllı açıklanmayan cihazlara bir yıl önceden para verip kuyruklarda bekleyerek bir devi sildiler.

Sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?
Farklı bakış açılarınız varsa nelerdir?
Son olarak sizde Bob Lutz gibi bu iş modeliyle giderse Tesla'nın 5 yıl gibi bir süre sonra bir tatlı anı olacağını (batıp gideceğini) düşünüyor musunuz?
 
Geleceğin elektrik motorlarında olacağı kesin bence, birçok firma da şu an harıl harıl elektrik motorlarına yatırım yapıyor ancak ellerindeki yıllardır argesine yatırım yaptıkları motorları da kullanabildikleri kadar uzun dönem kullanmak istiyorlar. Şu an dev bütçeleri bulunan seri üretim ustası büyük firmalar meydanı Teslaya bırakacak değil. Hep söylemişimdir Tesla da apple gibi overrrated bir firma çünkü adam üründen ziyade tutku hayal satıyor, yoksa seri üretim konusunda deneyimsiz, gelecek neslin arabası diye lanse etse de kendisini çoğu parçayı elle imal ediyor, aktarma organlarından tut silecek koluna kadar diğer firmalarla boy ölçüşebilecek düzeyde değil. Şu an Tesla model 3 üretimi ile bir sınavdan geçiyor başı dertte ama gelecekte nerede olacak zaman gösterecek. Bütün bunları düşünürken Musk'ı yaban atmamak lazım. Uzun yıllar sonra dünyada uzaya taşımacılık yapan bir roket ilk kez yapılıyor ve ilk kez tekrar kullanılabilir şekilde üretiliyor, hyperloop vs yani adam kısaca deha...
 
Belli yerlere katılmakla beraber bazı yerlerede katılmıyorum. Günümüz Tesla nın milyonlarca satmasına bence hazır değil. Türkiye de elektriğin %50 den fazlası madenlerden sağlanıyor. Yani arabanın kendi yakacağı benzin hazır olarak yakılmış şekilde arabaya pompalanıyor (elektrik). Önce yeşil enerji mevzusunu dünyanın aşması lazım bence. Ben geleceği elektrikte görenlerdenim. Ve hybrid i ise bir ara geçiş olarak görüyorum.
Onun dışında genel olarak bazı noktalara değinecek olursam şahsım adına:
- Örneğin Tesla Semi lansmanında aerodinami katsayısı chirondan iyi diye afiş edildi. Arkadaşlar günümüz slogan dünyası, mantık dünyası değil. Önceden reklamlarda arabanın burasına bunu bunun için koyduk denirken bu gün sizleri daha egzotik ve karakterli ...bla bla bla... Diye uzayan saçma cümleler bütününden oluşan şeyler deniyor. Bu Tesla nın tasarrufudur.
- Yanlış bilmiyorsam elektrikli araba içten yanmalı motorlu arabadan önce üretildi. Ancak birinin bunu hortlatması lazımdı. Tüketim bazı yerlerde tıkanır. Çünkü halk toplum yeni birşey görmek ister. Örneğin G30 BMW sürdüğüm en iyi otomobil (Range Rover, Jaguar Ferrari sürmedim.) Mercedes E ise sürüşünü sevmesem de (Mercedes standartlarında) içinde en keyif aldığım otomobil. Yani demek istediğim şey şu; bazı küçük devrimler lazım ki tüketim topluluğu canlı ve iştahlı kalsın.
-Konuyu toparlamak adına telefondan gidecek olursam şayet;
Nokıa bir devrimdi Samsung ise ikinci planda bir telefondu. Çağa ayak uydurabilen Samsung ayaktayken Nokıa yerlerde (yenileri var kabul ama rakamları açıklanmadı.). Ve bununla beraber bu gün whatsapp var spotify var bundle var youtube var. Bunları bize sağlayan şey akıllı telefon devrimi. Sadece word excel bile benim bilgisayarı açmadan telefondan işimi yapabilmemi sağlıyor. Yani demen şu ki bu teknolojiler hayatımızda yer ettikçe sosyal iş özel bütün hayatımızda ciddi kolaylıklar sağlayacak (tabi özel hayat denen kavramı bitirerek). Bu arada 2. Telefon olarak temiz bi nokia 8800 arte veya scirocco bulursanız link atın :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?
Batabilir veya batmayabilir bunu zaman gösterecek. 3.Bölümde değindiğiniz menzil konusu için ben şu şekilde düşünüyorum. Tam elektrikli otomobilin menzilin 1000km olması benim için hiçbir şey ifade etmiyor önemli olan tek şey şarj edebileceğim yer olması.Yanlış biliyorsam düzeltin fakat "avrupada şarj istastonu sayısı benzin istasyonu sayısını geçti" diye bir haber duymuştum izlediğim testlerin birinde. İsterse arabanın 200-300km menzili olsun fark etmez, sonuçta her köşe başında şarj edebilme imkanım varsa bu benim için sorun olmaz. Peki şarj süresi uzun falan diyebilirsiniz, yakın gelecekte hızlı şarj istasyonlarının artması ile çok çok kısa sürelerde güzel menziller elde edilebileceğini düşünüyorum. Örneğin akıllı telefonlar. Bataryaları ortalama bir gün veya bir buçuk gün gidiyor değil mi? Akıllı olmayan eski telefonlar, 1 hafta ve üzerinde gidenleri var ve şuan milyonlarca insan en az bir akıllı telefon sahibi. Bir şekilde otomobil konusunda da bu şekilde sektörün evrilebileceğini düşünüyorum. Her zaman olduğu gibi ülkemiz bu geçişi uzaktan izleyecektir. Standart hybrit otomobiller bence sadece elektrikli otomobile geçiş sürecinde olan ülkeler için ideal bir seçenek.(Yani şarj istasyonlarının yetersiz olduğu ülkeler).

Elon'un asıl düşüncesi güneş enerjisini günlük hayatta olabildiğince kayıpsız kullanmak. Solar City şirketinde geliştirdiği güneş panelli kiremitler bunun için güzel bir gelişme. Maliyeti sıradan bir kiremit ile neredeyse aynı deniyor. Bu paneller sayesinde ev sahibi elde ettiği güneş enerjisini tesla otomobilini şarj etmek için kullanacak. Ve belkide evin geri kalan elektriğine de katkı sağlayacaktır.

Teslanın asla prim kasma peşinde olduğunu düşünmüyorum. Belkide çok uzun yıllar sonra ders kitaplarında bile okutulacak bir hayatı var Elon Musk'ın. Şahsi fikrim budur.
 
Belli yerlere katılmakla beraber bazı yerlerede katılmıyorum. Günümüz Tesla nın milyonlarca satmasına bence hazır değil. Türkiye de elektriğin %50 den fazlası madenlerden sağlanıyor. Yani arabanın kendi yakacağı benzin hazır olarak yakılmış şekilde arabaya pompalanıyor (elektrik). Önce yeşil enerji mevzusunu dünyanın aşması lazım bence. Ben geleceği elektrikte görenlerdenim. Ve hybrid i ise bir ara geçiş olarak görüyorum.
Onun dışında genel olarak bazı noktalara değinecek olursam şahsım adına:
- Örneğin Tesla Semi lansmanında aerodinami katsayısı chirondan iyi diye afiş edildi. Arkadaşlar günümüz slogan dünyası, mantık dünyası değil. Önceden reklamlarda arabanın burasına bunu bunun için koyduk denirken bu gün sizleri daha egzotik ve karakterli ...bla bla bla... Diye uzayan saçma cümleler bütününden oluşan şeyler deniyor. Bu Tesla nın tasarrufudur.
- Yanlış bilmiyorsam elektrikli araba içten yanmalı motorlu arabadan önce üretildi. Ancak birinin bunu hortlatması lazımdı. Tüketim bazı yerlerde tıkanır. Çünkü halk toplum yeni birşey görmek ister. Örneğin G30 BMW sürdüğüm en iyi otomobil (Range Rover, Jaguar Ferrari sürmedim.) Mercedes E ise sürüşünü sevmesem de (Mercedes standartlarında) içinde en keyif aldığım otomobil. Yani demek istediğim şey şu; bazı küçük devrimler lazım ki tüketim topluluğu canlı ve iştahlı kalsın.
-Konuyu toparlamak adına telefondan gidecek olursam şayet;
Nokıa bir devrimdi Samsung ise ikinci planda bir telefondu. Çağa ayak uydurabilen Samsung ayaktayken Nokıa yerlerde (yenileri var kabul ama rakamları açıklanmadı.). Ve bununla beraber bu gün whatsapp var spotify var bundle var youtube var. Bunları bize sağlayan şey akıllı telefon devrimi. Sadece word excel bile benim bilgisayarı açmadan telefondan işimi yapabilmemi sağlıyor. Yani demen şu ki bu teknolojiler hayatımızda yer ettikçe sosyal iş özel bütün hayatımızda ciddi kolaylıklar sağlayacak (tabi özel hayat denen kavramı bitirerek). Bu arada 2. Telefon olarak temiz bi nokia 8800 arte veya scirocco bulursanız link atın :D

Benim demek istediğim de çoğu yerde buna yakın fakat şu an elektrik nasıl üretilirse üretilsin ihtiyacından fazla üreten ülke sayısı sınırlı ve bunlar %5-10 gibi fazlalıklar. Elektrik gelecek olabilir, ancak içten yanmalıların yerine elektrikliye geçmek büyük miktarda enerji isteyecek. Burada yine Bob Lutz teorisi olarak özel araç devrinin sonu olacak gibi gözüküyor. Sizin verdiğiniz örnekte nasıl özel hayat bitti ise bence elektrikli araçların götürüsü de özel araç kavramı olacak. Zaten Musk da bunu öngörmüş olacak ki otopilota bu kadar yükleniyor.
 
Batabilir veya batmayabilir bunu zaman gösterecek. 3.Bölümde değindiğiniz menzil konusu için ben şu şekilde düşünüyorum. Tam elektrikli otomobilin menzilin 1000km olması benim için hiçbir şey ifade etmiyor önemli olan tek şey şarj edebileceğim yer olması.Yanlış biliyorsam düzeltin fakat "avrupada şarj istastonu sayısı benzin istasyonu sayısını geçti" diye bir haber duymuştum izlediğim testlerin birinde. İsterse arabanın 200-300km menzili olsun fark etmez, sonuçta her köşe başında şarj edebilme imkanım varsa bu benim için sorun olmaz. Peki şarj süresi uzun falan diyebilirsiniz, yakın gelecekte hızlı şarj istasyonlarının artması ile çok çok kısa sürelerde güzel menziller elde edilebileceğini düşünüyorum. Örneğin akıllı telefonlar. Bataryaları ortalama bir gün veya bir buçuk gün gidiyor değil mi? Akıllı olmayan eski telefonlar, 1 hafta ve üzerinde gidenleri var ve şuan milyonlarca insan en az bir akıllı telefon sahibi. Bir şekilde otomobil konusunda da bu şekilde sektörün evrilebileceğini düşünüyorum. Her zaman olduğu gibi ülkemiz bu geçişi uzaktan izleyecektir. Standart hybrit otomobiller bence sadece elektrikli otomobile geçiş sürecinde olan ülkeler için ideal bir seçenek.(Yani şarj istasyonlarının yetersiz olduğu ülkeler).

Elon'un asıl düşüncesi güneş enerjisini günlük hayatta olabildiğince kayıpsız kullanmak. Solar City şirketinde geliştirdiği güneş panelli kiremitler bunun için güzel bir gelişme. Maliyeti sıradan bir kiremit ile neredeyse aynı deniyor. Bu paneller sayesinde ev sahibi elde ettiği güneş enerjisini tesla otomobilini şarj etmek için kullanacak. Ve belkide evin geri kalan elektriğine de katkı sağlayacaktır.

Teslanın asla prim kasma peşinde olduğunu düşünmüyorum. Belkide çok uzun yıllar sonra ders kitaplarında bile okutulacak bir hayatı var Elon Musk'ın. Şahsi fikrim budur.
Tabi ki her şey mümkün konuyu açma sebebim de bakış açısı kazanmak ben bu konuda biraz karamsarım gördüğünüz gibi. Elektrik istasyonu sayısı benzini geçmeli çünkü avrupa 15-20 yıl içerisinde en azından başkentlerinde fosil yakıttan kurtulma peşinde. Ancak 15-20 yıl içerisinde pillerin de şimdiki fosil yakıtlı araçların dolum hızına erişemeyeceğini biliyor. Bu yüzden sayı artırıyor, dediğiniz haberi bende hatırlıyorum. İşin karıştığı nokta özellikle başkentlerin o kadar aracın dolum süresini kaldırması zor ve şu an 100 kapasitesinde istasyon varsa anca 1-2 sinin kullanılması enerjiye olan ihtiyacı görmemizi engelliyor. Bu yüzden oluru yok ama biri becerirse hazır olalım propagandası gibi geliyor. Misal Amerikalılar yeşile geçip Avrupa geri kalsa olmaz yani.
 
Ben de telefon örneğinden başlayayım o zaman =)
Akıllı telefon kavramı, Apple'ın müzikçaları iPod'ların dokunmatik ekranlılarının simkart takılıp telefon fonksiyonu kazanan modeli iPhone ile birden çok yükseğe çıta koyup gelişimini öyle hızlandırdı. Hayatımda iPhone kullanmadım, çok daha iyi Android telefonlar olduğunu iddia ediyorum ve farklı markalarda telefon kullanıyorum ama Apple'a bu yönüyle her zaman saygı duymuşumdur.

Tesla da E.V. kavramında birden çıtayı yükseğe koydu. Yıllardır Renault filan z.e. serisini üretiyor ama onları herkesin elinden bir kez geçmiş olması muhtemel ilk nesil Samsung Galaxy mini gibi ilkel Android telefonlar gibi kabız, vaadettiği işleri göremez aletler olarak değerlendirebiliriz.

Pil konusu üzerine çok fazla eğilmişsiniz. Evet, sizin gibi bütün dünya bu konuya eğilmiş durumda :). O yüzden enerji üzerine harıl harıl çalışılıyor. Fosil yakıt tüketiminden ve nükleer santrallerden kurtulmak için yoğun çalışmalar var. Hatta Ortadoğu'da ve Arap Yarımadası'nda başlatılan savaşların artık petrol rezervleri için değil, çok yüksek kapasitede güneş enerji santralleri (halk arasında güneş tarlası da deniyor) kurmaya elverişli çöller için olduğu bile söyleniyor. Aşağıda bahsedeceğim geleceğe dair konseptlerde enerji temel öğe, o yüzden kesintisiz enerji şart. Ülkemizde bile enerji, bataryalar veya güneş pilleri üzerine çalışmalar yapan her teknoparkta en az bir firma vardır. Enerji depolama dediğiniz gibi çok sıkıntılı bir konu ama belki de en çok bunun üzerinde çalışmalar yapılıyor.

Günümüzde Tesla bile olsa elektrikli araçlar çok pratik ürünler değiller. Bugün arabam var tatile çıkayım gezeyim deyince direk patlayan bir konsept :) Ama şöyle bir gerçek var: Bugünden hayatımıza girmeye başlamış olan IoT (Internet of things) ve geleceğimizi oluşturacak akıllı şehirler gibi konseptler için şimdiden çok ciddi kafa yorulmakta. (Örnek: Şehir 2.0 - 2015 ve 2017 etkinlikleri) Bu kavram çerçevesinde elektrikli araçların şarj için akımı üzerinde gittikleri ara sokaklardan ve park ettikleri yerin zemininden almaları gibi fikir projeleri var. Bu konuda Tesla salt e.v. üretimi yapıyor fakat birçok otomotiv firması akıllı şehirlerle entegrasyon üzerine ciddi kafa yoruyor.

Tesla yakında batar öngörüsüne de şöyle bakıyorum: Tesla firması çok zarar ediyor veya işe yaramıyor diye kapanabilir veya kapanmaz bilemem ama kesinlikle batmaz. Elon Musk'ın uzay araçları ve enerji üzerine ciddi ar-ge yatırımları var ve onların maddi karşılığını da zaten alıyor. Tesla da bence bir ar-ge projesi ve peşinen belli seviyede zararı göze alarak elektrikli karayolu ulaşımı üzerine uygulamalı şekilde çalışılmasını sağlıyor. Çoğu ar-ge çalışmasında gönüllü veya paralı denekler ve tester'lar aranır. Tesla ise arabasını parayla satıyor :) Düşünsenize, günümüz otomotivi üretilen ve satılan araçlarla ayakta durmuyor, satış sonrasıyla ayakta duruyor. Tesla ise bu gerçeği hiçe sayarak yetkili servis ağı bile kurmuyor, araçta bir hata olduğunda kullanıcılarına kendiniz tamir edin diye pdf yolluyor :) Tamamen otonom sürüş yapabilecek bir aracı çeşitli regülasyonlarla yönetmeliklere satışına izin alabilecek hale getirip piyasaya sürmesi bile Tesla için başlı başına bir başarı bence.

Ben de geleceğin elektrikli araçlarda olduğunu düşünenlerdenim. Ama bu gelecek çok da yakın bir gelecek değil onun farkındayım. Aslında şu anda hybrid araçlarla kendini yavaş yavaş göstermeye başlayan bu fosil yakıtı bırakma çabaları, petrol rezervlerinin bitmesinden ziyade hava kirliliğinin tüm insanlığa tehdit yaratacak seviyeye gelmeye başlamasından kaynaklanıyor. Internet hayatımıza girdi, sonra akıllı telefonlar, sonra akıllı tv'ler ve beyaz eşyalar, nadiren akıllı evler, çok pahalı renkten renge giren programlanabilir sistemlerle çalışan Philips led ampuller:), şimdi de Tesla geldi. Akıllı telefon ve akıllı TV'ler yaygın fakat diğer ürünler şimdilik giriş seviyesindeler ve kullanıcı deneyimleriyle feedback'ler arttıkça geliştirilip yaygınlaşacaktır. O yüzden çok da yüklenmemek lazım. :)

Edit:
Az önce bakınırken şöyle bir bilgi buldum. Yeni öğrendim, paylaşayım dedim :)
"İstenildiğinde benzinli istenildiğinde elektrik motoruyla ilerleyebilen ilk aracı 27 yaşındayken Ferdinand Porsche yapmıştır. 1902 yılında 'Mixte-Wagen' adını verdiği aracı tanıtmıştır. Viyanalı bir fayton üreticisi olan Ludwig Lohner ile birlikte çalışan Porsche 4 silindirli bir Daimler motoruna aküler, bir jeneratör ve elektrik motorları eklemiştir. Bu haliyle Mixte benzinli motor stop edildiğinde bile akülerin çalıştırdığı elektrikli motorla ilerlemeye devam edebilmekteydi."
Kaynak
 
Son düzenleme:
Bu arada hız ve aerodinamik değerler konusuna ben de biraz pazarlama stratejisi olarak bakıyorum. Rüzgar direnç katsayısı Bugatti'den daha iyiymiş diyorlar. Ona bakılırsa Fiat Tempra'nın rüzgar direnç katsayısı da 0,28Cd :p Firma, elektrikli motorların kesintisiz tork ile yaşattığı roller coaster hissinin ekmeğini de yiyor. Geleceğin teknolojisinden korkan geniş bir kitlenin karşısında sempati kazanma çabaları olarak görüyorum, bence mahsuru yok. Ama son çıkardığı Roadster modelinin 2 sn'lik 0-100 değeri de takdire şayan bir aktarma başarısı, kesinlikle yabana atılmamalı. =)
 
Elon Musk'ın uzay araçları ve enerji üzerine ciddi ar-ge yatırımları var ve onların maddi karşılığını da zaten alıyor. Tesla da bence bir ar-ge projesi ve peşinen belli seviyede zararı göze alarak elektrikli karayolu ulaşımı üzerine uygulamalı şekilde çalışılmasını sağlıyor.
Adam üzerinde çalıştığı projelerin patentini almıyor daha ne yapsın. Açık kaynak... İsteyen şirket bütün tesla projelerine erişebilir ve daha iyisini yapacak şekilde revize etmek için çalışabilir fakat kimsede o vizyon yok sanırım... Bu adam dünyanın her geçen gün tükendiğinin farkında ve buna en azından dur demeye "çalışan" nadir kişilerden.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emert20 ve bt
Adam üzerinde çalıştığı projelerin patentini almıyor daha ne yapsın. Açık kaynak... İsteyen şirket bütün tesla projelerine erişebilir ve daha iyisini yapacak şekilde revize etmek için çalışabilir fakat kimsede o vizyon yok sanırım... Bu adam dünyanın her geçen gün tükendiğinin farkında ve buna en azından dur demeye "çalışan" nadir kişilerden.
Şimdi ezbere kendini tamamen dünyaya adamış bir iyilik meleği demek de çok doğru olmaz. İyi para kazanıyordur :) Ama vizyon konusunda gerçekten saygıyı hak ediyor.
Adam uzay aracı yapıyor. Yaptığı araçla ABD uzaya gidip koloni kuracağız dese, gidecekleri gezegende yürüyecek aracı yapabilecek adam da budur. =)
 
Tesla Alan insanların %90'nı Autopilot 2 sistemi için alıyor. Ayrıca tasla alıpda otobanda 100 110 km hızın üstüne pekte çıkmazlar.
Liıducurus mod gibi akselerasyon özelikleri ise sadece eğlence maksatlı konulmuş çoçuk kandırma özelliği. Motorun bu kadar güc veriyor olmasının sebebi, elektrik motorundan değil, Bataryayı şarj etmekte kullanıkları 2 ila 3 adet bulunan şarj cihazının, gerektiğinden bataryayı o hızla boşaltabilecek gücte olmasından kaynaklanıyor. Aslında bir araba ne kadar hızlı şarj olabiliyor ise, okadar hızlı şarjı tüketebilir.
İşte teslanın hızı burdan geliyor. 110 kw / hour şarj hızına sahip olması 100 Kw bataryanın 75 dakikada şarj olmasını sağlıyor. Zaten ilk 50 dakikada %80 şarj olabiliyor..
Tesla madem elektrik şarjırın böyle bir özelliği var, bunuda pazarlıyalım yönünde adımlar atıyor.. Sonucta ister p100 ister 75 d alın. hepsinde aynı elektrik motoru var. Burda değişen tek şey, P serisinde 3 tane , Normal seride 2 tane Şarjır olması.

Bu şarjır arabının içinde bir ünite , Bataryadan çekilen elektriği motora veren , yada şebekeden çekilen elektriği batarya depolayan bir işlemci birimi. Bu şarjır ne kadar büyük olursa, şarj süresi okadar kısa olur, motorda o kadar güc üretir. Zaten batarya ısınması yaşandığında çektiği voltaj düşmeye başladığından 700 beygir olan arabayı tam gücte 5 dakika sürdüğünde 160 beygire kadar düşürende bu.
 
Benim elektrikli arabalardan beklentim menzilin iyileşmesi olur. Tesla'nın 0-100'ü 8 saniye, maksimum hızı da 180 olsa gayet yeterli. Fazlası bence gereksiz. Menzilin de 1500 km'nin altına düşmemesi gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcanerg ve letsbox
İsterse 0-100'ü 1 saniye olsun, şu elektrikli araçlara bir ben ısınamadım, bir benim ilgimi çekmiyor herhalde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: letsbox
güzel yazmışsınız okudum ama zihinsel yorgunluk mu yoksa işin gideceği noktayı bildiğimden midir nedir uzun uzun yazasım gelmedi. işin gideceği nokta derken sayfalarca konuşalım zaten tarihi değiştiremeyiz. yani Elektrikli arabalar hayatımızın bir gerçeği ve petrolün yok olduğu noktada devreye girecekler. zamanını ve miktarını hep birlikte göreceğiz.

söylemek istediğim tek şey; Tesla da tıpkı birçok amerikan ürünü gibi popüler kültürün her türlü avantajını sömüren overrated bir firmadır. haddinden fazla şişirilmiş, uyguladığı muazzam reklam ve algı politikasıyla kitleleri etkisi altına şimdiden almıştır. apple'ın izlediği yolu izlemesi de tesadüfi değildir. kanımca ileride dünya'da elektrikli arabalar konusunda enlerden biri olacaktır ancak apple kadar tekele yakın bir firma olmasını beklemiyorum. benim için şuan en optimum aklı selim teknoloji Hybrid. gerisi aşırı ütopik ve gereksiz geliyor.
 
Güzel bilgiler yazılmış, açıkçası araştırınca daha otomobilin ilk dönemlerinde bile en az içten yanmalı kadar elektrikli araç olduğu görülüyor. O zaman neden üzerine gidilmemiş veya 1990larda GM ev-1 modelini neden devam ettirmemiş gibi sorulara her yerde rastladım. Bence temel sebep pertol lobisi gibi teorilerden ziyade uygulanabilirlik ve maliyet. Pil teknolojisi gelişmedikçe büyük bir atılım beklemiyorum. Zaten Tesla'nın kendisi de en büyük pili üretme, en büyük pil deposunu üretme üzerinden gidiyor.
 
Saate 110 km hızala gidebilip, 1000 km menzili olan 7 kişi kapasitesi olupda Ncap 5 yıldızla geçen her elektrikli otomobil ( isterse 36 saate şarj olsun) tav olurum ben ..
 
ben bu olayı ilk önce artık içten yanmalı motorların gelişimini tamamladığına kanaat getirdiklerini düşündükleri için bu yola yöneldiklerini düşünüyorum. gelişimini tamamlamasa bile yatırım bedelleri ciddi manada yüksek ve bu kadar çok rekabetin olduğu bir ortamda o riski alıp yatırım yapmaya cesaret edebilecekleri bir ortam yok. ikincisi ise özellikle amerikanın otomotivde sürekli avrupanın gerisinde kalıyor olması,bu ortamdan kurtulma çabası. 3.sü minimumda olsa artık şehir merkezlerinde gerçekten nefes almak çok zor. dışarı bir çıkarsın arabanın üstü kurum kaplamış. etrafından araçlar vızır vızır gider ordan bir duman gelir. berbat :S
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Otomobil Motorları İkinci dünya savaşı sırasında 5 senede 50 yıllık ilerleme kaydetti. Ama son 50 yılda 5 yıllık ilerleme kaydedemedi. Bir ikinci dünya savaşı buluşu olan Turbo bile 2000 li yıllarda Otomobillerde yaygınlaşmaya başladı.
Ama Tesla öyle bişey yaptıkki. O yerinde pinekleyen Otomobil firmalarının 50 yılda yapamadığı teknolojik atılımı 5 senede yaparak gözlerine soktu.
Autopilot, AC Elektrik motorları, Lityum ion batarya, LCD kullancı arabirimi ve buna benzer pek çok şey Teslanın sayesinde her arabaya gelmeye başladı.
Demekki Teknolojinin ilerlemesi için illa savaş gerekmiyor. Adam lazım Adam.
 
DPJ5NrFWkAAPOCM (1).jpg
 
Gidişata bir Petrolhead olarak ben de üzülüyorum, lansman mı diyeyim fuar mı diyeyim bilemedim her ne ise Musk Bey örnek veri kullanırken aşırı abartmış özellikle Chiron dediğimiz ök.z gibi ağırlığı ve kamyon suratı olan biz petrolheadlerce sevilmeyen aracı, ''süper araç'' olarak örnek göstermiş ve kendi kamyonlarının cd katsayısının daha düşük olduğunu söylemiş.Bizce bir geçerliliği yok ama arabadan ya da cd katsayısını bilmeyen kişilerce oooghghg adamlar bugattiden daha ayerodinamig yapmışlar gelecek bunda emmi imajı oluşturmuştur.
He ben bu konuda ne düşünüyorum istesek de istemesek de belki 30 belki 100 sene sonra fosil yakıtlı araçları kullanmayı bırakacağız ya da bıraktırılacağız, hybrid ise yukarıdakilerin de dediği gibi bir geçiş aşaması sadece plug in hybridler belki gelecekteki tam elektirikli modellerle birlikte yaşayacaklar.Biz petrolheadler içinse sanki hobi aletiymiş gibi davranılıp belki bir içten yanmalı motorla kombin hibrit spor araçlar olabilir ya da motor sesi efekti hoparlörlerden verilir tam elektirikli olur.Üzülüyorum, ama yapacak bir şey yok, Tesla bu işin pazarlamasında tamamen öncül bir şirket oldu batmaz da güçlenirse(talep fazla olursa) diğer firmalar da bu geçişi hızlandırmak için ellerinden geleni yaparlar ama yok Tesla eğer şu an çok büyük oynuyorsa ve batarsa işte o zaman firmalar bir müddet daha fosil yakıtlarda ısrar ederler.

Şu da var istediğin kadar elektrikli araç kullan, onun elektiriği fosil yakıt yakarak elde ediliyorsa kesinlikle çevreci amaçlarına ulaşılmaz yani gösteriş olur.Tıp bir dönemki hybrid Prius akımı gibi gösteriş olur.Sorarım size Dünya'da kaç ülke fosil yakıt yakmadan temiz bir elektrik enerjisi elde ediyor.Belki 10 taş çatlasın 15 onlar da eyalet eyalettir ülke geneli değildir.Bunu düşünmeyip de çevreciyim diye Tesla alıyorum diyecekler varsa buyrun alsın.

Bence olması gereken ve yapılması gereken downsizing ve turbo kombinasyonu ile daha az yakıt tüketen araçlar kullanıp fosil yakıtlar bitene kadar tepsinin dibini sıyırmak sonrasını torun torba düşünsün.:D:D:D:pİsterlerse suyla gitsinler.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...