Toyota’nın dünyadaki hibrit otomobil satışları 13 milyon 700 bini aştı, Avrupa’daki satışlarının hibrit payı da yılın ilk yarısında yüzde 52’ye çıktı…
Toyota’nın Avrupa’da 2019 yılının ilk yarısındaki hibrit otomobil satışları bir önceki yıla oranla yüzde 18 artarak 303 bin 400 adede ulaştı. Bununla Toyota’nın Avrupa satışlarının içindeki hibritlerin payı da yüzde 52 oldu. Yılın ilk yarısında ise 578 bin 400 adetlik toplam satış gerçekleştiren Toyota, aynı zamanda geçen yılın aynı dönemine göre toplam pazarda yüzde 3.3 oranında büyüyerek toplam pazarda da yüzde 5.3’lük bir pay elde etti.
Gerileyen Avrupa otomotiv pazarında özellikle hibrit modellere olan taleple birlikte büyümesine devam eden Toyota, yılın ikinci yarısında da satışlarında ivme kaydetmeyi bekliyor. Avrupalı müşterilerin Türkiye’de üretilen ve hibrit versiyonu da sunulan yeni Corolla modelline büyük ilgi göstermesi Toyota’nın, geçen yıla oranla hibrit satışlarını yüzde 18 artırdı. Avrupa’da Corolla Sedan’ın hibrit satışları içindeki oranı yüzde 50 civarında olurken, Corolla Hatchback ve Touring Sports’un hibrit versiyonlarının oranı yüzde 83 olarak gerçekleşti. Toyota C-HR Hybrid ve Yaris Hybrid modelleri de rekor satış performansı sergilediler.
Hibrit Satışları Türkiye’de de Yükselişte
Türkiye’de 2019’un ilk 6 ayında 4 bin 811 hibrit otomobil satışı gerçekleşirken, bu satışların 4 bin 708’ini Toyota hibrit otomobiller oluşturdu. Böylelikle; yılın ilk yarısında Türkiye’de satılan her 100 hibrit araçtan 98’i Toyota’nın hibrit modellerinden oluştu. Türkiye'de üretilen Toyota Corolla Hybrid, yılın ilk 6 ayındaki toplam hibrit satışlarında yüzde 71’lik paya ve 3 bin 348 adetlik satışa ulaşarak en çok tercih edilen model olmayı başardı. Corolla Hybrid’i 1169 adetle yine Türkiye’de üretilen Toyota C-HR Hybrid izledi.
Avrupa’da 16 hibrit Toyota modeli satışa sunulurken, Türkiye’de sunulan her binek Toyota modelinin birer hibrit versiyonu bulunuyor. Bunlar arasında; Corolla Hybrid, Yaris Hybrid, RAV4 Hybrid, Camry Hybrid ve Toyota C-HR Hybrid yer alıyor.
Toyota’nın Avrupa’da 2019 yılının ilk yarısındaki hibrit otomobil satışları bir önceki yıla oranla yüzde 18 artarak 303 bin 400 adede ulaştı. Bununla Toyota’nın Avrupa satışlarının içindeki hibritlerin payı da yüzde 52 oldu. Yılın ilk yarısında ise 578 bin 400 adetlik toplam satış gerçekleştiren Toyota, aynı zamanda geçen yılın aynı dönemine göre toplam pazarda yüzde 3.3 oranında büyüyerek toplam pazarda da yüzde 5.3’lük bir pay elde etti.
Gerileyen Avrupa otomotiv pazarında özellikle hibrit modellere olan taleple birlikte büyümesine devam eden Toyota, yılın ikinci yarısında da satışlarında ivme kaydetmeyi bekliyor. Avrupalı müşterilerin Türkiye’de üretilen ve hibrit versiyonu da sunulan yeni Corolla modelline büyük ilgi göstermesi Toyota’nın, geçen yıla oranla hibrit satışlarını yüzde 18 artırdı. Avrupa’da Corolla Sedan’ın hibrit satışları içindeki oranı yüzde 50 civarında olurken, Corolla Hatchback ve Touring Sports’un hibrit versiyonlarının oranı yüzde 83 olarak gerçekleşti. Toyota C-HR Hybrid ve Yaris Hybrid modelleri de rekor satış performansı sergilediler.
Hibrit Satışları Türkiye’de de Yükselişte
Türkiye’de 2019’un ilk 6 ayında 4 bin 811 hibrit otomobil satışı gerçekleşirken, bu satışların 4 bin 708’ini Toyota hibrit otomobiller oluşturdu. Böylelikle; yılın ilk yarısında Türkiye’de satılan her 100 hibrit araçtan 98’i Toyota’nın hibrit modellerinden oluştu. Türkiye'de üretilen Toyota Corolla Hybrid, yılın ilk 6 ayındaki toplam hibrit satışlarında yüzde 71’lik paya ve 3 bin 348 adetlik satışa ulaşarak en çok tercih edilen model olmayı başardı. Corolla Hybrid’i 1169 adetle yine Türkiye’de üretilen Toyota C-HR Hybrid izledi.
Avrupa’da 16 hibrit Toyota modeli satışa sunulurken, Türkiye’de sunulan her binek Toyota modelinin birer hibrit versiyonu bulunuyor. Bunlar arasında; Corolla Hybrid, Yaris Hybrid, RAV4 Hybrid, Camry Hybrid ve Toyota C-HR Hybrid yer alıyor.