Tesla Hakkindaki Düşünceleriniz (Böyle düşünen bir ben miyim?)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Gelecek bu vızıldayan arabaların olacak gibi görünüyor, tabi bu sırada bor vs gibi başka enerji kaynakları çıkar mı bilinmez ama bence çıkmaz. Tamamen elektrikli araçlara geçiş için büyük bir alt yapı lazım, zaten hali hazırda konut, fabrika, sokak aydınlatması vs gibi bi ton şeye çok miktarda elektrik harcanıyor mevcut kaynaklar ve alt yapılar fazla elektrikli aracı kaldırmaz. Bu geçiş süresi anca 20-30 yıl falan olur, üreticiler içten yanmalı motor ve bu motorla çalışan arabalar için yaptıkları argelerin meyvesini yer ardından yerine elektrik geçer. Ama öncesinde dizellerin piyasadan çekilme süreci var daha.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Gelecek bu vızıldayan arabaların olacak gibi görünüyor, tabi bu sırada bor vs gibi başka enerji kaynakları çıkar mı bilinmez ama bence çıkmaz. Tamamen elektrikli araçlara geçiş için büyük bir alt yapı lazım, zaten hali hazırda konut, fabrika, sokak aydınlatması vs gibi bi ton şeye çok miktarda elektrik harcanıyor mevcut kaynaklar ve alt yapılar fazla elektrikli aracı kaldırmaz. Bu geçiş süresi anca 20-30 yıl falan olur, üreticiler içten yanmalı motor ve bu motorla çalışan arabalar için yaptıkları argelerin meyvesini yer ardından yerine elektrik geçer. Ama öncesinde dizellerin piyasadan çekilme süreci var daha.
Bunlar hallolur da artık kimse motora turbo takmaya çalışmayacak, egzoz takmayacak, abartı egzozlar ortadan kalkacak, arabalar yanlamayacak, grand prix'de yarışan elektrikli araçlar göreceğiz.
 
Çevrecilik konusu, kabul ediyorum bu konuda gerçek suçlu Tesla'dan çok çevresi. Tesla fosil yakıt kullanmıyorum çevreciyim diyor.
Öyle bir şey demiyor, sadece petrolü bırakın diyor. Siz yer altında petrolle uğraşırken ben yeryüzünde elektrik üretip, elektrikle giden otomobil yaptım diyor.
Yeni pil teknolojileriinin de kabul edelim ancak büyük üniversitelerden çıkacağı ve yıllarca süren geliştirme süreci gerekeceğini de biliyoruz.
Fuel-cell nedir? Sorusu buna net yanıt olacaktır. İş çözüldü aslında.

Kendi düşüncelerim:

Her elektrikli otomobile bindiğimde o sessizliği hissediyorum. Nefret ediyorum, ısınamadım. Anlık tork falan bana göre işler değil...
Fakaaaaaat:
Tesla Motors inanılmaz işler başarıyor. Teknolojik yönden bence bütün markalardan ileride, yine de iddaalı bir önermem var:
-VAG, GM, FCA'in Tesla Motors'a yetişmesi sadece 5 yıl alacak.

İstesek de istemesek de elektrik geliyor. Hybrid'e güveniyorum, elektrik çok ütopik geliyor diyen biri vardı. Bence öyle değil, elektrik çok daha hızlı bir şekilde gelecek.
Pil meselesini de abartmaya gerek yok, adam uzaya çıkacak yakında. Uzayda pil atık merkezi kurar. Rahat olun.
Tesla asla ama asla batmaz, Tesla asla Apple olmaz. Daimler-Benz, BMW AG, VAG, Toyota, Renault-Nissan şakır şakır gelecekler.

Şu malum karşılaştırma var ya Chiron ile. 0-100 daha azmış bilmem ne.
O konu hakkındaki düşüncem de sabit: Bugatti'ye binip bir marşa basın, 100'e kadar çıkın. Bakalım Tesla'da mı 100'e çıkmaktan keyif alacaksınız, Bugatti'de mi?
Ben o W12'yi dinlemeye 2.800.000 Dolar daha fazla veririm...
 
Öyle bir şey demiyor, sadece petrolü bırakın diyor. Siz yer altında petrolle uğraşırken ben yeryüzünde elektrik üretip, elektrikle giden otomobil yaptım diyor.

Fuel-cell nedir? Sorusu buna net yanıt olacaktır. İş çözüldü aslında.

Kendi düşüncelerim:

Her elektrikli otomobile bindiğimde o sessizliği hissediyorum. Nefret ediyorum, ısınamadım. Anlık tork falan bana göre işler değil...
Fakaaaaaat:
Tesla Motors inanılmaz işler başarıyor. Teknolojik yönden bence bütün markalardan ileride, yine de iddaalı bir önermem var:
-VAG, GM, FCA'in Tesla Motors'a yetişmesi sadece 5 yıl alacak.

İstesek de istemesek de elektrik geliyor. Hybrid'e güveniyorum, elektrik çok ütopik geliyor diyen biri vardı. Bence öyle değil, elektrik çok daha hızlı bir şekilde gelecek.
Pil meselesini de abartmaya gerek yok, adam uzaya çıkacak yakında. Uzayda pil atık merkezi kurar. Rahat olun.
Tesla asla ama asla batmaz, Tesla asla Apple olmaz. Daimler-Benz, BMW AG, VAG, Toyota, Renault-Nissan şakır şakır gelecekler.

Şu malum karşılaştırma var ya Chiron ile. 0-100 daha azmış bilmem ne.
O konu hakkındaki düşüncem de sabit: Bugatti'ye binip bir marşa basın, 100'e kadar çıkın. Bakalım Tesla'da mı 100'e çıkmaktan keyif alacaksınız, Bugatti'de mi?
Ben o W12'yi dinlemeye 2.800.000 Dolar daha fazla veririm...
Bi sonraki kasalarında da çok çok çok kaliteli bi motor sesi efekti yaparlar o zaman fazladan para vermenize gerek kalmaz :D
 
Ben olaya biraz komplo teorisyeni gibi bakıyorum açıkçası, ve Elon Musk'ın falan proje olduğunu düşünüyorum. Koskoca otomobil firmaları, yakıt firmaları falan buna nasıl izin veriyor, anlamıyorum çünkü. Hatta NASA'nın bile yapamadığı testleri Elon Musk'a yaptırtabiliyor Amerikan hükümeti.

Tesla'yı da sevmiyorum. Belki saçmalıyorsun diyebilirsiniz ama içime doğan şeyler bu, aklıma yatmayan onlarca şey var. Dünya toz pembe değil, parayla dönüyor sonuçta. Bu devirde "Bir hayalim var!" diye bir adamın ortaya çıkabilmesi için neredeyse tüm dünyanın o adama destek olması gerekir.
 
Bunlar hallolur da artık kimse motora turbo takmaya çalışmayacak, egzoz takmayacak, abartı egzozlar ortadan kalkacak, arabalar yanlamayacak, grand prix'de yarışan elektrikli araçlar göreceğiz.
Abartı egzozlar tabi kalksın ortadan gürültü kirliliği hepsi, yanlamanın çözümünü bulurlar bence, elektrikli araçların genelinde 2 motor var, sadece arkaya güç verdiğinde yanlar neden yanlamasın. Grand prix şu anda sıkıntı, mesela f1, nerde eski v10 lar nerde şimdi ki 1.6 turbo v6 lar .
 
https://twitter.com/TeknoKulis/status/937056573318451201 Screenshot_2017-12-02-23-35-24-914.jpeg
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Bugün yemek yerken siyah renkli Model X tam karşıma park etti. Arka kapının açılmasıyla o tarafa bakan 5-6 kişi bir süre kitlenip kaldı. Yalnız ilginç olan bir kişi Volvo sanırım dedi, bir başka kişi de Mercedes. İnsanımızın otomobil bilgisi de bir başka :D
 
çok güzel şeyler düşünüyoruz (10.000 nm tork)
10000nm tork göz boyamaktan başka bir şey değil. tekerde 10000 diyorlar. arabanın motorda kaç kw olduğu hakkında bir bilgi yok. 1000 nm civarı arabalar şu anda zaten şanzıman oranları ile tekerde 10000nm civarında tork veriyor. Araba güzel ona lafım yok fakat tanıtım biraz abartı. ek olarak verdikleri batarya kapasitesi model s in 2 katı civarında. model s in ağırlığı düşünüldüğünde roadster nasıl olur şüpheli. o performansı ne kadar süre verebilir şüoheli. Tek dert aracı hızlandırmak değil, işin içine durdurmak da giriyor.

Model s performanslı bir şekilde ringte 1 tur bile atamadan aşırı ısınıp uyarı veriyor. Bunda da bu tarz problemler olur ise ellerinde patlar. Ayrıca Porsche nin de tam elektrikli araba üzerinde çalıştığını düşününce, Teslanın işi zor
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Ek olarak tork örneği;
2006 Veyron için veri buldum, 1. vites 3.18:1
final drive: 3.64:1
tork 1250 Nm. Sistemde de kabaca 15% kayıp var desek;
1250*3.18*3.64*0.85=12298.65 Nm
Elektrikli arabanın avantajı ise max torku başından itibaren verebiliyor olması

Benzer hesapla 991.1 GT3 bile tekerde yaklaşık 6000Nm tork veriyor. Demem o ki 10000Nm pek şaşırtıcı bir değer değil
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...