Toyota’nın Avrupa’daki Satışlarının Yarıdan Fazlası Hibrit

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Toyota’nın dünyadaki hibrit otomobil satışları 13 milyon 700 bini aştı, Avrupa’daki satışlarının hibrit payı da yılın ilk yarısında yüzde 52’ye çıktı…


Toyota%20Hibrit%20Urun%20Gami_tcm-3043-1715960.jpg



Toyota’nın Avrupa’da 2019 yılının ilk yarısındaki hibrit otomobil satışları bir önceki yıla oranla yüzde 18 artarak 303 bin 400 adede ulaştı. Bununla Toyota’nın Avrupa satışlarının içindeki hibritlerin payı da yüzde 52 oldu. Yılın ilk yarısında ise 578 bin 400 adetlik toplam satış gerçekleştiren Toyota, aynı zamanda geçen yılın aynı dönemine göre toplam pazarda yüzde 3.3 oranında büyüyerek toplam pazarda da yüzde 5.3’lük bir pay elde etti.


Gerileyen Avrupa otomotiv pazarında özellikle hibrit modellere olan taleple birlikte büyümesine devam eden Toyota, yılın ikinci yarısında da satışlarında ivme kaydetmeyi bekliyor. Avrupalı müşterilerin Türkiye’de üretilen ve hibrit versiyonu da sunulan yeni Corolla modelline büyük ilgi göstermesi Toyota’nın, geçen yıla oranla hibrit satışlarını yüzde 18 artırdı. Avrupa’da Corolla Sedan’ın hibrit satışları içindeki oranı yüzde 50 civarında olurken, Corolla Hatchback ve Touring Sports’un hibrit versiyonlarının oranı yüzde 83 olarak gerçekleşti. Toyota C-HR Hybrid ve Yaris Hybrid modelleri de rekor satış performansı sergilediler.

Rav4-Camry-Hybrid-02_tcm-3043-1644344.jpg


Hibrit Satışları Türkiye’de de Yükselişte


Türkiye’de 2019’un ilk 6 ayında 4 bin 811 hibrit otomobil satışı gerçekleşirken, bu satışların 4 bin 708’ini Toyota hibrit otomobiller oluşturdu. Böylelikle; yılın ilk yarısında Türkiye’de satılan her 100 hibrit araçtan 98’i Toyota’nın hibrit modellerinden oluştu. Türkiye'de üretilen Toyota Corolla Hybrid, yılın ilk 6 ayındaki toplam hibrit satışlarında yüzde 71’lik paya ve 3 bin 348 adetlik satışa ulaşarak en çok tercih edilen model olmayı başardı. Corolla Hybrid’i 1169 adetle yine Türkiye’de üretilen Toyota C-HR Hybrid izledi.
Avrupa’da 16 hibrit Toyota modeli satışa sunulurken, Türkiye’de sunulan her binek Toyota modelinin birer hibrit versiyonu bulunuyor. Bunlar arasında; Corolla Hybrid, Yaris Hybrid, RAV4 Hybrid, Camry Hybrid ve Toyota C-HR Hybrid yer alıyor.
 
Hibrit aldığımda tasarruf için alıyorsam ve hibrit üniteden başka hiçbir farkı yoksa fazladan verilen parayi hesaplamak gayet doğaldır sonuçta burada mevzu para tasarrufu. Bunu sadece burada değil örneğin LPG kıyasında da yapıyoruz diyoruz ki yılda 10.000km yol yapıyorsanız Lpg ye vereceğiniz parayi kenara koysanız getirisi ile zaten benzin alırsınız bununla aynı şey. Gidip D segmenti yerine kenara para kalsın diye C almak ise bambaşka bir olay sonuçta daha kötü bir araca biniyorsunuz.
Eğer hibriti deneyimlemek elektrik motorunun şehir içi sessizliği emisyon vs için alıyorsanız burada para konu olmaktan zaten çıkar isterse 200.000tl fazla olsun ama mevzu tasarruf ise orada hiçbir tasarrufu yok bundan bahsediyoruz.
Dediğim gibi rakamlar ile tasarrufu gösterebilirsiniz lakin yok
Dolar ve Altın ise maalesef gerçekler. Eğer yaklaşık 10 yıl sonra batarya değişeceği %90 belirli ise tasarruf için hibrit alırken bunu düşünmek zorundayız 3500$ ciddi bir para. Sizin dediğiniz olsun dolar hiç artmasın ( ki bu duruma gülmekle yetiniyorum) bugün bile 20.000tl yapıyor tüm bunları üst üste koyunca da parayla altın almasanız hiç artmasa dahi Hybrid almazsanız Corolla ile beraber size bir de 2013 model Corolla verebiliyoruz. Tüm bu hesabı yaparken de henüz Vergi dezavantajından bahsetmedim yani isterseniz onunla da 2. Corollanızın vergisini de ödeyebilirsiniz

Aynı şeyleri tekrar tekrar yazmaya niyetim yok. Söylediğim gayet net, mesajlarımı tekrar okursanız demek istediğim şeyi anlayacağınızı umut ediyorum.

Bir de, demediğim şeyleri söylemişim gibi yazmayın!
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
videoyu izlerseniz uzun yolda hiçbir artısı yok 10 litre yakıyor
videoyu izlemedim de bizim verimsizlik abidesi 1.4 fire 100 sabit 4.5-5 yakıyor bi yanlışlık olmasın

Edit:Şimdi izledim. 1450küsür km nin bin km si uzun yol kalanı şehir içi 7.8 diyor 10litre nerede? Vaadedilen tüketimle alakası yok haklısınız ama 10 da değil

Bir edit daha: Bu videodaki hibrit değilmiş anladığım kadarıyla. 10 litre nereden çıktı anlamadım valla
 
Son düzenleme:
Uzun yolda 10mu yakıyor? Benim eski nesil motor ve 4ileri şanzımana sahip corollam bile uzun yolda kolayca 6 litre altına, biraz dikkat ederseniz 5.0-5.3 aralığına düşüyor😂
Benzin TV abartmamıştır diye düşünüyorum zira zaten elektrik motoru dahil olan hali bile 122bg 142nm torklu ve atmosferik 1.6 dan yavaş. Uzun yolda elektrik motoru sık sık devrede olmadığını düşününce olabilir
 
Benzin TV abartmamıştır diye düşünüyorum zira zaten elektrik motoru dahil olan hali bile 122bg 142nm torklu ve atmosferik 1.6 dan yavaş. Uzun yolda elektrik motoru sık sık devrede olmadığını düşününce olabilir
Hocam videodaki araç hibrit değil ve tüketimi de 7.8 çıkmış. Kimse 10 litre demiyor, ve ortada hibrit bi araç da yok :D
 
videoyu izlemedim de bizim verimsizlik abidesi 1.4 fire 100 sabit 4.5-5 yakıyor bi yanlışlık olmasın

Edit:Şimdi izledim. 1450küsür km nin bin km si uzun yol kalanı şehir içi 7.8 diyor 10litre nerede? Vaadedilen tüketimle alakası yok haklısınız ama 10 da değil

Bir edit daha: Bu videodaki hibrit değilmiş anladığım kadarıyla. 10 litre nereden çıktı anlamadım valla
Aynen öyle video da hybrid yok
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve Toprak
Video Hybrid videosu muhtemelen hesap şuradan geliyor. Hybrid ler şehir içinde 4-4.5 a düşüyor demekki uzun yolda 10 yakmış ki 7.8 olsun mantığı olabilir
Videodaki araba hibrit değil, 1.6 valvematic motorun hibrit ile karşılaştırılması. Açıklamaya bakarsanız hibrit olmayan diye belirtmişler eğer izlerken kaçırdıysanız
 
batarya ya garanti Türkiyede çok etkili olduğunu düşünmüyorum telefon bataryaları dahi ilk günden itibaren garanti dışıdır direkt kullanım hatası damgası yersin ::)

honda civic hybrid bataryaları sorunlu çıktı millet mahkemelik oldu
hyundai ioniq de de sıkıntı çıktı diye biliyorum
burası Türkiye
Telefonumum bataryasını uzun süre gitmiyor diyerek çatır çatır değiştirttim Asus'a. Fazla ön yargılı gibi davranıyorsun..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak
3 sayfa hibrit konuşulmuş ne güzel ne güzel @Berkin ciğim yeterli bulup bu konuyu da kitleyecektir sevgiler
Üç sayfa hibrit mi konuşulmuş? Kim konuşmuş? İki sayfa gereksiz, asılsız bir karalamayla geçti, hibrit konuşuldu denecek doğru düzgün mesaj yok.



Bu arada doktor, benim bir akrabamda hibrit Corolla var, uzun yolda 13 litre yakmış!!! Videoya çekip atmış hatta, izlemedim daha ama buraya da atarım. Herkes görmeli bu rezaleti.

Düzenleme: Pardon, bir arkadaşa attım "ee bu Corolla değil ki, hatta direksiyondaki amblem Toyota amblemi değil!?" dedi. Şimdi baktım da evet değilmiş, Dodge Avenger 2.4 müş, gittiği yolda uzun yol değilmiş ama olsun 1.8 hibrit alınmaz, çöp.


Not: Toyota hibriti merak edenler "hybrid taxi" vb. şekillerde aratabilir. 10 litre falan asılsız rakamlar bunlar, uzun yolda 3.5 Camry yakmaz onu normal kullanımda. Hibritin esas olayı şehir içi bunu herkes biliyor, uzun yol kullanımlarında atmosferik benzinlilerin uzun yol tüketimlerine yaklaşıyor, bu kadar. Tabii bunlar fabrika verileri üzerinden konuşulan değerler. Kişi var efendi gibi, normal kullanır. Kişi var aracın canını ala ala kullanır.
 
Üç sayfa hibrit mi konuşulmuş? Kim konuşmuş? İki sayfa gereksiz, asılsız bir karalamayla geçti, hibrit konuşuldu denecek doğru düzgün mesaj yok.



Bu arada doktor, benim bir akrabamda hibrit Corolla var, uzun yolda 13 litre yakmış!!! Videoya çekip atmış hatta, izlemedim daha ama buraya da atarım. Herkes görmeli bu rezaleti.

Düzenleme: Pardon, bir arkadaşa attım "ee bu Corolla değil ki, hatta direksiyondaki amblem Toyota amblemi değil!?" dedi. Şimdi baktım da evet değilmiş, Dodge Avenger 2.4 müş, gittiği yolda uzun yol değilmiş ama olsun 1.8 hibrit alınmaz, çöp.


Not: Toyota hibriti merak edenler "hybrid taxi" vb. şekillerde aratabilir. 10 litre falan asılsız rakamlar bunlar, uzun yolda 3.5 Camry yakmaz onu normal kullanımda. Hibritin esas olayı şehir içi bunu herkes biliyor, uzun yol kullanımlarında atmosferik benzinlilerin uzun yol tüketimlerine yaklaşıyor, bu kadar. Tabii bunlar fabrika verileri üzerinden konuşulan değerler. Kişi var efendi gibi, normal kullanır. Kişi var aracın canını ala ala kullanır.
2 sayfa boyunca Karalama olarak nitelendirdiğiniz gerçekleri rakamlar ile ortaya koyan mesajların yanında çok defa söylememize rağmen keşke sizin de hybrid in muhteşem olduğu iddianızı rakamlarla temellendirdiğiniz bir yazınızı okusaydık lakin temenniden öteye geçemediniz. Lakin sağolsun bir video 2 mesajda yanlış yorumlaninca hemen üstünden espri üretebildiniz.
Mevzu Taksiler olduğunda Hybrid in ne kadar mantıklı olduğunu akıllı her insan söylüyor merak etmeyin biz de destekliyoruz hele hele istanbul trafiğinde lakin bir taksici 10 yıllık batarya garantisi süresince 1 Milyon KM yapar ...defa da batarya yi ücretsiz Toyota ya değiştirtir fazlasıyla da kârlı çıkar. Yılda 20.000km yapan ortalama kullanıcı için bir anlam ifade etmiyor
 
2 sayfa boyunca Karalama olarak nitelendirdiğiniz gerçekleri rakamlar ile ortaya koyan mesajların yanında çok defa söylememize rağmen keşke sizin de hybrid in muhteşem olduğu iddianızı rakamlarla temellendirdiğiniz bir yazınızı okusaydık lakin temenniden öteye geçemediniz. Lakin sağolsun bir video 2 mesajda yanlış yorumlaninca hemen üstünden espri üretebildiniz.
Mevzu Taksiler olduğunda Hybrid in ne kadar mantıklı olduğunu akıllı her insan söylüyor merak etmeyin biz de destekliyoruz hele hele istanbul trafiğinde lakin bir taksici 10 yıllık batarya garantisi süresince 1 Milyon KM yapar ...defa da batarya yi ücretsiz Toyota ya değiştirtir fazlasıyla da kârlı çıkar. Yılda 20.000km yapan ortalama kullanıcı için bir anlam ifade etmiyor

Gerçeklerin içinde bolca aslı olmayan varsayım da vardı.

Bu arabanın hangi durumlarda, hangi kullanım şekillerinde mantıklı olduğunu kendimce daha önceden de yazdım. Biraz hesap kitap bilen biri zaten hesaplayabilir, iktisatçı olmaya gerek yok böyle bir hesap için. Yılda 5 bin km yapıp alanın da kendi tercihidir, demek ki ekonomi değil zevk için alıyordur, çevresel kaygılarından vs. tercih ediyordur (bataryaların üretim süreçleri vs. o başka konu, gerekli konu açılırsa konuşulur burada dallandırmayacağım).

Benim yazdıklarım ortada, "hibrit muhteşem" diye bir şey yazmadım. Yazmadığım şeyleri yazmaya devam ediyorsunuz. Hibrit taksi örneğini dayanıklılığının görülmesi için yazdım, merak eden inceleyebilir. Batarya takıp devam ediyorlar, dağılan araç söylemi doğru değil (üstte başka bir üyenin paylaştığı mesaja istinaden yazdım onu).
Tekrar konuya girmeye niyetim yok, bir yere varacağımızı düşünmüyorum.
 
Son düzenleme:
Yılda 5 bin km yapıp alanın da kendi tercihidir, demek ki ekonomi değil zevk için alıyordur, çevresel kaygılarından vs. tercih ediyordur (bataryaların üretim süreçleri vs. o başka konu, gerekli konu açılırsa konuşulur burada dallandırmayacağım ).
Bu konuda önemli bir konu. Emisyon olayı da zaten Külliyen uydurmadan ibaret o batarya uretilirken kullanılan Kobalt madeninin çıkarılmasından üretim aşamasına kadar öyle bir emisyona sebep oluyor ki MIT hesaplamıştı Bir tesla Model S in gerçekçi Emisyonu 200 küsür gr dı.
Ki bugün Kobalt madeni çıkarmak için Amazon Ormanlarını yakan Batı Dünyasının Emisyon ikiyüzlülüğü de ortada tamamen Polyannacılık
Elektrikli araçlar yada Hybrid ler emisyonu azaltıp çevreye katkı sunmayacak aksine daha büyük bir vahşiliğin Sanayi kirletisinin kapısını aralıyor
 
Bu konuda önemli bir konu. Emisyon olayı da zaten Külliyen uydurmadan ibaret o batarya uretilirken kullanılan Kobalt madeninin çıkarılmasından üretim aşamasına kadar öyle bir emisyona sebep oluyor ki MIT hesaplamıştı Bir tesla Model S in gerçekçi Emisyonu 200 küsür gr dı.
Ki bugün Kobalt madeni çıkarmak için Amazon Ormanlarını yakan Batı Dünyasının Emisyon ikiyüzlülüğü de ortada tamamen Polyannacılık
Siz konuyu buraya getirirseniz bu tartışma bitmez ki :)

Çok detaylarda kaybolmayalım yoksa bende Türkiye’nin güneş enerjisi ile elektrik üretiminin oranlarına gireceğim:)


Piller zaten şehir içinde üretilmiyor ama dizel arabalar şehir içinde dolaşıyor. Benim boğazımı yakıyorsa o zaman pek ala elektrikli ve hibritler görevini layıkıyla yapıyordur emisyon açısından benim için.
 
Son düzenleme:
Siz konuyu buraya getirirseniz bu tartışma bitmez ki :)

Çok detaylarda kaybolmayalım yoksa bende Türkiye’nin güneş enerjisi ile elektrik üretiminin oranlarına gireceğim:)


Piller zaten şehir içinde üretilmiyor ama dizel arabalar şehir içinde dolaşıyor. Benim boğazımı yakıyorsa o zaman pek ala elektrikli ve hibritler görevini layıkıyla yapıyordur emisyon açısından benim için.
Görevini nasıl yaptığını Amazon yangınlarından anlıyoruz. Şimdi Yangının kobalt madeni için çıkarıldığına delil isteyen de çıkar lakin maalesef İstihbarat Teşkilatı olmadigimdan delil sunamayacağim lakin ölmez isek görürüz oradan Kobalt çıkacak mı çıkmayacak mı.
Elektrikli Otomobillerin pillerin emisyonu vs dizelden daha az mı yoksa değil mi konusuna girmek istemedim aslında söylemek istediğim masum olmadıkları ciddi bir emisyon oranına sahip olduklarıydı kirlenmeyi önlemedi yeni bir Sanayi kirletisi alanı doğurdu olay bundan ibaret demek istedim.

Türkiyenin güneş enerjisi üretimi ile neyi kastettiğinizi tam olarak anlamadım lakin her halukarda Batının ikiyüzlülüğünü bizim ne yaptigimiz örtmeyecek. Heryeri güneş paneli ile de doldursalar o güneş panelinin parasının Sömürdükleri ülkelerdeki kadın çocuk yaşlı bebek demeden herkesin kanı ve gözyaşı üzerinden geldiği gerçeği onlara utanç kaynağı olarak yeter. Bu konuda Batıdan alacak en ufak dersimiz yok. Kendi vatandaşı için başka onlarca kadını çocuğu bebeği yaşlıyı kana ve gözyaşına terk eden zihniyetin övülecek bir yani yoktur Biz başkasının hayatı için kendi yaşamından bir parça verebilen büyük bir Medeniyetin evlatlarıyız
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...