Bunlar hallolur da artık kimse motora turbo takmaya çalışmayacak, egzoz takmayacak, abartı egzozlar ortadan kalkacak, arabalar yanlamayacak, grand prix'de yarışan elektrikli araçlar göreceğiz.Gelecek bu vızıldayan arabaların olacak gibi görünüyor, tabi bu sırada bor vs gibi başka enerji kaynakları çıkar mı bilinmez ama bence çıkmaz. Tamamen elektrikli araçlara geçiş için büyük bir alt yapı lazım, zaten hali hazırda konut, fabrika, sokak aydınlatması vs gibi bi ton şeye çok miktarda elektrik harcanıyor mevcut kaynaklar ve alt yapılar fazla elektrikli aracı kaldırmaz. Bu geçiş süresi anca 20-30 yıl falan olur, üreticiler içten yanmalı motor ve bu motorla çalışan arabalar için yaptıkları argelerin meyvesini yer ardından yerine elektrik geçer. Ama öncesinde dizellerin piyasadan çekilme süreci var daha.
valla iyi olur bu apaçilerdeki egzoz merakı beni öldürüyorBunlar hallolur da artık kimse motora turbo takmaya çalışmayacak, egzoz takmayacak, abartı egzozlar ortadan kalkacak, arabalar yanlamayacak, grand prix'de yarışan elektrikli araçlar göreceğiz.
Elektrikli araba yanlamaz diye bişey mi var meraktan soruyorumBunlar hallolur da artık kimse motora turbo takmaya çalışmayacak, egzoz takmayacak, abartı egzozlar ortadan kalkacak, arabalar yanlamayacak, grand prix'de yarışan elektrikli araçlar göreceğiz.
İleride yanlamanın kalacağını düşünmüyorum. Tesla'nın arabaları otonom sürüşe tam olarak odaklandı. ESP gibi sistemler de çoğu markada olduğu gibi belli seviyeden sonra izin vermiyor.Elektrikli araba yanlamaz diye bişey mi var meraktan soruyorum
Elektrikli araba yanlamaz diye bişey mi var meraktan soruyorum
Öyle bir şey demiyor, sadece petrolü bırakın diyor. Siz yer altında petrolle uğraşırken ben yeryüzünde elektrik üretip, elektrikle giden otomobil yaptım diyor.Çevrecilik konusu, kabul ediyorum bu konuda gerçek suçlu Tesla'dan çok çevresi. Tesla fosil yakıt kullanmıyorum çevreciyim diyor.
Fuel-cell nedir? Sorusu buna net yanıt olacaktır. İş çözüldü aslında.Yeni pil teknolojileriinin de kabul edelim ancak büyük üniversitelerden çıkacağı ve yıllarca süren geliştirme süreci gerekeceğini de biliyoruz.
Bi sonraki kasalarında da çok çok çok kaliteli bi motor sesi efekti yaparlar o zaman fazladan para vermenize gerek kalmazÖyle bir şey demiyor, sadece petrolü bırakın diyor. Siz yer altında petrolle uğraşırken ben yeryüzünde elektrik üretip, elektrikle giden otomobil yaptım diyor.
Fuel-cell nedir? Sorusu buna net yanıt olacaktır. İş çözüldü aslında.
Kendi düşüncelerim:
Her elektrikli otomobile bindiğimde o sessizliği hissediyorum. Nefret ediyorum, ısınamadım. Anlık tork falan bana göre işler değil...
Fakaaaaaat:
Tesla Motors inanılmaz işler başarıyor. Teknolojik yönden bence bütün markalardan ileride, yine de iddaalı bir önermem var:
-VAG, GM, FCA'in Tesla Motors'a yetişmesi sadece 5 yıl alacak.
İstesek de istemesek de elektrik geliyor. Hybrid'e güveniyorum, elektrik çok ütopik geliyor diyen biri vardı. Bence öyle değil, elektrik çok daha hızlı bir şekilde gelecek.
Pil meselesini de abartmaya gerek yok, adam uzaya çıkacak yakında. Uzayda pil atık merkezi kurar. Rahat olun.
Tesla asla ama asla batmaz, Tesla asla Apple olmaz. Daimler-Benz, BMW AG, VAG, Toyota, Renault-Nissan şakır şakır gelecekler.
Şu malum karşılaştırma var ya Chiron ile. 0-100 daha azmış bilmem ne.
O konu hakkındaki düşüncem de sabit: Bugatti'ye binip bir marşa basın, 100'e kadar çıkın. Bakalım Tesla'da mı 100'e çıkmaktan keyif alacaksınız, Bugatti'de mi?
Ben o W12'yi dinlemeye 2.800.000 Dolar daha fazla veririm...
Olay sadece ses değil, titreşim, hisler...Bi sonraki kasalarında da çok çok çok kaliteli bi motor sesi efekti yaparlar o zaman fazladan para vermenize gerek kalmaz
Orası öyle. İşin biraz da girgirindayim. Ülke hala 1.4 motor golfe yetmez mantığıyla gidiyor. Elektrik nerde biz nerdeyiz en başta bu vız vız elektriklerde sanziman yok benim arabayı kullanırken en çok keyif aldığım şey 3 ten 2 ye düşmek ManueldeOlay sadece ses değil, titreşim, hisler...
Her otomobil kullanan bilir bunları...
Abartı egzozlar tabi kalksın ortadan gürültü kirliliği hepsi, yanlamanın çözümünü bulurlar bence, elektrikli araçların genelinde 2 motor var, sadece arkaya güç verdiğinde yanlar neden yanlamasın. Grand prix şu anda sıkıntı, mesela f1, nerde eski v10 lar nerde şimdi ki 1.6 turbo v6 lar .Bunlar hallolur da artık kimse motora turbo takmaya çalışmayacak, egzoz takmayacak, abartı egzozlar ortadan kalkacak, arabalar yanlamayacak, grand prix'de yarışan elektrikli araçlar göreceğiz.
10000nm tork göz boyamaktan başka bir şey değil. tekerde 10000 diyorlar. arabanın motorda kaç kw olduğu hakkında bir bilgi yok. 1000 nm civarı arabalar şu anda zaten şanzıman oranları ile tekerde 10000nm civarında tork veriyor. Araba güzel ona lafım yok fakat tanıtım biraz abartı. ek olarak verdikleri batarya kapasitesi model s in 2 katı civarında. model s in ağırlığı düşünüldüğünde roadster nasıl olur şüpheli. o performansı ne kadar süre verebilir şüoheli. Tek dert aracı hızlandırmak değil, işin içine durdurmak da giriyor.çok güzel şeyler düşünüyoruz (10.000 nm tork)