Ticari araçlar (otobüs)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan gokglsy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hangi otobüs modellerini seversiniz ? size göre en rahatı veya kullanışlı olanı hangisi ?


  • Kullanılan toplam oy
    20

gokglsy

gökhan
Profesör
632
27
Marka
Ford
otobüs için en uygun en avantajlı araç size göre hangisi, siz alacak olsanız hangisini neden tercih edersiniz veya yolcu olarak hangisi ile yolculuk yapmayı tercih edersiniz ?
(sizin bildiğiniz modeller ve eski modeller var ise yazabilirsiniz.)

mersedes benz travego
g5qQgHLXHob5guaJMweqFI37sl7fjSQnGvEERdCCFLAD9gfzBmcaOgGqcs5mC2dri-HpJWjCJYdH6Jo8m6VYKom9k2WuE_UXFamaFvj3FDAStoDq97HbehgBTCvNJRBl
Mercedes-Benz Travego

mersedes benz tourismo
Yeni Mercedes Tourismo'ya merhaba deyin
Tourismo – Mercedes-Benz Buses and Coaches
2017 Mercedes Tourismo RHD


temsa maraton
Maraton | TEMSA Otobüs | Türkiye
Haber Ulaşım Forum

temsa safir plus
Safir Plus | TEMSA Otobüs | Türkiye
Temsa Maraton Yeni Otobüs


setra s 515
Setra S 515 HD - Coach, Year of manufacture: 2020 - Mascus UK
Setra S 515 HD, Kayıt yılı: 2020 - Yolcu otobüsleri - Mascus Türkiye


man lions
Yeni MAN Lion's Coach Busworld 2017'de tanıtılacak | Devir Saati
MAVILIONSCOACH01.jpg
KAPAKLAR01.jpg


neoplan tourliner
2018 Yeni Neoplan Tourliner Özellikleri
2018 Yeni Neoplan Tourliner Teknik Özellikleri
2018-yeni-neoplan-tourliner-8.jpg.webp

neoplan starliner
Neoplan Starliner 2 | Moseley Coach Sales
neoplan-starliner-vip-6 – Transfer Only Istanbul
 
Tourismo , Travegonun alçak tavan ve bagajı daha dar olan modelidir . Buna rağmen ülkemizde çokca talep görmüştür .

Travego , oldukça iyidir sektörün öncülerindendir . Ülkemizde fiyat dezavantajından dolayı tourismo tercih edilmektedir fakat imkan olsa herkes onun yerine Travego ister .

MAN'lar geçmişte çarpma vites kullanıldığı için şoför seçermiş , günümüzde nasıl bilmiyorum ama genelde bir ön yargı mevcut .
Şoförler tarafından pek tercih edilmese de patronlar tarafından tercih ediliyor . Pamukkale Seyahat & Topçam Seyahat örneğin ...

Neoplan'lar da güzeldir Man ile bir ortaklığı var sanırım . Avrupada bizden daha yaygın , bizdeki " MERCEDES " algısı yüzünden hak ettiği değeri göremeyen araçlardan .
Setra markası da aynı şekilde ...

Temsa araçlar geçmişte Mercedeslerle iyi rekabet etmişler ama sadece DÜZLÜKTE :)
Aynı zamanda hızlanmada gösterdiği başarıyı maalesef yavaşlama ve durmada gösteremediği söylenir :)
Yine onlar için de bir önyargı devam etmektedir . Haksız da sayılmazlar Bolu Tüneline yaklaşırken yeni Safir'lerde yığılıp kalıyorlar . Onu da şoförler pek tercih etmezler , edenler de ekonomikliği için tercih ederler . Bu yüzden patronların da tercihidir . Ama Yeni Maraton'u deneyimleyebilmiş değilim .
 
Yıllarca sadece O403 ve Travego'ya bindim. O403'ün konforunu hatırlamıyorum ama Travego'da bence bir Mercedes konforu pek yok ama tasarım olsun, ses olsun iki model çok iyi. En çok Setra'yı merak ediyorum. Setra sanırım Mercedes'in üstünde konumlandırılıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda ve gokglsy
20'li yaşların ortalarında Neoplan'lar daha yaygındı. Tek koltuk olayını da ilk onlarda görmüştüm. Oldukça konfolu olduklarını hatırlıyorum. En son da Temsa'ya bindim. 6 küsür milyon km'deydi. Oku oku bitmiyor :D Zonguldak'a dönerken gece 2 gibi Düzce otoban çıkışında arızalandı. Gecenin 2'sinde Düzce sanayiye çekip usta çağırdılar. Şoför Temsa'ya sövüyordu bozulmayacağın bir gün olur mu acaba diye :D
 
@Bedirhan Bedo muydu kimdi forumda otobüs hastası biri vardı tam onluk başlık
Ben hastası değilim ama malum şehirdışında okuyunca müptezeli olduk.

Tourismo çöp oğlu çöptür hele biraz boyunuz uzunsa tam bir eziyettir yolculuk boyunca. Şehiriçi seyahat aracıdır benim gözümde ne zaman denk gelse söverim.

Travego nispeten daha rahat ve yüksek bagajında gitmişliğim bile var rahattır.


Temsa Maraton beklediğimden daha iyi çıkmıştı ben baya rahat etmiştim.

Ama asıl kral kim derseniz bu yeni Man Lions Coach
images


Bindiğim en konforlu ve hakikaten gaza bastığı zaman koltuğa yapıştıran Bi çekişi vardı. Farları karşı ki dağlara kadar aydınlatan cinsten olunca ve kullanan kaptanın da benim gibi selektör fantezisiyle bir araya gelince güzel bir yolculuk olmuştu :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Bindiğim en kötü otobüs TEMSA SAFİR.

En iyisi ise Neoplan Starliner & SETRA :D tuvaletli falan tabi boyum sığmadı ama koltukları ısıtmalı falandı kalbimi çaldı :D

Travego ve Setra ile perona yanaşmakta güzeldi :D Setranın sürücü bölümüne hastayım bu arada :D
 
Petrolhead arkadaşlarla Otobüs&Tır muhabbetini sık sık çeviriyoruz. Benim bir favorim yok ama asla seyahat etmek istemeyeceğim araç kuşkusuz temsa safirdir. Ne koltukları rahat ne diz mesafesi iyi (190cm uzunluğundayım) yalıtımı iyi değil arabanın her yerinden trim sesleri geliyor bu durumda yolcu konforunu çok fazla düşürüyor. Bence tek artısı motor sesi Daf TIR’larda kullanılan Paccar MX serisi motor bulunuyor o kısmı @GeneralCevdet ayrıntılı bir şekilde açıklar. Haricen bu yaz kullanımımda araba olmadığı için 5-6 kere yaklaşık 700’er kilometrelik seyahtlerim oldu Safirle İstanbul-Konya yaptıktan sonra tutar yanım yoktu Konya’ya kadar sağ bacağım dışarıda seyahat ettim uyku uyuyamadım en arkada olduğum için bol bol motor sesi dinledim güzel sesi var yolun yarısından sonra orta sıralara geçtim ancak orada da durum aynıydı. Hemen sonrasında Travegoyla Milas-Konya yolculuğum oldu tatil dönüşü olduğundan ve aracın konforundan olsa gerek 10 saate yakın yolculuk yaptım aman aman bir yorgunluk hissetmedim geldiğim kadar daha giderdim. Ses yalıtımı, koltuk konforu ve süspansiyon ayarı bence kararındaydı. Otobüslerdeki en büyük sıkıntı olan belli bir süreden sonra koltuğun batması durumunu travegoda uzun süreden sonra yaşadım o arada da molalar yardımıma yetişti. Man Fortunalarda gayet hoş araçlar Pamukkale seyahatte bolca mevcut octiyi alacağımda Bursaya 2 kere git gel yaptım herhangi bir yoruculuğu olmadı oldukça rahat gidip geldim ses yalıtımı safire göre gayet iyi motor sesi içeride ninni gibi geliyor ben sevdim. Haricen yukarıda yazıldığı gibi şoför seçme durumu, narinlik ve koltuğa yapıştırma hissi var benim sevdiğim bi araç oldu bugün bir otobüs alacak olsam tercihim olur muhtemelen. Yakın vakitte Neoplan, Setra ile seyahatim olmadığı için pek bir yorumum yok. Ama çok merak ettiğim makinalar. Forumda böyle bir konu açılması güzel olmuş ağır vasıtalarda petrolheadliğe dahil hatta bazı ağır vasıtaları bazı arabalardan çok sevdiğim doğrudur :) Birde tır konusu açmanın vakti gelmiş.
 
20'li yaşların ortalarında Neoplan'lar daha yaygındı. Tek koltuk olayını da ilk onlarda görmüştüm. Oldukça konfolu olduklarını hatırlıyorum. En son da Temsa'ya bindim. 6 küsür milyon km'deydi. Oku oku bitmiyor :D Zonguldak'a dönerken gece 2 gibi Düzce otoban çıkışında arızalandı. Gecenin 2'sinde Düzce sanayiye çekip usta çağırdılar. Şoför Temsa'ya sövüyordu bozulmayacağın bir gün olur mu acaba diye :D
Abi o 6 milyon değildir yav😀 600 binle karıştırıyor olma sonuncu rakamın önünde nokta(.) oluyor onunla karistirmisindir belki
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Abi o 6 milyon değildir yav😀 600 binle karıştırıyor olma sonuncu rakamın önünde nokta(.) oluyor onunla karistirmisindir belki
Yok 6 küsür milyondu. Ben daha önce şehirler arası otobüste 999.999 km'nin 1.000.000 olduğunu canlı canlı da görmüştüm. Daha eski otobüslerde de 999.999 yazdıktan sonra 0 oluyor tekrar baştan sarıyor. Sahibindene de bakabilirsin 2.5-3 milyon km'de bir sürü otobüs var :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Bizim köyün olduğu yere 3 otobüs markası gidiyor(merkeze uzak olduğu için) 3ude travego dışında kullanımiyorlar o yüzden diğerlerini pek tecrübe edemedim ama geçen yıl merkezde bulundugum için ve başka bilet bulamadığım için Temsa safir e bindim resmen rezalet koltuklar rahat değil yalıtım zayıf her yerinden trim sesi geliyor performansı iyi değil bir daha zorunda kalmadıkça asla tercih etmem
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Yok 6 küsür milyondu. Ben daha önce şehirler arası otobüste 999.999 km'nin 1.000.000 olduğunu canlı canlı da görmüştüm. Daha eski otobüslerde de 999.999 yazdıktan sonra 0 oluyor tekrar baştan sarıyor. Sahibindene de bakabilirsin 2.5-3 milyon km'de bir sürü otobüs var :D
Safir o kadar eski otobüs değil bildiğim kadarıyla iyi km yapmışlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Safir o kadar eski otobüs değil bildiğim kadarıyla iyi km yapmışlar
Onu ben de anlayamadım. Km göstergesinde ki en baş rakam 6'ydı onu net gördüm. Geriye kalan rakamları görmedim ama hanelere ayırdığımda milyon km olduğunu gördüm. Tabi otobüsün geçmişi bilmiyorum. Neticede geçmişte +1000 km üstü çok uzun seferlere de çıkmış olabilir sürekli. Zaten motoru da bozulup duruyormuş. Dedim dayı öldürmüşsün hala iş bekliyorsun makineden. Bir rahat bırak artık.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Otobüslerle baya alakalı bir arkadaşım Mercedes Travego'nun konfor olarak iyi olmadığını ama yedek parça açısından daha iyi olduğunu söylemişti. Konfor olarak en iyilerinin Neoplan'lar ve Setra'lar olarak söylemişti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Otobüslerle baya alakalı bir arkadaşım Mercedes Travego'nun konfor olarak iyi olmadığını ama yedek parça açısından daha iyi olduğunu söylemişti. Konfor olarak en iyilerinin Neoplan'lar ve Setra'lar olarak söylemişti.
Bizdeki passat algısı gibi diyebiliriz .

302'lerin 303'lerin ekmeğini yiyor . Yeni çıkan bir markanın bir modeli olsa bu kadar ilgi görmez ama Mercedes bu sektörün ilklerinden ... Yerli üretim , yedek parça avantajı biraz da bundan . Ayrıca araç yaygın olduğu için usta&servis problemi de yok .
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Bizdeki passat algısı gibi diyebiliriz .

302'lerin 303'lerin ekmeğini yiyor . Yeni çıkan bir markanın bir modeli olsa bu kadar ilgi görmez ama Mercedes bu sektörün ilklerinden ... Yerli üretim , yedek parça avantajı biraz da bundan . Ayrıca araç yaygın olduğu için usta&servis problemi de yok .
Bilmiyorum. Otobüse binmeyeli 15 yıl falan olmuştur. Söylediğim arkadaşın babasında Mercedes ve Setra otobüsler vardı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy