Toyota’nın Avrupa’daki Satışlarının Yarıdan Fazlası Hibrit

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Toyota’nın dünyadaki hibrit otomobil satışları 13 milyon 700 bini aştı, Avrupa’daki satışlarının hibrit payı da yılın ilk yarısında yüzde 52’ye çıktı…


Toyota%20Hibrit%20Urun%20Gami_tcm-3043-1715960.jpg



Toyota’nın Avrupa’da 2019 yılının ilk yarısındaki hibrit otomobil satışları bir önceki yıla oranla yüzde 18 artarak 303 bin 400 adede ulaştı. Bununla Toyota’nın Avrupa satışlarının içindeki hibritlerin payı da yüzde 52 oldu. Yılın ilk yarısında ise 578 bin 400 adetlik toplam satış gerçekleştiren Toyota, aynı zamanda geçen yılın aynı dönemine göre toplam pazarda yüzde 3.3 oranında büyüyerek toplam pazarda da yüzde 5.3’lük bir pay elde etti.


Gerileyen Avrupa otomotiv pazarında özellikle hibrit modellere olan taleple birlikte büyümesine devam eden Toyota, yılın ikinci yarısında da satışlarında ivme kaydetmeyi bekliyor. Avrupalı müşterilerin Türkiye’de üretilen ve hibrit versiyonu da sunulan yeni Corolla modelline büyük ilgi göstermesi Toyota’nın, geçen yıla oranla hibrit satışlarını yüzde 18 artırdı. Avrupa’da Corolla Sedan’ın hibrit satışları içindeki oranı yüzde 50 civarında olurken, Corolla Hatchback ve Touring Sports’un hibrit versiyonlarının oranı yüzde 83 olarak gerçekleşti. Toyota C-HR Hybrid ve Yaris Hybrid modelleri de rekor satış performansı sergilediler.

Rav4-Camry-Hybrid-02_tcm-3043-1644344.jpg


Hibrit Satışları Türkiye’de de Yükselişte


Türkiye’de 2019’un ilk 6 ayında 4 bin 811 hibrit otomobil satışı gerçekleşirken, bu satışların 4 bin 708’ini Toyota hibrit otomobiller oluşturdu. Böylelikle; yılın ilk yarısında Türkiye’de satılan her 100 hibrit araçtan 98’i Toyota’nın hibrit modellerinden oluştu. Türkiye'de üretilen Toyota Corolla Hybrid, yılın ilk 6 ayındaki toplam hibrit satışlarında yüzde 71’lik paya ve 3 bin 348 adetlik satışa ulaşarak en çok tercih edilen model olmayı başardı. Corolla Hybrid’i 1169 adetle yine Türkiye’de üretilen Toyota C-HR Hybrid izledi.
Avrupa’da 16 hibrit Toyota modeli satışa sunulurken, Türkiye’de sunulan her binek Toyota modelinin birer hibrit versiyonu bulunuyor. Bunlar arasında; Corolla Hybrid, Yaris Hybrid, RAV4 Hybrid, Camry Hybrid ve Toyota C-HR Hybrid yer alıyor.
 
Garanti bittikten sonra işi yokuşa sürmeden 2 bin küsur liralık direksiyonu değiştirdiler. Ter o bu şu deyip çok rahat değiştirmeyebilirlerdi, öyle bir zorunlulukları da yoktu. Altı dolu, yaşanmışlık, deneyim varsa konuşalım. Varsayımlarla bir bilgi vermiş olmuyorsunuz.

Ne idüğü belirsiz birinin bir mesajını referans kabul edip milyonlarca hibrit satmış bir markayı yerecek hâlimiz yok.

Toyota'nın hibrit araçları Türkiye'de özellikle de 1.8, 2.5 gibi motorlularıyla bir çok kişi için mantıklı tercih olmayacaktır bu kısım doğru, ben de aynı fikirdeyim. Ancak bunu söylemek başka, böyle böyleyken kesin böyle olur, yani yaşamadım görmedim ama kesin böyle olur demek başka.

Düzenleme: Honda'nın sistemini incelemedim bilmiyorum. Hyundai bambaşka bir sistem kullanıyor ve satışa çıkmadan önce bile Toyota kadar başarılı olmayacağı konuşuluyordu. Burada da konuşmuştuk. Aratırsanız forumda bulabilirsiniz.
attığım linkteki adamı bile ne idüğü belirsiz tanımlaması kullanmışsınız direk Toyota mmt şanzımandan mahkemelik oldu kullanıcılarla ve daha sonra 1.4 dizel motor kurum bağlama sorunu ile ilgili çözüm üretemediği sorunlar yaşadı (piston segman değiştirmelerine rağmen )kim ister ki sıfır aldığınız bir aracın daha çok az km lerde iken açılıp piston segman vs değişmesini tamam sizin direksiyonunuzu değiştirmiş olabilirler ama biraz marka fanatikliği olabilirmi sizde
 
Son düzenleme:
sizde toyota fanatikliği var sanırım attığım linkteki adamı bile ne idüğü belirsiz tanımlaması kullanmışsınız Toyota mmt şanzımandan mahkemelik oldu kullanıcılarla ve daha sonra 1.4 dizel motor sorunu ile ilgili çözüm üretemediği sorunlar yaşadı tamam sizin direksiyonunuzu değiştirmiş olabilirler bence biraz marka fanatikliği olabilirmi sizde

Herhangi bir markanın fanatiği değilim, işini düzgün yapan insanları takdir ediyorum sadece. Toyota, müşteri memnuniyeti en fazla olan markaların başında geliyordur.
MMT şanzıman diğer çoğu tek kavrama gibi kullanıcılar tarafından sevilmemiş bir şanzıman. 1.4 dizelin belirli bir serisinde yağ yakma yaşanmıştı sanırım ancak olayın detaylarına hakim değilim.
Evet attığınız linkteki kişiye ne idüğü belirsiz dedim. Tanımıyorum kişiyi, ne yaşadı da onu yazdı bilmiyorum. Belki saçma sapan bir şekilde araca zarar verdi, bayi karşılamayınca hırsıyla konu açtı. Belki kötü bir bayiye denk geldi, belk belki belki diye çeşitlendirebiliriz bunu. Üslubu ortada, Toyota'nın tüm araçları dökülüyormuş... Böyle birini ciddiye almaya gerek var mı gerçekten? Bence yok. Herkesi memnun etmek imkânsız. Hibrit sistemiyle ilgili dünyadaki memnuniyet ortada, keza az satmasına rağmen Türkiye'de de kullanıcıları memnun. Tek tük vakalar genelleme kabul edilemez.
 
Herhangi bir markanın fanatiği değilim, işini düzgün yapan insanları takdir ediyorum sadece. Toyota, müşteri memnuniyeti en fazla olan markaların başında geliyordur.
MMT şanzıman diğer çoğu tek kavrama gibi kullanıcılar tarafından sevilmemiş bir şanzıman. 1.4 dizelin belirli bir serisinde yağ yakma yaşanmıştı sanırım ancak olayın detaylarına hakim değilim.
Evet attığınız linkteki kişiye ne idüğü belirsiz dedim. Tanımıyorum kişiyi, ne yaşadı da onu yazdı bilmiyorum. Belki saçma sapan bir şekilde araca zarar verdi, bayi karşılamayınca hırsıyla konu açtı. Belki kötü bir bayiye denk geldi, belk belki belki diye çeşitlendirebiliriz bunu. Üslubu ortada, Toyota'nın tüm araçları dökülüyormuş... Böyle birini ciddiye almaya gerek var mı gerçekten? Bence yok. Herkesi memnun etmek imkânsız. Hibrit sistemiyle ilgili dünyadaki memnuniyet ortada, keza az satmasına rağmen Türkiye'de de kullanıcıları memnun. Tek tük vakalar genelleme kabul edilemez.
siz de haklısınız toyota satış sonrası hizmette iyi inkar etmiyorum ama sıkıntılı araçları oldu sıkıntıları çözmeye çalıştı mı evet çalıştı diğer markalar gibi baştan savmadı
 
siz de haklısınız toyota satış sonrası hizmette iyi inkar etmiyorum ama sıkıntılı araçları oldu sıkıntıları çözmeye çalıştı mı evet çalıştı diğer markalar gibi baştan savmadı

Ben de bunu diyorum, önceki mesajlarımda da bu açıdan yaklaşarak yorum yapmıştım. Toyota'da sorun olmadı, olmaz, olamaz demedim. Sorun her markada olabilir, ama münferit ama kronik olarak bir çok kişide. Ancak Toyota, Türkiye'de bir çok markanın sık sık yaptığı şekilde işi yokuşa süren, yükü müşteriye yıkan şekilde davranmıyor.

Hibrit sistemi sorunludur iddiasına kesinlikle katılmam, o üstte attığınız linkteki kişi ama kendi hatasıyla ama fabrikasyon hatayla münferit olarak sorun yaşamış olabilir. Ancak hibrit sistemlerinin başarısı ortadayken genelleme yaparak saldırgan üslup kullanan birinin istediğini elde etme şansı yoktur.

Yeni attığınız mesajlarınızdaki örnekler ile yazdıklarımız çelişmiyor. Bir araç 10 yıl sonra batarya değiştirmiş, diğerinde ise firma garantiden bataryayı değiştirmiş, müşteriyi mağdur etmemiş, işi yokuşa sürmemiş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve tequila
Toyota Servis ve Garanti de iyidir tanidiklarimizdan tecrübe ile sabit ozellikle yeni bir sistem olan Hibrit alacak olsam kesinlikle Toyota dan alırım zaten öyle olmasa Atmosferik motorlu Corolla lar neredeyse Turbolu daha iyi rakipleri ile ayni paraya satılıyor olmazdı bu kadar tutulmazdı. Nissan in Renault laşması, Honda'nın mağlum fiyaskolarını düşününce hala daha Japon kalan sadece Toyota var.
Tabi Mazda da Suzuki de var lakin satış rakamları malum Niş markalar.
 
Son düzenleme:
attığım linkteki adamı bile ne idüğü belirsiz tanımlaması kullanmışsınız direk Toyota mmt şanzımandan mahkemelik oldu kullanıcılarla ve daha sonra 1.4 dizel motor kurum bağlama sorunu ile ilgili çözüm üretemediği sorunlar yaşadı (piston segman değiştirmelerine rağmen )kim ister ki sıfır aldığınız bir aracın daha çok az km lerde iken açılıp piston segman vs değişmesini tamam sizin direksiyonunuzu değiştirmiş olabilirler ama biraz marka fanatikliği olabilirmi sizde
Euro 5 1,4 ler sorunlu
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
Ben de bunu diyorum, önceki mesajlarımda da bu açıdan yaklaşarak yorum yapmıştım. Toyota'da sorun olmadı, olmaz, olamaz demedim. Sorun her markada olabilir, ama münferit ama kronik olarak bir çok kişide. Ancak Toyota, Türkiye'de bir çok markanın sık sık yaptığı şekilde işi yokuşa süren, yükü müşteriye yıkan şekilde davranmıyor.

Hibrit sistemi sorunludur iddiasına kesinlikle katılmam, o üstte attığınız linkteki kişi ama kendi hatasıyla ama fabrikasyon hatayla münferit olarak sorun yaşamış olabilir. Ancak hibrit sistemlerinin başarısı ortadayken genelleme yaparak saldırgan üslup kullanan birinin istediğini elde etme şansı yoktur.

Yeni attığınız mesajlarınızdaki örnekler ile yazdıklarımız çelişmiyor. Bir araç 10 yıl sonra batarya değiştirmiş, diğerinde ise firma garantiden bataryayı değiştirmiş, müşteriyi mağdur etmemiş, işi yokuşa sürmemiş.
yeni attığım mesajları bu konuyla bağdaştırarak atmadım fikir vermesi açısından attım bahsetmiş olduğunuz gibi aynı fikirdeyiz sizinle aşağı yukarı ::)
 
İster Toyota olsun ister farklı marka, ömrü ister 10 ister 15 yıl olsun belli çevirimden sonra bu piller ilk gün ki performanslarının gittikleri kilometrelerin çok altında değerler sağlayacaklar pil teknolojisi hala çağın çok gerisinde o yüzden güvenemiyorum pillere. Yüksek kmler yapılmak isteniyorsa erken değiştirmek gerekecektir pilleri.
 
İster Toyota olsun ister farklı marka, ömrü ister 10 ister 15 yıl olsun belli çevirimden sonra bu piller ilk gün ki performanslarının gittikleri kilometrelerin çok altında değerler sağlayacaklar pil teknolojisi hala çağın çok gerisinde o yüzden güvenemiyorum pillere. Yüksek kmler yapılmak isteniyorsa erken değiştirmek gerekecektir pilleri.
1,8 bataryadaki gerilemeyi şöyle anlatayım yıllarla.100.000 km de nikel metal pil %16 güç kaybediyor. 100.000 km giden dizel yüzde kaç güç kaybediyor? Acımasızca eleştiriliyor hibritler
 
1,8 bataryadaki gerilemeyi şöyle anlatayım yıllarla.100.000 km de nikel metal pil %16 güç kaybediyor. 100.000 km giden dizel yüzde kaç güç kaybediyor? Acımasızca eleştiriliyor hibritler
Ben hibrit teknolojisini değil dünyanın pil teknolojisindeki konumunu eleştiriyorum hibrit teknolojisi gerekli bir teknoloji. Ama bu ömür durumu çok değişken tüm kurallara uyularak yapılan testlerde (sıcaklık bile çok değişmemiştir) en iyi verimi alacak şekilde şarj-deşarj yapılarak alınan sonuç bu ama kullanıcılar bu sonucu elde etmekte zorlanacaktır en basitinden ceplerimizdeki telefonlarda (aynı marka aynı model) arkadaşınla senin telefonun aynı pil ömrünü veremeyebiliyor kullanıcı faktöründen dolayı.

Ayrıca 100k km de dizel bir araba optimum şekilde test edilerek bir veri verilecek olsa %16 güç kaybetmeyecektir. Burda da kullanıcı faktörü çok önemli benim 2015 model 100k km'deki dizel arabamda belirgin bir fark yok aksine arkadaşımın 2017 model düşük kmlisi ile aynı gidiyor gazlandığında.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila
Eski, yüksek km hibrit alırken bayarya kondisyonunun kötü olması sorun çıkarabilir evet, ama aynı sorunun daha kötüsü yüksel km dizel alirken de var . Mazot pompası , enjektörler, turbo, dpf... Ve bunların herbirinin arızası/değişimi 4 haneli rakamlar tutuyor
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit ve Akın
Bir yandan haklısınız lakin emin olun 50.000 tl fazladan verilen bir sistemi eleştirmek, karşılığını irdelemek de herkesin hakkı

Doğru değil. Liste fiyatı olarak donanıma göre 1.6 atmosferik ile 1.8 hibrit Corolla seçenekleri arasında 20-30 bin lira seviyelerinde (1.6 MDs dream 147 bin lirayken, 1.8 e-cvt dream 173 bin lira). 1.6'da hurda teşviği var, 1.8'de yok. Bununla da bir miktar daha oynuyor fark. Ancak hibritin fiyatını diğer C sedanlarla kıyaslarsanız pahalı olmasını geçtim uygun bile duruyor. 1.5 atmosferik motorlu otomatik Focus trend x donanım 168 bin lira liste fiyatına sahip. Turbo benzinliler, dizeller uçmuş gitmiş. Haydi onlar belki liste fiyatı üzerinden çok fazla indirim yapıyordur o ayrı ancak yine de hibritin pahalı olduğunu (diğer C sınıfı araçların liste fiyatlarına bakarak bu yorumu yapıyorum) düşünmüyorum.

Bu kadar olumsuz yazılıp çizilmesinin nedeni -bana göre- hibritin bu ülkede hâlâ yeni teknoloji olarak görülmesi, kapalı kutu olarak görülmesi, çekinilmesi ve tabii ki 200 bin lira X marka dizel bir araca gözü kapalı verebilirken 160 bin lira verip yılda bin lira fazla vergi ödemenin göz korkutması. Bizim millette var bu, uzun vade değil kısa vadede çıkana bakarlar. Araba 6 lt yaksın, kısa vadede az yakıt parası versin yılda fazladan bakım parası versin, bilmem kaç yıl sonra büyük masraf çıksın sorun etmezler (iptal edip o masraftan kaçsın, Avrupa'da olsa yapsınlar bakalım :). Bu da bambaşka mesele, o arabayı bile bile alıp "yauv ipdal ed gec, o kadar para ne verecen" derler). Ama araç 8 lt yaksın, sürpriz masrafı olmasın, yıllık bakımı daha uygun olsun yine de o araç 2 lt nedeniyle daha çok göze batar.

Yılda 3-5 bin km yapanların, arabayı çalıştırıp 5 km sonra gideceği yere varanların bile dizel otomatik araç peşinde koşmaları bunu doğrular nitelikte. İnsanlar kısa vadeli düşünüyor.
 
Doğru değil. Liste fiyatı olarak donanıma göre 1.6 atmosferik ile 1.8 hibrit Corolla seçenekleri arasında 20-30 bin lira seviyelerinde (1.6 MDs dream 147 bin lirayken, 1.8 e-cvt dream 173 bin lira). 1.6'da hurda teşviği var, 1.8'de yok. Bununla da bir miktar daha oynuyor fark. Ancak hibritin fiyatını diğer C sedanlarla kıyaslarsanız pahalı olmasını geçtim uygun bile duruyor. 1.5 atmosferik motorlu otomatik Focus trend x donanım 168 bin lira liste fiyatına sahip. Turbo benzinliler, dizeller uçmuş gitmiş. Haydi onlar belki liste fiyatı üzerinden çok fazla indirim yapıyordur o ayrı ancak yine de hibritin pahalı olduğunu (diğer C sınıfı araçların liste fiyatlarına bakarak bu yorumu yapıyorum) düşünmüyorum.

Bu kadar olumsuz yazılıp çizilmesinin nedeni -bana göre- hibritin bu ülkede hâlâ yeni teknoloji olarak görülmesi, kapalı kutu olarak görülmesi, çekinilmesi ve tabii ki 200 bin lira X marka dizel bir araca gözü kapalı verebilirken 160 bin lira verip yılda bin lira fazla vergi ödemenin göz korkutması. Bizim millette var bu, uzun vade değil kısa vadede çıkana bakarlar. Araba 6 lt yaksın, kısa vadede az yakıt parası versin yılda fazladan bakım parası versin, bilmem kaç yıl sonra büyük masraf çıksın sorun etmezler (iptal edip o masraftan kaçsın, Avrupa'da olsa yapsınlar bakalım :). Bu da bambaşka mesele, o arabayı bile bile alıp "yauv ipdal ed gec, o kadar para ne verecen" derler). Ama araç 8 lt yaksın, sürpriz masrafı olmasın, yıllık bakımı daha uygun olsun yine de o araç 2 lt nedeniyle daha çok göze batar.

Yılda 3-5 bin km yapanların, arabayı çalıştırıp 5 km sonra gideceği yere varanların bile dizel otomatik araç peşinde koşmaları bunu doğrular nitelikte. İnsanlar kısa vadeli düşünüyor.
Hurda teşviği ile beraber 1.6 vision otomatik 118 hybrid 163 arada 45.000tl var.
Şöyle bir hesap yapsak yılda fazladan verilen vergi benim yaptığım tasarrufu zaten bitiriyor. Ekstra olarak alırken verdiğim fazlalık çok ciddi bir rakam sonuçta bu fazlalık bana dizelde olduğu gibi çok daha iyi tork olarak geri gelmeyecek aksine şehir içinde kullanmadığım her durumda sinan un bahsettiği gibi 1.6 atmosferikten de daha hantal batarya dolu iken de hala bir dizel değil sonuçta altyapıda yine atmosferik motor alıyorum. Üstüne yaklaşık 10 yıl sonra 3500$ batarya değişimi var yarın dolar ne olur belli değil ki 10 yıl sonra geçmiş 10 yıla bakarsak 15tl olması muhtemel dolarla 52.500tl daha vermem lazım yada her ay kenara dolar koymam lazım ki buda aya vurunca 30$ şuanki kurla 170tl yapıyor. Neresinden kar ediyorum hele hele ilk alışta fazladan verdiğim parayı altın olarak kenara koysam geçmiş 10 yıldaki artışına bakınca 10 yıl sonra yeni bir Corolla alabiliyorum
Sizin net hesaplarla karlı olduğunu gösterdiğiniz bir hesabınız varsa buyurun ben gerçekleri görünce ikna olabilen bir insanım bu forumda gerçeği öğrenmiş olalım.
Hybrid ile Dizelin kıyaslanmasını ise hiç doğru bulmuyorum çünkü dizelin tasarruf ettirdiği yıllık km kere çıkmadan dizel almak zaten kişinin hatasıdır yada beklentisi tasarruf değil güçtür vb dir tıpkı ticarilerde olduğu gibi sonuçta bambaşka motorlar bambaşka beklentiler olabilir. Hybrid özünde atmosferik benzinli motor ile kıyaslanmalı eğer ileride dizel hybrid çıkarsa o dizel ile kıyaslanmalı.
Corolla hybrid ise Corolla ile kıyaslanmalı sonuçta diğer markalarda ben başka bir otomobil alıyorum Örneğin bir Mazda 3 daha pahalı olabilir ama sonuçta o Mazda 3
 
Son düzenleme:
Hurda teşviği ile beraber 1.6 vision otomatik 118 hybrid 163 arada 45.000tl var.
Şöyle bir hesap yapsak yılda fazladan verilen vergi benim yaptığım tasarrufu zaten bitiriyor. Ekstra olarak alırken verdiğim fazlalık çok ciddi bir rakam sonuçta bu fazlalık bana dizelde olduğu gibi çok daha iyi tork olarak geri gelmeyecek aksine şehir içinde kullanmadığım her durumda sinan un bahsettiği gibi 1.6 atmosferikten de daha hantal batarya dolu iken de hala bir dizel değil sonuçta altyapıda yine atmosferik motor alıyorum. Üstüne yaklaşık 10 yıl sonra 3500$ batarya değişimi var yarın dolar ne olur belli değil ki 10 yıl sonra geçmiş 10 yıla bakarsak 15tl olması muhtemel dolarla 52.500tl daha vermem lazım yada her ay kenara dolar koymam lazım ki buda aya vurunca 30$ şuanki kurla 170tl yapıyor. Neresinden kar ediyorum hele hele ilk alışta fazladan verdiğim parayı altın olarak kenara koysam geçmiş 10 yıldaki artışına bakınca 10 yıl sonra yeni bir Corolla alabiliyorum
Sizin net hesaplarla karlı olduğunu gösterdiğiniz bir hesabınız varsa buyurun ben gerçekleri görünce ikna olabilen bir insanım bu forumda gerçeği öğrenmiş olalım.
Hybrid ile Dizelin kıyaslanmasını ise hiç doğru bulmuyorum çünkü dizelin tasarruf ettirdiği yıllık km kere çıkmadan dizel almak zaten kişinin hatasıdır yada beklentisi tasarruf değil güçtür vb dir tıpkı ticarilerde olduğu gibi sonuçta bambaşka motorlar bambaşka beklentiler olabilir. Hybrid özünde atmosferik benzinli motor ile kıyaslanmalı eğer ileride dizel hybrid çıkarsa o dizel ile kıyaslanmalı.
Corolla hybrid ise Corolla ile kıyaslanmalı sonuçta diğer markalarda ben başka bir otomobil alıyorum Örneğin bir Mazda 3 daha pahalı olabilir ama sonuçta o Mazda 3

Hibrit, atmosferikle kıyaslanmalı kısmına katılmıyorum. Nasıl turbo, atmosferikten farklı bir üniteyse hibrit ünitelerde farklı.
Türkiye şartlarında hibritin bir çok kişi için mantıklı olmadığını, özellikle de şehir içinde fazla kilometre yapmıyorsa almasının anlamı olmadığını daha önce de yazmıştım.
Hibrit sistemlerin öne çıktığı yönler düşük yakıt tüketimi (dur-kalk fazla ortamlarda), düşük emisyon salınımı. At ile zebrayı kıyaslayamazsanız, bunları da kıyaslayamazsınız. Turbo şöyle tork veriyor, böyle hızlanıyor deniyor. Peki bu gücü devamlı olarak kullanırsanız düşük tüketim sunabilecek mi? Tabii ki hayır. Emisyon konusunda da yeni yapılan testlerde gerçek kullanım koşullarında turbolu ünitelerin, atmosferiklerden emisyon olarak başarılı olmadığı hatta zaman zaman daha yüksek salınım yaptığı ortaya çıktı.
Mazda 3'ü kenara bırakalım, üstte boş paket Focus örneği vermiştim. Boş Corolla ile boş Focus kıyası yapabiliriz. Her markanın stratejisi, konumlandırması var. Mazda Türkiye kendini butik olarak konumlandırıyor. Uygun fiyatıyla öne çıkan bir marka değil.

Daha öncede siz yapmıştınız sanırım. Bir kişi araba için bütçe belirler, o bütçe dahilindeki seçenekleri inceler ve aracını alır. O zaman 60-70 bine en uygun sıfır km arabayı alıp kalan parayla altın alsın, parası değerlensin. Yatırım için ayrılan parayla, bir mal için ayrılan para hesabı iç içe geçmemeli diye düşünüyorum.
Dolar 15 lira olursa bu olursa şu olursa, çok fazla varsayım var. Bu kadar varsayımlara takılı kalırsak, kötümser olursak o zaman bütün malları satıp altın alalım, yarın ABD'ye de bir şey olup dolar çöp olabilir ama altın her zaman altındır.

Bu arada batarya fiyatından kaçındığınızı varsayıyorsunuz ama öyle bir senaryo da aracınıza gelecek herhangi bir sorunda dövizin soğuk yüzünü göreceksiniz. Her şeyde döviz etkisi var, çoğu araç parçası dışarıdan geliyor. Türkiye'de üretilenlerin de hammaddesi dışarıdan geliyor. Yabancı paranın etkisinden kaçamazsınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
Hibrit, atmosferikle kıyaslanmalı kısmına katılmıyorum. Nasıl turbo, atmosferikten farklı bir üniteyse hibrit ünitelerde farklı.
Türkiye şartlarında hibritin bir çok kişi için mantıklı olmadığını, özellikle de şehir içinde fazla kilometre yapmıyorsa almasının anlamı olmadığını daha önce de yazmıştım.
Hibrit sistemlerin öne çıktığı yönler düşük yakıt tüketimi (dur-kalk fazla ortamlarda), düşük emisyon salınımı. At ile zebrayı kıyaslayamazsanız, bunları da kıyaslayamazsınız. Turbo şöyle tork veriyor, böyle hızlanıyor deniyor. Peki bu gücü devamlı olarak kullanırsanız düşük tüketim sunabilecek mi? Tabii ki hayır. Emisyon konusunda da yeni yapılan testlerde gerçek kullanım koşullarında turbolu ünitelerin, atmosferiklerden emisyon olarak başarılı olmadığı hatta zaman zaman daha yüksek salınım yaptığı ortaya çıktı.
Mazda 3'ü kenara bırakalım, üstte boş paket Focus örneği vermiştim. Boş Corolla ile boş Focus kıyası yapabiliriz. Her markanın stratejisi, konumlandırması var. Mazda Türkiye kendini butik olarak konumlandırıyor. Uygun fiyatıyla öne çıkan bir marka değil.

Daha öncede siz yapmıştınız sanırım. Bir kişi araba için bütçe belirler, o bütçe dahilindeki seçenekleri inceler ve aracını alır. O zaman 60-70 bine en uygun sıfır km arabayı alıp kalan parayla altın alsın, parası değerlensin. Yatırım için ayrılan parayla, bir mal için ayrılan para hesabı iç içe geçmemeli diye düşünüyorum.
Dolar 15 lira olursa bu olursa şu olursa, çok fazla varsayım var. Bu kadar varsayımlara takılı kalırsak, kötümser olursak o zaman bütün malları satıp altın alalım, yarın ABD'ye de bir şey olup dolar çöp olabilir ama altın her zaman altındır.

Bu arada batarya fiyatından kaçındığınızı varsayıyorsunuz ama öyle bir senaryo da aracınıza gelecek herhangi bir sorunda dövizin soğuk yüzünü göreceksiniz. Her şeyde döviz etkisi var, çoğu araç parçası dışarıdan geliyor. Türkiye'de üretilenlerin de hammaddesi dışarıdan geliyor. Yabancı paranın etkisinden kaçamazsınız.

Hibrit aldığımda tasarruf için alıyorsam ve hibrit üniteden başka hiçbir farkı yoksa fazladan verilen parayi hesaplamak gayet doğaldır sonuçta burada mevzu para tasarrufu. Bunu sadece burada değil örneğin LPG kıyasında da yapıyoruz diyoruz ki yılda 10.000km yol yapıyorsanız Lpg ye vereceğiniz parayi kenara koysanız getirisi ile zaten benzin alırsınız bununla aynı şey. Gidip D segmenti yerine kenara para kalsın diye C almak ise bambaşka bir olay sonuçta daha kötü bir araca biniyorsunuz.
Eğer hibriti deneyimlemek elektrik motorunun şehir içi sessizliği emisyon vs için alıyorsanız burada para konu olmaktan zaten çıkar isterse 200.000tl fazla olsun ama mevzu tasarruf ise orada hiçbir tasarrufu yok bundan bahsediyoruz.
Dediğim gibi rakamlar ile tasarrufu gösterebilirsiniz lakin yok
Dolar ve Altın ise maalesef gerçekler. Eğer yaklaşık 10 yıl sonra batarya değişeceği %90 belirli ise tasarruf için hibrit alırken bunu düşünmek zorundayız 3500$ ciddi bir para. Sizin dediğiniz olsun dolar hiç artmasın ( ki bu duruma gülmekle yetiniyorum) bugün bile 20.000tl yapıyor tüm bunları üst üste koyunca da parayla altın almasanız hiç artmasa dahi Hybrid almazsanız Corolla ile beraber size bir de 2013 model Corolla verebiliyoruz. Tüm bu hesabı yaparken de henüz Vergi dezavantajından bahsetmedim yani isterseniz onunla da 2. Corollanızın vergisini de ödeyebilirsiniz
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...